Pagina 39 van 40 Eerste ... 29353637383940 Laatste
    squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pana Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hmmm, ik zou met de wederhelft in september nog een weekje willen hiken.

Momenteel 2 kandidaten; Nockberge trial in oostenrijk en het Liechtenstein trail. Ik prefereer het Nockberge pad want >2000m, alleen heb ik wat schrik dat het te zwaar gaat zijn voor de vriendin, ook al nemen we voor haar bagage transport. Fysiek is wel in orde maar het zou haar eerste hike zijn.
    Dit zijn de stages: https://nockberge-trail.com/nockberg...route/etappen/
    Vooral dag 3 en 4 lijken me zwaar voor haar, als ik naar de afstand icm de hoogtemeters kijk.
    Ervaring leert dat de cijfers niet alles zeggen. Ik zou eens het internet afschuimen naar de ervaringen van anderen. T ziet er op papier wel doenbaar uit, je moet toch rekenen dat een 7 uur dag eigenlijk 4 + 3 is, met middagpauze, bijvoorbeeld. Maar alles is afhankelijk van hoe het terrein er bij ligt, dus ik zou me toch eerst verder informeren.

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Ervaring leert dat de cijfers niet alles zeggen. Ik zou eens het internet afschuimen naar de ervaringen van anderen. T ziet er op papier wel doenbaar uit, je moet toch rekenen dat een 7 uur dag eigenlijk 4 + 3 is, met middagpauze, bijvoorbeeld. Maar alles is afhankelijk van hoe het terrein er bij ligt, dus ik zou me toch eerst verder informeren.
    Tis al geboekt. Daar het niet zo'n bekend trail is hebben we van de organisatie beschrijvingen en GPX'en gekregen om dag 3-4 in te korten indien nodig.
    Laatst gewijzigd door Pana; 20 augustus 2019 om 12:06

iTrader
    0
    Iemand ervaring met trekrugzakken die ook als handbagage kunnen dienen? Ik wist niet echt dat dat bestond, maar er zijn verschillende merken die dat aanbieden (o.a. Osprey & Deuter, waarschijnlijk de meeste grote merken...). Ik heb mijn 'grote' trekrugzak van 60 liter maar zou eventueel bijkomend zo nog eentje kopen. Kost wel makkelijk meer dan 100 euro...

sevencrowns's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Wij zijn van plan met een aantal vrienden in juni/juli 2020 (als rookies) onze eerste meerdaagse tocht te doen. In de bib kwam ik een guide tegen over deze trail. Heeft iemand hier deze al (gedeeltelijk) gedaan? Uit de informatie die ik reeds gevonden heb lijkt mij dit redelijk ideaal om starten. Op termijn is het wel de bedoeling dat we de intensiteit gaan opdrijven.

We zoeken hem niet volledig te doen. 6 weken is wat te veel van het goede.

Fysisch zijn mijn vriendin en ik best in orde: ik loop en mijn madam crossfit meermaals per week. Over een periode van een week dagelijks 15 - 25km in heuvel-/bergachtig gebied lopen heb ik dan weer minder ervaring mee.
    Laatst gewijzigd door sevencrowns; 22 augustus 2019 om 12:58

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sevencrowns Bekijk bericht
    Wij zijn van plan met een aantal vrienden in juni/juli 2020 (als rookies) onze eerste meerdaagse tocht te doen. In de bib kwam ik een guide tegen over deze trail. Heeft iemand hier deze al (gedeeltelijk) gedaan? Uit de informatie die ik reeds gevonden heb lijkt mij dit redelijk ideaal om starten. Op termijn is het wel de bedoeling dat we de intensiteit gaan opdrijven.

We zoeken hem niet volledig te doen. 6 weken is wat te veel van het goede.

Fysisch zijn mijn vriendin en ik best in orde: ik loop en mijn madam mijn crossfit meermaals per week. Over een periode van een week dagelijks 15 - 25km in heuvel-/bergachtig gebied lopen heb ik dan weer minder ervaring mee.
    Hoelang zoek je te gaan? Random stukje of de hele toch in meerdere keren?
    Voor 20-25km dag zou ik wel naar de hoogte meters kijken, da's best al wel stevig. Stages zoals ST16 bvb.

Ik ga in september Nockberge doen (rond ST15/ST16).

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Heeft er iemand tips om routes te vinden binnen België?
    Mijn vriendin en ik gaan heel graag hiken/wandelen in bergachtige gebieden, zoals dit jaar in de streek rond Schladming.
    Maar hier in België zijn we eigenlijk nooit verder dan de vallei van de Ninglispo geraakt omdat we beide geen idee hebben hoe we routes kunnen vinden/moeten zoeken.
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 54

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaximumOfBass Bekijk bericht
    Mijn vriendin en ik gaan heel graag hiken/wandelen in bergachtige gebieden, zoals dit jaar in de streek rond Schladming.
    Maar hier in België zijn we eigenlijk nooit verder dan de vallei van de Ninglispo geraakt omdat we beide geen idee hebben hoe we routes kunnen vinden/moeten zoeken.
    GR-paden zijn altijd een optie, hoewel daar vrij veel variatie in zit. Er zijn er wel een aantal die heel mooi zijn. GR573 bijvoorbeeld (De Vesdervallei + hoge venen), of GR57 (Ourthe) zijn wel de moeite. Ons openbaar vervoer is meestal ook goed genoeg om die paden te gaan opdelen in 2 of 3-daagsen (voor weekendjes weg).

iTrader
    2 (100%)
    We proberen het voorlopig wel nog op eendags wandelingen te houden, zeker omdat we beide nog andere hobby's hebben die ook tijd opslorpen haha.
    Wel opgeslagen, ge weet maar nooit in de toekomst

iTrader
    6 (100%)
    We proberen het voorlopig wel nog op eendags wandelingen te houden, zeker omdat we beide nog andere hobby's hebben die ook tijd opslorpen haha.
    Wel opgeslagen, ge weet maar nooit in de toekomst
    ah, eendaagse:

GR hageland van Wezemaal naar Aarschot is heel mooi. Geen kliffen of hooggebergte, maar getuigenheuvels en de bossen die erbij horen. Het stuk ervoor, Kessel-Lo naar Wezemaal is ook OK trouwens.

GR57 van Gouvy naar Troisvierges is ook best mooi, en je kan doortrekken naar Goebelsmuhle ook (want zowel Gouvy, Troisvierges en Goebelsmuhle hebben treinstations).

De vallei van de hermeton is ook heel mooi, vooral het stuk bergop.

De laddertjes van Rochehaut, en eventueel het stuk van rochehaut naar Vresse langs GR16 zijn ook de moeite.

Wat betreft dagwandelingen zijn dat IMHO zowat de hoogtepunten.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    https://www.outdooractive.com/en/
    https://www.routeyou.com/
    Zijn 2 heel goede websites waar je talloze wandelroutes kan terugvinden.

Ook trefwoorden zoals 'wandelen ardennen' levert heel veel resultaten op

Thaiko's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik gebruik steeds de app ‘Alltrails’ en werkt perfect!
    What if money didn't matter? - Alan Watts.

iTrader
    2 (100%)
    Merci voor de tips!
    Straks eens bekijken waar we morgen gaan wandelen

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Iemand al eens overnacht in King's house hotel bunkhouse? (WHW)

Lijkt me wel leuk om halverwege onze tocht even droog te slapen ipv in de tent. £180 voor bunkhouse voor 4 personen inclusief ontbijt valt goed mee imo
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ivm rugzak, het wordt de Osprey Atmos AG65. Hem eens opgehad met wat gewicht in en zat echt zalig.

Nu, ivm de prijs, op de site van Osprey Europe en op AS Adventure komt die €250.

Als ik dan op bol.com ofzo kijk zie ik €189. Ik weet dat AS duur is, maar echt €60 verschil? Of is die op bol een ouder model?

https://www.bol.com/nl/p/osprey-atmo...pdp_androidapp
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Lijkt mij inderdaad een ouder model aangezien de afmetingen op de officiële Osprey website toch wel wat afwijken. Het zou anders wel straf zijn van de producent zo te undercutten.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Pagina 39 van 40 Eerste ... 29353637383940 Laatste

Regels voor berichten