Pagina 10 van 34 Eerste ... 6789101112131420 ... Laatste
    puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeelep Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Alle hutten waren open tijdens de periode dat ik op het trail was (1 september tem 6 september). Die sluiten pas de tweede periode van september dacht ik. Sowieso doe ik steeds al mijn eten mee op trektochten en koop ik er enkel eens wat frisdrank of snoep. Lapskaus werd ook in iedere hut verkocht, super food!
    Ben je van plan in hutten te slapen of te wildkamperen?

Ik stapte ook van zuid naar noord. Het laatste stuk door het nationaalpark van Abisko heb ik geskipped, ik had er voor gekozen om van de Kungsleden af te wijken ter hoogte van het Ahpparjavri meer om dan richting het oosten naar Lapporten te stappen en vervolgens naar Abisko. Dit was voor mij het mooiste stuk van de tocht. Het 'pad' is in het begin bij momenten vrij moeilijk te volgen door de overgroeiing van dichte struiken, maar eens je door die dichte begroeing bent super uitzichten! Dit pad is niet bewegwijzerd dus je moet wel vertrouwd zijn met kaart en kompas.
    Als je gaat wildkamperen, net voor Alesjaurestugorna is het ook prachtig om te kamperen.

Heb je de Kebnekaise ingepland in je tocht? Ik was aanvankelijk van plan die te doen, moest er ook wat voor afwijken van het pad want wilde die via een alternatieve route bereiken ten noorden van Kartjevuolle en dan het oostelijke pad te nemen naar Kebnekaise, maar eens er toegekomen was het 'pad' vrij moeilijk te volgen (het was toen ook al vrij donker aan het worden). Er dan toch maar voor gekozen om verder te stappen via de kungsleden richting Sälka.
    Dit was de veiligste optie, maar ik vind het nog steeds heel jammer dat ik die niet heb kunnen doen.
    Ik keer er ervoor sowieso nog terug of om de Kungsleden al langlaufend te doen.

Als je wil ik heb hier nog ergens een ruwe planning staan met bijhorende kaarten.
    Probleem is dat ik hem volledig zou willen doen maar pas de laatste week van augustus of de eerste week van september (afhankelijk van verlof collega) kan starten. Aangezien het toch een kleine maand wandelen is en de hutten al de tweede periode van september (derde en vierde week dacht ik) zouden sluiten, zit ik dus mogelijk met een bevoorradingsprobleem omdat ik het niet echt zie zitten om voor twee weken eten mee te zeulen. Uw alternatief klinkt wel interessant voor het laatste deel trouwens, ga ik zeker eens bekijken. Van bushwhacking en off trail hiking ben ik niet vies, ga binnen twee maand ook de Cape Wrath Trail in Schotland afleggen en die is in zijn volledigheid niet bewegwijzerd voor zover ik weet.

Over de Kebnekaise twijfel ik nog, om bovenstaande reden. Ik zou hem heel graag doen maar dat betekent weeral een dag later vertrekken. Veel zal afhangen van of ik al dan niet de laatste week van augustus al kan starten, dan overweeg ik het misschien nog wel.

Ik ben trouwens zeer geïnteresseerd om die ruwe planning eens te bekijken. Altijd interessant om een beetje een inschatting te kunnen maken.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Jeelep's schermafbeelding
    iTrader
    29 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Probleem is dat ik hem volledig zou willen doen maar pas de laatste week van augustus of de eerste week van september (afhankelijk van verlof collega) kan starten. Aangezien het toch een kleine maand wandelen is en de hutten al de tweede periode van september (derde en vierde week dacht ik) zouden sluiten, zit ik dus mogelijk met een bevoorradingsprobleem omdat ik het niet echt zie zitten om voor twee weken eten mee te zeulen. Uw alternatief klinkt wel interessant voor het laatste deel trouwens, ga ik zeker eens bekijken. Van bushwhacking en off trail hiking ben ik niet vies, ga binnen twee maand ook de Cape Wrath Trail in Schotland afleggen en die is in zijn volledigheid niet bewegwijzerd voor zover ik weet.

Over de Kebnekaise twijfel ik nog, om bovenstaande reden. Ik zou hem heel graag doen maar dat betekent weeral een dag later vertrekken. Veel zal afhangen van of ik al dan niet de laatste week van augustus al kan starten, dan overweeg ik het misschien nog wel.

Ik ben trouwens zeer geïnteresseerd om die ruwe planning eens te bekijken. Altijd interessant om een beetje een inschatting te kunnen maken.
    Cape Wrath staat ook nog op mijn lijst, indien je daar een ruwe planning van liggen hebt ben ik ook geïnteresseerd. Planning van Nikkaluakto naar Abisko heb ik je via pm doorgestuurd.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeelep Bekijk bericht
    Cape Wrath staat ook nog op mijn lijst, indien je daar een ruwe planning van liggen hebt ben ik ook geïnteresseerd. Planning van Nikkaluakto naar Abisko heb ik je via pm doorgestuurd.
    Ik kan u wel mijn dagindeling bezorgen, die ik gemaakt heb op basis van deze gids en de twee kaarten van Harvey Maps. Beide zijn zeer gedetailleerd en bevatten eigenlijk alles wat je nodig hebt om je planning te voorzien. Het enige waarover ik nog twijfel is om het aantal kilometers op dag een en twee wat meer uit te balanceren. 33km op mijn openingsdag is wat veel, zelfs al zijn er daar twaalf over asfalt bij. En plus heb ik ook nog drie 'vrije dagen' die ik desgevallend kan gebruiken als rustdag of om schade in te halen. Kwestie van wat marge te hebben als ik problemen zou kennen met het weer of een niet over te steken rivier (wat meestal een gevolg is van het eerste).

Ik wil als ik terug ben gerust eens mijn traject inscannen en in een deftig format doorsturen. Ik heb trouwens ook een thread lopen op hikingadvisor.be waar al heel veel nuttigs in besproken is.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Heeft er hier iemand ervaring met Mount Fuji? Zou heel graag die berg eens beklimmen in combinatie met een raceweekend op het circuit ginder.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xTwL- Bekijk bericht
    Heeft er hier iemand ervaring met Mount Fuji? Zou heel graag die berg eens beklimmen in combinatie met een raceweekend op het circuit ginder.
    Wij hebben die overgeslagen toen we in japan waren. Het is een icoon, dat wel, maar de beklimming is simpel en heel populair, dus goed aangeduid en heel druk. Voor het betere klimwerk trek je beter naar kamikochi, om dan een aantal 3000'ers te baggen. Wij hebben toen Yari-ga-take gedaan en dat was een leuke klim

Niels_H's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Iemand hier misschien ervaring met het beklimmen van de vulkanen in Indonesië?

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Wij hebben die overgeslagen toen we in japan waren. Het is een icoon, dat wel, maar de beklimming is simpel en heel populair, dus goed aangeduid en heel druk. Voor het betere klimwerk trek je beter naar kamikochi, om dan een aantal 3000'ers te baggen. Wij hebben toen Yari-ga-take gedaan en dat was een leuke klim
    Maar daar ligt het circuit van Fuji niet eh. Ik denk als je tussen 3:00-4:00 vertrekt nog niet super veel mensen zal tegenkomen.

In Noorwegen is er ook een park met een tiental 2k bergen die elk enorm fijn zijn om te beklimmen. Rodane dacht ik dat de naam was. Heb er helaas maar 8 van de 10 gedaan dus het T-shirtje met de foto van de tien bergen mocht ik niet kopen.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Rondane.

In Noorwegen hebt ge zo echt fenomenaal veel om te doen. Ook veel gebieden die eigenlijk amper bezocht worden, zeker door buitenlanders, ondanks het feit dat ze totaal niet moeten onderdoen voor pakweg Jotunheimen.

PsYchO66's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Over Noorwegen gesproken; iemand ervaring op de Lofoten?
    Is een van de mogelijke bestemmingen die ik nog in mijn hoofd heb voor september.
    Op internet een tocht noord-zuid over de eilanden gevonden voor 11 dagen (lijkt me in minder te doen ook); RANDO-LOFOTEN - The long crossing from north to south on the Lofoten Islands
    Iemand die er al geweest is die kan zeggen of er niet teveel plaatsen buiten vallen die ook de moeite zijn. Ben op zoek naar iets van +/- 10 dagen, max 2 weken.
    Don’t cry old man, don’t cry: everybody dies...

GuyDebord's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zowel Mount Bromo als de Kawa Ijen op Java. Beide 's nachts op gewandeld, was heel indrukwekkend en het lukt iedereen wel (al zal je meer puffen als je wat gezetter bent). Op Bali en Lombok niets meer gedaan, had het wat gehad met vulkanen (ondanks dat ik zeer blij was met de 2 andere). Indien je er in de buurt bent, vond ik de zonsopgang op Borobudur on-ge-loof-lijk mooi. Ga er eventueel naartoe met de moto, dan kan je na zonsopgang wat cruizen door de rijstvelden.

Geniet ervan, en als je nog vragen hebt, shoot!

Niels_H's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GuyDebord Bekijk bericht
    Zowel Mount Bromo als de Kawa Ijen op Java. Beide 's nachts op gewandeld, was heel indrukwekkend en het lukt iedereen wel (al zal je meer puffen als je wat gezetter bent).
    Geniet ervan, en als je nog vragen hebt, shoot!
    De vorige jaren deden we lange trekkings op grote hoogte, dus dat zal ons wel lukken.

Kan je die vulkanen op eigen houtje doen, of enkel mogelijk/aan te raden met een gids?

GuyDebord's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Op je eigen kan als je écht wil, maar voor het gemak neem je een gids (o.m. door taalbarrière). Die dorpen/hotels/gidsen werken allemaal samen, één grote maffia (wat de ervaring een heel pak minder maakt).

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Geen idee of ik mijn vraag hier kan deponeren, maar het is een poging waard: Wat gebeurt er als bij het inchecken van bagage blijkt dat je koffer/rugzak de maximale afmetingen overschrijdt? Ik vlieg binnen een goeie maand vanuit Schiphol naar Glasgow en drie weken later vanuit Edinburgh op Brussel (als ze dan terug open zijn toch) en mijn rugzak is vermoedelijk iets langer dan de maximale 80 cm van Easyjet. Het zou om een verschil van ruwweg 5 cm gaan denk ik, aangezien het om wandelstokken gaat die ik niet meer kan inkorten. Ik vermoed dat ze mij gewoon gaan laten bijbetalen?

EDIT: Voor alle duidelijkheid, het gaat hier niet over handbagage.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat zal inderdaad gewoon bijbetalen worden als ze er moeilijk over doen. Desnoods als sportartikel (zoals ski's).

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Dat zal inderdaad gewoon bijbetalen worden als ze er moeilijk over doen. Desnoods als sportartikel (zoals ski's).
    In dat laatste geval komt het mij quasi goedkoper uit om ginds gewoon nieuwe stokken te kopen.

Pagina 10 van 34 Eerste ... 6789101112131420 ... Laatste

Regels voor berichten