Pagina 2 van 2 Eerste 12
    Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ikke1987 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Bedankt voor jullie adviezen, ik hecht veel belang aan persoonlijke adviezen.
    in de luchthaven kan je bij kolbi een simkaart kopen voor data in het hele land.
    Als deze is opgeladen kan je dan 2 gigas smsen naar 8888.
    https://www.kolbi.cr/wps/portal/kolb...59yhns28sWbEw/

In San José moet je maar 1 ding doen, dat is je auto ophalen en afzetten. Vriendin en ik hebben er een halve dag rondgelopen en dan zijn we terug naar het hostel gegaan. Is echt niks te doen.

Puerto Viejo zou gevaarlijk zijn en er wordt drugs gedeald. Heb er 2 dagen overdag even rondgelopen en buiten veel politie (die echt nergens anders zo aanwezig zijn in Costa Rica) niets speciaals van gemerkt. Wel groot en drukker. Cahuita of cocles zijn dan beduidend minder druk.
    Fietsen naar Manzanillo zou ik niet echt doen. Er is maar 1 baan en die wordt door al het auto en fietsverkeer gebruikt. Gezellig fietsen is het dus niet. manzanillo even gepasseerd met de wagen, maar het was er doods en ongezellig dus ook weer snel weg.

Jaguar rescue center hebben we bezocht. Vond het wel leuk zijn ook allemaal vrijwilligers. Waarom doe je nog sloth sanctuary ook? Kost 30$ en bij jaguar zitten er genoeg, net zoals in het park van cahuita en op playa negra in cahuita kan je er ook in de amandel bomen spotten.

Dan ga je naar puerto limon. Zou ik persoonlijk niet doen. Echt een ongezellige havenstad (alle bananen en ananas moeten ergens verscheept worden) blijf dan een dag langer waar je was. Surfen kan rond cocles makkelijk en in cahuita heb ik gesurfd (kostte maar 40$ ipv 60 in puerto viejo)

La pavona, de boot moet je niet reserveren. Er is parking bij het restaurant aan 10$/nacht. Gewoon op tijd toekomen en er zal je wel iemand aanspreken. Betalen bij afstappen normaal.

Tortuguero, moet je gids nemen voor de schilpadden te zien. Wij hebben een kayak gehuurd en rio tortuguero opgevaren en afgevaren. Leuk omdat alle toeristen kanos en bootjes in de eerste meters blijven. Hoe verder je gaat hoe meer leguanen je ziet/hoort wegrennen. Dus zeker voor wat jonge gasten niet gaan kanoën of een toeristenbootje zitten maar lekker zelf kayaken!
    Luiaarden ga je er moeilijk kunnen spotten uit je bootjes. Wel veel vogels, kaaimannen vind je in zijaders van de hoofdrivier op rustige plekken.

Dan wil je gaan raften op sarapiqui, maar deze rivier heeft veel minder snelle versnellingen als de pacuare rivier. Die kom je tegen als je van Puerto Limon naar La Pavona rijdt.
    https://www.ticoriver.com/content/ wij hebben 80$ betaald en zaten met 2 in het bootje samen met de 2 gidsen. Kleinschalig maar heel goed in orde! Vermits jullie een volledig bootje zouden vullen kan je mss een bepaald uur afspreken en daarna door rijden naar la pavona. Is tegen 13h00 gedaan in Siquirres als je om 8u afspreekt aan de start.

Dan ga ik direct naar La fortuna, want dat ander stadje hebben we niet gedaan.
    https://www.booking.com/hotel/cr/con...d11f089baf695f

Hier passen juist 6 personen in, kan je eens zelf koken (want de bonen en rijst komen u oren al uit ;-) ) en je zit echt naast het centrum. De man had ons ook een hotel aangeraden voor de thermen en deze waren goedkoop maar er waren genoeg baden voor afwisseling. IPV sommige prijzen die je soms ziet.
    De vulkaan zelf niet gedaan.

Monteverde dan, alles staat zo een beetje opgesomd boven. Misschien kan je beter hier een gids nemen dan in cahuita. De fauna/flora is hier anders dan de meeste parken die je gaat bezoeken.
    Cahuita gids kan je laten vallen want de beestjes zijn er niet echt schuw te noemen.

Wij hebben via de link die in je word file staat een dagtrip geboekt naar corcovado. Zoals ik al had aangegeven zou ik er wel 2 dagen kunnen gebleven hebben dus die link kan je zeker gebruiken! Los Patos - Sirena moet goed zijn omdat je daar beetje verschillende dingen gaat zien.
    De overnachting in Sirena is wel spartaans te noemen neem best een pull of slaapzakje mee indien het niet te warm wordt die nacht.

Rij niet via het strand terug naar San José, je zou de mooie uitzichten missen die er zijn als je via de route 2 terug naar Carthago. De weg gaat hier tot 3000m hoog, leuk om te vertrekken uit het laagland in de jungle en dan stelselmatig het landschap te zien veranderen!

Wij hebben daar ter plekke een mes gekocht voor fruit te snijden, vermits er elke paar km wel een fruitstandje is. Dus neem er op voorhand een mee in je bagage.
    Enkel een fleece meenemen is voldoende het is er warm genoeg op 90% van de plaatsen.
    Weinig last gehad van muggen, mijn vriendin heeft 1 keer het muggennet gehangen, ik sliep zonder maar was niet gestoken. Anders de ventilator laten opstaan en er zijn er ook geen.

Nog vragen?
    Shoot!
    Laatst gewijzigd door Japser; 18 maart 2019 om 21:51

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten