Pagina 3 van 5 Eerste 12345 Laatste

Discussie: Zuid-Afrika

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door |nfected Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Toch een redelijk bizare planning hoor. Kan je ook eens uw planing uirschrijven per dag want je onderschat wel echt de afstanden.

Wat Wil je doen trouwens PE en Durban. Dit is een stuk die wordt afgeraden te rijden. Slechte wegen en gevaarlijk.

Wat Wil je doen in Drakensberg want ze laten alleen maar 4x4 om er te rijden. Ook adhv de period sluiten ze de pas. Als je zo wilt doorsteken naar Lesotho vergeet het maar.

Je doet eigenlijk AL zaken die je moet doen als je 4de of 5de keer komt ipv 1ste keer.

Je vergeet bvb ook Tstistikamma.

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk
    Ik zie eigenlijk niet echt in wat er zo bizar is aan deze planning. Afstanden zijn idd soms behoorlijk, maar als je met 2 chauffeurs bent en hier rekening mee houdt in je planning vormt dit geen probleem. Als je een vakantie verkiest met veel rust en je soms een paar dagen liever niks doet of op het strand wil gaan liggen, ja dan moet je hier niet aan beginnen. Voor ons waren de autoritten ook een deel van de reis op zich, je rijdt grotendeels door prachtige landschappen en je kunt onderweg nog wat stops plannen van dingen die je wilt zien. 4x4 voor Drakensbergen is helemaal niet nodig als je niet van plan bent over te steken naar Lesotho.

|nfected's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Prophet Bekijk bericht
    Iemand ervaring met een wagen over te brengen naar ZA?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Wat wil je juist doen

iTrader
    4 (100%)
    Wat wil je juist doen

Mijn wagen in ZA krijgen en daar maandje rondrijden. Is een goed uitgeruste Defender.

Weet alleen niet hoe veilig dat is.

Sent from my iPhone using Tapatalk

iTrader
    0
    Onze planning, gebaseerd op 'sneewzwart' en zonder uitvoerig in te lezen :

22/10 : verrtrek BXL
    23/10 : aankomt Joha
    24/10 : Joha of Pretoria
    25/10 : Swaziland (Mbabane)
    26/10 : Swaziland ( reserve)
    27/10 : St Lucia (wetlands)
    28/10 : Hluhluwe - Imfolozi reserve
    29/10 : St Lucia - Drakensberg
    30/10 : Drakensberg
    31/10 : Golden Gate
    1/11 : Graaf Reinert (via Bloemfontein)
    2/11 : Addo
    3/11 : Schotia
    4/11 : Knysna
    5/11 : Knysna
    6/11 : Stellenbosch
    7/11 : KS
    8/11 : KS
    9/11 : KS
    10/11 : KS
    11/11 : BXL

Lijkt voor ons wel de goeie mix natuur/cultuur. En zoals gezegd, die paar lange rijdagen schrikken ons niet af.
    Een binnenvlucht is mogelijk maar dan missen we bv Drankensberg.

Suggesties welkom. (@Infected ;-))

iTrader
    0
    Ik ken het verschil tussen private game reserve en gewone game reserves.
    Maar wat is het interessantste? Zelf met de auto heel de dag het park in of met een ranger?
    Om Hluhluwe-Imfolozi te bezoeken, logeren we waarschijnlijk in St Lucia dus dan is een private niet mogelijk?
    Schotia dan weer wel als we daar logeren?

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nifelheim Bekijk bericht
    Ik ken het verschil tussen private game reserve en gewone game reserves.
    Maar wat is het interessantste? Zelf met de auto heel de dag het park in of met een ranger?
    Om Hluhluwe-Imfolozi te bezoeken, logeren we waarschijnlijk in St Lucia dus dan is een private niet mogelijk?
    Schotia dan weer wel als we daar logeren?
    in Hluhluwe kan je heel makkelijk zelf rijden. Dat is een park waar je toch eerder voor olifanten en neushoorns komt en die zitten er zo veel dat je er wel eentje (of meerdere) dichtbij zal zien. Het is wel aan te raden om te blijven tot sluitenstijd, toen zagen we plots véél meer dieren dan overdag. Bij Kruger zou ik eerder private aanraden omdat het Kruger park zodanig groot is dat je daar wel makkelijk een dag kunt rond rijden en enkel antilopes ziet...

Wel oppassen als je met een "simpele" wagen ook de zandweggetjes neemt (wel een aanrader imo). Wij hebben dit gedaan met een Ford Fiesta, de wagen kan dat (als de ondergrond droog is) wel aan, maar wel lekke band gehad... Er zijn ook twitterfeeds die aangeven waar dieren gespot zijn .

Niels_H's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    in Hluhluwe kan je heel makkelijk zelf rijden. Dat is een park waar je toch eerder voor olifanten en neushoorns komt en die zitten er zo veel dat je er wel eentje (of meerdere) dichtbij zal zien. Het is wel aan te raden om te blijven tot sluitenstijd, toen zagen we plots véél meer dieren dan overdag. Bij Kruger zou ik eerder private aanraden omdat het Kruger park zodanig groot is dat je daar wel makkelijk een dag kunt rond rijden en enkel antilopes ziet...

Wel oppassen als je met een "simpele" wagen ook de zandweggetjes neemt (wel een aanrader imo). Wij hebben dit gedaan met een Ford Fiesta, de wagen kan dat (als de ondergrond droog is) wel aan, maar wel lekke band gehad... Er zijn ook twitterfeeds die aangeven waar dieren gespot zijn .
    Ik bezocht het Imfolozi gedeelte van het park, dat zou ik toch niet met een gewone huurauto willen doen hoor. In St Lucia kan je heel makkelijk een dagtour boeken.

Kruger deed ik wel zelf met eigen huurauto en vond dit juist fantastisch. Op 2 dagen tijd zagen we er talloze giraffen, honderden olifanten, enkele neushoorns, struisvogels, krokodillen, ... Enkel geen leeuw of luipaard gezien. Geluk heb je bij elke safari nodig zeker?

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels_H Bekijk bericht
    Ik bezocht het Imfolozi gedeelte van het park, dat zou ik toch niet met een gewone huurauto willen doen hoor. In St Lucia kan je heel makkelijk een dagtour boeken.

Kruger deed ik wel zelf met eigen huurauto en vond dit juist fantastisch. Op 2 dagen tijd zagen we er talloze giraffen, honderden olifanten, enkele neushoorns, struisvogels, krokodillen, ... Enkel geen leeuw of luipaard gezien. Geluk heb je bij elke safari nodig zeker?
    Wij hebben bij Kruger wel een Privepark gedaan, en daar heb je dan veel minder grote kuddes, maar cheeta's en leeuwen krijg je daar wel makkelijk en van dichtbij te zien. Om zoiets in Kruger te zien, wordt veel meer afhangen van geluk.

Dus ik zou proberen te combineren, zelf rijden voor de typische kuddedieren (olifanten, buffel, giraffe, zebra, gnoe, antilope, ...). Maar als je ook de katachtige of hyena's wil zien, zou ik toch Privepark aanraden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

|nfected's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Goh ik rij rond de 3-4 dagen per week in Kruger en heb nog nooit leeuwen niet gezien. Luipaarden rond de 60% van de keren. Zelf heb ik een lodge in Greater Kruger en rij ik ook rond in mijn Reservaat.Het grote verschil is dat in private met een gids rijdt en die de Hotspots weten terwijl in Kruger toeristen er zo maar vanuit gaan dat ze ze wel gaan vinden zonder enige clue van iets te hebben.

Ik raad dus aan om combinatie te doen van een gids en self drive. Zo kan je toch om zijn minst iets leren van hoe en Wat.

Doe ook uw research naar uw private reserves. Er zijn er zoveel die hun dieren taggen met GPS en hun voeren. Ja zo kan je gemakkelijk de katten zien maar echt natuur is dat niet meer hoor.

iTrader
    4 (100%)
    Goh ik rij rond de 3-4 dagen per week in Kruger en heb nog nooit leeuwen niet gezien. Luipaarden rond de 60% van de keren. Zelf heb ik een lodge in Greater Kruger en rij ik ook rond in mijn Reservaat.Het grote verschil is dat in private met een gids rijdt en die de Hotspots weten terwijl in Kruger toeristen er zo maar vanuit gaan dat ze ze wel gaan vinden zonder enige clue van iets te hebben.

Ik raad dus aan om combinatie te doen van een gids en self drive. Zo kan je toch om zijn minst iets leren van hoe en Wat.

Doe ook uw research naar uw private reserves. Er zijn er zoveel die hun dieren taggen met GPS en hun voeren. Ja zo kan je gemakkelijk de katten zien maar echt natuur is dat niet meer hoor.

Ja, als je weet hoe je moet zoeken, is het natuurlijk makkelijk. Wij zijn bij moditlo geweest en dat is een relatief klein reservaat. En je merkt dan inderdaad wel dat het makkelijk wordt om te tracken. Kan me inbeelden dat het bij Kruger wel anders ligt. Maar zonder gids in Kruger is het grotendeels op goed geluk.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Hoe vind je de beste private reserves? Als ik kijk voor Hluhluwe kom ik al direct 30 opties tegen?
    Iemand ervaring met Schotia nabij Addo?

Schotia trouwens dikke 150€ pp voor 3 toers, 1 overnachting en 2 maltijden (ontbijt + diner). Lijkt me duur of zijn dit de gangbare prijzen?
    Laatst gewijzigd door nifelheim; 8 januari 2019 om 14:56

iTrader
    0
    Welke verhuurfirma voor een wagen is aan te raden? Zijn de bekende (sunnycars/...) firma's de beste optie? Of zijn er lokale goedkopere alternatiieven?
    Ik heb ergens gelezen om beter alle verzekeringen zoals glasbreuk etc..erbij te nemen?

iTrader
    4 (100%)
    Hoe vind je de beste private reserves? Als ik kijk voor Hluhluwe kom ik al direct 30 opties tegen?
    Iemand ervaring met Schotia nabij Addo?

Schotia trouwens dikke 150€ pp voor 3 toers, 1 overnachting en 2 maltijden (ontbijt + diner). Lijkt me duur of zijn dit de gangbare prijzen?
    Hluhluwe is een publiek reservaat, de private reserves zitten rond het Kruger park. Dat lijkt mij niet extreem duur, Safari's zijn gewoon altijd vrij duur. Als je naar de iets luxueuzere "hotels" gaat kijken schiet de prijs helemaal omhoog.

Welke verhuurfirma voor een wagen is aan te raden? Zijn de bekende (sunnycars/...) firma's de beste optie? Of zijn er lokale goedkopere alternatiieven?
    Ik heb ergens gelezen om beter alle verzekeringen zoals glasbreuk etc..erbij te nemen?
    Wij hadden Sunnycars, en waren daar heel blij mee door de verzekering. 2x lek gereden, 1x midden in een reserve en dan met 3 banden tot een verharde weg rijden. Niks aan moeten betalen.

iTrader
    53 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Hluhluwe is een publiek reservaat, de private reserves zitten rond het Kruger park. Dat lijkt mij niet extreem duur, Safari's zijn gewoon altijd vrij duur. Als je naar de iets luxueuzere "hotels" gaat kijken schiet de prijs helemaal omhoog.

Wij hadden Sunnycars, en waren daar heel blij mee door de verzekering. 2x lek gereden, 1x midden in een reserve en dan met 3 banden tot een verharde weg rijden. Niks aan moeten betalen.
    Sunnycars is een broker, geen echte verhuurmaatschappij. Die boeken ook gewoon bij andere maatschappijen. Maar hebben vaak goede prijzen en extra verzekeringen, boek zelf ook vaak via hun.

Niels_H's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik had ook via sunny cars geboekt voor ZA. Het zal wel goedkoper kunnen, maar voor de gemoedsrust dat echt alles inbegrepen is zou ik zeker in zo'n landen daar niet op besparen. Ik heb zelf niets aan de hand gehad, maar kans op glasbreuk, lekke banden of bodemschade is reëel.

Pagina 3 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten