iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door renaat13 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb reeds enige interesse in Axis and Allies. Maar er zijn verschillende versies. Welke versie kunnen jullie aanraden? Alvast bedankt.
    Met hoeveel man wilt ge spelen, en hoe lang mogen uw spellen duren?

Sowieso zijn er (imo) betere spellen dan A&A, zowel voor de meer casual (e.g. Memoir 44) als stevigere (e.g. tide of iron) gamer.
    no votes  

NoGo's schermafbeelding
    iTrader
    123 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TiM007 Bekijk bericht
    Jep ook gezien - had gehoopt dat ze zoals met frosthaven ook de mogelijkheid gingen geven om het vorige spel in dit geval dus nemesis er misschien konden bijkopen maar zit er niet dacht ik gelezen te hebben .
    Your prayers have been heard https://www.kickstarter.com/projects.../posts/2819503 Is zoals StanTem zegt echt een geweldig spel, spijtig genoeg nog maar enkele keren kunnen spelen (en nog nooit Aftermath, @StanTem, al gespeeld?).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Nu pas gelezen maar er is heel wat om te doen dat het niet BTW inclusief is.
    Dus 100 dollar, 21% BTW en shipping. Maakt het uiteindelijk wel een dure zaak.
    Niet veel minder dan de msrp, die waarschijnlijk toch daalt I guess?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Palasam Bekijk bericht
    Iemand die Ankh gebacked heeft of aan het volgen is? Ziet er super tof uit en heel mooi qua componenten, maar kan van de moeilijkheid/gameplay precies moeilijk een indicatie krijgen. Zou het namelijk willen backen, maar twijfel of het iets voor de vriendin is.
    Ik voorlopig 1 dollar. De situatie rondom CMON is een beetje vaag momenteel (ivm hun financien). Lijkt me echter niet een moeilijk spel, het voorlopige regelboek kan je in kijken. Blood Rage en Rising Sun zijn ook makkelijk te leren spellen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Urgh, weer zo'n CMON-spel met een hele hoop mini's en eigenlijk maar minimale veranderingen in regels boven de voorgangers. Ik heb Rising Sun al, hoor van velen dat het enorm op Blood Rage lijkt en krijg hier ook niet echt een vibe van "dit is iets anders". Ga deze laten passeren.
    Ik heb zelf ook Rising Sun, en heb Blood Rage al gespeeld. Vind ze toch best verschillend qua regels en gevoel van spelen, genoeg dat je ze beide wel kan hebben vind ik.
    (='.'=)
    no votes  

StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    226 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NoGo Bekijk bericht
    Your prayers have been heard https://www.kickstarter.com/projects.../posts/2819503 Is zoals StanTem zegt echt een geweldig spel, spijtig genoeg nog maar enkele keren kunnen spelen (en nog nooit Aftermath, @StanTem, al gespeeld?).
    Alles lag klaar, maar uw schip mag niet kapot gaan he
    Vragen? Opmerkingen? Suggesties? -> PM
    PSN: joertjeuhn
    Board game collectie: StanTem
    no votes  

TiM007's schermafbeelding
    iTrader
    96 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Woohoow!
    Laatst gewijzigd door TiM007; 29 april 2020 om 21:06
    psn: dn_tim
    no votes  

renaat13's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lint Bekijk bericht
    Met hoeveel man wilt ge spelen, en hoe lang mogen uw spellen duren?

Sowieso zijn er (imo) betere spellen dan A&A, zowel voor de meer casual (e.g. Memoir 44) als stevigere (e.g. tide of iron) gamer.
    Slechts met twee. Memoir hebben we hier liggen maar slechts enkele keren gespeeld.
    Nichts und niemand kann mich aufhalten...
    http://renv3r.wordpress.com
    no votes  

Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Dus als ik goed begrijp komt er een Kickstarter van Nemesis basisspel + die Lockdown, wat eigenlijk 2 aparte spellen zijn? :o

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all
    no votes  

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik voorlopig 1 dollar. De situatie rondom CMON is een beetje vaag momenteel (ivm hun financien).
    Heb je hier meer info over? Dacht dat CMON het financieel best wel oké deed, aangezien hun Kickstarters zelfs bij mediocre of ronduit slecht uitziende gameplay los boven het miljoen tanken.
    no votes  

iTrader
    96 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerulean Bekijk bericht
    Dus als ik goed begrijp komt er een Kickstarter van Nemesis basisspel + die Lockdown, wat eigenlijk 2 aparte spellen zijn? :o
    Ze starten een kickstarer voor Nemesis Lockdown (losstaande expansion) en ze gaan het ook nog mogelijk maken om de corebox + aftermath + voidseeders (verplicht alles samen) te verkopen. Ze zouden een deal hebben met hun reseller. Alsook als je de corebox al hebt kan je Aftermath of voidseeders nog apart kopen ook.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    226 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Heb je hier meer info over? Dacht dat CMON het financieel best wel oké deed, aangezien hun Kickstarters zelfs bij mediocre of ronduit slecht uitziende gameplay los boven het miljoen tanken.
    Er is een audit geweest en die was blijkbaar niet zo goed. Maar CMON heeft een update uitgestuurd met wat uitleg.
    Komt erop neer dat ze de inkomsten niet als inkomsten zien zolang hun spellen niet uitgeleverd zijn, terwijl daar wel al kosten voor gemaakt zijn (en ze dus eigenlijk wel al inkomsten gehad hebben). En daardoor zouden ze dus in het negatief komen. Ofzoiets. Ongeveer. Zo met de natte vinger.
    Vragen? Opmerkingen? Suggesties? -> PM
    PSN: joertjeuhn
    Board game collectie: StanTem
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door renaat13 Bekijk bericht
    Slechts met twee. Memoir hebben we hier liggen maar slechts enkele keren gespeeld.
    - D-day voor simpele(re) en kortere (<2u) versie ... nog steeds diepgaander dan memoir hoor, maar eerder tactisch dan strategisch
    - Battle of the bulge voor medio gamers (~2,5u) ... mijn persoonlijke favo
    - 1940 / origineel als ge MINSTENS 3u wilt uittrekken, en best nooit met 5 spelen

All in all, eigenlijk zijn A&A geen geweldige games.
    no votes  

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lint Bekijk bericht
    All in all, eigenlijk zijn A&A geen geweldige games.
    Als gateway games naar de "serieuzere" wargames zijn A&A wel uitermate geschikt. 't Is al een stuk complexer dan Risk, en als het op de tafel staat ziet het er ook gewoon indrukwekkend uit. Als je mensen warm wil maken voor war games gaat dat veel vlotter gaan met een gigantisch bord dat vol staat met legers dan met een klein bordje van 50 op 50 waar iedereen met een handvol kaartjes zit te vechten, en al zeker vlotter dan met een papieren map waar kartonnen chits op liggen. Losstaand van welk spel objectief dieper of beter is.
    no votes  

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Niet veel minder dan de msrp, die waarschijnlijk toch daalt I guess?
    Yeah, daarom back em ni. Heb Gloomhaven (met kleine beschadiging aan de doos) voor 100 euro op de kop kunnen tikken. Zal dan wel nog even de kat uit de boom kijken voor Frosthaven.

Als gateway games naar de "serieuzere" wargames zijn A&A wel uitermate geschikt. 't Is al een stuk complexer dan Risk, en als het op de tafel staat ziet het er ook gewoon indrukwekkend uit. Als je mensen warm wil maken voor war games gaat dat veel vlotter gaan met een gigantisch bord dat vol staat met legers dan met een klein bordje van 50 op 50 waar iedereen met een handvol kaartjes zit te vechten, en al zeker vlotter dan met een papieren map waar kartonnen chits op liggen. Losstaand van welk spel objectief dieper of beter is.
    Helemaal mee eens. Vat imo goed de essentie samen. Elke keer als ik dat speel, amuseer ik me toch rot
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson
    no votes  

NoGo's schermafbeelding
    iTrader
    123 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb me er niet in verdiept, ik zie wel hoe het loopt. Maar je kan volgende topics eens doornemen:
    https://boardgamegeek.com/thread/240...ding-suspended
    https://boardgamegeek.com/thread/240...mon-financials

Ik heb er zelf niet echt kennis van en gezien de discussies die hier lopen, of veel andere mensen ook niet, of de informatie is gewoon echt te vaag
    (='.'=)
    no votes  

Palasam's schermafbeelding
    iTrader
    115 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Paar jaar geleden de core box gekocht van Imperial Assault, maar nooit echt de mogelijkheid gehad om deftig de campaign te spelen (geen andere mensen met interesse). In de lockdown nu een tip van een vriend opgevolgd en een singleplayer campaign gespeeld met de Legends of the Alliance app en ik ben er helemaal wild van.
    Heb me dan ineens de Jabba’s Realm expansion gekocht en gisteren al kunnen uithalen. Ga toch nog eens mijn best doen de vriendin te overtuigen om een effectieve campaign te spelen
    "Life is a negotiation. We all want. We all give... to get what we want." - Mordin Solus
    no votes  

iTrader
    96 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Palasam Bekijk bericht
    Paar jaar geleden de core box gekocht van Imperial Assault, maar nooit echt de mogelijkheid gehad om deftig de campaign te spelen (geen andere mensen met interesse). In de lockdown nu een tip van een vriend opgevolgd en een singleplayer campaign gespeeld met de Legends of the Alliance app en ik ben er helemaal wild van.
    Heb me dan ineens de Jabba’s Realm expansion gekocht en gisteren al kunnen uithalen. Ga toch nog eens mijn best doen de vriendin te overtuigen om een effectieve campaign te spelen
    Cool spel inderdaad! Onlangs de campaign ook uitgespeeld via de app enkel het verhaal vond ik wat meh. Combat systeem vonden we wel zeer goed! (Heb de 3 campaign uitbreidingen ook nog liggen moet die dringend eens starten )

Hadden ervoor Lord of the Rings journeys of middle earth uitgespeeld dat vonden we wel beter qua verhaal
    no votes  

Regels voor berichten