Pagina 1 van 7 12345 ... Laatste

Discussie: Strips

Thomasz's schermafbeelding
    iTrader
    5 (86%)

Strips

Is er hier nergens een thread over gewone strips zoals murena of de schorpioen ofzo? (niet erg geintresseerd in comics of manga's)
    no votes  

Malkavian's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Ik zou zeggen je start er eentje en ze komen wel ;-)

Waarom niet geinteresseerd in Comics? Verhalen zoals Murena en Schorpioen vind je ook terug in het Comic Genre hoor ;-)
    Zin om comics te lezen maar weet je niet waar te beginnen? Brainfreeze's Start to Read
    Alles over Comics, Films & Boardgames met Nieuws, Reviews, specials en wedstrijden
    PSN: Malkavian_be
    no votes  

iTrader
    2 (100%)
    Blij dat er nog mensen zijn die de de echte strip waarderen. Het komt me over dat mensen van onze leeftijd ofwel geïnteresseerd zijn in Manga of Comics, maar de Europese strip wordt -ten onrechte- vergeten door onze generatiegenoten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malkavian Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zou zeggen je start er eentje en ze komen wel ;-)

Waarom niet geinteresseerd in Comics? Verhalen zoals Murena en Schorpioen vind je ook terug in het Comic Genre hoor ;-)
    De Schorpioen ken ik niet, maar Murena moet je toch wel gelezen hebben. Ik kan verkeerd zitten, maar ik denk niet dat er gelijkaardige verhalen zoals Murena in het comic genre te vinden zijn. Bij comics denk ik vooral aan Amerikaanse superheldenstrips die vaak bandwerk zijn en waar er zo veel verschillende reeksen of settings van zijn zodat zelfs een kat er haar jongen niet meer kan terugvinden. (Ik bedoel het niet kwetsend, het is gewoon mijn indruk.) Al die superheldentoestanden interesseren mij niets. De enige comic -als je het zo tenmiste kan noemen- is Watchmen.

Ik ben al sinds kindsafaan geboeid door strips. Niet alleen de Vlaamse, maar vooral de Franco-Belgische. Mijn vader kocht vroeger veel strips en ik moet zeggen dat ik daardoor ook begonnen ben. Qua jeugdstrips hou ik vooral van de (oudere), (humoristische) reeksen van Dupuis. Voorbeelden zijn:

Isabel, Guust Flater, Asterix, Gilles de Geus, Jojo (Kinderlijke strips, maar die tekeningen en sfeer zijn haast niet te evenaren. Vooral album 5 blijft in mijn ogen onovertroffen), Guus Slim, Buck Danny, Blake en Mortimer,... Als ik ze allemaal moet gaan opnoemen zit ik hier morgen nog.

Sinds een jaar of twee ben ik ook wat meer "serieuzere" strips gaan kopen. Deze heb ik al in mijn bezit:

De Gezellen van de Schemering (integraal)
    Over de grenzen van de tijd.
    Murena (alleen eerste cyclus, tweede komt er hopenlijk binnenkort aan)
    Zoo (alle delen, helaas niet integraal
    Frommeltje en Viola 1, 2 en 3 (helaas niet het Franstalige vierde album, maar wat zou ik die graag ook hebben. Schitterende serie. Prachtige sfeer.)
    De Dwaas van de Koning (Volledige reeks in HC.)
    De Grote Slachting 1914-1919

Verder nog een heleboel albums die op mijn lijstje staan. Reeksen zoals de Duistere Steden, XIII, Magasin General, strips van Vivès en Jirô Taniguchi, De Chninkel, Rovers van Keizerrijken, ,...

Ik weet niet of je deze site kent, maar ik kijk er toch dagelijks op.

(@ mods: Persoonlijk denk ik dat dit topic hier niet 100% op zijn plaats staat; liefhebbers van strips zullen niet direct gaan kijken in een subforum dat gewijd is. Volgens mij is dit topic beter geplaatst in Vrije Tijd & Lifestyle of Cultuur. )
    no votes  

Malkavian's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shellshock Bekijk bericht
    De Schorpioen ken ik niet, maar Murena moet je toch wel gelezen hebben. Ik kan verkeerd zitten, maar ik denk niet dat er gelijkaardige verhalen zoals Murena in het comic genre te vinden zijn. Bij comics denk ik vooral aan Amerikaanse superheldenstrips die vaak bandwerk zijn en waar er zo veel verschillende reeksen of settings van zijn zodat zelfs een kat er haar jongen niet meer kan terugvinden. (Ik bedoel het niet kwetsend, het is gewoon mijn indruk.) Al die superheldentoestanden interesseren mij niets. De enige comic -als je het zo tenmiste kan noemen- is Watchmen.
    De vergelijking die je maakt is dezelfde als zou ik zeggen dat Europese Strips alleen maar Suske & Wiske/Kiekeboe achtige strips zijn (omdat deze nu eenmaal veel gelezen worden in België)

Het is een stereotype dat bij het genre hoort maar zeker niet alles omschrijft.
    Zin om comics te lezen maar weet je niet waar te beginnen? Brainfreeze's Start to Read
    Alles over Comics, Films & Boardgames met Nieuws, Reviews, specials en wedstrijden
    PSN: Malkavian_be
    no votes  

Gilles C's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Comics zijn geen genre. Het is een medium. Genres zijn horror, Western, avontuur... Wanneer we over comics of manga spreken, spreken we nog steeds over strips. De stijl en de inhoud is weliswaar beïnvloedt door de cultuur van de regio/makers van herkomst.

Een tijdje geleden was hier overigens wel een topic over Europese strips, maar die is net zoals andere topics verdwenen in de mazen van het internet omdat er al een tijdje niets in geplaatst was.

Wat Murena betreft, volgens mij bestaat er inderdaad niets Amerikaans dat daarmee te vergelijken valt. Hetzelfde gevoel heb ik echter ook over Chew, wat geen stereotype superheldencomic is. Dat je De Schorpioen niet kent is eigenlijk schandalig als je komt preken over Europese strips... De tekenaar Enrico Marini is een potloodgod. Alles wat van zijn hand het papier ziet is niet te versmaden, zelfs al is het verhaal niet super (wat met de scenaristen waarmee hij samenwerkt overigens niet het geval is).

Oja, en de strip wordt heus niet vergeten door je generatiegenoten... Ik heb zo'n 3000 strips/manga/comics in huis. Het gros zit zelfs genoodzaakt in dozen omdat ik ze nergens anders kwijt kan. De Stripspeciaalzaak kent overigens iedereen, ik zou zeggen zoek de getekende reep eens op als je je ei over Euro-strips kwijt wil. Je gaat daar nog heel wat andere reeksen leren kennen hoor. Als je zelfs De Schorpioen nog niet kent gaat er een wereld voor je opengaan. Hoewel je daar een degelijk lijstje hebt opgenoemd mis ik nog enkele must-haves zoals Blacksad.
    no votes  

devilution.be's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik vind strips vaak saai.

Als ge mij ne goeie scifi opera strip kunt noemen, please go ahead
    Deep in the heart where the mysteries emerge.
    no votes  

Mana's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door devilution.be Bekijk bericht

Als ge mij ne goeie scifi opera strip kunt noemen, please go ahead
    De eeuwige oorlog van Marvano, good enough for you?
    Sky-doll
    [FONT="Comic Sans MS"]
    Gundam-builder
    Japan-lover and Japanese-learner SNT BRUGGE
    Mina-san, Kendo shimasu!
    no votes  

Gilles C's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door devilution.be Bekijk bericht

Hoeveel heb je er al gelezen? The taste of the pudding is in the eating...
    no votes  

devilution.be's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Urbanus vind ik wel goed

@mana thanks , ik ze zal checken
    Deep in the heart where the mysteries emerge.
    no votes  

Mana's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Cyclus van Cyann
    Aldebaran/Betelgeuze/verre werelden/alles van leo in space
    [FONT="Comic Sans MS"]
    Gundam-builder
    Japan-lover and Japanese-learner SNT BRUGGE
    Mina-san, Kendo shimasu!
    no votes  

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malkavian Bekijk bericht
    De vergelijking die je maakt is dezelfde als zou ik zeggen dat Europese Strips alleen maar Suske & Wiske/Kiekeboe achtige strips zijn (omdat deze nu eenmaal veel gelezen worden in België)

Het is een stereotype dat bij het genre hoort maar zeker niet alles omschrijft.
    Weet ik. Je hebt gelijk. Ik zei alleen maar wat mijn beeld van comics is, en ik weet dat dat voor een stuk verkeerd zit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gilles C Bekijk bericht
    Oja, en de strip wordt heus niet vergeten door je generatiegenoten... Ik heb zo'n 3000 strips/manga/comics in huis. Het gros zit zelfs genoodzaakt in dozen omdat ik ze nergens anders kwijt kan. De Stripspeciaalzaak kent overigens iedereen, ik zou zeggen zoek de getekende reep eens op als je je ei over Euro-strips kwijt wil. Je gaat daar nog heel wat andere reeksen leren kennen hoor. Als je zelfs De Schorpioen nog niet kent gaat er een wereld voor je opengaan. Hoewel je daar een degelijk lijstje hebt opgenoemd mis ik nog enkele must-haves zoals Blacksad.
    Thx voor die tips. Ga de Schorpioen zeker eens checken Was Blacksad idd vergeten, maar het was ook al laat toen ik postte.
    Ik weet dat er nog veel onontdekte stips zijn.
    no votes  

MrZarq's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Nog mensen hier die XIII goed vinden?
    ~ Two by two, hands of blue ... ~
    no votes  

Hellcats's schermafbeelding
    iTrader
    101 (100%)
    Jup hierzo maar ik heb wel die Spin off reeks niet gelezen.
    no votes  

MrZarq's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Ik heb de eerste ervan gelezen, maar weet niet meer wat ik ervan vond. Ik heb de tweede ook liggen, maar die heb ik nog niet gelezen. Er is trouwens een nieuwe uit van de hoofdreeks.
    ~ Two by two, hands of blue ... ~
    no votes  

Inspector Monkfish's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    En die trekt op niks imo. Wat mij betreft hoefde er niets meer aan de hoofdverhaallijn toegevoegd te worden. De XIII-mysteries kunnen me dan wel weer bekoren.

Ik zal later deze week eens posten met welke reeksen ik zoals bezig ben.

Over Murena kan ik trouwens zeggen dat de tweede integraal sinds kort is verschenen
    - en dan deleten de admins uw sig wegens NIET gepast -
    - Edit by admin: of omdat uw sign te groot is volgens de regels
    no votes  

Pagina 1 van 7 12345 ... Laatste

Regels voor berichten