Pagina 8 van 34 Eerste ... 45678910111218 ... Laatste
    Vaulkor's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Eind maart vertrek ik voor enkele dagen naar schotland voor de west highland way. Zijn er mensen die een goeie checklist hebben voor wat zeker meemoet?
    Zou de tocht graag ook met de tent doen. is dit doenbaar en kunnen jullie met wat aanraden van tenten?
    Alvast bedankt
    'Time you enjoy wasting is not wasted time.' -

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vaulkor Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Eind maart vertrek ik voor enkele dagen naar schotland voor de west highland way. Zijn er mensen die een goeie checklist hebben voor wat zeker meemoet?
    Zou de tocht graag ook met de tent doen. is dit doenbaar en kunnen jullie met wat aanraden van tenten?
    Alvast bedankt
    Veel sokken, waterdichte jas & regenbroek, een 3 of 4tal T-shirts (1 aan, 3 droog zou ik op mikken), handdoek (grote of meerdere kleintjes)
    Indien je met de tent gaat zou ik zeker overwegen om extra kleren mee te nemen. Het is wel doenbaar om het met de tent te doen, maar je moet er rekening mee houden dat je dan bij slecht (ook gekend als typisch schots) weer niks droog krijgt. Je kan ook een combinatie doen van kamperen en binnenslapen. Bunkhouses in bridge of orchy en kinlochleven nemen bijvoorbeeld en alle andere stops wel kamperen. Dan heb je min of meer om de 3 a 4 dagen een moment waarop je kleren kan drogen.

Hoe ziet je planning eruit?

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Liggen er geen bothies op het traject van de WHW? Die vallen ook te gebruiken als ge dringend kledij moet kunnen drogen. Dat is alleszins mijn plan B in geval ik het voorheb onderweg naar Cape Wrath.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Liggen er geen bothies op het traject van de WHW? Die vallen ook te gebruiken als ge dringend kledij moet kunnen drogen. Dat is alleszins mijn plan B in geval ik het voorheb onderweg naar Cape Wrath.
    Anderhalve bothy langs loch lomond. 1 gelegen langs de low road (als je de afslag niet mist, we waren er de eerste keer los aan voorbij gewandeld) en 1 wat verderop. Ze zijn een optie, maar niet echt dichtgezaaid dus. Kheb gehoord da die langs de low road wel tof is, maar heb er zelf nog niet geslapen. De eerste keer wegens de afslag gemist te hebben, de tweede keer omdat de low road voor mountainbikes gewoon niet te doen is (allez, nog erger als de rest van het stuk langs loch lomond).

Als het echt nat weer is dan is 1 nacht in een bothy niet genoeg om dingen te drogen als het ietwat druk is. Dan zijn de droogkamers die de hostels en bunk houses aanbieden een stuk beter

iTrader
    1 (100%)
    Iemand hier ervaringen met trekking in het Atlasgebergte in Marokko?

Niels_H's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polis Bekijk bericht
    Iemand hier ervaringen met trekking in het Atlasgebergte in Marokko?
    Ik heb 1,5 jaar geleden een trekking gedaan met Bootz in de buurt van en naar de Toubkal. Mooie trekking, maar wel vrij ééntonig in de zomer omdat er maar weinig groen te zien is. Ook veel te warm, zelfs op grote hoogte echt niet leuk om te wandelen. Maar in april ofzo zie ik me nog wel eens een trekking doen in Marokko.

Hier staat wat info en mijn foto's:
    Marokko 2014 - Niels Reizen

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels_H Bekijk bericht
    Ik heb 1,5 jaar geleden een trekking gedaan met Bootz in de buurt van en naar de Toubkal. Mooie trekking, maar wel vrij ééntonig in de zomer omdat er maar weinig groen te zien is. Ook veel te warm, zelfs op grote hoogte echt niet leuk om te wandelen. Maar in april ofzo zie ik me nog wel eens een trekking doen in Marokko.

Hier staat wat info en mijn foto's:
    Marokko 2014 - Niels Reizen
    Bedankt.
    Ik ga het eens allemaal lezen en bekijken en vragen stellen als ik er nog heb

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bon, we zijn weer twee stappen dichter. Vliegtuigticket naar Glasgow (vanuit Schiphol, komt mij het beste uit omdat ik dan nog marge heb om een trein te nemen naar Fort William) is geregeld en ik heb quasi al mijn materiaal. Nog een paar kleine kosten en alles ligt hier klaar. Wat mijn eten betreft heb ik wel een serieuze meevaller in die zin dat mijn schoonbroer in spe militair is en thuis nog hopen eten van het werk heeft liggen waartussen ik mijn gading kan zoeken. Ik ga sowieso wel onderweg waar mogelijk gewoon warm eten omdat ik anders vrees niet genoeg calorieën binnen te krijgen.

Gearlist so far:

Spoiler:

Nog een paar waterdichte zakken, een kompas, een firestarter en ik ben wel ongeveer rond denk ik, tenzij ik nog iets over het hoofd zie?

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Deet
    Vinden jullie dat goed werken? Ik heb zelf opvallend weinig last van insectenbeten maar hoor toch alleen maar klachten over Deet.

Als je kaarten mee neemt, dan ook een kompas?

Ik wandel liever met petje dan zonnebril.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Bon, we zijn weer twee stappen dichter. Vliegtuigticket naar Glasgow (vanuit Schiphol, komt mij het beste uit omdat ik dan nog marge heb om een trein te nemen naar Fort William) is geregeld en ik heb quasi al mijn materiaal. Nog een paar kleine kosten en alles ligt hier klaar. Wat mijn eten betreft heb ik wel een serieuze meevaller in die zin dat mijn schoonbroer in spe militair is en thuis nog hopen eten van het werk heeft liggen waartussen ik mijn gading kan zoeken. Ik ga sowieso wel onderweg waar mogelijk gewoon warm eten omdat ik anders vrees niet genoeg calorieën binnen te krijgen.

Gearlist so far:

Spoiler:

Nog een paar waterdichte zakken, een kompas, een firestarter en ik ben wel ongeveer rond denk ik, tenzij ik nog iets over het hoofd zie?
    Ziet er ca va uit. K stel mij enkel vragen bij de nood aan gaiters?

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Ziet er ca va uit. K stel mij enkel vragen bij de nood aan gaiters?
    Ik heb ze nog niet besteld maar gezien de kwaliteit van het terrein ter plaatse (vaak zompig en veel modder) en de grote hoeveel crossings lijkt het mij geen slecht idee van ze toch mee te nemen.

@xTwL-: Andere suggesties voor antimuggenproduct zijn altijd welkom. Ik weet dat ik een nogal gegeerd doelwit ben voor muggen, vandaar. Kompas staat ook nog op de to buy list, maar was uitverkocht op de plaats waar ik hem ging bestellen. Pet pak ik inderdaad ook nog mee.

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Deet werkt perfect en is ook het enige antimuggenproduct dat echt werkt. Al die natuurlijke zever werkt langs geen kanten. De klachten over deet gaan meestal over het feit dat het niet gezond is, en dat is grotendeels overdreven. Slechte reacties op deet zijn zeer zeldzaam.

iTrader
    0
    paffen

Zo jaloers op maten die roken en dus echt totaal worden genegeerd door muggen en andere...

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    Deet werkt perfect en is ook het enige antimuggenproduct dat echt werkt. Al die natuurlijke zever werkt langs geen kanten. De klachten over deet gaan meestal over het feit dat het niet gezond is, en dat is grotendeels overdreven. Slechte reacties op deet zijn zeer zeldzaam.
    Ik gebruik het zelf niet, maar hoor toch regelmatig dat het 'niet' zo goed zou werken als anderen geloven. Zoals ik al zei heb ik er heel weinig last van, na een maand in Noorwegen had ik nog geen 20 beten.

Iets totaal anders, ik neem ook altijd een tube hydraterende creme mee voor mijn gezicht. Als je naar ergens gaat met veel koude wind kan dat cremeke echt super voelen.

Dastardly's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    deet werkt goed, maar het blijft nog altijd een soort van afschrikmiddel. als je zweet nu eenmaal zo aantrekkelijk is voor muggen komen ze toch nog af ze. en als er gigantisch veel insecten zijn (ergens aan water waar niet veel volk komt) gaat het natuurlijk de indruk te geven niks te doen. daar gaat niks tegen helpen. als ge door een moeras of iets soortgelijks gaat, wees dan voorbereid en doe iets aan met lange mouwen / iets voor uw gezicht

beste tip die ik ooit gehad heb is dat ge dat best gewoon op uw kleren spuit ipv op uw armen (tenzij ge met blote armen rondloopt ofc). zit ge niet met dat plakkerig gevoel en 't werkt evengoed. in warme landen met een licht hemdje is dat vaak toch een pak aangenamer. also, blijf weg van donkere kleur van kledij. verschillende studies tonen aan dat die krengen nog is extra worden aangetrokken tot donkerblauw, zwart, donkerrood, ... overdag.
    Gory, gory, what a hell of way to die.

Pagina 8 van 34 Eerste ... 45678910111218 ... Laatste

Regels voor berichten