squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thaiko Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wordt dat niet veel te warm? Ik maak binnenkort ook een grote reis in voornamelijk warm klimaat. Zijn trailrunners dan geen betere oplossing?
    Nog nooit last van gehad TBH en is dus niet de reden dat ik overgeschakeld ben van mijn zware schoenen naar Trailrunners.

De voordelen van trailrunners: gewicht, droogt sneller, minder belastend voor knieen.
    De nadelen: Steun aan enkels, soms iets te flexibel.

Thaiko's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Nog nooit last van gehad TBH en is dus niet de reden dat ik overgeschakeld ben van mijn zware schoenen naar Trailrunners.

De voordelen van trailrunners: gewicht, droogt sneller, minder belastend voor knieen.
    De nadelen: Steun aan enkels, soms iets te flexibel.
    Ok bedankt! En Gore-tex een must? Want hier en daar lees je toch dat het toch zorgt voor een significant verschil op vlak van 'breathability'.
    What if money didn't matter? - Alan Watts.

iTrader
    6 (100%)
    Ok bedankt! En Gore-tex een must? Want hier en daar lees je toch dat het toch zorgt voor een significant verschil op vlak van 'breathability'.
    Het is een voordeel. Een must zou ik het nu ook wel niet noemen. Mijn vorige trailrunners waren geen gore-tex en dat werkte ook.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Het is een voordeel. Een must zou ik het nu ook wel niet noemen. Mijn vorige trailrunners waren geen gore-tex en dat werkte ook.
    Je kan ook gebruik maken van "waterdichte" sokken als Sealskinz. Het is gemakkelijker om een extra paar sokken mee te nemen dan een extra paar schoenen als je liever met droge voeten rondloopt. Ze zijn wel redelijk duur.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Je kan ook gebruik maken van "waterdichte" sokken als Sealskinz. Het is gemakkelijker om een extra paar sokken mee te nemen dan een extra paar schoenen als je liever met droge voeten rondloopt. Ze zijn wel redelijk duur.
    Hangt wat af van het klimaat natuurlijk, maar ik ben mijn trailrunners beginnen gebruiken in de pyreneeen. De paar keer dat die nat geworden zijn waren ze daar dan ook binnen de halve dag terug droog. Voor vochtiger klimaat kan je misschien inderdaad combineren met dergelijke sokken.

iTrader
    0
    In Noorwegen kan het al wel eens gebeuren dat je onverwachts een laag riviertje of waterloopje moet doorkruisen.
    Ik was toch blij met mijn GTX schoenen in Schotland. Ganse dag regen, voeten waren droog.
    Maar een must is het zeker niet.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wordt dat niet veel te warm? Ik maak binnenkort ook een grote reis in voornamelijk warm klimaat. Zijn trailrunners dan geen betere oplossing?
    Valt best mee. Ik probeer wel indien mogelijk om de paar uur mijn voeten wat te luchten, maar da's meer met het oog op blaren. Squalleke zijn pro's en cons vatten het goed samen. Een van de hoofdredenen voor mij om botten te gebruiken is de hogere enkel en betere stabiliteit. Linkerenkel ooit gebroken en mijn voet omslaan zie ik daarom liever niet gebeuren. Los daarvan doe ik ook relatief vaak trekkings waarveel hoogtemeters en af en toe klimmen bij komt kijken en dan is een B/C toch het minimum wat mij betreft.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Bon, ik heb tickets geboekt om in November 4 weken solo naar Nieuw zeeland te trekken om mijn hoofd volledig leeg te maken.
    Bedoeling is om daar rond te trekken en een aantal great walks te doen en tussendoor dayhikes.
    Ik schat in dat dit wel solo te doen is daar ze daar best goed georganiseerd zijn en er toch wel wat volk over de routes loopt in die periode. Indien ik het overschat kan ik nog steeds aansluiten bij een guided tour.

Ter voorbereiding dacht ik eerst 1 a 2 weken naar noorwegen te trekken in Juni, maar ik denk dat de GR10/GR11 of de Haute Route misschien meer voor de hand liggende opties zijn?

Ik heb ook alleen maar verouderd en onpraktisch materieel en zal dus een heel deel moeten vernieuwen.
    Laatst gewijzigd door Pana; 27 maart 2019 om 09:02

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pana Bekijk bericht
    Bon, ik heb tickets geboekt om in November 4 weken solo naar Nieuw zeeland te trekken om mijn hoofd volledig leeg te maken.
    Bedoeling is om daar rond te trekken en een aantal great walks te doen en tussendoor dayhikes.
    Ik schat in dat dit wel solo te doen is daar ze daar best goed georganiseerd zijn en er toch wel wat volk over de routes loopt in die periode. Indien ik het overschat kan ik nog steeds aansluitealleenn bij een guided tour.

Ter voorbereiding dacht ik eerst 1 a 2 weken naar noorwegen te trekken in Juni, maar ik denk dat de GR10/GR11 of de Haute Route misschien meer voor de hand liggende opties zijn?

Ik heb ook alleen maar verouderd en onpraktisch materieel en zal dus een heel deel moeten vernieuwen.

De Haute Route is niet te onderschatten. Dit als 'een voorbereiding tochtje' zien is misschien wat kort door de bocht. Als je wat meer info nodig hebt, stuur maar PM. Heb die enkele jaren geleden nog gedaan .

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cege Bekijk bericht
    De Haute Route is niet te onderschatten. Dit als 'een voorbereiding tochtje' zien is misschien wat kort door de bocht. Als je wat meer info nodig hebt, stuur maar PM. Heb die enkele jaren geleden nog gedaan .
    Ja klopt, was inderdaad wat kort door de bocht achteraf gezien. Toch nog wat meer inlezen.

Eventueel Alta Via 1?

de Waaslandwolf's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Afgaande op wat ik van trektochten in NZ gezien heb: uw voorbereidingstochten zijn vermoedelijk zwaarder, die Great Walks zijn al semi-plat gelopen. Als het wat uitdagender mag, zijn er talloze andere trektochten in NZ.
    <Leprechaun3>iemand trouwens al iets opgevangen over het nieuwe album van CALIBAN ?
    vond The Dying Undress anders wel een heel goeie schijf van hen

<Carrion> k denk da ge the undying darkness bedoelt

iTrader
    6 (100%)
    Ik schat in dat dit wel solo te doen is daar ze daar best goed georganiseerd zijn en er toch wel wat volk over de routes loopt in die periode. Indien ik het overschat kan ik nog steeds aansluiten bij een guided tour.

Ik heb de haute route gedaan. Als je vragen hebt, laat maar weten.

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Tzal waarschijnlijk Alta Via 1 worden, spreekt me wel erg aan.

iTrader
    6 (100%)
    Tzal waarschijnlijk Alta Via 1 worden, spreekt me wel erg aan.
    Die Alta Vie staan ook nog op ons lijstje. Zal waarschijnlijk wel Alta Via 2 worden in de plaats, maar deel gerust je ervaringen achteraf...

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Bon, na veel 5'en en 6'en alles geboekt gekregen voor de Alta Via 1, wat op zich al geen sinecure was.

Itinerary:

Day Zero: Hotel in Cortina d'Ampezzo
    Day 1: Rifugio Biella
    Day 2: Rifugio Peredu
    Day 3: Rifugio Dibona
    Day 4: Rifugio Nuvolau
    Day 5: Rifugio CittĂ  di Fiume
    Day 6: Rifugio Sonino al Coldai
    Day 7: Rifugio Tissi
    Day 8: Rifugio Passo Duran C Tome
    Day 9: Rifugio Pramperet
    Day 10: Rifugio Bianchet
    Day 11: Rifugio VII Alpini

Trage & ongebalanceerde itinerary maar ivm met volgeboekte rifugio's kon het niet echt anders.
    Wat me opvalt is dat ik op youtube veel volk ziet dat aan free camping doet terwijl ik begrijp dat dit verboden is in de dolomieten.

Ik heb ook nog geen enkel idee hoe terug naar mijn wagen ga geraken achteraf.

Pagina 30 van 34 Eerste ... 20262728293031323334 Laatste

Regels voor berichten