Balsaus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Satkan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    8 dagen voor 1 stad lijkt mij nogal veel. Boedapest heeft goedkope vluchten, en is een stad met veel leven en nogal wat dingen om te zien, toch voor een paar dagen. Daarna mss doorvliegen naar Krakau, of zelfs Kiev? (Je kan dan een 1/2 dagentoer nemen naar Chernobyl, aan te raden.)
    Dacht ook sowieso aan 2-3 steden.
    Wenen, Bratislava en nog 1 misschien? Aanraders?

Boedapest & Krakau ben ik al geweest, zijn inderdaad top. Maar liefst zou ik steden bezoeken waar ik nog niet geweest ben.
    The road to success is always under construction.

Wilcao's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Balsaus Bekijk bericht

Boedapest & Krakau ben ik al geweest, zijn inderdaad top. Maar liefst zou ik steden bezoeken waar ik nog niet geweest ben.
    Bratislava is wel een leuke stad. Verder zijn Athene, Boekarest, Sofia, Praag ook wel dik de moeite.

citrofenwick's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wilcao Bekijk bericht
    Bratislava is wel een leuke stad. Verder zijn Athene, Boekarest, Sofia, Praag ook wel dik de moeite.
    Bratislava is idd zeker de moeite, maar langer dan 1 a 2 dagen moet ge er niet willen blijven imo.

Komende zomer ga ik zelf naar Berlijn + Kiev alwaar ik Chernobyl ga bezoeken. Hoop enkel dat er geen stormloop zal zijn mbt de gelijknamige serie.
    In Ukraine wil ik ook nog graag Lviv bezoeken.
    Nog iemand aanbevelingen in het land zelf?

iTrader
    0
    Binnenkort enkele dagen naar München. Een uitstapje naar Hallstatt staat al vast. Nog tips voor uitstapjes in de omgeving van München of in München zelf?

iTrader
    25 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malan Bekijk bericht
    Binnenkort enkele dagen naar München. Een uitstapje naar Hallstatt staat al vast. Nog tips voor uitstapjes in de omgeving van München of in München zelf?
    Berchtesgaden (Hitlers Adelaarsnest)en Schonau am Konigsee (JennerBahn naar 1800m)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Novastar; 10 juni 2019 om 18:52

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Iemand suggesties voor bestemmingen om alleen naartoe te gaan met de auto? Idee kwam daarnet spontaan bij mij op maar weet niet goed waar naartoe, en ook nog niet of ik een tent zou meepakken of toch voor hostels zou opteren. Alle ideeën welkom, heb nog nooit alleen gereisd dus zou het willen beperken tot een dag of 5 ofzo max.

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Lake en Peak District in Engeland. Prachtige natuur, tof om door te rjden, veel leuke plaatsjes.

Wilcao's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door citrofenwick Bekijk bericht
    Bratislava is idd zeker de moeite, maar langer dan 1 a 2 dagen moet ge er niet willen blijven imo.

Komende zomer ga ik zelf naar Berlijn + Kiev alwaar ik Chernobyl ga bezoeken. Hoop enkel dat er geen stormloop zal zijn mbt de gelijknamige serie.
    Dat is waar, Bratislava is idd niet al te groot.

Berlijn is echt een topstad. Een week of 3 geleden naartoe geweest.

Remi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door citrofenwick Bekijk bericht
    Vanuit Kiev is het nog een eindje rijden naar Tjernobyl, dus een daguitstapje is echt passeren, een foto trekken en weer verder.
    Moest je de kans hebben, pak dan een tripje van enkele dagen. Ik ben destijds voor 3 dagen geweest omdat ik dacht dat dat meer dan genoeg was... dacht ik even verkeerd
    Ik vrees trouwens dat het behoorlijk druk gaat zijn. Als je de reacties leest bij artikels over de reeks, zie je overal wel mensen die er naartoe willen. Nuja, tussen zeggen en doen zit altijd nog wel een groot verschil, maar toch...
    De sfeer in Pripjat is ook het best als er niemand is. Totale stilte is net wat het er zo speciaal maakt. Dat gaat natuurlijk wel niet lukken met een tros toeristen die er rond lopen.
    Moest je dus meerdere dagen gaan, heb je misschien het geluk om eens een moment te hebben zonder al te veel toeristen. Dus een bezoekje in't weekend is af te raden.
    Pain heals... Chicks dig scars... Glory lasts forever

Speel mee met NineFL, de NFL Fantasy League van 9lives

iTrader
    0
    Ik zou in de winter naar Tsjernobyl als je de mogelijkheid hebt. De koude schrikt al wat volk af en het is wel een ander sfeertje wanneer je daar flink ingeduffeld door de stad wandelt. Wat sneeuw, bomen die net hun bladeren hebben afgegeven,...

En inderdaad, 1dag is echt veel te weinig.

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi Bekijk bericht
    Vanuit Kiev is het nog een eindje rijden naar Tjernobyl, dus een daguitstapje is echt passeren, een foto trekken en weer verder.
    Moest je de kans hebben, pak dan een tripje van enkele dagen. Ik ben destijds voor 3 dagen geweest omdat ik dacht dat dat meer dan genoeg was... dacht ik even verkeerd
    Ik vrees trouwens dat het behoorlijk druk gaat zijn. Als je de reacties leest bij artikels over de reeks, zie je overal wel mensen die er naartoe willen. Nuja, tussen zeggen en doen zit altijd nog wel een groot verschil, maar toch...
    De sfeer in Pripjat is ook het best als er niemand is. Totale stilte is net wat het er zo speciaal maakt. Dat gaat natuurlijk wel niet lukken met een tros toeristen die er rond lopen.
    Moest je dus meerdere dagen gaan, heb je misschien het geluk om eens een moment te hebben zonder al te veel toeristen. Dus een bezoekje in't weekend is af te raden.
    Toerisme zou er ongeveer met 50% zijn toegenomen en in de zomerperiode was het er al superdruk. En je moet een lange broek dragen, wat niet leuk is met de warme zomers daar

1 dag is inderdaad niet alleen te weinig, maar gezien de lage kostprijs is dit ook met grote (>20 mensen) groepen. Niet echt praktisch als je foto's wilt maken dus.

Ik ben 2 dagen geweest, in november. Het weer was perfect (koud, maar nog niet aan het vriezen en geen regen) en we waren met een groep van 7. 1 van de andere deelnemers had de dag ervoor de tour van 1 dag gedaan en zei dat deze enorm gerushed was omdat ze je zoveel mogelijk willen laten zien. Terwijl wij 20 minuten op een bepaalde plek bleven, was dat met de tour van 1 dag slechts 5 minuten. De eerste dag van onze tour lag zowat vast, maar voor de tweede dag vroeg de gids ons wat we graag wilden bezoeken. Bij een tour van meerdere dagen heb je dus ook eigen input

Na 2 dagen was ik het nog lang niet beu en hebben we we zelfs nog niet alles gezien. 3 dagen zou ik niet erg gevonden hebben.

Ik zou in de winter naar Tsjernobyl als je de mogelijkheid hebt. De koude schrikt al wat volk af en het is wel een ander sfeertje wanneer je daar flink ingeduffeld door de stad wandelt. Wat sneeuw, bomen die net hun bladeren hebben afgegeven,...
    De winters zijn daar wel koud en als er teveel sneeuw ligt zijn sommige plekken blijkbaar onbereikbaar.
    Laatst gewijzigd door Bv202; 12 juni 2019 om 14:08
    ...

Remi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bv202 Bekijk bericht
    Na 2 dagen was ik het nog lang niet beu en hebben we we zelfs nog niet alles gezien. 3 dagen zou ik niet erg gevonden hebben.

De winters zijn daar wel koud en als er teveel sneeuw ligt zijn sommige plekken blijkbaar onbereikbaar.
    Ben zelf eind oktober/begin november 2015 geweest. Temperatuur net boven het vriespunt en geen regen. De ideale tijd om te gaan lijkt me.
    Spoiler:

Misschien ook interessant is het feit dat je de Wit-Russische kant van de Exclusion zone sinds enige tijd kan bezoeken.
    Pain heals... Chicks dig scars... Glory lasts forever

Speel mee met NineFL, de NFL Fantasy League van 9lives

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Balsaus Bekijk bericht

Heb zelf deze tour gedaan op 1,5weken: berlijn-->vliegtuig naar wenen --> boot naar Bratislava
    Leuke trip. Bratislava wel maar 2d max blijven, is heel kleine stad

Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Iemand suggesties voor bestemmingen om alleen naartoe te gaan met de auto? Idee kwam daarnet spontaan bij mij op maar weet niet goed waar naartoe, en ook nog niet of ik een tent zou meepakken of toch voor hostels zou opteren. Alle ideeën welkom, heb nog nooit alleen gereisd dus zou het willen beperken tot een dag of 5 ofzo max.
    Twee jaar geleden twee weken alleen naar Andalucia gegaan met de wagen. Goeie mix van alles:

Cultuur: Granada, Malaga, Sevilla, Cordoba, Cadiz,...
    Zon, zee & strand: Costa del sol
    Natuur/outdoor: Sierra nevada, watersport (oa Tarifa bekend voor het surfen), Nerja Caves,..

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    104 (100%)
    Ik weet niet of Nahrtent in die 5 dagen ook 'transport' rekent? Want voor heen/weer naar Andalusië moet je toch al +- 2 dagen rekenen (en dat solo..). Anders wel de moeite inderdaad.

Pagina 14 van 18 Eerste ... 4101112131415161718 Laatste

Regels voor berichten