Pagina 6 van 40 Eerste ... 234567891016 ... Laatste
    FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Koop u gewoon zo'n tasje voor op uw borst. Dat is iets waar ik zelf nooit echt naar zie, ik ben in mijn dagelijks leven ook paranoïde over mijn portefeuille. Steek het geld bij u condooms, speel je ze nooit kwijt.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand ervaring met softshell? Heb deze jas (clickable) op het oog, goeie reviews over gelezen en gezien de prijs echt wel een koopje maar ik heb nog nooit softshell gedragen. Kameraad van mij zegt dat het wel fantastisch is.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Thorfin's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Iemand ervaring met softshell? Heb deze jas (clickable) op het oog, goeie reviews over gelezen en gezien de prijs echt wel een koopje maar ik heb nog nooit softshell gedragen. Kameraad van mij zegt dat het wel fantastisch is.
    Ik heb dergelijk jasje van The North Face, ben tevreden van Softshell, gebruik het vooral om mee te fietsen eigenlijk, zeer comfortabel.
    Cattle die, kinsmen die, you yourself die; I know one thing which never dies: the judgment of a dead man's life.

kil911ler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Had ook ene gekocht (Decathlon) voor Schotland en nu gebruik ik hem in het dagelijks leven

Het beschermt zeer goed tegen de wind en lichte motregen (waterafstotend, dus bij zware regen is een regenjas sowieso nog nodig), zit zeer licht en comfortabel. Als het te warm wordt, zijn er ritsopeningen aan de zijkant om meer te ventileren.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik heb (misschien de gekke) gewoonte steeds twee jassen mee te nemen als ik ga trekken waar ik regen en koude verwacht. Ik heb een heel goede dunne windweerder waaronder je een onderhemdje/t-shirt/trui kan dragen, en als het dan ook nog begint te regenen doe ik daarover mijn jas (ook van TheNorthFace) over aan. Ik zweet van mezelf heel weinig dus kan dit, denk als je normaal zweet dat het ongemakkelijk gaat zijn. Beide hebben ook airo onder de armen.

Ik heb het van mezelf ook altijd heel warm dus draag eigenlijk vaak niet meer dan t-shirt/merinho truitje/windweerder (bij regen jas).

Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Misschien niet echt binnen het thema van deze topic, maar: ik ga waarschijnlijk volgende zomer met een paar vrienden op kanotocht door zweden. 7 dagen varen, en 's avonds tent opzetten langs de oever. Heeft iemand daar al ervaring mee?
    Ik vraag mij gewoon af waar ik best in investeer, en wat er niet echt nodig is.
    Wat echt een vereiste lijkt: een heel goeie waterdichte maar dunne jas. Iets zegt mij dat die jas die hierboven gelinkt wordt wel wat overkill is daarvoor, ik zie me hier echt geen 230 euro voor neertellen (en dan wordt er nog bij gezegd dat het een koopje is )
    Waar ik twijfels over heb: of ik goeie stapschoenen zou kopen of niet. Natuurlijk wordt er vooral gevaren, maar ik weet dat het bij sommige afvaarten de bedoeling is dat je een stuk met de boot over land wandelt.
    Ook qua tent ben ik niet zeker. Ik heb een Quechua tent liggen, maar ik heb het gevoel dat de diameter van zo'n opgeplooid ding niet zo kano-vriendelijk is.

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerulean Bekijk bericht
    Misschien niet echt binnen het thema van deze topic, maar: ik ga waarschijnlijk volgende zomer met een paar vrienden op kanotocht door zweden. 7 dagen varen, en 's avonds tent opzetten langs de oever. Heeft iemand daar al ervaring mee?
    Wat echt een vereiste lijkt: een heel goeie waterdichte maar dunne jas. Iets zegt mij dat die jas die hierboven gelinkt wordt wel wat overkill is daarvoor, ik zie me hier echt geen 230 euro voor neertellen (en dan wordt er nog bij gezegd dat het een koopje is )
    Waar ik twijfels over heb: of ik goeie stapschoenen zou kopen of niet. Natuurlijk wordt er vooral gevaren, maar ik weet dat het bij sommige afvaarten de bedoeling is dat je een stuk met de boot over land wandelt.
    Ook qua tent ben ik niet zeker. Ik heb een Quechua tent liggen, maar ik heb het gevoel dat de diameter van zo'n opgeplooid ding niet zo kano-vriendelijk is.
    Goed materiaal kost geld. Dat geldt voor alles, dus ook schoenen, jassen, tenten etc.
    Gezien gewicht niet echt een probleem is voor kano/kayaktochten kan je wel iets goedkoper gaan op vlak van tent, aangezien je daar vaak veel geld neer legt voor een lichter model. Quechua zou ik inderdaad niet nemen door het onhandige formaat.
    Op jas of schoenen zou ik in elk geval niet besparen (soit, ik doe mijn trekkings tegenwoordig op trailrunschoenen dus die zijn wel iets goedkoper maar ze verslijten ook sneller). Als je zeker bent van schoon weer kan je wel besparen op je jas, maar in zweden lijkt me dat niet zo waarschijnlijk

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thorfin Bekijk bericht
    Ik heb dergelijk jasje van The North Face, ben tevreden van Softshell, gebruik het vooral om mee te fietsen eigenlijk, zeer comfortabel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kil911ler Bekijk bericht
    Had ook ene gekocht (Decathlon) voor Schotland en nu gebruik ik hem in het dagelijks leven

Het beschermt zeer goed tegen de wind en lichte motregen (waterafstotend, dus bij zware regen is een regenjas sowieso nog nodig), zit zeer licht en comfortabel. Als het te warm wordt, zijn er ritsopeningen aan de zijkant om meer te ventileren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xTwL- Bekijk bericht
    Ik heb (misschien de gekke) gewoonte steeds twee jassen mee te nemen als ik ga trekken waar ik regen en koude verwacht. Ik heb een heel goede dunne windweerder waaronder je een onderhemdje/t-shirt/trui kan dragen, en als het dan ook nog begint te regenen doe ik daarover mijn jas (ook van TheNorthFace) over aan. Ik zweet van mezelf heel weinig dus kan dit, denk als je normaal zweet dat het ongemakkelijk gaat zijn. Beide hebben ook airo onder de armen.

Ik heb het van mezelf ook altijd heel warm dus draag eigenlijk vaak niet meer dan t-shirt/merinho truitje/windweerder (bij regen jas).
    Thanks, heb hem besteld. Hopelijk past hij, anders kan ik wel gratis retourneren maar wat ik ervan gelezen had was wel veelbelovend. Ik overwoog het vooral omdat ik van mezelf weet dat ik redelijk stevig zweet als ik fysieke inspanningen doe. Dus op dat vlak lijkt het mij sowieso de beste optie. Ik heb ook nog een waterdichte, goedkope jas van Quechua liggen, misschien dat ik die wel meeneem als backup voor het echte snertweer.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Op jas of schoenen zou ik in elk geval niet besparen (soit, ik doe mijn trekkings tegenwoordig op trailrunschoenen dus die zijn wel iets goedkoper maar ze verslijten ook sneller). Als je zeker bent van schoon weer kan je wel besparen op je jas, maar in zweden lijkt me dat niet zo waarschijnlijk
    Zijn trailrunschoenen niet problematisch op bepaalde ondergronden, of valt dat best mee? Ik heb getwijfeld om direct in die richting te gaan voor mijn trekking in Schotland maar ik vreesde wat voor de stabiliteit en grip gezien de mogelijk grote hoeveelheden modder en bogs. En ik heb een paar jaar geleden wat problemen met enkels en knieën gehad (voetbalblessures), waardoor ik nu eigenlijk liever opteer voor stabiliteit.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Zijn trailrunschoenen niet problematisch op bepaalde ondergronden, of valt dat best mee? Ik heb getwijfeld om direct in die richting te gaan voor mijn trekking in Schotland maar ik vreesde wat voor de stabiliteit en grip gezien de mogelijk grote hoeveelheden modder en bogs. En ik heb een paar jaar geleden wat problemen met enkels en knieën gehad (voetbalblessures), waardoor ik nu eigenlijk liever opteer voor stabiliteit.
    Ik heb op 4 trekkings (3 x 2 weken en 1x 2 maand) welgeteld 1 keer een probleem gehad. De situatie: Gietende regen en we waren van het pad afgeweken via een steile vallei richting een onbemande schuilhut, dit door onderkoelingsverschijnselen bij mijn vriendin. Glad en gras was met trailrunners iets minder aangenaam maar je moet al vrij extreem gaan om er last mee te hebben.

Voor de rest kunnen die alles aan van terrein. Ik heb wel, door jarenlange atletiektraining, heel stevige enkels gekregen. Voor mij is er dus eigenlijk nooit twijfel geweest. Zeker voor schotland zijn trailrunners fantastisch, omdat je bij slecht weer je degelijke wandelschoenen ook niet droog kan houden. Resultaat is in beide gevallen natte schoenen, maar bij trailrunners vertrek je tenminste nog iedere ochtend met droge schoenen. Als je zwakke gewrichten hebt zou ik echter ook 2x nadenken, maar dan is het eerder een kwestie van eens proberen he. Zo heb ik het ook gedaan: De eerste keer pyreneeen had ik beide mee zodat ik de laatste 2 dagen kon wisselen. Sedertdien ben ik overtuigd...

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Ik heb op 4 trekkings (3 x 2 weken en 1x 2 maand) welgeteld 1 keer een probleem gehad. De situatie: Gietende regen en we waren van het pad afgeweken via een steile vallei richting een onbemande schuilhut, dit door onderkoelingsverschijnselen bij mijn vriendin. Glad en gras was met trailrunners iets minder aangenaam maar je moet al vrij extreem gaan om er last mee te hebben.

Voor de rest kunnen die alles aan van terrein. Ik heb wel, door jarenlange atletiektraining, heel stevige enkels gekregen. Voor mij is er dus eigenlijk nooit twijfel geweest. Zeker voor schotland zijn trailrunners fantastisch, omdat je bij slecht weer je degelijke wandelschoenen ook niet droog kan houden. Resultaat is in beide gevallen natte schoenen, maar bij trailrunners vertrek je tenminste nog iedere ochtend met droge schoenen. Als je zwakke gewrichten hebt zou ik echter ook 2x nadenken, maar dan is het eerder een kwestie van eens proberen he. Zo heb ik het ook gedaan: De eerste keer pyreneeen had ik beide mee zodat ik de laatste 2 dagen kon wisselen. Sedertdien ben ik overtuigd...
    Zwakke gewrichten is een groot woord, maar ik heb 2-3 jaar geleden eerst een barst/breuk gehad in mijn enkel, nadat die genezen was mijn linkerknie overbelast door veel te diep te gaan op een duurloop en ten slotte mijn ligament van mijn andere enkel gescheurd. Vooral dat laatste is riskant want dat blijft gevoelig en als ik mijn voet zou omslaan..

Schotland in mei ga ik sowieso wel met mijn hiking boots doen, kwestie van te zien hoe dat loopt. Ik ben sowieso wel van plan om op termijn te investeren in trail runners. Ik weet trouwens niet of ik bij zeer slecht weer het einde van het trail zou halen met trail runners.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerulean Bekijk bericht
    Ik heb reeds hetzelfde gedaan (enkel iets langer).

Een goede tip is op tijd beginnen te zoeken naar een slaapplek in de avond. Langs de oevers kan het soms enorm zompig zijn en daar kan je niet slapen. Garantie op slechte nachtrust.

Toen ik ging had ik geen stapschoenen bij maar stevige sportschoenen, je moet regelmatig je kano uit het water tillen en rijden naar het volgende meer. Schoenen die vuil en nat mogen worden maar tegelijk stevig genoeg zijn om een kilometertje door het bos te wandelen.

Zeker materiaal meenemen om te vissen en een vispas kopen. Zit daar vol snoek en dat gaat goed op de BBQ. Let wel op, zonder pas mag je niet vissen!

|nfected's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier ook alleen maar trail runners meer. Echte hike schoenen zijn te zwaar en mijn voeten altijd te warm er in. En als je eens riviertje door moet dan liever toch een schoen die wat rapper opdroogt :-)

Zo bvb deze zomer een hike in Blyde canyon gedaan (ZA). Was droog seizoen dus we waren eigenlijk niet verwachtende dat ons volledige trial weg was door een rivier die ergens uit de bergen kwam?

Op deze momenten toch blij dat het een lichte schoen is.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Softshell jas is aangekomen en zit fantastisch. Ik had wat schrik omdat ik hem alleen in maat L kon krijgen, maar blijkbaar geen enkel probleem. Zeer flexibel en comfortabel en voor zover ik het buiten kon testen (alleen t-shirt en jas, halfuurtje buiten) compleet winddicht en verrassend isolerend.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door |nfected Bekijk bericht
    Hier ook alleen maar trail runners meer. Echte hike schoenen zijn te zwaar en mijn voeten altijd te warm er in. En als je eens riviertje door moet dan liever toch een schoen die wat rapper opdroogt :-)

Zo bvb deze zomer een hike in Blyde canyon gedaan (ZA). Was droog seizoen dus we waren eigenlijk niet verwachtende dat ons volledige trial weg was door een rivier die ergens uit de bergen kwam?

Op deze momenten toch blij dat het een lichte schoen is.
    Ik ken eigenlijk bijna geen mensen die terugkeren naar zwaardere boots na overschakeling op trailrunners. Je moet alleen wat wennen aan de blikken van wandelaars die het wel op boots doen natuurlijk.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hangt af waar je gaat wandelen. Als er altijd mooie padjes zijn dan kan het (ik zou het niet doen maar kan het wel begrijpen) maar in het noorden van Noorwegen en Zweden waar het vaak niet meer is dan om de zoveel honderd meter een paaltje zou ik het niet aanraden.

Pagina 6 van 40 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Regels voor berichten