Pagina 9 van 13 Eerste ... 5678910111213 Laatste
    Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Sheldon Cooper Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Iemand tips voor wat serieuzere boardgames die vlot te begrijpen én uit te leggen zijn? Had een paar jaar geleden This War of Mine gekocht om alleen te spelen maar teveel regels en bordjes en fiches liggen mij ook minder.
    - Het hierboven vermelde Pandemic Legacy, daar unlockt ge "extra" regels naarmate ge verder gaat in het spel, dus het begint heel basic en de eerste 5-6 spelletjes kunt ge u concentreren op de basisprincipes.
    - City of Kings ziet er dan misschien wel complex uit, maar is qua regels eigenlijk een relatief lichtgewicht. Is gewoon een enorm moeilijk spel.
    - Als kaartspellen uw ding zijn, Marvel Champions heeft vrij simpele regels, vooral in de base box.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Dr. Sheldon Cooper's schermafbeelding
    iTrader
    154 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Thanks guys, eens checken se

beton's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zoek een nieuw co-op campaign game.

Heeft iemand ervaring met Sleeping Gods?

StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    227 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beton Bekijk bericht
    Ik zoek een nieuw co-op campaign game.

Heeft iemand ervaring met Sleeping Gods?
    Die is nog niet uit dus dat wordt moeilijk.
    Vragen? Opmerkingen? Suggesties? -> PM
    PSN: joertjeuhn
    Board game collectie: StanTem

Palasam's schermafbeelding
    iTrader
    115 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De Kickstarter van Darkest Dungeon: The boardgame ziet er veel belovend uit. Nu nog de madam overtuigen
    "Life is a negotiation. We all want. We all give... to get what we want." - Mordin Solus
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

greiver's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een nieuwe Descent! https://www.fantasyflightgames.com/e...s-of-the-dark/

Enkel speelbaar met de app (geen DM meer dus, puur co-op), geen vervolg op of compatibel met de vorige spellen, 3D objecten.

Ziet er heel knap uit... maar wel prijzig :-/
    Hier moet k toch nog wat over nadenken...
    PSN: Grievver

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door greiver Bekijk bericht
    Een nieuwe Descent! https://www.fantasyflightgames.com/e...s-of-the-dark/

Enkel speelbaar met de app (geen DM meer dus, puur co-op), geen vervolg op of compatibel met de vorige spellen, 3D objecten.

Ziet er heel knap uit... maar wel prijzig :-/
    Hier moet k toch nog wat over nadenken...
    Als het compatibel zou geweest zijn met de vorige Descent, zou ik het mij misschien wel riskeren. Dit vind ik eerlijk gezegd een enorme dick move van FFG, aangezien ze hiermee eigenlijk zeggen dat er geen plannen zijn om nieuwe content voor Descent te maken en dat het spel op een zijspoor terecht komt.

Als ik zo naar die hero sheets kijk, kan ik mij ook echt niet van de indruk ontdoen dat er met wat goodwill gerust een soort compatibiliteit kon zijn. En hun uitleg van "Journeys in the Dark is een ander soort spel" slaagt ook nergens op, aangezien Road to Legend ook puur co-op is én enorm populair was.

Dat belooft ook niet veel goeds voor Imperial Assault en een mogelijke second edition daarvan ...

poochie's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Dat belooft ook niet veel goeds voor Imperial Assault en een mogelijke second edition daarvan ...
    Dit was ook mijn eerste idee...
    Alive and kicking

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poochie Bekijk bericht
    Dit was ook mijn eerste idee...
    En het jammere van de zaak is dat Mansion of Madness dezelfde beweging gemaakt heeft (1 vs all naar full co-op) en wél compatibel is met de first edition.

Dit is puur winstbejag van FFG. Ik heb nog geen enkele reden gezien waarom dit niet Descent 3rd Edition kon zijn.

Palasam's schermafbeelding
    iTrader
    115 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Palasam Bekijk bericht
    De Kickstarter van Darkest Dungeon: The boardgame ziet er veel belovend uit. Nu nog de madam overtuigen
    En nog een expansion voor $50... Tegen dat de 10 dagen voorbij zijn, komen er nog 1-2 expansions bij, me dunkt. Ga dit dan toch aan mij laten voorbij gaan.
    "Life is a negotiation. We all want. We all give... to get what we want." - Mordin Solus

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Voor het geld van die Darkest Dungeon kickstarter koop je beter een Switch lite met Darkest Dungeon en de uitbreiding erbij als je iets met Darkest Dungeon wilt spelen. Of als je een boardgame wilt -> Gloomhaven, Zombiecide, etc.

Dergelijke grote boardgames met licensced themes zoals o.a. Doom of Gears of War, ik heb ze gespeeld, maar tenzij je de grootste diehard fan bent, vind ik het video-game theme weinig meerwaarde hebben. Mocht het een Zelda boardgame zijn, ik kocht het wellicht ook meteen hoor, maar Darkest Dungeon heb ik ooit gespeeld en hoewel een leuk spel, is het nu niet meteen het WoW-thema imho.

En dan het spelmechanisme in zo'n games: zelden heeft een kwaliteit die dat van "pure" boardgames evenaart, laat staan overtreft. De enige 2 "licensed" boardgames die ik ken waar ik de mechanismen op zichzelf staand ook in een ander spel zou spelen én ik het thema ook nog eens aangenaam vond, zijn Battlestar Galactica en Firefly. Die eerste is helaas al out of print, en die tweede heeft ook weer als nadeel dat je meteen weer een boel expansions moet hebben als je de volledige thema-ervaring wilt.

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    En dan het spelmechanisme in zo'n games: zelden heeft een kwaliteit die dat van "pure" boardgames evenaart, laat staan overtreft. De enige 2 "licensed" boardgames die ik ken waar ik de mechanismen op zichzelf staand ook in een ander spel zou spelen én ik het thema ook nog eens aangenaam vond, zijn Battlestar Galactica en Firefly. Die eerste is helaas al out of print, en die tweede heeft ook weer als nadeel dat je meteen weer een boel expansions moet hebben als je de volledige thema-ervaring wilt.
    En Dark Souls. Behalve het uitzicht heeft het gameplaygewijs wel weinig tot niks te zien met de effectieve games.

Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Voor het geld van die Darkest Dungeon kickstarter koop je beter een Switch lite met Darkest Dungeon en de uitbreiding erbij als je iets met Darkest Dungeon wilt spelen. Of als je een boardgame wilt -> Gloomhaven, Zombiecide, etc.

Dergelijke grote boardgames met licensced themes zoals o.a. Doom of Gears of War, ik heb ze gespeeld, maar tenzij je de grootste diehard fan bent, vind ik het video-game theme weinig meerwaarde hebben. Mocht het een Zelda boardgame zijn, ik kocht het wellicht ook meteen hoor, maar Darkest Dungeon heb ik ooit gespeeld en hoewel een leuk spel, is het nu niet meteen het WoW-thema imho.

Oh... Gears of War boardgame wil ik al heel lang eens spelen, maar dat is werkelijk nergens te vinden

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all

Dr. Sheldon Cooper's schermafbeelding
    iTrader
    154 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand Frostpunk gebacked op Kickstarter? Een van mijn favoriete games maar heb indertijd This War of Mine ook gebacked en nooit gespeeld

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    En Dark Souls. Behalve het uitzicht heeft het gameplaygewijs wel weinig tot niks te zien met de effectieve games.
    Ik vind dat net goed gedaan. Ik hou van die enorme grind
    En m'n maten waarmee ik speel ook trouwens. Allemaal DS gespeeld en allemaal 't zelfde: tot vervelens toe grinden om dan nen boss fight te doen. Komt goed terug in dat spel imo.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

Regels voor berichten