Pagina 1 van 4 1234 Laatste

Discussie: Wereldreis

Thaiko's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)

Wereldreis

Hi!

Ik ga volgend jaar met de vriendin een wereldreis maken van een 7-tal maanden. Nu probeer ik via een excel file een zo goed mogelijk overzicht te krijgen wat het zou kosten. Ik weet dat er veel kosten zullen zijn die je niet kan voorzien, maar om die zoveel mogelijk te vermijden wil ik hier nog eens horen aan welke kosten je moet denken. Alsook tips en hints voor leuke activiteiten en must do's in onze route zijn welkom!

Op vlak van eten: ik reken atm 50 EUR/dollar pp. per dag.

- Canada/USA (5 juli - 31 aug) = We landen in Seattle, maar rijden meteen door naar Canada om daar onze tour te doen om vervolgens terug naar USA te keren tot LA. Auto huren en overnachten met Airbnb/hostels.

ROUTE CANADA
    https://postimg.cc/8fB0jDrt

ROUTE USA
    https://postimg.cc/Mf8L6XXn

- Hawaii (1 sep - 27 sep) = Waarschijnlijk ook auto huren en eventueel slapen in tent, omdat elke dag overnachten duur zou zijn.

- Fiji (28 sep - 8 oct) = Moeten we nog checken wat we gaan doen, maar zal vooral rustvakantie worden

- New Zealand (9 oct - 17 nov) = Camper alreeds gehuurd via Travellers Autobahn.

- Australia (17 nov - 2 jan) = Hier wouden we graag nieuwjaar meemaken alvorens te vertrekken naar Azië. Overnachten en transport zal ofwel via camper (ook Travellers Autobahn) gebeuren ofwel met het openbaar vervoer en overnachten in hostels/airbnb.

- Azië (2 jan - ergens eind jan) = Waar in Azië en hoe rondtrekken gaan we nog bekijken. Suggesties zijn welkom!

Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door Thaiko; 31 december 2018 om 14:56
    What if money didn't matter? - Alan Watts.

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik zou LA skippen en eerder SF verkiezen. En Cambodja er tussen steken :-D

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Decade Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zou LA skippen en eerder SF verkiezen. En Cambodja er tussen steken :-D
    Of beiden eventueel doen? We hebben sowieso een 1-1,5 maand gerekend voor US. Azië gaan we later nog eens grondig bezoeken

Obi Wan Kenobi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zou het budget voor eten toch proberen te brengen naar 30, want waarschijnlijk zal je niet iedere dag je eten zelf willen maken en ook niet iedere dag fastfood willen eten. (zo heb je wat marge).

(mag je kiezen wanneer je het vliegtuig neemt ? of is dit al gepland)
    Anakin, how many times have I told you to stay away from the power couplings.

iTrader
    0
    Skip gewoon LA, iedereen die ik ken inclusief ik zelf vond LA teleurstellend.

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik vond LA nog wel oké, maar SF was memorabeler. Bij LA heb je een dubbel gevoel, want je kan niet ontkennen dat het een stad is maar het is eigenlijk een lappendeken van verstedelijkte gebieden zonder een echt centrum. Toch vond ik het struinen langs Santa Monica en Venice Beach de moeite waard en leerde ik via mijn CS host een paar hoekjes van de stad kennen. Ik ontmoette er een aantal mensen die acteurs waren, maar overdag gewone jobs hadden om alles te bekostigen en genoot van de vibe die ze uitstraalden. Het zicht op de stad bij ondergaande zon van op Griffith Observatory is ook de moeite. Hollywood Boulevard en omgeving was dan weer minder, dat is er verloederd en nogal plat toeristisch. Ik hoopte er Scarlett Johansson of een andere hete celeb tegen te komen zodat ik er eentje mee kon gaan drinken en in haar zwembad een plonske kon doen, maar ook dat was een teleurstelling.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Wat een 'korte' route voor 7 maanden wel? Wat ga je nu 1 maand doen in of rond LA...?

Nu, als je er een maand bent doe dan gewoon ook SF erbij, want ik zou ook SF > LA zeggen.

StoneBall's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Is dat budget niet wat weinig om met twee 7 maanden rond te trekken (grote vliegafstanden). Zijn niet de goedkoopste plaatsen waar je naartoe gaat. In Canada/VS zal je een tijdje een auto moeten huren als je wat deftigs wil zien, dan nog uitstappen/activiteiten etc. Aan vluchten alleen al zal je zeker 5000€ kwijt zijn.
    .

Obi Wan Kenobi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StoneBall Bekijk bericht
    Is dat budget niet wat weinig om met twee 7 maanden rond te trekken (grote vliegafstanden). Zijn niet de goedkoopste plaatsen waar je naartoe gaat. In Canada/VS zal je een tijdje een auto moeten huren als je wat deftigs wil zien, dan nog uitstappen/activiteiten etc. Aan vluchten alleen al zal je zeker 5000€ kwijt zijn.
    Er bestaan around the world tickets waardoor je vluchten wel goedkoper kunt krijgen dan 5000€ (ik vermoed ergens rond de 3000 voor dit rondje)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xTwL- Bekijk bericht
    Wat een 'korte' route voor 7 maanden wel? Wat ga je nu 1 maand doen in of rond LA...?

Nu, als je er een maand bent doe dan gewoon ook SF erbij, want ik zou ook SF > LA zeggen.
    Vermoedelijk zijn de steden dat ze opgeeft de vertrek en landingplaatsen van het vliegtuig dus
    1 maand rond vancouver (klassieke rondje calgary)
    1 maand rondje west amerika (la-sf-yose- DV- lV - Zion..)
    2-3 weken hawaii
    ...

Me hebben ze altijd wijsgemaakt 1100-1200 euro per maand dat je weggaat voor eten en drinken

30 000 euro is idd wat aan de lage kant voor met 2 zal zonder al teveel sjieke excursie's en goede planning vooraf nodig.
    (of genoeg opoffering: ooit 2 gasten tegengekomen die het klassieke rondje west-amerika deden en bijna constant sliepen in hun huurwagen)
    Anakin, how many times have I told you to stay away from the power couplings.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StoneBall Bekijk bericht
    Nja, we weten ook dat dit de dure landen zijn, maar Azië bv. zouden we uitgebreid op een ander moment doen. Aan welk budget denk jij dat we nodig zullen hebben? Hoe kunnen we best zo goed mogelijk besparen? Het budget zou in wcs wel wat omhoog kunnen hoor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Obi Wan Kenobi Bekijk bericht
    Er bestaan around the world tickets waardoor je vluchten wel goedkoper kunt krijgen dan 5000€ (ik vermoed ergens rond de 3000 voor dit rondje)

Vermoedelijk zijn de steden dat ze opgeeft de vertrek en landingplaatsen van het vliegtuig dus
    1 maand rond vancouver (klassieke rondje calgary)
    1 maand rondje west amerika (la-sf-yose- DV- lV - Zion..)
    2-3 weken hawaii
    ...

Me hebben ze altijd wijsgemaakt 1100-1200 euro per maand dat je weggaat voor eten en drinken

30 000 euro is idd wat aan de lage kant voor met 2 zal zonder al teveel sjieke excursie's en goede planning vooraf nodig.
    (of genoeg opoffering: ooit 2 gasten tegengekomen die het klassieke rondje west-amerika deden en bijna constant sliepen in hun huurwagen)
    De tickets zouden inderdaad wel op 5000 euro komen als we deze nu zouden kopen via een organisatie. (2478 pp.) Hoe raad jij aan dit goedkoper te doen?

En klopt helemaal volledig. Het zijn de vliegvelden waar we zullen landen, en dan van daaruit zullen rondtrekken. Het is allemaal op dit moment nogal redelijk klassiek en de route waarover jij dus spreekt is dus ook die dat we nu in ons gedachten hebben. Daarom zijn suggesties zeker welkom!

Die 1100-1200 is per persoon?

De bedoeling is om US en AUS vooral met auto te doen en dan te slapen in een tent op de voorziene plaatsen. Canada met de camper. Al vind ik het prijs verschil tussen de twee echt wel groot... (op 3 weken tijd een verschil 3000 euro)
    Laatst gewijzigd door Thaiko; 7 september 2018 om 09:02

iTrader
    6 (100%)
    Even tussendoor: Zou ik nu al wat Australische dollar inslaan? Want de rate staat enorm gunstig en op bv. 4000 euro krijg je bijna 1000 AUSD meer dan 2 jaar eerder. Lijkt mij toch al een groot verschil.

|nfected's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Budget en camper gaat niet samen. Het is goedkoper om wagen en motel te doen dan camper. En dan vergeet ik ook nog eens dat camper minder flexibiliteit heeft.

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door |nfected Bekijk bericht
    Budget en camper gaat niet samen. Het is goedkoper om wagen en motel te doen dan camper. En dan vergeet ik ook nog eens dat camper minder flexibiliteit heeft.

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk

Ja, het is inderdaad echt duur. Als auto zouden we dan een soort van dodge grand caravan nemen, zodat we er ook in kunnen slapen indien nodig. Het prijsverschil vind ik tgv een gewone auto dan nog goed te doen. We gaan wel zoveel mogelijk h(m)o(s)tels op voorhand boeken, want ze durven nogal eens snel uitverkocht te zijn op populaire routes.

iTrader
    6 (100%)
    Iemand tips ivm. een auto huren in Canada/US? Waarop moet ik 'letten'?

iTrader
    6 (100%)
    Ok, onze tickets zijn geboekt! Het ziet er zo uit:

- Canada/USA (5 juli - 31 aug) = We landen in Seattle, maar rijden meteen door naar Canada om daar onze tour te doen om vervolgens terug naar USA te keren tot LA. Auto huren en overnachten met Airbnb/hostels. Route voor Canada (route USA ook bijna klaar) ->
    Spoiler:

- Hawaii (1 sep - 27 sep) = Waarschijnlijk ook auto huren en eventueel slapen in tent, omdat elke dag overnachten duur zou zijn.

- Fiji (28 sep - 8 oct) = Moeten we nog checken wat we gaan doen, maar zal vooral rustvakantie worden

- New Zealand (9 oct - 17 nov) = Camper alreeds gehuurd via Travellers Autobahn.

- Australia (17 nov - 2 jan) = Hier wouden we graag nieuwjaar meemaken alvorens te vertrekken naar Azië. Overnachten en transport zal ofwel via camper (ook Travellers Autobahn) gebeuren ofwel met het openbaar vervoer en overnachten in hostels/airbnb.

- Azië (2 jan - ergens eind jan) = Waar in Azië en hoe rondtrekken gaan we nog bekijken. Suggesties zijn welkom!
    Laatst gewijzigd door Thaiko; 23 december 2018 om 15:40

Pagina 1 van 4 1234 Laatste

Regels voor berichten