Pagina 46 van 48 Eerste ... 3642434445464748 Laatste
    Anoniem13's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Aan het twijfelen om de Cape Wrath Trail opnieuw te wandelen eind april, maar dan in een keer ipv opgedeeld over twee vakanties. Als ik dat niet doe, begint mijn seizoen waarschijnlijk pas in juni. GR20 en Noorwegen (zou dan wel de derde keer zijn, opnieuw Jotunheimen) staan ook op de wishlist, maar ik heb nog niks vastgelegd.
    Is al de sneeuw al weg in april?

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Eind April West Highland way. 't is nog maar den eerste keer, dus vandaar de noobtocht

Anoniem13's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Eind April West Highland way. 't is nog maar den eerste keer, dus vandaar de noobtocht
    Ik denk dat dat wel een mooie en goede wandeltocht wordt hoor. Het enige "nadeel" is het aantal wandelaars denk ik?

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Ik denk dat dat wel een mooie en goede wandeltocht wordt hoor. Het enige "nadeel" is het aantal wandelaars denk ik?
    Inderdaad. Eind april is wel nog vrij 'vroeg' op het seizoen, dus hopen dat het wat meevalt.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Bon, moest onze trip naar Schotland niet kunnen doorgaan eind april door obvious reasons, zijn er goeie alternatieven in België? Ik denk aan een stevige 3 of 4 daagse in de Ardennen, stuk GR route ofzo? Met paar campings onderweg aangezien wildkamperen niet is toegestaan hier..

Krijtlandpad hebben we al gedaan. (pittig trouwens)

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Mullerthal Trail? Kan perfect op 3-4 dagen, geen idee of er veel kampeermogelijkheden zijn maar logies alleszins wel. Vraag is alleen of ge tegen dan überhaupt nog buiten gaat mogen komen.

Reken er trouwens inderdaad maar op dat uw trip naar Schotland niet doorgaat.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vraag is alleen of ge tegen dan überhaupt nog buiten gaat mogen komen.
    Wandelen in de natuur is één van de meest veilige dingen dat je kan doen i.v.m. het virus. Zou toch te gek zijn als ze dat zouden verbieden?

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brandon_ Bekijk bericht
    Wandelen in de natuur is één van de meest veilige dingen dat je kan doen i.v.m. het virus. Zou toch te gek zijn als ze dat zouden verbieden?
    Tot ze u binnen twee weken zeggen dat ge u alleen nog moogt verplaatsen voor drie dingen: Werk, voeding en medicatie.

picasso123's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Ik heb ook de WHW als eerste tocht gedaan en was inderdaad de moeite! Aantal wandelaars viel ook nog zeer goed mee. Ben toen begin september geweest denk ik.
    Maak mij gelukkig en luister naar mijn laatste set! (of gewoon naar ze allemaal natuurlijk).
    https://www.mixcloud.com/pablovgd/mi...5-disco-house/

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Mullerthal Trail? Kan perfect op 3-4 dagen, geen idee of er veel kampeermogelijkheden zijn maar logies alleszins wel. Vraag is alleen of ge tegen dan überhaupt nog buiten gaat mogen komen.

Reken er trouwens inderdaad maar op dat uw trip naar Schotland niet doorgaat.
    Thanks, goeie tip. Voorlopig had ik ook deze op het oog: (3-daagse)

Ziet er ook wel mooi uit.

https://walloniebelgietoerisme.be/nl...km-de-ardennen

Uiteraard zullen we de situatie dan wel bekijken. Maar met 2 man een stevige hike doen lijkt me nog wel aanvaardbaar qua tijdsbesteding in deze periode. We zullen wel zien.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Bon, moest onze trip naar Schotland niet kunnen doorgaan eind april door obvious reasons, zijn er goeie alternatieven in België? Ik denk aan een stevige 3 of 4 daagse in de Ardennen, stuk GR route ofzo? Met paar campings onderweg aangezien wildkamperen niet is toegestaan hier..

Krijtlandpad hebben we al gedaan. (pittig trouwens)
    GR57 is best mooi en kan je zo lang maken als je wil. Vanaf Angleur tot Hotton heb je vrij frequent een station.

Mijn persoonlijke favoriet voor een 3 daagse is echter de driehoek Eupen - Botrange - Monschau. GR573 omhoog van Eupen naar Botrange (overnachting in Ovifat), dan GR56 naar Monschau, om de driehoek te sluiten met GR15 naar Eupen. Zeker voor beginnende trekkers is dit een heel goede opportuniteit om materiaal te gaan testen.

Laatste aanrader, maar een heel stuk moeilijker qua organisatie, is de GR16, specifiek dan het stuk vanaf Bouillon naar de Franse grens. Mogelijkheden wat betreft openbaar vervoer zijn een stuk minder, maar het is wel een heel spectaculair pad.

Wij zelf wachten de situatie wat af. We verwachten dat we eind mei niet naar schotland kunnen, en zijn aan het overwegen om 1 van de franse grand traversees te gaan doen (Massif Central of Jura waarschijnlijk).
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Big6230's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hallo,
    als regelmatige wandelaar wil ik nu eens wat dieper/serieus ingaan op het hiken. Wat ik bedoel zijn langere dagtochten, meerdaagse , ....
    Alleen is het moeilijk waar en hoe te beginnen vind ik.
    Zijn er vb. goede website's waar betere dagtochten (ca 30km of meer) staan? en mooie meerdaagse tochten in binnen en buitenland voor beginners tot ....
    Ook qua uitrusting wil ik mij eens verder verdiepen.
    alvast bedankt voor eventuele tips of advies
    PSN: Smiling_assassin
    Now Playing: Vanalles

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big6230 Bekijk bericht
    Hallo,
    als regelmatige wandelaar wil ik nu eens wat dieper/serieus ingaan op het hiken. Wat ik bedoel zijn langere dagtochten, meerdaagse , ....
    Zijn er vb. goede website's waar betere dagtochten (ca 30km of meer) staan? en mooie meerdaagse tochten in binnen en buitenland voor beginners tot ....
    Hiking Advisor heeft een uitstekende website. Veel vakantieverslagen, maar ook veel tips ivm materiaal en gewone how to's. Zeker een aanrader.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hiking Advisor inderdaad, goede website.
    Oppad.nl vind ik ook een goede bron aan informatie

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big6230 Bekijk bericht
    Hallo,
    Voor binnenland: Home | Grote Routepaden en Accueil - Les Sentiers de Grande Randonnée Asbl.

Voor buitenland is het vaak wat een wildgroei aan verschillende websites. De franse tegenhanger van onze GR's (bon, eigenlijk omgekeerd) is een beter en zeer overzichtelijk systeem van paden met een ramp van een website.

Spaanse GR's hebben we nog niet uitgebreid geprobeerd, maar het netwerk zou ook vrij degelijk moeten zijn.

Engeland doet, zoals bijna altijd, speciaal, maar heeft ook langeafstandspaden zowel voor te voet als met de fiets. Je kan ze vinden op nationaltrails.co.uk.

Mijn persoonlijk aanraden is dat je met 20km per dag in heuvelachtig of bergachtig terrein ruim genoeg hebt. Dan heb je tenminste ook nog tijd om rond te kijken, te skindippen in een bergmeer of om na te genieten met een frisse pint.

Voor vlaanderen kan je perfect 30km op een dag doen, maar ik zou nu wel niet aanraden om er per direct zo in te vliegen. Je moet dat toch ook wat opbouwen.

Belangijkste aanrader die ik kan geven qua materiaal is dat elke gram telt. Maar vaak moet je omwille van budget toch voor een iets zwaardere tent of slaapzak gaan.

Qua tochten raad ik voor beginners altijd de West Highland Way aan. Het voordeel aan de west highland way is dat het afgelegen aanvoelt zonder het ook echt te zijn. Dus als er iets foutloopt met je inschatting kan je heel gemakkelijk aanpassen. Om dezelfde reden is de sectie GR57 van Angleur tot pakweg Gouvy een Belgische tegenhanger. Die voelt minder afgelegen aan, maar is eveneens zeer goed ontsloten met openbaar vervoer waardoor je eventuele problemen gemakkelijk kunt opvangen.

Als je dan wat opgebouwd hebt, raad ik de HRP aan. Zware route, maar heel mooi zonder echt overdreven druk te zijn.

Regels voor berichten