Pagina 5 van 5 Eerste 12345
    ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik ben al een keer of 5 met Shoestring op reis geweest en dat is telkens goed mee gevallen. Vooral de laatste naar Kirgizië was fantastisch, die landschappen En aangezien ongeveer 20% daar van Russische afkomst is, val je als (blanke) toerist daar ook niet op. En wordt je dus ook niet lastig gevallen.
    Bij de start kregen we van de gids de keuze om de uitgestippelde route te volgen waarbij we de eerste 3-4 dagen telkens vanuit dezelfde homestay verschillende dingen gaan bezoeken of dat we onderweg in yurts gingen slapen ergens tussen de verschillende locatie's in. Bijna heel de groep koos om in de yurts te blijven slapen en de 2-3 die het niet wilden, waren achteraf zeer tevreden dat we/ze het toch gedaan hebben.
    Er is dus (soms) wel afwijking mogelijk op de reisroute's. Shoestring werkt ook met lokale gidsen, dus die weten makkelijker zulke dingen dan een gids die mee gaat van langs hier.
    Shoestring is een zustermaatschappij van KoningAap, beide zijn van Kuoni.

Ook 1 keer met Baobab naar Noord-Ethiopië geweest, ook fantastisch mooi maar dat was een actiereis waar ze zoveel mogelijk in korte tijd wilden doen. Maar ook hier hebben we wat afgeweken van de originele route. Op de eerste dag zijn we het natuurhistorisch museum gaan bezoeken, want Lucy was net terug van wereldtournee en voor 1 keer lag ze er ook echt ipv een replica. Er was toen ook een schooltje daar met iemand die als jongen bij de expeditie was die ze heeft opgegraven. Ingang was toen 10 birr. (1€ = 25 birr).
    Ook was er gepland om 1 van die rotskerken te bezichtigen maar daar moest je een hele berggeit voor zijn om daar te geraken. Gelukkig wist de chauffeur een andere kerk die veel makkelijker te bereiken was. En dan zie je ook dat je met een beetje geld daar veel kunt bereiken. Iedere kerk heeft daar een replica van de Ark die in een kerk in Aksum zou staan. Totaal off limits voor iedereen behalve de priester, maar hij wou wel de gordijnen eventjes openen voor een paar honderd birr. (1€ = 25 birr).
    Dit was wel met een Nederlandse gidse maar dit was al haar 10de reis of zo daar. Ze sprak al een paar woordjes van de lokale dialecten (meer dan 80 talen en er zijn ten minste 200 dialecten).

Groepsreizen doe ik toch ook meer indien ik de taal niet ken. Al kende ik in Thailand de taal ook niet, maar dat heb ik gewoon op mijn eentje gedaan. Het is dan ook backpacker central
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    153 (99%)
    Mentioned
    10 Post(s)

Ervaringen met georganiseerde groepsreizen (Joker, Koning Aap, Kris Kras...) - deel 2

Mail gekregen van KrisKras, nog geen beslissing maar wel wat info->

Mijn reis is geannuleerd door het coronavirus, wat nu?

We contacteren elke KrisKrassers wiens reis geannuleerd wordt via mail.
    Je hebt dan recht op een reisvoucher, zoals bepaald door het Ministerieel Besluit van 20 maart 2020.
    De voucher is 18 maanden geldig en beschermt zowel jouw rechten als reiziger, als het voortbestaan van ons als reisorganisatie.
    Natuurlijk kan je je reis ook al omboeken naar een latere reis.
    Voor wie binnenkort 31 wordt en dus niet zomaar kan boeken voor een latere datum, treffen we een speciale regeling.
    Alle informatie over je geannuleerde reis en de compensatie krijg je sowieso in je mailbox!
    Dat laatste is vooral voor mij goed nieuws
    PSN: Jonas89

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ToasT Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ben al een keer of 5 met Shoestring op reis geweest en dat is telkens goed mee gevallen.
    Welke leeftijden zijn dat gemiddeld? Is dat vnl Nederlanders, zeker?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb eens met Kriskras een korte reis gemaakt in Europa en met Joker een lange reis in Thailand. Vooral die laatste reis was echt een fantastische ervaring. Je betaalt inderdaad veel meer dan met een klassiek reisbureau of wanneer je het zelf zou organiseren. Ik heb bewust voor een groepsreis gekozen om verschillende redenen. Ten eerste was ik nog nooit buiten Europa op 'avontuurlijke' reis geweest, dus vond ik zo'n georganiseerde reis wel de ideale manier om die drempel wat te verlagen. Daarnaast wou ik ook nieuwe mensen leren kennen. Ik vond het ook wel een groot pluspunt dat ik mij geen zorgen moest maken over het verloop van de reis, want alles was geregeld en ik moest alleen maar volgen (ook al waren er meer dan voldoende momenten waarop ik zelf kon beslissen wat ik wou doen).

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Welke leeftijden zijn dat gemiddeld? Is dat vnl Nederlanders, zeker?
    Als bij een reis kijkt, zie je het geslacht, nationaliteit en geboortejaar van de mensen die reeds geboekt hebben op een bepaalde datum. Leeftijd hangt vooral af van de bestemming en periode.
    In Vakantieperiodes vind je vooral jong volwassenen, er buiten meer ouderen natuurlijk.
    Nu hanteren ze ook wel meer een leeftijdscategorie voor bepaalde data terwijl het vroeger alles door elkaar was.
    https://shoestring.nl/groepsreis-kir...tes-and-prices
    Reken maar op minimum 3/4 Nederlanders ja.
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

iTrader
    153 (99%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Daarnet een mail gekregen voor een nieuwe Doodle van de vertrekvergadering (was gepland 2 mei maar dit gaat niet), dus ze gaan er nog altijd vanuit dat we in Juli kunnen reizen...

Ketelbuik's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat ik zou zien zitten is G Adventures naar India. India is een land met een behoorlijke drempel om solo te doen plus, met G Adventures regel je zelf je vluchten en vertrek je wanneer je wilt. Zou dus graag zeker een week of wat op m'n eentje India bezoeken nadat die begeleide reis over is. Die Jokerreis naar India ziet er ook wel tof uit maar daar zit ge vanaf begin tot einde gebonden aan uw groep wat ik niet zie zitten.

Voor alle andere landen ga ik alleen of met vrienden.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    Daarnet een mail gekregen voor een nieuwe Doodle van de vertrekvergadering (was gepland 2 mei maar dit gaat niet), dus ze gaan er nog altijd vanuit dat we in Juli kunnen reizen...
    Net zoals iedereen is het ook voor KrisKras koffiedik kijken wat er deze zomer mogelijk zal zijn. Het is niet dat ze u een andere bestemming gaan aanbieden want men niet of men überhaupt uit België weg mag...
    Ik heb wel al weet van reizen in de periode juli/augustus die geannuleerd zijn, maar ook niet echt duidelijk waarom deze wel en andere niet...

iTrader
    153 (99%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TYPHOON-online Bekijk bericht
    Net zoals iedereen is het ook voor KrisKras koffiedik kijken wat er deze zomer mogelijk zal zijn. Het is niet dat ze u een andere bestemming gaan aanbieden want men niet of men überhaupt uit België weg mag...
    Ik heb wel al weet van reizen in de periode juli/augustus die geannuleerd zijn, maar ook niet echt duidelijk waarom deze wel en andere niet...
    ja dat is idd waar

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    @Jonas89 Naar waar ga je normaal op reis in de zomer?

iTrader
    153 (99%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    zie PM ^^

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gisteren mail gekregen dat ook mijn reis geannuleerd is.
    bezigheidstherapie voor 3 weken, anyone?

Regels voor berichten