Pagina 2 van 4 Eerste 1234 Laatste

Discussie: Wereldreis

iTrader
    4 (100%)
    3 weken hawaii is wel veel, zou hier checken of je niet een weekje ergens als vrijwilliger kan werken

Thaiko's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door willydrama Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    3 weken hawaii is wel veel, zou hier checken of je niet een weekje ergens als vrijwilliger kan werken
    We zouden ook de verschillende eilandjes bezoeken Maar idd, dat is zeker een optie indien we tijd op overschot hebben.
    What if money didn't matter? - Alan Watts.

iTrader
    18 (100%)
    Ziet er heel leuk uit, en tof dat je dat kan doen.

Alleen zou ik me zwaar vragen stellen bij dat budget om te eten

Ikzelf zit makkelijk aan 200 Euro/USD/GBP per dag eten/drinken (met 2 personen).
    En wij gaan allesbehalve fancy eten (rondje fastfood voor 2 zit ik ook aan 30-40 Euro).

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timothy555 Bekijk bericht
    Ziet er heel leuk uit, en tof dat je dat kan doen.

Alleen zou ik me zwaar vragen stellen bij dat budget om te eten

Ikzelf zit makkelijk aan 200 Euro/USD/GBP per dag eten/drinken (met 2 personen).
    En wij gaan allesbehalve fancy eten (rondje fastfood voor 2 zit ik ook aan 30-40 Euro).
    200 euro per dag lijkt mij toch echt wel veel haha Ik heb ondertussen het budget opgetrokken tot 100 per dag voor 2 personen We zitten in 85% van de gevallen in een Airbnb waar we bijna altijd zelf mogen/kunnen koken. In sommige is het ontbijt incl. (zowel in airbnb als hotel). Dus dit zou echt wel moeten lukken (hoop ik). In NZ hebben we een camper gehuurd waar we zelf in kunnen koken en dus niet steeds moeten gaan eten. Hawaii gaan we waarschijnlijk doen met de tent. Australië lijkt goedkoper op vlak van airbnb, omdat je daar niet voortdurend op van die super druk bezochte plaatsen zit als in USA/Canada.

Ondertussen is Canada & USA volledig gepland. We zitten daar echt wel in high-season door er te reizen in juli en augustus en dat valt te merken aan de prijzen helaas. Ik heb zelf het gevoel dat ik al aan de late kant ben om hier te boeken? Bij bv. Jasper zitten we al aan 130 euro per nacht en dat is zo goed als het goedkoopste dat je kan vinden. Ik zocht ervoor steeds op plaatsen die verder waren en dus goedkoper, maar dat was steeds min. een uur rijden. Een vriend had mij dat echt afgeraden, omdat tijdens de zomermaanden het erg druk is en daardoor vaak lange files. Als je dan de helft van de dag in files doorbrengt om goedkoper te zijn, dan ga je op het einde van de dag ook niet veel gezien hebben van wat je wou zien. Dit telt ook voor USA bij plaatsen zoals Zion/Bryce/MV/Grand Canyon/Yellowstone/Yosesmite/... praktisch dus overal. Als iemand goedkoper/beter vindt; shoot!

ROUTE CANADA
    https://postimg.cc/8fB0jDrt

ROUTE USA
    https://postimg.cc/Mf8L6XXn

Kid_C's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Voor Canada kan ik niet spreken (niet geweest), maar je route in de VS is echt enorm zwaar. Zo'n tempo hou je geen maanden aan een stuk vol.
    Je rijdt bijna elke dag op enkele uitzonderingen na dat je een dag in een park/stad zit. Je gaat nooit volop de locaties in je kunnen opnemen... Snel wat highlights met de auto checken en terug op de baan. Véél op de baan...

Edit:
    Route Vegas -> Yosemite -> Kings Canyon -> Sequoia -> SF

Best gek om dit te doen, je rijdt eerst helemaal naar boven om de Tiago pass te kunnen doen terwijl je veel meer tijd wint door LV -> Death Valley -> Sequoia -> KC -> Yosemite -> SF te doen. Sequoia -> SF is lang rijden.

Blijf erbij, énorm druk programma, onderschat die afstanden niet.
    Laatst gewijzigd door Kid_C; 31 december 2018 om 17:11

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kid_C Bekijk bericht
    Voor Canada kan ik niet spreken (niet geweest), maar je route in de VS is echt enorm zwaar. Zo'n tempo hou je geen maanden aan een stuk vol.
    Je rijdt bijna elke dag op enkele uitzonderingen na dat je een dag in een park/stad zit. Je gaat nooit volop de locaties in je kunnen opnemen... Snel wat highlights met de auto checken en terug op de baan. Véél op de baan...

Edit:
    Route Vegas -> Yosemite -> Kings Canyon -> Sequoia -> SF

Best gek om dit te doen, je rijdt eerst helemaal naar boven om de Tiago pass te kunnen doen terwijl je veel meer tijd wint door LV -> Death Valley -> Sequoia -> KC -> Yosemite -> SF te doen. Sequoia -> SF is lang rijden.

Blijf erbij, énorm druk programma, onderschat die afstanden niet.
    Klopt, en daar zijn we ons bewust van. Het zal ook de enige keer zijn dat we zo snel en zware route hebben. Bij de andere landen hebben we veel meer tijd om het rustig aan te doen en zal het eerder relaxen en vooral genieten worden Amerika wou ik graag zo breed mogelijk zien, zodat ik achteraf kan terugkomen op de plaats(en) die ik uitgebreider wil zien.

Maar zijn er plaatsen waar jij meer/minder zou doorbrengen? Suggesties mogen altijd! Ik kan nog steeds paar elementen wijzigen. Die route had ik origineel anders gepland, maar op een ander forum hadden ze echt wel aangeraden om door Tioga Pass te rijden.

Shaguar's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Heb je zin in avontuur?
    Want in de plaats van 4 dagen Banff, kan je daar ook eens naar Bugaboo, Glacier National of WellsGray. Wells Gray ligt wat uit je weg maar daar ga je het echte BC vaak tegenkomen, dikke wouden. Schone paden en zeer veel kans op een beer te zien.

Ook die afstand van Jasper naar Banff lijkt niet heel veel, maar je doet er langer over dan 3uur, tel maar 4-5 uur. Da's een halve berg weg.
    "The most dangerous poison is the feeling of achievement. The antidote is to every evening think what can be done better tomorrow"
    MTB: Canyon Spectral 7.0AL

Wyffels's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Azië is ook zoooo groot. Om slechts 1 maand daar te vertoeven zal je best maar voor 1 of 2 landen kiezen.

Waar vlieg je heen?

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaguar Bekijk bericht
    Heb je zin in avontuur?
    Want in de plaats van 4 dagen Banff, kan je daar ook eens naar Bugaboo, Glacier National of WellsGray. Wells Gray ligt wat uit je weg maar daar ga je het echte BC vaak tegenkomen, dikke wouden. Schone paden en zeer veel kans op een beer te zien.

Ook die afstand van Jasper naar Banff lijkt niet heel veel, maar je doet er langer over dan 3uur, tel maar 4-5 uur. Da's een halve berg weg.
    Wells Gray hadden we inderdaad graag gedaan... helaas kan aan de route in Canada niet zoveel meer gewijzigd worden. Mijn plan was dat we het even zouden bezoeken tijdens onze weg van Kamloops via Clearwater zo naar Jasper.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wyffels Bekijk bericht
    Azië is ook zoooo groot. Om slechts 1 maand daar te vertoeven zal je best maar voor 1 of 2 landen kiezen.

Waar vlieg je heen?
    Die tickets zijn nog niet geboekt, omdat het maximaal een jaar op voorhand kan. Hier ook: suggesties mag altijd! ^^ Ik dacht aan Cambodja, Laos, Vietnam. Ergens gewoon die kanten lijkt mij wel fijn.

Wyffels's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thaiko Bekijk bericht
    Die tickets zijn nog niet geboekt, omdat het maximaal een jaar op voorhand kan. Hier ook: suggesties mag altijd! ^^ Ik dacht aan Cambodja, Laos, Vietnam. Ergens gewoon die kanten lijkt mij wel fijn.
    Mooie regio! Maar zoals reeds gezegd is een maand krap om dit allemaal te doen.

Ik ben enkele jaren geleden vrij snel door de regio gegaan. Voor mij was dit een ideaal tempo. Maar voor anderen zou dit misschien iets te snel zijn...

Hieronder m'n route met de duur om een idee te krijgen.

Slowboat Thailand naar Laos Luang prabang - 2 dagen
    Laos Luang Prabang - 3 dagen
    Laos Luang Prabang - Vietnam Hanoi vliegen (anders 24u bus dacht ik)
    Vietnam Hanoi - 3 dagen
    Vietnam Bac Ha - 1 dag
    Vietnam Sapa - 2 dagen
    Vietnam Cat Ba Island (Halong bay variant) - 1 dag
    Vietnam Ninh Binh - 1 dag
    Vietnam Phong Nha grotten - 2 dagen
    Vietnam Hué - 2 dagen
    Vietnam Hoi An - 2 dagen
    Vietnam Hoi An - Ho Chi Minh vlucht
    Vietnam Ho Chi Minh - 3 dagen
    Vietnam Mekong delta Can Tho - 1 dag
    Vietnam boot naar Cambodja Phnom Penh - 1 dag
    Cambodja Phnom Penh - 3 dagen
    Cambodja Siem Reap Angkor wat - 3 dagen
    Cambodja Battambang - 1 dag

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    - Australia (17 nov - 2 jan) = Hier wouden we graag nieuwjaar meemaken alvorens te vertrekken naar Azië. Overnachten en transport zal ofwel via camper (ook Travellers Autobahn) gebeuren ofwel met het openbaar vervoer en overnachten in hostels/airbnb.
    Ben zelf net terug van een 27 dagen Australië (East Coast). Ik zou je adviseren om geen camper te nemen, maar alles met Greyhound te doen en dan in hostels te verblijven. Dit gaat goedkoper uitkomen (je moet overal betalen om je camper te laten staan en het gaat er warm zijn s'nachts). Bovendien kan je goedkoop een maandabonnement kopen bij Greyhound en dan kies je zelf wanneer je de bus neemt en naar waar.
    Vooral de Sunshine Coast en Byron Bay vond ik tof

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wyffels Bekijk bericht
    Mooie regio! Maar zoals reeds gezegd is een maand krap om dit allemaal te doen.

Ik ben enkele jaren geleden vrij snel door de regio gegaan. Voor mij was dit een ideaal tempo. Maar voor anderen zou dit misschien iets te snel zijn...

Hieronder m'n route met de duur om een idee te krijgen.

Slowboat Thailand naar Laos Luang prabang - 2 dagen
    Laos Luang Prabang - 3 dagen
    Laos Luang Prabang - Vietnam Hanoi vliegen (anders 24u bus dacht ik)
    Vietnam Hanoi - 3 dagen
    Vietnam Bac Ha - 1 dag
    Vietnam Sapa - 2 dagen
    Vietnam Cat Ba Island (Halong bay variant) - 1 dag
    Vietnam Ninh Binh - 1 dag
    Vietnam Phong Nha grotten - 2 dagen
    Vietnam Hué - 2 dagen
    Vietnam Hoi An - 2 dagen
    Vietnam Hoi An - Ho Chi Minh vlucht
    Vietnam Ho Chi Minh - 3 dagen
    Vietnam Mekong delta Can Tho - 1 dag
    Vietnam boot naar Cambodja Phnom Penh - 1 dag
    Cambodja Phnom Penh - 3 dagen
    Cambodja Siem Reap Angkor wat - 3 dagen
    Cambodja Battambang - 1 dag
    Amai, zo een route zou ik wel zien zitten. Voor jouw ideaal, maar ons ook misschien? Grappig dat ik die 3 net in mijn gedachten had Hoe vond je zelf de route? Wat zou je anders doen achteraf gezien? Hoeveel heb je betaald op die maand en hoe overnacht/rondgetrokken?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Ben zelf net terug van een 27 dagen Australië (East Coast). Ik zou je adviseren om geen camper te nemen, maar alles met Greyhound te doen en dan in hostels te verblijven. Dit gaat goedkoper uitkomen (je moet overal betalen om je camper te laten staan en het gaat er warm zijn s'nachts). Bovendien kan je goedkoop een maandabonnement kopen bij Greyhound en dan kies je zelf wanneer je de bus neemt en naar waar.
    Vooral de Sunshine Coast en Byron Bay vond ik tof
    Toevallig gisterenavond tijdens nieuwjaar een oude vriend tegengekomen die het ook zo gedaan heeft. Die vond dat ook top! Hij reisde wel alleen en heeft ook de East Coast gedaan. Wel op een 6-tal maanden, dus goed op zijn gemak. Darnaast kon hij via Greyhound ook verschillende vrienden maken in zijn reis naar Cairns toe. Klinkt dus veelbelovend! Ga het morgen eens goed bekijken.

Wij zouden ook trouwens enkel de East Coast doen.
    Laatst gewijzigd door Thaiko; 1 januari 2019 om 22:08

Cpt. Caparzo's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Misschien ook leuk om te bezoeken in Azië is Taiwan. Prachtig eiland, lekker eten, niet zo duur eens je buiten Taipei gaat. En op 2 weken tijd kan je het eiland verkennen!

En ook Taipei heeft veel vluchten naar elk ander land in Azië om achteraf te bezoeken.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    dit dat links recht boven onder

xfire : blueheart

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    die overnachtingen in de USA: zo duur... waarom niet gewoon een motel, kwam bij ons véél goedkoper uit. En als er nu één land is waar je niet moet vrezen dat je niks te eten vindt op locatie,is het wel de USA .
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Toevallig gisterenavond tijdens nieuwjaar een oude vriend tegengekomen die het ook zo gedaan heeft. Die vond dat ook top! Hij reisde wel alleen en heeft ook de East Coast gedaan. Wel op een 6-tal maanden, dus goed op zijn gemak. Darnaast kon hij via Greyhound ook verschillende vrienden maken in zijn reis naar Cairns toe. Klinkt dus veelbelovend! Ga het morgen eens goed bekijken.

Wij zouden ook trouwens enkel de East Coast doen.
    Tip: Doe zeker Byron Bay, een zeiltocht vanuit Airlie Beach (3 dagen) en Fraser Island (3 dagen). Daarlangs kan ik de (licensed) dives vanuit Cairns naar het Great Barrief Reef ten zeerste aanbevelen (wel zorgen dat je een duikbrevet hebt voor je eraan begint).

Pagina 2 van 4 Eerste 1234 Laatste

Regels voor berichten