iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StanTem Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Gisteren 500e play gelogd. Begonnen in maart 2018.
    Goed bezig, ik zit ook bijna aan de 500. Begonnen rond de zelfde periode, eind februari. Waarschijnlijk zal ik zondag de 500 passeren.

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Waarschijnlijk een noob-vraag maar hoe zit dat eigenlijk met van die inserts die je soms ziet? Soms zie je er van die mooie houten enzo.
    Zijn dat vaak DIY projectjes of eerder afgewerkte dingen die je online bestelt?
    PSN: Shaddix-be

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Inserts worden quasi standaard niet-samengesteld geleverd. Meestal zijn die ook wel vrij eenvoudig in elkaar te steken hoor, bij de meeste heb je zelf niet echt houtlijm nodig. Ze zijn wel al voorgesneden dus 't is gewoon uitduwen en ineen steken volgens het plannetje.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Goh, de meeste mensen die ik ken met dergelijke inserts maken die zelf met van dat schuimmateriaal of zelfs balsa-hout, en bepalen zelf de afmetingen. Dan is dat nog relatief goedkoop eigenlijk als je het bordspel vaak gebruikt.
    Die op maat gemaakte inserts zijn véél te duur, als je geld te veel hebt kan je die kopen natuurlijk.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Die op maat gemaakte inserts zijn véél te duur, als je geld te veel hebt kan je die kopen natuurlijk.

iTrader
    5 (100%)
    Om maar één voorbeeld te geven: https://www.spelhuis.be/7-Wonders:-I...(Folded-Space)

(Voor het overige een fantastische winkel met scherpe prijzen, dus dit is zeker geen kritiek op de winkel)

Maar €16 betalen voor een insert, die je zelf zou kunnen maken met wat? Een hobbymesje, wat foamboard en wat lijm... aan nog niet de helft van de prijs kan je dat perfect zelf.
    Als je zo voor elk spel een insert zou kopen, kan je per x aantal spellen een nieuw spel kopen als je ze zelf maakt.

Ik steek overigens alles gewoon in zakjes. Ik sleeve wel bijna alle kaarten, daar kan je natuurlijk deels dezelfde kritiek op leveren (kost extra) maar je kan moeilijk zelf sleeves gaan maken, en je spellen gaan hierdoor véél langer mee.

iTrader
    0
    Voor 7 Wonders is een insert ook niet echt nodig. 't Is niet dat dat spel een gigantische set-up time heeft. Gloomhaven/Kingdom Death/Mansions of Madness/Zombicide, da's andere koek.

Ik heb helaas de ruimte hier thuis niet om zelf inserts te maken, anders zou ik het inderdaad ook sneller doen. Voor Mythic Battles bv. heb ik er nog eentje nodig.

iTrader
    5 (100%)
    Geen ruimte om inserts te maken, maar wel om een groot spel als Gloomhaven te spelen? (ik heb het nog nooit gespeeld btw, maar die doos wel al gezien, dat lijkt me toch een groot spel)

iTrader
    0
    Geen ruimte om inserts te maken, maar wel om een groot spel als Gloomhaven te spelen? (ik heb het nog nooit gespeeld btw, maar die doos wel al gezien, dat lijkt me toch een groot spel)
    Staat bij mijn vriendin, om dezelfde reden

Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Die custom inserts die je kunt kopen zijn idd veel te duur.
    Ik heb 1 keer zelf 1 gemaakt voor Caverna in foam board, maar dat is prutswerk. Met de juiste lijm is dat wel zeer stevig.
    Daarna steeds met een lasercutter gewerkt met 3mm MDF platen. Er kruipt wel wat werk in het ontwerp op pc, maar het resultaat mag er zijn. o.a. voor Terra Mystica gemaakt.
    Ik heb nog steeds het plan om ooit zelf een lasercutter te kopen, maar dat kost stukken van mensen en dan verkoop ik ook inserts, maar aan democratische prijzen

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Aha! Misschien eens proberen met wat foam board aan de slag te gaan dan. Op zich nog een leuk projectje!
    PSN: Shaddix-be

iTrader
    0
    Ik hoop na deze zomer (verhuis) zelf mijn wooden inserts te kunnen beginnen maken, zal wel met de hand zijn. Zelfs als ik ze allemaal custom-made zou kopen, komt het nog goedkoper uit dan dat ik een lasercutter zou aanschaffen

StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    221 (100%)
    Om maar één voorbeeld te geven: https://www.spelhuis.be/7-Wonders:-I...(Folded-Space)

(Voor het overige een fantastische winkel met scherpe prijzen, dus dit is zeker geen kritiek op de winkel)

Maar €16 betalen voor een insert, die je zelf zou kunnen maken met wat? Een hobbymesje, wat foamboard en wat lijm... aan nog niet de helft van de prijs kan je dat perfect zelf.
    Als je zo voor elk spel een insert zou kopen, kan je per x aantal spellen een nieuw spel kopen als je ze zelf maakt.

Ik steek overigens alles gewoon in zakjes. Ik sleeve wel bijna alle kaarten, daar kan je natuurlijk deels dezelfde kritiek op leveren (kost extra) maar je kan moeilijk zelf sleeves gaan maken, en je spellen gaan hierdoor véél langer mee.
    Spelhuis is goed ja, maar bijzonder duur. Geen scherpe prijzen vind ik.
    Nu goed, ze hebben een fysieke winkel en die hebben altijd een stuk meer kosten dan degenen die het vanuit hun garage versturen.
    Vragen? Opmerkingen? Suggesties? -> PM
    PSN: joertjeuhn
    Board game collectie: StanTem

Pagina 312 van 312 Eerste ... 212262302308309310311312

Regels voor berichten