Pagina 43 van 43 Eerste ... 333940414243
    puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Regenneger Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb een degelijke slaapzak en alles maar wat doen jullie als jullie het 's nachts toch eens koud hebben?
    Extra laagjes aandoen. Slaapzak is in mijn geval voorzien voor in boxer te slapen, moest het koud zijn doe ik lang merinowol ondergoed aan + een merino shirt.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Extra laagjes aandoen. Slaapzak is in mijn geval voorzien voor in boxer te slapen, moest het koud zijn doe ik lang merinowol ondergoed aan + een merino shirt.
    Geen last van klamme kleren de dag erna?

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Geen last van klamme kleren de dag erna?
    Als ge klamme kleren hebt, is het een teken dat ge te warm hebt en dan hebt ge volgens mij uw laagjes niet nodig als ge slaapt.

Los daarvan draag ik overdag tijdens het wandelen/klimmen meestal een andere set kleren tov 's avonds of 's nachts.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ToasT Bekijk bericht
    Iemand hier reeds de W Walk gedaan in Patagonië? Ik ben aan het kijken om een reis naar daar te doen en die trek is inbegrepen.
    Ik ben vooral 'bang' van de hoogte van alles, in Kirgizië had ik echt last van het zuurstoftekort op grote hoogte (+3500m)
    Zuid-Amerika, dus coca-bladeren kauwen, helpt enorm tegen hoogteziekte. Voor de rest zorgen dat je in conditie bent helpt ook, en hopelijk in je reisschema rustig stijgen zodat je wat kan acclimatiseren. Dat hoeft niet veel te zijn, vaak is 1 a 2 dagen op 1500 a 2000 doorbrengen genoeg om 3000 - 3500m aan te kunnen.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik heb een degelijke slaapzak en alles maar wat doen jullie als jullie het 's nachts toch eens koud hebben?
    Een keer overvallen geweest door temperaturen tegen het vriespunt (op 2,2km boven zeeniveau) in augustus, met mijn zomerslaapzak (comfort tot 11 graden, ok tot 8, geloof ik). Gewoon met kleren aan geslapen en dicht bij de vriendin gaan liggen, om dan 's morgens onmiddellijk een tas thee te zetten. Gelukkig was het maar 1 dag, omdat men ons in de hut geen plaats kon bieden (Spanje is daar lastig in, blijkbaar), dus verder geen gevolgen aan overgehouden.

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Zuid-Amerika, dus coca-bladeren kauwen, helpt enorm tegen hoogteziekte. Voor de rest zorgen dat je in conditie bent helpt ook, en hopelijk in je reisschema rustig stijgen zodat je wat kan acclimatiseren. Dat hoeft niet veel te zijn, vaak is 1 a 2 dagen op 1500 a 2000 doorbrengen genoeg om 3000 - 3500m aan te kunnen.
    Dat is het probleem. Op die datum gaat de reis in omgekeerde volgorde en dus starten in ushuaia ipv Santiago de Chile. De trek begint dan op dag 2 of 3
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Millet Syntek 0° long gekocht als slaapzak. Heb me suf gekeken op slaapzakken... Compact/licht en warm is een dure combinatie

Heb hem wel voor €104 kunnen kopen, als ik dat vergelijk met de gangbare winkels is dat een koopje denk ik.

Hopelijk warm genoeg, comforttemperatuur is 5°. Maar dat is dan gemeten voor een vrouw van 60kg. In ben een man van 1m85 en 83kg, dus dat zal wel ok zijn. Eind april in Schotland verwacht ik temperaturen 's nachts rond de 0 graden, maar is natuurlijk niet te voorspellen.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

TheFallen's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Met voorspelling rond de 0°C zit je idd wel safe met een slaapzak met limiet 0°C. Genoeg manieren om het warm te houden indien je toch eens een uitzonderlijk koude ( -5 ofzo) nacht zou hebben.

- Kousen aandoen. Hou je voeten goed warm. Dit kan al een groot verschil maken.
    - Als je het op voorhand weet, zo'n liner helpt ook. Minder dan dat ze zeggen, maar het helpt.
    - Kledij aandoen, maar zorg dat je ook geen te dikke lagen neemt.
    - Donsjas op slaapzak leggen. Opgelet: indien je slaapzak dons is, leg hier enkel dons(jassen) op. Vanaf je hier iets zwaarder op legt, zal je het eerder kouder krijgen omdat je de dons van je slaapzak samendrukt.
    - Water koken, in drinkbus gieten en in slaapzak steken = hemels. Gewoon goed opletten dat hij echt niet kan lekken. Dit is dan eigenlijk al een 'noodmiddel'

Verder is investering in een degelijke slaapmat het ook meer dan waard.

ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe "all-round" slaapzak die temperaturen tot -6 aankan (al dan niet met wat hulp ) maar tegelijkertijd ook niet te zwaar is.
    Twijfel daarom heel sterk om mij een 'quilt' in plaats van slaapzak te bestellen. Lijkt mij op veel vlakken echt wel een pluspunt. Veel gewicht minder + bewegingsvrijheid. Laat je ook toe om 1 'quilt' te gebruiken over bredere temperatuurrange. Zou het graag eerst even eens fysiek willen testen. Iemand enig idee van een winkel in BE waar ze dit hebben?

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Definieer niet te zwaar?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Meestal ben ik wel goed voorbereid maar één nacht was het plots tien graden kouder dan waar ik mij aan had verwacht. Dat was best afzien. Dan zijn dergelijke noodmiddeltjes zoals het kokend water welgekomen.

Bedankt voor de tips allemaal!

Pagina 43 van 43 Eerste ... 333940414243

Regels voor berichten