iTrader
    10 (100%)

Day hikes switserland

Hallo iedereen,
    Deze zomer ben ik voor het eerst gaan hiken en ik heb de smaak te pakken gekregen! Komende week heb ik een 5tal dagen vakantie en zou ik graag richting zwitserland trekken om nog eens te gaan hiken.
    Deze keer zou ik er alleen op uittrekken vandaar dat ik het niet zie zitten om met al het materiaal een volle 5 dagen rond te sleuren.

Anyway, ik vroeg mij af of iemand mooie aanraders heeft? Ik ben vooral op zoek naar gebergtes met mooie zichten!

Verder ook liefst niet te toeristisch en bij voorkeur ook iets waar ik s avonds met een gerust gevoel een tent (wild) kan opzetten...

Alle aanraders welkom!

Ps: momenteel was ik aan het kijken naar de lucerne streek maar ik vermoed dat dit een heel toeristische trekpleister is?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sinvayne Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hallo iedereen,
    Deze zomer ben ik voor het eerst gaan hiken en ik heb de smaak te pakken gekregen! Komende week heb ik een 5tal dagen vakantie en zou ik graag richting zwitserland trekken om nog eens te gaan hiken.
    Deze keer zou ik er alleen op uittrekken vandaar dat ik het niet zie zitten om met al het materiaal een volle 5 dagen rond te sleuren.

Anyway, ik vroeg mij af of iemand mooie aanraders heeft? Ik ben vooral op zoek naar gebergtes met mooie zichten!

Verder ook liefst niet te toeristisch en bij voorkeur ook iets waar ik s avonds met een gerust gevoel een tent (wild) kan opzetten...

Alle aanraders welkom!

Ps: momenteel was ik aan het kijken naar de lucerne streek maar ik vermoed dat dit een heel toeristische trekpleister is?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Alpe devero, juist over de grens. Waarom een tentje meenemen? Maak je lid van een bergsportvereniging (alpenverein.at of kbf.be) en ga gewoon voor weinig geld half pension in een berghut slapen...

https://map.geo.admin.ch

hier kan je gratis de kaarten downloaden en afprinten... ook hebben ze een app waarop je gratis 10x10km kan op downloaden.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    +1 voor de berghutten en het lidmaatschap bij kbf. Daar bovenop zijt ge ook nog eens verzekerd voor moest er iets gebeuren tijdens uw trek.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    0
    Vorige maand 4 dagen naar Zwitserland geweest, en daar dagtochten gedaan in de Alpstein regio (Appenzell).
    Mogelijk kan je uit m'n verslagje wel wat nuttige info halen: https://hikingfoxes.org/2018/07/27/s...r-zwitserland/
    Vond het in elk geval prachtig daar!

Wat bij mij nog op de planning staat voor daar:
    Van Ebenalp naar Hoher Kasten via Schäfler

Regels voor berichten