iTrader
    0

Justice league TV&Comics

Sinds Green Arrow ben ik mij wat aan he proberen te verdiepen in de wereld van comics.

Nu ik ben niet echt een lezer en ik kijk veel liever naar een serie ( wel bezig met comic boeken uit te proberen )

Nu vroeg ik mij af in hoeverre JL Tv verschilt met de comics? Lopen die verhalen gelijk? Wordt er verder gebouw op de comics? Worden dingen geïntroduceerd ( bv villains ) of gaan ze er van uit dat iedereen die al kent?

Mss kan ik dan via de TV show kennis maken met villains en links tussen helden ipv al de comics te lezen als je me wat begrijpt.
    no votes  

VictorVonDoom's schermafbeelding
    iTrader
    0
    zijn aparte verhaallijnen dacht ik. sommige verhaallijnen die voor gekomen zijn zullen wel ooit eens passeren in de comics/tv series

vb avengers tv series : in de comics hebben ze de skrull invasion gehad, dus ze ze hebben die ook in de tv series. daardoor lopen ze niet gelijk. zo heb je verschillende storylines die ooit wel zullen door sijpelen in tv series die gebaseerd zijn op verhaallijnen in comics. daardoor zijn ze nooit hetzelfde .

green lantern heeft ook een storyline gehad dacht ik met red lantern en die zat ook in de tv serie. Nu weet ik niet of het gebouwd was op die comic storyline

kortom:alles is gebouwd op storylines die in comics ooit gezeten hebben en die zullen altijd verschillen. Zo als ook bepaalde origines van bepaalde superhelden/schurken etc
    wil je de echte origines moet je naar de comics en niet naar tv series
    Laatst gewijzigd door VictorVonDoom; 24 november 2013 om 11:53
    Ik ben een ziel geteisterd met autisme. ben het beu dat mensen op mijn kap zitten hoe ik speel
    no votes  

Lav's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Je hebt ook veel animatiefilms van DC die vrij letterlijke vertalingen zijn van bestaande storyarcs in comics. Een goede ivm de Justice League is bijvoorbeeld Justice League: Doom (gebaseerd op de comic JLA- Tower of Babel), Justice League: The New Frontier en Justice League: The Flashpoint Paradox (maar deze heb ik zelf nog niet gezien dus kan ik niet zeggen of het wel de moeite is)

edit: ook wel belangrijk dat je al deze films los van elkaar moet zien en dus niet echt een continuïteit tussen de verschillende films moet verwachten
    no votes  

iTrader
    0
    Ok bedankt voor jullie antwoorden! Ik zal ze eens bekijken en zal wel zien of ik me in bepaalde comics dan verder wil indiepen ^^
    no votes  

Regels voor berichten