Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door greiver Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wel nog een vraagje erover - we willen niet TE veel weten op voorhand, dus zoeken we ook niet te veel op; Als je character retired, kan je dan kiezen wat je nieuwe character wordt? Of is dat op voorhand vast gelegd?
    Je kan altijd kiezen

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dinosaur Island is toegekomen

Enkel jammer dat ik dat als kerstcadeau voor mijn vrouw heb gekocht, dus nog even wachten

fearofthedark's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    ik heb hier een Mansions of madness first edition doos liggen.
    die ik dringend eens moet beginnen gebruiken,
    maar de vriendenkring staat er wat weigerachtig over omdat er zoveel regeltjes zijn/zaken om met rekening te houden.
    Vandaar nog steeds niet open gedaan.

Is er ergens een nederlandstalige handleiding te vinden voor de casuals ?
    At the bottom, you see, we are not Homo-sapiens at all. Our core is madness. The prime directive is murder. What Darwin was too polite to say, my friends, is that we came to rule the earth not because we were the smartest, or even the meanest, but because we have always been the craziest, most murderous motherfuckers in the jungle. -Stephen King

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fearofthedark Bekijk bericht
    ik heb hier een Mansions of madness first edition doos liggen.
    die ik dringend eens moet beginnen gebruiken,
    maar de vriendenkring staat er wat weigerachtig over omdat er zoveel regeltjes zijn/zaken om met rekening te houden.
    Vandaar nog steeds niet open gedaan.

Is er ergens een nederlandstalige handleiding te vinden voor de casuals ?
    Eerlijk, schaf second edition aan en kijk niet terug first edition is echt héél lange set-up en een foutje kan gans uw scenario verkloten. 1 vs all is meestal ook niet echt goed gebalanceerd - zeker niet in MoM omdat alle info voor de investigators hidden is - en eigenlijk moet ge als Keeper gaan fungeren als een soort "soft DM" om het leuk te houden voor iedereen.

Second edition is zowel qua regels als qua setup een stuk eenvoudiger en leuker om te spelen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Qua (Nederlandstalige) uitleg: https://www.bordspelmania.eu/videore...topic6621.html
    Die kerel doet altijd wel goed. Uiteraard best zelf het reglement zelf eens lezen maar als je voor het spelen iedereen een filmpje laat zien en zelf de spelregels kent zou het al vlot genoeg moeten gaan.
    Kan ook zijn dat er op Boardgame geek vertalingen staan.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Eerlijk, schaf second edition aan en kijk niet terug first edition is echt héél lange set-up en een foutje kan gans uw scenario verkloten. 1 vs all is meestal ook niet echt goed gebalanceerd - zeker niet in MoM omdat alle info voor de investigators hidden is - en eigenlijk moet ge als Keeper gaan fungeren als een soort "soft DM" om het leuk te houden voor iedereen.

Second edition is zowel qua regels als qua setup een stuk eenvoudiger en leuker om te spelen.
    mja ik zie me dat ook wel doen op termijn die 2nd edition, zit nu net in een verhuis en alles kost veel geld dus even roeien met de riemen die karma me heeft gegeven
    At the bottom, you see, we are not Homo-sapiens at all. Our core is madness. The prime directive is murder. What Darwin was too polite to say, my friends, is that we came to rule the earth not because we were the smartest, or even the meanest, but because we have always been the craziest, most murderous motherfuckers in the jungle. -Stephen King

iTrader
    0
    mja ik zie me dat ook wel doen op termijn die 2nd edition, zit nu net in een verhuis en alles kost veel geld dus even roeien met de riemen die karma me heeft gegeven
    In dat geval: probeer vooral de setup en de keuzes in het keeper-boek eens goed door te nemen. Zet de map op, leg de items waar ze moeten liggen, lees alles grondig en - indien mogelijk - speel het scenario eens "tegen uzelf".

MoM First Edition is helaas niet zo'n spel dat ge plots miraculeus snapt als ge de rulebook doorneemt. Het belangrijkste is dat de Keeper de regels kent - de investigators mogen toch niks weten in het begin van het scenario, dus je kan de opties die ze hebben uitleggen terwijl ze zich voordoen in het spel.

iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    In dat geval: probeer vooral de setup en de keuzes in het keeper-boek eens goed door te nemen. Zet de map op, leg de items waar ze moeten liggen, lees alles grondig en - indien mogelijk - speel het scenario eens "tegen uzelf".

MoM First Edition is helaas niet zo'n spel dat ge plots miraculeus snapt als ge de rulebook doorneemt. Het belangrijkste is dat de Keeper de regels kent - de investigators mogen toch niks weten in het begin van het scenario, dus je kan de opties die ze hebben uitleggen terwijl ze zich voordoen in het spel.

ok bedankt, sowieso toch uitzien naar een 2de editie op (hopelijk korte) termijn.
    als ik verhuisd ben eens proberen tegen mezelf en zien of het wat wordt

Savatar's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door greiver Bekijk bericht

Wel nog een vraagje erover - we willen niet TE veel weten op voorhand, dus zoeken we ook niet te veel op; Als je character retired, kan je dan kiezen wat je nieuwe character wordt? Of is dat op voorhand vast gelegd?
    Je kan altijd kiezen uit de vrijgespeelde karakters maar de nieuwe unlocken hangt af van een bepaald spelmechanisme.

Spoiler:
    And all is well
    until the heart betrays...

Savatage

Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    ok bedankt, sowieso toch uitzien naar een 2de editie op (hopelijk korte) termijn.
    als ik verhuisd ben eens proberen tegen mezelf en zien of het wat wordt
    Wat ook mooi meegenomen is, is dat uw 1st edition geen weggesmeten geld gaat zijn. Monsters, characters en room tiles van eerste editie zijn allemaal compatibel met 2de. Je kan in de app instellen dat je de eerste editie hebt.
    Guitar&Vocals in Kludde :: All instruments in Toorn :: Bass in Tim's Favourite

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all

StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    210 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edenian Bekijk bericht
    Vanavond Sci-FI boardgamenight. We spelen Mission: Red Planet en Tiny Epic Galaxies. Enkel Galaxies eenmaal gespeeld maar vonden we wel de moeite
    Ik weet van niks?
    Vragen? Opmerkingen? Suggesties? -> PM
    PSN: joertjeuhn
    Twitch - offline

Edenian's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StanTem Bekijk bericht
    Ik weet van niks?
    Heb beide games gewonnen. Kzal vaker zonder u moeten spelen jong!
    Tijd om mijn playes eens te beginnen loggen zeker? :')
    No Guts, No Glory
    PSN: Edenian

iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerulean Bekijk bericht
    Wat ook mooi meegenomen is, is dat uw 1st edition geen weggesmeten geld gaat zijn. Monsters, characters en room tiles van eerste editie zijn allemaal compatibel met 2de. Je kan in de app instellen dat je de eerste editie hebt.
    dus als ik het begrijp,

ik koop mij een box van mom edition 2 en ik kan alles hergebruiken van mom1 behalve personages en regels?

Dus bij aankoop van een kleine doos kan ik voort?
    zou wel de max zijn

iTrader
    0
    Je moet sowieso wel de grote doos aankopen hoor. Er is weinig overlap tussen content van first en second edition. Personages kan je ook hergebruiken, trouwens.

In de doos van second edition zit een kit om investigators en monsters van first edition in dat spel te gebruiken, en de app zal soms ook van de tiles gebruik maken om de scenarios wat anders te maken.

Pagina 264 van 264 Eerste ... 164214254260261262263264

Regels voor berichten