Pagina 2 van 2 Eerste 12
    Tammiej's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben dit jaar ook geweest naar Schotland en was omver geblazen door de schoonheid ervan!

Dit was mijn reisplanning die ik redelijk strak heb kunnen behouden:

DINSDAG – EDINBURGH

WOENSDAG – LOCH LOMOND

DONDERDAG – GLEN COE

VRIJDAG – BEN NEVIS

ZATERDAG – ISLE OF SKYE

ZONDAG – INVERNESS – LOCH NESS

MAANDAG – CAIRNGORM MOUNTAINS

DINSDAG – EDINBURGH

Bereid je al maar voor op het links rijden!

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    is idd een prachtig land, van vorige nacht terug thuis. en die midges eigenlijk geen last van gehad, iedere avond een dikke sigaar roken in de tent werkt blijkbaar vrij goed tegen die beesten :')

qua links rijden geen probleem, aangezien mijn auto een RHD is.
    dag 1: engeland doorkruist en loch lomond gekampeerd
    dag 2: highlands doorkruist en talisker bezocht op skye
    dag 3: naar mallaig gereden en het bekende viaduct van de harry potter trein gaan bekijken, uiteraard just te laat om den trein te zien :')
    dag 4: van mallaig naar speyside region gereden, en begonnen aan onze eerste distillery tours
    dag 5: terug naar het westen gereden richting de ferry naar islay, ondertussen nog paar distilleries bezocht
    dag 6: laatste stuk naar kennacraig en dan de ferry naar islay
    dag 7 en 8: distilleries bezoeken op islay en gebruik maken van mijnen bob
    dag 9: nog wat distilleries en terug met de ferry richting regio trossachs/loch lomond
    dag 10: stuk engeland doorkruist tot regio yorkshire dales en daar nog een nachtje gekampeerd
    dag 11: laatste stuk engeland + ferry en terug thuis.

exCite's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    is idd een prachtig land, van vorige nacht terug thuis. en die midges eigenlijk geen last van gehad, iedere avond een dikke sigaar roken in de tent werkt blijkbaar vrij goed tegen die beesten :')

qua links rijden geen probleem, aangezien mijn auto een RHD is.
    dag 1: engeland doorkruist en loch lomond gekampeerd
    dag 2: highlands doorkruist en talisker bezocht op skye
    dag 3: naar mallaig gereden en het bekende viaduct van de harry potter trein gaan bekijken, uiteraard just te laat om den trein te zien :')
    dag 4: van mallaig naar speyside region gereden, en begonnen aan onze eerste distillery tours
    dag 5: terug naar het westen gereden richting de ferry naar islay, ondertussen nog paar distilleries bezocht
    dag 6: laatste stuk naar kennacraig en dan de ferry naar islay
    dag 7 en 8: distilleries bezoeken op islay en gebruik maken van mijnen bob
    dag 9: nog wat distilleries en terug met de ferry richting regio trossachs/loch lomond
    dag 10: stuk engeland doorkruist tot regio yorkshire dales en daar nog een nachtje gekampeerd
    dag 11: laatste stuk engeland + ferry en terug thuis.
    Waar ergens in de Yorkshire Dales?
    Wij zaten in Malham en ga daar zeker nog eens terug naartoe.
    We Remember them with pride,
    Those mighty reds of Shankly's side.
    And Kenny's boys of '88,
    There's never been a side so great.

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Hina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Deze sta op de planning voor 2020.
    Eerst mijn bestelwagen beetje aanpassen (Ford Transit Custom L1H1) + MTB ga mee.
    Sorry voor mogelijke dt-fouten! | Last.fm

XA4's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Begin dit jaar (maart) ook op een week Schotland doorkruist met de wagen. Glasgow, Stirling, Loch Lomond, Glencoe, Fort William (Ben Nevis deels beklommen), Inverness, Aberdeen, Dundee, Kirkcaldy en Edinburgh
    Persoonlijk vond ik Ierland mooier. Maar is misschien omdat we dat voor Schotland gedaan hadden, we soms erg verrast zijn geweest door de mooie omgeving en waarschijnlijk ook omdat we de echte Highlands niet bezocht hebben (lijn Fort William > Inverness was het verste)
    Leuke reis en zeker mooie dingen gezien. Maar gevoelsmatig (en voor het deel dat we gezien hebben) was Ierland mooier.
    Noord-Ierland gaan we zeker ook ooit nog doen.

We waren helaas ook net te vroeg om de puffins te zien (blijkbaar moet je die ooit in je leven gezien hebben)

Aprella's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een roadtrip door Schotland staat hier ook op de planning. Hopelijk iets voor 2021.

Ik ben een paar jaar geleden in Edinbrugh geweest + een dag bus tour in de Highlands en we wouden dat direct eens zelf doen met de auto en op ons eigen tempo. Het enige waar ik wat tegen aanloop is dat mijn partner een grote whiskey liefhebber is en dat hij ook bob moet blijven omdat ik voorlopig geen rijbewijs heb, en als ik het dan dan, zal ik het niet lang genoeg hebben om met een huurwagen te mogen rijden (partner wil absoluut daar een wagen huren omdat het stuur dan aan de 'juiste' kant staat).

Is het doenbaar om distilleries te bezoeken zonder daarna nog te moeten rijden?

Een tip voor mensen die puffins/papegaaiduikers willen zien: the isle of may. Wij zijn met de seabird sanctuary in North Berwich vertrokken met een 'rigid inflatable boat' naar isle of May en daar hebben we hopen zeevogels gezien waaronder ook puffins. Er is ook steeds een kans op zeehonden en walvissen maar die hadden we toen niet gezien. Wij zijn in de weer van 21 juli geweest en hadden fantastisch weer.
    Van uit Edinburgh makkelijk bereikbaar met de trein trouwens
    .

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aprella Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Een roadtrip door Schotland staat hier ook op de planning. Hopelijk iets voor 2021.

Ik ben een paar jaar geleden in Edinbrugh geweest + een dag bus tour in de Highlands en we wouden dat direct eens zelf doen met de auto en op ons eigen tempo. Het enige waar ik wat tegen aanloop is dat mijn partner een grote whiskey liefhebber is en dat hij ook bob moet blijven omdat ik voorlopig geen rijbewijs heb, en als ik het dan dan, zal ik het niet lang genoeg hebben om met een huurwagen te mogen rijden (partner wil absoluut daar een wagen huren omdat het stuur dan aan de 'juiste' kant staat).

Is het doenbaar om distilleries te bezoeken zonder daarna nog te moeten rijden?

Een tip voor mensen die puffins/papegaaiduikers willen zien: the isle of may. Wij zijn met de seabird sanctuary in North Berwich vertrokken met een 'rigid inflatable boat' naar isle of May en daar hebben we hopen zeevogels gezien waaronder ook puffins. Er is ook steeds een kans op zeehonden en walvissen maar die hadden we toen niet gezien. Wij zijn in de weer van 21 juli geweest en hadden fantastisch weer.
    Van uit Edinburgh makkelijk bereikbaar met de trein trouwens
    .
    In Schotland zijn ze echt zwaar tegen drink and drive. Ik denk dat ge daar met één pintje al over de limiet zit. Geen flauw idee hoe het met whiskey zit maar iedere barman daar antwoorde altijd: "just don't".

Wij zijn wel met de eigen auto gegaan, daar rijden is echt geen probleem.

Maar als jullie toch al gaan huren, huur dan een camper van? Kan je gewoon overal blijven slapen indien nodig.

Aprella's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja maar mijn partner drinkt zoiezo niest als hij moet rijden.

Ooh een camper is een goed idee. Daar had ik zelf nog niet aan gedacht!

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten