Pagina 5 van 41 Eerste 12345678915 ... Laatste
    |nfected's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Scotland in maart beter nog mijden tenzij je constant in regen / kou wilt lopen

PsYchO66's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mja, Corsica zult ge in maart toch ook laag moeten blijven. Ben er paar jaar terug in juni GR20 gaan doen, en lag toch nog pakje sneeuw op de hogere toppen.
    Nuja, door het werk zal het toch sowieso een last minute beslissing worden, dus kan nog uitkijken wat het weer en eventueel sneeuwniveau tegen dan overal is. Maar rondkijken en plannen is een deel van het plezier he

Vorig jaar Lapland, Schotland en doorregende Alpen gedaan, vandaar dat ik nu ook naar een wat zonnigere bestemming uitkijk
    En dan zijn de Canarische eilanden nog relatief dichtbij en betaalbaar
    Don’t cry old man, don’t cry: everybody dies...

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PsYchO66 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mja, Corsica zult ge in maart toch ook laag moeten blijven. Ben er paar jaar terug in juni GR20 gaan doen, en lag toch nog pakje sneeuw op de hogere toppen.
    Nuja, door het werk zal het toch sowieso een last minute beslissing worden, dus kan nog uitkijken wat het weer en eventueel sneeuwniveau tegen dan overal is. Maar rondkijken en plannen is een deel van het plezier he

Vorig jaar Lapland, Schotland en doorregende Alpen gedaan, vandaar dat ik nu ook naar een wat zonnigere bestemming uitkijk
    En dan zijn de Canarische eilanden nog relatief dichtbij en betaalbaar
    Wat hebt ge in Schotland en de Alpen juist gedaan van traject?

Wat Infected zegt, klopt trouwens volgens mij wel. Schotland is sowieso al niet het gemakkelijkste weer en een kennis van ginds heeft mij ook afgeraden om voor mei te gaan daarom.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mensen die ooit volledig alleen backpacken? Lijkt mij wel een unieke ervaring, een week weg van alles. Ik denk dat je daar als persoon beter uit komt.

Thorfin's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ceekay01 Bekijk bericht
    Mensen die ooit volledig alleen backpacken? Lijkt mij wel een unieke ervaring, een week weg van alles. Ik denk dat je daar als persoon beter uit komt.
    Allemaal tof, avontuurlijk en spiritueel en zo tot dat je iets voor hebt en er niemand bij u is om u te helpen.

De woeste natuur alleen in gaan zou ik nooit doen, hoe ervaren je ook bent, er kan zich altijd iets onvoorzien voordoen.
    Maar als je natuurlijk in een nog redelijk bewoond gebied zit, go for it.
    Cattle die, kinsmen die, you yourself die; I know one thing which never dies: the judgment of a dead man's life.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ga in mei drie weken alleen naar Schotland. Zal nadien (als ik niks voorheb, zoals Thorfin zegt) met veel plezier mijn relaas komen doen.

Woeste natuur zou ik zoals hierboven gezegd inderdaad wel vermijden om alleen te doen, kwestie van verantwoord te blijven. Gletsjers waar crevasses voorkomen zijn bvb. levensgevaarlijk als ge alleen zijt (en zelfs met twee eigenlijk).

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik heb deze zomer een stuk van de mare a mare route (op Corsica) alleen gedaan. Ik kan daar wel van genieten. Maar idem aan wat hierboven staat, te gekke tochten zou ik alleen (wel willen) niet doen wegens veiligheid en dergelijke.

PsYchO66's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik doe zeker de helft van mijn tochten op mijn eentje. Moet natuurlijk gezond verstand gebruiken en u eigen grenzen kennen. Maar als je bij elke stap moet denken, "oei als ik hier struikel dan...", tja dan schiet er niet veel meer over dat je nog kan doen he. Maar je moet er toch wel wat rekening mee houden. Er zijn ook toestellen die je kan gebruiken om u status door te geven en te laten tracken, dan kunnen mensen op afstand alarm slaan indien nodig (spot, delorme, resqlink...). Én een goede verzekering natuurlijk voor als er toch iets fout gaat.
    Er zijn ook genoeg plaatsen waar je 'weg van alles' kan zijn, zonder dat dat per sé gevaarlijk of dagen ver van de beschaving moet zijn. 'Gevaar' kan ook van alle kanten komen, terrein, extreem weer.. en niet alles heb je zelf in de hand. Dus best om te beginnen niet teveel hooi op je vork nemen zodat je in makkelijkere omstandigheden met tegenslagen kan (leren) omgaan, of redelijk makkelijk terug naar de bewoonde wereld geraakt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Wat hebt ge in Schotland en de Alpen juist gedaan van traject?
    Wat Infected zegt, klopt trouwens volgens mij wel. Schotland is sowieso al niet het gemakkelijkste weer en een kennis van ginds heeft mij ook afgeraden om voor mei te gaan daarom.
    Schotland heb ik vorig jaar Skye trail gedaan met nog wat extra stukjes rond, in totaal een week. In mei daar nog stevige hagel en wat sneeuw gehad, dus het Schotse weer is me welbekend
    In de Alpen ben ik met twee vrienden de TMB gaan doen. Die mannen zijn niet zo ervaren, maar wel goed in conditie. Vandaar stevig tochtje maar helemaal niets technisch. En als huttentocht gedaan, dus wat meer comfort en lichter gepakt, was ook wel eens plezant zo. Maar wel heel druk, kan me niet voorstellen dat in de zomer te doen. Wij waren er in september en hutten waren helemaal niet vol, maar toch een pak meer volk dan ik gemiddeld tegenkom
    Don’t cry old man, don’t cry: everybody dies...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Griekenland?

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xTwL- Bekijk bericht
    Ik heb deze zomer een stuk van de mare a mare route (op Corsica) alleen gedaan. Ik kan daar wel van genieten. Maar idem aan wat hierboven staat, te gekke tochten zou ik alleen (wel willen) niet doen wegens veiligheid en dergelijke.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PsYchO66 Bekijk bericht
    Ik doe zeker de helft van mijn tochten op mijn eentje. Moet natuurlijk gezond verstand gebruiken en u eigen grenzen kennen. Maar als je bij elke stap moet denken, "oei als ik hier struikel dan...", tja dan schiet er niet veel meer over dat je nog kan doen he. Maar je moet er toch wel wat rekening mee houden. Er zijn ook toestellen die je kan gebruiken om u status door te geven en te laten tracken, dan kunnen mensen op afstand alarm slaan indien nodig (spot, delorme, resqlink...). Én een goede verzekering natuurlijk voor als er toch iets fout gaat.
    Er zijn ook genoeg plaatsen waar je 'weg van alles' kan zijn, zonder dat dat per sé gevaarlijk of dagen ver van de beschaving moet zijn. 'Gevaar' kan ook van alle kanten komen, terrein, extreem weer.. en niet alles heb je zelf in de hand. Dus best om te beginnen niet teveel hooi op je vork nemen zodat je in makkelijkere omstandigheden met tegenslagen kan (leren) omgaan, of redelijk makkelijk terug naar de bewoonde wereld geraakt.
    Gevaarlijk is relatief en ge moet inderdaad niet bij elke stap denken "wat als", maar als ge bijvoorbeeld met scrambles, gletsjerovergangen, klimpartijen of trails zit waar ge lange tijd geen levende ziel tegenkomt, lijkt het mij toch aangewezen om een tweede persoon te zoeken. Sowieso is het minste wat ge kunt (en in mijn ogen moet) doen uw route op voorhand zo gedetailleerd mogelijk doorgeven aan een paar mensen. In geval van problemen, kunnen zij die informatie dan bezorgen aan de hulpdiensten om u gemakkelijker te localiseren.

Schotland heb ik vorig jaar Skye trail gedaan met nog wat extra stukjes rond, in totaal een week. In mei daar nog stevige hagel en wat sneeuw gehad, dus het Schotse weer is me welbekend
    In de Alpen ben ik met twee vrienden de TMB gaan doen. Die mannen zijn niet zo ervaren, maar wel goed in conditie. Vandaar stevig tochtje maar helemaal niets technisch. En als huttentocht gedaan, dus wat meer comfort en lichter gepakt, was ook wel eens plezant zo. Maar wel heel druk, kan me niet voorstellen dat in de zomer te doen. Wij waren er in september en hutten waren helemaal niet vol, maar toch een pak meer volk dan ik gemiddeld tegenkom
    Net eens even een fotogalerij van Skye trail doorlopen en ziet er ook wel fantastisch uit. Is die te doen voor iemand met milde hoogtevrees? Huttentochten op dat traject kunnen idd wel zeer crowded zijn. Als ge zoiets nog eens wilt doen, kan ik u Hohe Tauern in Oostenrijk wel aanraden. Perfect mogelijk om daar een tiental dagen van hut tot hut te trekken en qua scenery redelijk fenomenaal. Ik kwam daar als kind vaak met de familie en ben deze zomer terug gegaan, nog niets veranderd. En vooral veel minder volk tijdens de zomermaanden dan ge zou denken.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Trouwens, Psycho, aangezien gij toch ervaring hebt met Schotland: Hebt ge cash meegenomen of creditcard? Ben aan het nakijken hoe ik dat het best regel, maar ik kijk er wat tegen op om 3 weken rond te lopen met toch redelijk wat geld in mijn zak.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Trouwens, Psycho, aangezien gij toch ervaring hebt met Schotland: Hebt ge cash meegenomen of creditcard? Ben aan het nakijken hoe ik dat het best regel, maar ik kijk er wat tegen op om 3 weken rond te lopen met toch redelijk wat geld in mijn zak.
    Heb zelf geen ervaring met Schotland maar als het ook maar wat op Noorwegen lijkt kan je met kaart overal terecht, je bent wel in de wildernis maar zo toeristisch is het er allicht wel. Vergeet ze niet te laten activeren moest dit je eerste keer zijn. Ik zou wel altijd een goeie 70-80 pond bij hebben als ik u was.

Thorfin's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zijn hier mensen die soms aan Bushcraft doen?
    Cattle die, kinsmen die, you yourself die; I know one thing which never dies: the judgment of a dead man's life.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thorfin Bekijk bericht
    Zijn hier mensen die soms aan Bushcraft doen?
    Nope, maar staat wel op mijn to do list met het oog op mijne grotere trip(s) binnen een paar jaar.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xTwL- Bekijk bericht
    Heb zelf geen ervaring met Schotland maar als het ook maar wat op Noorwegen lijkt kan je met kaart overal terecht, je bent wel in de wildernis maar zo toeristisch is het er allicht wel. Vergeet ze niet te laten activeren moest dit je eerste keer zijn. Ik zou wel altijd een goeie 70-80 pond bij hebben als ik u was.
    Ik vrees er wat voor omdat ik een trail doe dat niet zo populair is als pakweg de WHW. Er wordt ook aangeraden van cash bij te hebben als ge in hostels en dergelijke zou willen overnachten. Wat ik eventueel wel kan doen (maar daar ben ik ook niet zo'n fan van) is bedragen opsturen naar post offices die ik onderweg tegenkom en dan gewoon ophalen.

Pagina 5 van 41 Eerste 12345678915 ... Laatste

Regels voor berichten