Pagina 22 van 24 Eerste ... 1218192021222324 Laatste
    Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valyra Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Aanraders voor de aankoop van eerste ski botten? Ben vorig jaar een week gaan skiën in de bergen en had toen de smaak wel te pakken.
    Ga naar een fysieke winkel en passen maar.
    Probeer op een minder druk moment te gaan zodat ze de tijd nemen om je voeten even op te meten en je dan de juiste bot uit te zoeken. Veel pas plezier toegewenst.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Aanraders voor de aankoop van eerste ski botten? Ben vorig jaar een week gaan skiën in de bergen en had toen de smaak wel te pakken.
    Speciaalzaak binnen stappen, uw niveau toelichten en passen. Niet kijken op 10€, gaan voor die die het best zitten. Botten zijn hét belangrijkste onderdeel van uw uitrusting dus goed nadenken. Een goeie skischoen sluit nauw aan bij uw voet en been, mag niet spannen maar mag ook niet bewegen rond je voet.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dank voor de tips!
    Ben sowieso van plan om naar de winkel te gaan, maar misschien zijn er bepaalde merken die een voorkeur krijgen of zo.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ben sowieso van plan om naar de winkel te gaan, maar misschien zijn er bepaalde merken die een voorkeur krijgen of zo.
    In gewone schoenen heb ik dat, ik weet bv. dat een Nike of Adidas sneaker schoen in maat 45 mij 99% zeker zal passen. Skischoenen koop ik uiteraard minder courant en daar maakt het mij ook niet echt uit welk merk het is. Gekende merken zijn wel Atomic, Dalbello, Fischer, Head, Lange, Rossignol, Salomon, Tecnica, ...

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    And remember : if you pay peanuts ...
    Heb ik vandaag ondervonden hoe belangrijk service is. Mijn bindingen op ski's kosten +- 500eur (telemark bindingen)
    2e dag breekt er een stuk af, mede mss door mijn onkunde, te hard aangespannen denk ik.
    Krijg ik zonder veel vragen meteen nieuwe onderdelen opgestuurd

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    And remember : if you pay peanuts ...
    Zeker en vast. Ik denk dat ik mijn skischoenen online misschien ook 25€ goedkoper had kunnen kopen, maar ik had 1) er nooit op gekomen gezien advies van de verkoper en 2) niet moeten vragen om ze meteen af te stellen op mijn latten...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Jup dat is mijn gedachtengang ook wel. Goede service mag voor mij zeker wat kosten

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Nog voor dit jaar? Anders heb die van mij bij https://www.duijvestein-wintersport.nl/ gekocht in november ooit (in den haag) aan 40% (wat bij botten van 350 euro wel handig is ) al heb je ook deel in landgraaf waar je ze ineens kan testen neem ik aan.

Twijfel nog of ik die van mij laat 'bootfitten' want de technologie zit er in (atomic memory fit). Iemand ervaring mee?

Zaterdag richting les 3 vallée joepie

Edit: ze hebben nu ook bepaalde schoenen aan 40%
    Laatst gewijzigd door SomeDude; 24 januari 2020 om 20:35

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb de mijne ook in duijvestein gekocht op het einde van het seizoen (mei/juni). Een verkoper die 2u de tijd had om met mij rustig te passen en daarna direct de piste op in landgraaf en als er iets niet goed zit kan je direct terug!

Sinds donderdag avond officiëel ski Anwarter (voor de leken skileraar laagste niveau in Oostenrijk) daarmee ben ik nu zowel snowboard als ski-anwarter. Nu beslissen welke Landes opleiding ik eerste ga aanvatten

De sneeuw was wel eerder de sneeuw die je verwacht einde maart dan begin januari.

Rubenowns's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Miss een wat late reactie maar ik heb een verleden met ski botten

Ski al van mijn 4 jaar en heb sinds mijn 18 jaar altijd gesukkeld met het vinden van goeie botten. Ik heb brede voeten en dat is geen goeie combinatie met skibotten.

Heb er goedkopere gehad en hele dure (gekocht in een speciaalzaak met opmeting en vorming van de schoen). Uiteindelijk op aanraden van mijn pa eens botten beginnen huren op skireis tot ik de perfecte had en die dan gewoon over gekocht van de rental shop (ze waren maar 2 weken oud). Zoals hierboven aangehaald zijn uw botten het belangrijkste! Ik was op een punt gekomen dat ik bijna niet meer graag ging skiën door de constante pijn.

Net terug van Katschberg. Alle dagen volle bak zon gehad. Eerste dagen was het bere koud en lagen de pistes ideaal. Tegen het einde van de week veel te warm (6-7 graden) en begon je te zien dat er eigenlijk niet genoeg sneeuw ligt. Hopelijk valt er nog wat sneeuw de komende twee weken want dan ben ik weg voor een weekje Mayrhofen.
    Laatst gewijzigd door Rubenowns; 25 januari 2020 om 11:58

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Sinds gisteren terug uit Sölden, donderdag en vrijdag kaiserwetter, zaterdag bewolkt maar zicht was goed wegens geen sneeuwval.

Toch wel leuk gebied, niet supergroot en minder geschikt om lange tochten te maken, maar voor een shortski zeker meer dan genoeg. Toch ook afwisselend genoeg, wegens de eigenlijk 3 verschillende gebieden (Giggijoch, Gaislachkögel en de gletsjers). Wel wat lang in de lift om naar de gletsjers te geraken, maar eens daar wel zalige pistes. Wel vrij uitdagende pistes, weinig blauwe simpele autobahnen, voor echte beginners toch iets te moeilijk allemaal denk ik.

Aprèsski is ook goed, maar in de Schirmbar en Fire und Ice bv toch wel wat agressief testosteronsfeertje, iets teveel alfamannetjes daar :-). Doe mij dan maar de Kuckuck of Marco's.

Gisteren goed doorgevlamd, op 8,5 uur van Sölden naar het Gentse, slechts 20 minuutjes gestopt onderweg voor sanitaire verplichtingen en om AdBlue bij te vullen :-)

Eneuh, botten zijn idd het belangrijkste, belangrijker dan ski's. Ik heb ooit de fout gemaakt om, met een cadeauchecque die ik had gekregen, botten te kopen in een AS Adventure. De verkoper daar kende er eigenlijk bitter weinig van, heb de verkeerde botten meegenomen en daar nooit pijnvrij mee kunnen skiën. Zelfs met op maat gemaakte zooltjes van 150€ bleef het een ramp. Slechts 2 skiweken gebruikt, nu huur ik steeds botten, al denk ik er wel over om toch idd eens bij een echt goede bootfitter te gaan. Al is een echt helemaal pijnvrije bot een utopie volgens mij, die dingen zitten gewoon altijd wat verkeerd bij mij (brede voeten en hoge kuiten, slechte combo voor skibotten).

Rubenowns's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Sinds gisteren terug uit Sölden, donderdag en vrijdag kaiserwetter, zaterdag bewolkt maar zicht was goed wegens geen sneeuwval.

Toch wel leuk gebied, niet supergroot en minder geschikt om lange tochten te maken, maar voor een shortski zeker meer dan genoeg. Toch ook afwisselend genoeg, wegens de eigenlijk 3 verschillende gebieden (Giggijoch, Gaislachkögel en de gletsjers). Wel wat lang in de lift om naar de gletsjers te geraken, maar eens daar wel zalige pistes. Wel vrij uitdagende pistes, weinig blauwe simpele autobahnen, voor echte beginners toch iets te moeilijk allemaal denk ik.

Aprèsski is ook goed, maar in de Schirmbar en Fire und Ice bv toch wel wat agressief testosteronsfeertje, iets teveel alfamannetjes daar :-). Doe mij dan maar de Kuckuck of Marco's.

Gisteren goed doorgevlamd, op 8,5 uur van Sölden naar het Gentse, slechts 20 minuutjes gestopt onderweg voor sanitaire verplichtingen en om AdBlue bij te vullen :-)

Eneuh, botten zijn idd het belangrijkste, belangrijker dan ski's. Ik heb ooit de fout gemaakt om, met een cadeauchecque die ik had gekregen, botten te kopen in een AS Adventure. De verkoper daar kende er eigenlijk bitter weinig van, heb de verkeerde botten meegenomen en daar nooit pijnvrij mee kunnen skiën. Zelfs met op maat gemaakte zooltjes van 150€ bleef het een ramp. Slechts 2 skiweken gebruikt, nu huur ik steeds botten, al denk ik er wel over om toch idd eens bij een echt goede bootfitter te gaan. Al is een echt helemaal pijnvrije bot een utopie volgens mij, die dingen zitten gewoon altijd wat verkeerd bij mij (brede voeten en hoge kuiten, slechte combo voor skibotten).
    Sölden vind ik wel een droom als geoefende skiër. Lekkere uitdagende pistes.

Ik geloofde er ook niet meer in dat ik ooit pijnvrij zou kunnen skiën, maar ik doe nu mijn botten vast in de ochtend en pas na het skiën maak ik ze pas los, vroeger was het elke lift en pauze direct open maken.
    Ik heb ook brede voeten.

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand die nog een aanrader heeft voor 4 tem 8 maart te gaan skiën met 3 man? Budget zou 500 euro pp zijn incl skipas ongeveer. Op wintertrex ni veel soeps meer gevonden
    We zetten 99% in op skien: dus een groot gebied zou leuk zijn!

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht

Ik dacht dat ook van die botten ... Maar ik heb er gevonden!
    Dus het kan echt wel. En ik zit met platvoeten, gekantelde enkels, gescheurde & gerepareerde achillespees etc ...
    Mijn advies: hoge flex is overrated. Da's enkel goed als ge competitie doet. Kies sneller voor losse flex & comfort

Wilcao's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat een vreselijke skiweek in Ischgl. Eergisteren veel te slecht en zelf besloten om de beperkte pistes niet te doen en gisteren gewoon alles dicht. Vandaag is het wachten op opnieuw een beperkt aantal pistes. Donderdag en vrijdag zou het wel schitterend weer moeten worden . Pijnlijk van de skipas die we hebben gekocht.

Pagina 22 van 24 Eerste ... 1218192021222324 Laatste

Regels voor berichten