Pagina 6 van 6 Eerste ... 23456
    Cpt. Caparzo's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Net zoals elk jaar met de periode van Chinees nieuwjaar samen met de vriendin naar Taiwan. En op de weg naar huis nog een dagje Hong Kong

Sent from my iPhone using Tapatalk
    dit dat links recht boven onder

xfire : blueheart

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zou graag naar Cyprus - Paphos gaan volgend jaar. Iemand die daar al geweest is? Wat zijn zowat de beste bezienswaardigheden? Een goed hotel?

Ik ga geen wagen huren. Is het daar een beetje te doen met de bus of kan je best een Taxi nemen? Prijzen taxi's van de hotels tot aan de bezienswaardigheden? (Meestal binnen de 15 minuten van de hotels aan het strand).

Budget. Mmm, ik vrees toch +-3000 eurokes voor een verblijf van +-4 dagen? Je kan al een hotel + vlucht + transfer hotel heen/terug boeken voor +-1300€. Maar wil je een wat deftig hotel dan ga je al snel 1500 euro moeten neertellen. Dan nog extra betalen voor baggage, verblijf ginder enzovoorts .. denk dat je dan toch ongeveer 3000 euro kwijt bent voor enkele dagen?

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zou graag naar Cyprus - Paphos gaan volgend jaar. Iemand die daar al geweest is? Wat zijn zowat de beste bezienswaardigheden? Een goed hotel?

Ik ga geen wagen huren. Is het daar een beetje te doen met de bus of kan je best een Taxi nemen? Prijzen taxi's van de hotels tot aan de bezienswaardigheden? (Meestal binnen de 15 minuten van de hotels aan het strand).

Budget. Mmm, ik vrees toch +-3000 eurokes voor een verblijf van +-4 dagen? Je kan al een hotel + vlucht + transfer hotel heen/terug boeken voor +-1300€. Maar wil je een wat deftig hotel dan ga je al snel 1500 euro moeten neertellen. Dan nog extra betalen voor baggage, verblijf ginder enzovoorts .. denk dat je dan toch ongeveer 3000 euro kwijt bent voor enkele dagen?
    Ik ga jaarlijks opgraven op Cyprus, weliswaar aan de andere kant van het eiland.

Paphos heeft een degelijk archeologisch museum en wat leuke sites rondom, maar ik zou in jouw plaats echt wel gewoon een auto huren. Cyprus is echt niet zo groot en in geen enkele stad is er eigenlijk genoeg te zien of te doen om u meer dan een dag, maximum twee dagen, bezig te houden, terwijl het eiland in zijn geheel best wel veel te bieden heeft. Je mag met een gehuurde wagen wel niet over de grens van het Turks gedeelte (ook niet met een taxi trouwens), je moet in principe op voorhand een Turkse taxi reserveren als je over de grens iets wilt bezoeken (Famagusta of Salamis zijn de belangrijkste trekpleisters aldaar, maar persoonlijk vind ik dat allemaal te veel gedoe voor wat het maar is). De bussen zijn eigenlijk best wel oké in mijn ervaring en ook helemaal niet duur.

Algemene bezienswaardigheden:
    - Paphos archeologisch museum en de restanten te Palaepaphos
    - Kourion
    - Choirkoitia is ook zeer indrukwekkend
    - Tröodosgebergte voor natuur en wandelingen
    - Ayia Napa als je marginaal wilt doen op slechte muziek die hier 5 jaar geleden populair was bij marginaal volk zonder smaak.

Nicosia en Larnaca zijn leuke stadjes om te kuieren maar niet super bijzonder. Beiden hebben wel een museum(pje). Limassol stelt geen zak voor, ver wegblijven. Als je de plekjes goed uitkiest is eten en drinken absoluut niet duur, maar het stik er wel van typische toeristenvallen. Aan je verblijf zou ik eigenlijk ook niet te veel geld uitgeven, dat is weggesmeten geld aangezien het eigenlijk overal min of meer even brak logeren is . Ik zou in jouw plaats een goedkoop logement huren (appartementje of zo) in een kleiner dorpje + een auto, dan kan je véél goedkoper uitkomen dan je 3000 euro (voor onze opgravingen huren we appartementen aan het strand voor 100 euro per week, om maar te zeggen...).

Als je zou overwegen om ipv Paphos in Larnaca (of nog beter, Pyla) te verblijven, kan ik je héél wat concrete tips en adresjes meegeven voor eten en drank. Ik zou niet in de zomer gaan, véél te warm.
    Laatst gewijzigd door Nahrtent; 10 januari 2019 om 22:38

Ricky's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Eerste keer alleen op reis. Binnenkort naar een weekendje London. Iemand enig idee wat ik zou kunnen bezoeken? Ik verblijf kortbij het paddingtong metro station, in westminster.
    ''War is hell, and hell is for heroes''

''The circumstances of one's birth are irrelevant. It is what you do with the gift of life that determines who you are.''

?therapy?'s schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Eind januari eens naar Polen ( Krakow en Warsaw) en daarna naar Marroko voor een paar dagen.
    In maart dan eens een weekendje naar Parijs voor een concert

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Is iemand hier recent (sinds midden 2018) in Wit-Rusland geweest? ik vind de uitleg over hun nieuwe regeling vaag.

Als ik het goed begrepen heb kunnen wij Belgium visumvrij naar Belarus voor een periode van maximum 30 dagen op voorwaarde dat:
    1) Je via de nationale luchthaven van Minsk binnenkomt
    2) Voldoende geld mee hebt (mogen dit euro's zijn en zo ja, hoeveel? Op hun website wordt gesproken over "base units", maar hoeveel dat er precies zijn is tegenstrijdig)
    3) Je een geldige reisverzekering hebt (ook hier lees ik tegenstrijdige dingen - worden onze Belgische reisverzekeringen nu geaccepteerd of niet?)

Begrijp ik dit goed? Ik kan dus vrij naar Wit-Rusland gaan voor een citytripje Minsk?

Is er iemand die weet of het nog mogelijk is een toeristenvisum voor Rusland (niet Wit-Rusland dus) te bekomen als je stempels van Oekraïne en Belarus in je paspoort hebt?
    ...

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricky Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Eerste keer alleen op reis. Binnenkort naar een weekendje London. Iemand enig idee wat ik zou kunnen bezoeken? Ik verblijf kortbij het paddingtong metro station, in westminster.
    Zowat alle musea zijn gratis in Londen, keuze te over... Dé absolute aanraders die ge niet moogt missen op straffe van zweepslagen zijn het British Museum en het Natural History Museum.

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    In de zomer na eerdere mislukte pogingen nu toch definitief anderhalve maand (+-) Aus-Nieuw Zeeland .

Dream coming true toch wel . K ben er al bijna naar vertrokken op men 18de (moeder uiteindelijk toch veto gesteld en ik uiteindelijk toch maar geluisterd o.a. omdat het alleen te doen was), na mijn studies is ook lang het plan geweest, had toen wel kameraad die mee kon en wou maar we waren te laat toen om nog te gaan voor ik werk had qua documenten etc in orde brengen maar nu met diezelfde maat gelijktijdig verlof en op tijd met alle rompslomp .

(Al is binnenkort relatief wel ) .
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Ricky's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    thanks.. zal aan mijn lijstje toegevoegd worden :-)
    ''War is hell, and hell is for heroes''

''The circumstances of one's birth are irrelevant. It is what you do with the gift of life that determines who you are.''

kingjulie's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Bangkok, 26/01. 10 dagen
    Vrienden bezoeken en wat chillen.

iTrader
    0
    In mei weekje dolomieten in Italië.
    Kijk er naar uit om weer terug te gaan!

citrofenwick's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Komende zomer paar dagen Berlijn. Heb nu enkel een heen-vlucht geboekt. Ik zou graag nog ergens naartoe gaan voor ik terugkeer maar heb nog niet beslist.
    Ook eerste keer alleen. Stond al lang op m'n bucketlist. Spannend

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Vorig jaar Noorwegen (verpest door een zware longontsteking van de vriendin), dit jaar naar Zweden-Denemarken, daar eens kijken of het lukt voor mijn vriendin om eens niet ziek te zijn op reis .

Voorlopige planning:
    Zaterdag 6 juli: vertrek naar Kiel, daar de boot op richting Oslo (Color Line = sterke aanrader als je eens een dag wil genieten van een cruise gevoel én tegelijk redelijk wat km's verder wil zijn)
    Zondag 7 juli: aankomst Oslo, vertrek naar Lofsdalen (midden Zweden). Zeven dagen in een hut: https://www.youtube.com/watch?v=3THmSNV_lRI
    Zondag 14 juli: naar Stockholm, 3 dagen de stad verkennen
    Woensdag 17 juli: vertrek naar Almhült (tussenstop + IKEA Museum/Hotel)
    Donderdag 18 juli: 4 nachten kopenhagen.
    Maandag 22 juli: vertrek naar huis, waarschijnlijk nog ergens een nacht overnachten.
    Laatst gewijzigd door JPV; 14 januari 2019 om 09:37
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan.”
    Pippi L.

Pagina 6 van 6 Eerste ... 23456

Regels voor berichten