Pagina 92 van 99 Eerste ... 4282888990919293949596 ... Laatste
    sui785's schermafbeelding
    iTrader
    56 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whirlpool123 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik eind april veranderd van energieleveranciers, maar de prijzen zijn intussen nog verder gedaald... Kan ik dat nog stopzetten om dan nu nogmaals over te schakelen? Had voor vast gekozen.
    Je hebt 14 dagen bedenktijd. Maar het is sowieso maandelijks opzegbaar, alleen krijg je geen kortingen op die periode die je dan aangesloten bent.
    spreek goed nederlands

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sui785 Bekijk bericht
    Je hebt 14 dagen bedenktijd. Maar het is sowieso maandelijks opzegbaar, alleen krijg je geen kortingen op die periode die je dan aangesloten bent.
    Hoe ga je dan te werk om dat te annuleren zodat ik gewoon nog een maand bij mijn vorige leverancier zit?

iTrader
    56 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoe ga je dan te werk om dat te annuleren zodat ik gewoon nog een maand bij mijn vorige leverancier zit?
    Kijk in de bevestigingsmail.
    spreek goed nederlands

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Heeft het zin om van leverancier te veranderen als je al recent(voor Corona) bent veranderd + ik heb een variabel contract.
    Laatst gewijzigd door Dadels; 10 mei 2020 om 16:32

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sui785 Bekijk bericht
    Kijk in de bevestigingsmail.
    Staat niks over in.

iTrader
    56 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Staat niks over in.
    Contacteer hun klantendienst en zeg dat je het wilt annuleren.
    spreek goed nederlands

Ludanto's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk bericht
    Geen idee, vorig jaar gekeken via de Vreg-test (voordien had ik Luminus BeGreen) en Optifix op 2j was toen bijna het goedkoopst.
    Nu heb ik die test opnieuw gedaan en dit contract zit weer bij de goedkoopste.
    Enkel Vlaamse Energieleverancier en Mega zijn nog goedkoper, voor gas en elektriciteit samen zou dat een 50 euro/jaar goedkoper zijn dan Optifix.
    Van leverancier veranderen daarvoor vond ik de moeite niet, die 2 leveranciers vragen ook verplichte domiciliëring.

Best wel scherpe tarieven van jou btw.
    De V-test laat geen promoties zien. Op mijnenergie.be of energie-vergelijker.be zie je deze wel.
    History is made by those who break the rules!

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Die promoties maken juist het verschil.

iTrader
    34 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jakke007 Bekijk bericht
    Wij zijn sinds oktober 2019 klant bij Mega voor elektriciteit en gas. Nu heb ik onlangs de tellerstanden moeten doorgeven en krijg ik een jaarafrekening van Mega waar ik 280€ moet bijbetalen voor een half jaar.
    Klopt het dat de korting die ik had pas wordt toegekend na een jaar en wordt deze dan verrekend in de eindfactuur als ik wens over te stappen?

Ik verschiet een beetje van deze bedragen aangezien het een zachte winter was en ons gasverbruik echt laag was.
    Bij Mega meestal wel denk ik. Maar best eens kijken in de voorwaarden. Gebeurt regelmatig dat ze kortingen "vergeten" toe te kennen.
    Maar het is ook logisch dat je veel moet bijbetalen voor de periode die aangerekend wordt, ook al is het een zachte winter geweest.

Het verbruik in de maand januari ligt nog 10 keer hoger dan de maand juli bijvoorbeeld.

iTrader
    34 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Heeft het zin om van leverancier te veranderen als je al recent(voor Corona) bent veranderd + ik heb een variabel contract.
    Je kan bij wijze van spreken elke maand veranderen. Je moet gewoon je nieuwe leverancier contacteren en die brengt het in orde.
    Als je een variabel contract hebt dalen de prijzen wel mee. Dus eerst eens vragen wat de huidige prijs aan de huidige parameters is aan je leverancier. Misschien is deze even laag als het aanbod van andere leveranciers op het moment.

Opletten wel: sommige leveranciers rekenen een vaste vergoeding per gestart jaar aan. Octa+, Mega, Essent en Luminus doen dit. Als je bij hen ook maar 1 dag klant bent, moet je deze kost (kan oplopen tot 70 euro per energie) volledig betalen. Andere leveranciers doen dit pro rata.

Jakke007's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ludanto Bekijk bericht
    Bij Mega meestal wel denk ik. Maar best eens kijken in de voorwaarden. Gebeurt regelmatig dat ze kortingen "vergeten" toe te kennen.
    Maar het is ook logisch dat je veel moet bijbetalen voor de periode die aangerekend wordt, ook al is het een zachte winter geweest.

Het verbruik in de maand januari ligt nog 10 keer hoger dan de maand juli bijvoorbeeld.
    Ja dat is inderdaad logisch, de verwarming staat nu ook al bijna 2 maanden af, dus daar zal niet veel meer bijkomen tegen oktober. In ieder geval bedankt voor de info!

TheCeet's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheCeet Bekijk bericht
    Ik heb atm ook die 2 jarig vast contract Optifix bij Luminus.

Maar als ik de tarieven zie van Vlaamse energieleverancier val ik toch bijna achterover:
    Elektriciteit 2.10€c
    Gas: 0,99€c

Alleen wekken deze tarieven toch beetje argwaan bij mij op...
    Toch even verder onderzoek uitgevoerd.
    Reden dat hun prijzen zo laag zijn komt omdat ze werken met SPOT-parameter. Kort gezegd is dit meer risicovol op schommelingen in prijs.
    https://www.vreg.be/nl/energiecomponent

In mijn geval zou mijn jaarfactuur (verbruik van 5780kwh gas) overeenkomen met +-208€.
    Vergeleken met huidig contract bij Luminus: 310€
    Ik ga nog wat verder opzoeken maar kans dat ik ga wisselen is toch zeer groot.
    PS Vita - 320GB Fat PS3 - 2TB PS4 Pro
    Trophies
    Next game(s): The Last of Us 2
    Macbook Pro Retina 15" (late 2013) ~ Windows 10 Desktop ~ Iphone 11 Pro

Zorba's schermafbeelding
    iTrader
    115 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Zonet een mail gekregen van Elegant voor de verlening van mijn aardgas contract na het eerste jaar.
    In plaats van variabel krijg ik nu een vast tarief voorgeschoteld: c€2,10/kWh ipv c€1,15/kWh. en stijgt de jaarlijkse vergoeding van €25 naar €40. Vreemd genoeg staat er op de website geen vermelding van dit tarief, enkel van het variabele tarief waar je het eerste jaar een contract voor kan afsluiten.

Vreemde manier van werken toch. Ondertussen even gekeken op mijnenergie en zal waarschijnlijk overstappen naar MEGA. Voor elektriciteit blijf ik bij Ecopower.
    If I can bicycle, I bicycle.
    12x Sunpower X21-350 + Solaredge 3000 (226°, 50° helling) PVoutput

soulreaper's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    vraagje: zijn al jaren klant geweest bij Engie. Door een promotie van luminus zijn wij overgestapt naar die leverancier, en dus tijd om weer over te stappen. Echter weten wij niet goed hoe we te werk moeten gaan. Ze vragen om uw verbruik van elektriciteit en gas in te geven. Maar mijn laatste verbruik op jaarbasis geeft een vertekend beeld, aangezien het ongeveer de helft was van de jaren ervoor ( opzetzwembad met warmtepomp en filter, is echter defect gegaan dus laatste berekeningsjaar energie niet in gebruik geweest, en dat voor 53% verantwoordelijk voor ons verbruik)

Wat moet ik qua gebruik dan ingeven als we via mijnenergie willen overschakelen. Een gemiddelde? Ook hebben we pas sinds einde april zonnepanelen, en daar kunnen we natuurlijk nog niet van zeggen wat hun jaarlijkse opbrengst gaat zijn.

Want natuurlijk alle berekeningen die ik nu maak zijn sowieso een stuk goedkoper dat hetgeen we nu betalen. Maar gaat dat blijven? Ook zie ik bijvoorbeeld bij Engie het UP model staan, waar je die boxx thermostaat hebt, en dan nog eens een hersteldienst voor defecte toestellen, lekken etc. Zijn er nog leverancier die zoiets aanbieden? Je krijgt via mijnenergie gewoon kortingen te zien, maar geen extra voordelen, zoals bijvoorbeeld die boxx?

En hoe weet ik welke leverancier met zoomit werkt. Slechte ervaringen met domicilieringen. Oh ja, sowieso elect. & gas bij dezelfde.
    In your life you'll be amazed at all the love you lose
    You can never live that life again
    The one thing you will never lose is the singing in your head
    That will still be with you until the end RIP LEMMY

iTrader
    34 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soulreaper Bekijk bericht
    vraagje: zijn al jaren klant geweest bij Engie. Door een promotie van luminus zijn wij overgestapt naar die leverancier, en dus tijd om weer over te stappen. Echter weten wij niet goed hoe we te werk moeten gaan. Ze vragen om uw verbruik van elektriciteit en gas in te geven. Maar mijn laatste verbruik op jaarbasis geeft een vertekend beeld, aangezien het ongeveer de helft was van de jaren ervoor ( opzetzwembad met warmtepomp en filter, is echter defect gegaan dus laatste berekeningsjaar energie niet in gebruik geweest, en dat voor 53% verantwoordelijk voor ons verbruik)

Wat moet ik qua gebruik dan ingeven als we via mijnenergie willen overschakelen. Een gemiddelde? Ook hebben we pas sinds einde april zonnepanelen, en daar kunnen we natuurlijk nog niet van zeggen wat hun jaarlijkse opbrengst gaat zijn.

Want natuurlijk alle berekeningen die ik nu maak zijn sowieso een stuk goedkoper dat hetgeen we nu betalen. Maar gaat dat blijven? Ook zie ik bijvoorbeeld bij Engie het UP model staan, waar je die boxx thermostaat hebt, en dan nog eens een hersteldienst voor defecte toestellen, lekken etc. Zijn er nog leverancier die zoiets aanbieden? Je krijgt via mijnenergie gewoon kortingen te zien, maar geen extra voordelen, zoals bijvoorbeeld die boxx?

En hoe weet ik welke leverancier met zoomit werkt. Slechte ervaringen met domicilieringen. Oh ja, sowieso elect. & gas bij dezelfde.
    Als je je zonnepanelen pas hebt laten installeren zou ik denken dat je weet wat ze ongeveer per jaar gaan opbrengen? Want je hebt toch geen willekeurig aantal laten leggen..
    Maar dat je je verbruik niet kent is geen ramp. Je maandelijkse voorschotfacturen zullen dan niet juist berekend worden. Het enige waar je naar moet kijken is de prijs per kWh en de abonnementsprijs (en de korting die je krijgt).

Ik heb daarstraks nog een wissel gedaan voor iemand met een verbruik van 2900 kWh elek en 19700 kWh gas. Ze kon meer dan € 500 op jaarbasis uitsparen. De huidige prijzen zijn echt enorm laag en de kortingen die gegeven worden maken het echt voordelig om te wisselen.

Er zijn ook andere leveranciers die een thermostaat aanbieden en dienstencontracten aanbieden. Op een vergelijkingssite zal je dit wel niet terugvinden omdat het praktisch onmogelijk is om al de functionaliteiten te vergelijken met elkaar. Die extra diensten staan ook los van het energiecontract. Je kan dus een energiecontract hebben bij Lampiris, maar een herstelcontract bij Engie.

Zelf ben ik nog niet overtuigd van een thermostaat aan te kopen via een leverancier. Je krijgt wel korting of een gratis installatie, maar het energietarief is ook duurder. En je moet ook maandelijks betalen om de boxx te gebruiken. Zo kunnen ze elk jaar de abonnementskost verhogen ook. Je moet het dus niet zien als een voordeel dat je krijgt, want je zult er wel voor moeten betalen uiteindelijk.

Voor Zoomit zou je eens kunnen kijken naar de website van Zoomit. Ik ben net 3 seconden gaan kijken en ben 4 leveranciers tegengekomen.

Regels voor berichten