Pagina 1 van 2 12 Laatste
    Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Ervaringen met georganiseerde groepsreizen (Joker, Koning Aap, Kris Kras...) - deel 2

Hallo

Ik ben hierin nogal sterk geïnteresseerd. Ervaringen met deze organisaties.
    Deze formule van reizen heeft als voordeel dat je andere mensen ontmoet, je je horizonten verlegt, er eens helemaal uit bent, enz.... terwijl alles voor je wordt geregeld, of toch zou moeten.

Zouden jullie hier je persoonlijke ervaringen willen posten?

Ik zal beginnen met mn eigen ervaring:

Op reis geweest met Joker.
    Griekenland, Cycladen, leeftijd -26 jaar. Gemiddelde leeftijd van mijn groep was ongeveer 21. Allemaal respectabele mensen, geen 'krapuul', ambetanterikken, ... het waren allemaal toffe en enthousiaste jonge mensen, sommige zelfs bezig met zeer respectabele studies.
    Kwa organisatie was de reis gewoonweg perfect. 100%, alles klopte als een bus. De reis was echt mooi, september was het perfect tijdstip, niet té warm, niet té druk, maar nog volop zomer.

Momenteel zit ik met de groep andersreizen.be in mijn gedachten ... :-)
    Ervaringen welkom dus, ook van andere organisaties

https://zuiderhuis.be/jongerenreizen
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    ik ben 3x met joker geweest
    4x met kriskras
    1x met zuiderhuis
    1x met bootz

Verdelingen hangen af van reis tot reis, ik heb al 50/50 gehad en 90/10. Je kan bij de meeste reizen op voorhand al de leeftijd + geslacht zien van de ingeschrevenen.

Ik zou het eigenlijk aanraden voor reizen die je niet alleen of met vrienden of vriendin kan doen. Bijv. ik ben 8 dagen gaan hiken in de winter in Lapland, van hut tot hut in de wildernis zonder dat we een levende ziel zijn tegengekomen (enkel sneeuw en sterren en noorderlicht). Dat zijn reizen die je niet zo vlug alleen gaat doen. Of een hike door Canada met de tent, dat doe ik liever in een groep van 10-15 man ipv met enkele vrienden. Ditto met een rondreis door Noordwest India, dat zijn dingen die ik liever in groep beleef.

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb je een verschil/voorkeur voor KrisKras of Zuiderhuis?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zuiderhuis vond ik eerlijk gezegd het minste, mijn reis die ik bij hun heb gekregen verschilde sterk met wat ze presenteerden op hun website. Ik zou kriskras nemen als je tussen die twee gaat.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Zijn er eigenlijk groepsreizen waar je met een internationaal publiek rondtrekt? Dus niet enkel Belgen en Nederlanders. Paar keer gekegen naar Shoestring die interessante aanbiedingen heeft maar ik voel er niet voor om enkel met Nederlanders rond te reizen.
    o/

rurounidragon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    intrepidtravel of gadventures
    there is no god ,just me

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zijn er dan veel mensen alleen of zijn er veel groepjes?
    Heb vroeger joker veel bekeken en nog een andere waar ik niet direct kan opkomen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Op al de groepsreizen die ik heb gedaan kwam iedereen alleen. Soms zie je 1 of 2 vrienden of collega's die zich samen inschrijven, maar daar stopt het dan.

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Inderdaad, mijn laatste groepsreis was er 1 koppel mee, naar Ethiopië waren er denk ik 2 koppels mee en dat waren dan nog de ouders + zoon en schoondochter. Naar Cuba was er geen enkel koppel mee maar dat was dan ook een single reis.
    Mijn eerste groepsreis was in 2010 naar Egypte met Shoestring en dan was er denk ik geen enkel koppel mee. Wel hadden we 1 Brit mee tussen 21 Hollanders en 2 Vlamingen (mezelf & mijn broer). Die had eerst geboekt samen met een vriend maar die moest annuleren. Toen heeft die kerel nagevraagd of het een internationale groep was. Wat op zich eigenlijk wel zo was, maar ja, die zat daar natuurlijk tussen als enige niet-Nederlands talige.
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dan gebeuren dr toch sowieso ook dingen

Niels_H's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rurounidragon Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    intrepidtravel of gadventures
    Met gadventures ben ik 2 keer op reis geweest, Ecuador en Cambodja+Vietnam. Ik had telkens een uitstekende gids uit het land zelf. De groep bestond vooral uit Britten, maar ook enkelen uit Duitsland, Nederland, Canada en USA. Zowel singles, koppels als vrienden. Op een uitzondering na (man van 60) allemaal jongeren tussen 18 en 30 jaar.

de hamster's schermafbeelding
    iTrader
    182 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand ervaring met Sawadee?

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Met Sawadee naar Jordanië geweest en viel heel goed mee qua organisatie. Goeie gids, goed geregeld, degelijke hotels etc.

Onze reisgenoten waren quasi allemaal HOllanders, maar zijn eigenlijk best leuke en constructieve mensen ofwel hadden we gewoon chance

Iemand ervaring met reisorganisaties die privé reizen aanbieden (als in: alles geregeld + privé vervoer en gids)

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    up

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vorige week mijn 2de reis met KrisKras voltooid (3 weken West Kust USA) en dat was weer enorm de moeite. Ik had weer spijt toen ik thuis was.
    Logement was goed gekozen, planning was niet overdreven vol en het was een reuze plezante groep (op de laatste paar dagen na),
    Enige jammere was dat de wagen wat krap en oncomfortabel was voor de langere ritten...

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten