Pagina 91 van 99 Eerste ... 4181878889909192939495 ... Laatste
    neomitochondria's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik verander nu ondertussen al elk jaar ongeveer van leverancier. Maar na een eindje heb je er wel al een heleboel gehad. Als ik nu opnieuw verander naar een leverancier die ik enkele jaren geleden al gehad heb, krijg ik dan ook die promo's voor nieuwe klanten?

Ludanto's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door neomitochondria Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik verander nu ondertussen al elk jaar ongeveer van leverancier. Maar na een eindje heb je er wel al een heleboel gehad. Als ik nu opnieuw verander naar een leverancier die ik enkele jaren geleden al gehad heb, krijg ik dan ook die promo's voor nieuwe klanten?
    ja, heb de vraag eens gesteld aan mijnenergie.be wat de definitie is van 'nieuwe klanten' en heb volgend antwoord gekregen:

"U hebt recht op de promotie voor nieuwe klanten bij een leverancier per energie als u momenteel een contract heeft voor deze energie bij een andere leverancier, ongeacht of u vroeger al klant was of niet en hoe lang dit geleden is. Dat is de enige voorwaarde, dat u momenteel geen klant bent. Dus als u nu een andere leverancier heeft, geniet u zeker van de promoties voor nieuwe klanten als u terug overstapt naar een vorige leverancier."
    History is made by those who break the rules!

SilentSpring's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ook geprofiteerd van de huidige lage prijzen, van Luminus Optifix 2j vast afgesloten in juni 2019 overgestapt op Luminus Optifix 2j vast tot juni 2021.

Dagprijs elektriciteit zakt nu van 9,16 cent naar 7,13 cent, nachttarief zakt van 6,45 cent naar 4,84 cent, vaste vergoeding blijft 19,50 €/jaar.
    Gasprijs zakt van 2,94 cent naar 2,13 cent en de vaste vergoeding blijft ook 19,50 €/jaar.

Met enkele simpele muisklikken zal dat ongeveer 60 €/jaar besparing zijn, meestal verdien je dat niet op 5 minuten

Ludanto's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk bericht
    Ook geprofiteerd van de huidige lage prijzen, van Luminus Optifix 2j vast afgesloten in juni 2019 overgestapt op Luminus Optifix 2j vast tot juni 2021.

Dagprijs elektriciteit zakt nu van 9,16 cent naar 7,13 cent, nachttarief zakt van 6,45 cent naar 4,84 cent, vaste vergoeding blijft 19,50 €/jaar.
    Gasprijs zakt van 2,94 cent naar 2,13 cent en de vaste vergoeding blijft ook 19,50 €/jaar.

Met enkele simpele muisklikken zal dat ongeveer 60 €/jaar besparing zijn, meestal verdien je dat niet op 5 minuten
    Is het niet nog interessanter om een contract voor 1 jaar te pakken waarbij je nog extra promo's krijgt?
    Ik heb een elektriciteitsprijs van 4,74 €c voor piek en 3,31 €c voor dal en een gasprijs van 1,33 €c en 0 euro abonnement voor beide energieën.

Jij hebt misschien wel een prijs voor 2 jaar, maar het is onduidelijk of de prijs volgend jaar dermate gaat stijgen dat het huidige voordeel helemaal zou wegvallen.
    History is made by those who break the rules!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Verbaasd van het peterschap programma bij Mega!
    Mijn jaarlijkse eindafrekening gehad, en ik had verwacht dat de korting enkel van de netto electriciteitsprijs zou afgaan, en niet van de lasten die zij dienen te betalen voor het netwerk / btw etc. Aangezien de netto electriciteitskost voor een alleenstaande op een appartement echt bijna niks is, stelde ik mij er niets bij voor...

Maar de korting is dus vanalles af gegaan!
    Daardoor kost het mij 30 euro ipv 180 ... en krijg ik 250 terug omdat ik al 280 voorschot had betaald.

SilentSpring's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ludanto Bekijk bericht
    Is het niet nog interessanter om een contract voor 1 jaar te pakken waarbij je nog extra promo's krijgt?
    Ik heb een elektriciteitsprijs van 4,74 €c voor piek en 3,31 €c voor dal en een gasprijs van 1,33 €c en 0 euro abonnement voor beide energieën.

Jij hebt misschien wel een prijs voor 2 jaar, maar het is onduidelijk of de prijs volgend jaar dermate gaat stijgen dat het huidige voordeel helemaal zou wegvallen.
    Geen idee, vorig jaar gekeken via de Vreg-test (voordien had ik Luminus BeGreen) en Optifix op 2j was toen bijna het goedkoopst.
    Nu heb ik die test opnieuw gedaan en dit contract zit weer bij de goedkoopste.
    Enkel Vlaamse Energieleverancier en Mega zijn nog goedkoper, voor gas en elektriciteit samen zou dat een 50 euro/jaar goedkoper zijn dan Optifix.
    Van leverancier veranderen daarvoor vond ik de moeite niet, die 2 leveranciers vragen ook verplichte domiciliëring.

Best wel scherpe tarieven van jou btw.

TheCeet's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ludanto Bekijk bericht

Ik heb atm ook die 2 jarig vast contract Optifix bij Luminus.

Maar als ik de tarieven zie van Vlaamse energieleverancier val ik toch bijna achterover:
    Elektriciteit 2.10€c
    Gas: 0,99€c

Alleen wekken deze tarieven toch beetje argwaan bij mij op...
    PS Vita - 320GB Fat PS3 - 2TB PS4 Pro
    Trophies
    Next game(s): The Last of Us 2
    Macbook Pro Retina 15" (late 2013) ~ Windows 10 Desktop ~ Iphone 11 Pro

Jakke007's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij zijn sinds oktober 2019 klant bij Mega voor elektriciteit en gas. Nu heb ik onlangs de tellerstanden moeten doorgeven en krijg ik een jaarafrekening van Mega waar ik 280€ moet bijbetalen voor een half jaar.
    Klopt het dat de korting die ik had pas wordt toegekend na een jaar en wordt deze dan verrekend in de eindfactuur als ik wens over te stappen?

Ik verschiet een beetje van deze bedragen aangezien het een zachte winter was en ons gasverbruik echt laag was.

sui785's schermafbeelding
    iTrader
    56 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jakke007 Bekijk bericht
    Wij zijn sinds oktober 2019 klant bij Mega voor elektriciteit en gas. Nu heb ik onlangs de tellerstanden moeten doorgeven en krijg ik een jaarafrekening van Mega waar ik 280€ moet bijbetalen voor een half jaar.
    Klopt het dat de korting die ik had pas wordt toegekend na een jaar en wordt deze dan verrekend in de eindfactuur als ik wens over te stappen?

Ik verschiet een beetje van deze bedragen aangezien het een zachte winter was en ons gasverbruik echt laag was.
    Jouw maandelijka voorschotbedrag was dan waarschijnlijk veel te laag.
    spreek goed nederlands

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    het klassieke "ja wij zijn naar leverancier X gegaan en we betalen maar 40 EUR per maand nu!"

Mega stelt standaard sowieso vrij lage voorschotten in, ik heb die zelf onmiddellijk opgetrokken.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door neomitochondria Bekijk bericht
    Ja hoor. En ik kan het weten want ik ben al dikwijls geswitched

Wat ik wel jammer vind is dat de energieleveranciers wel een schattingstool hebben waarbij ze kunnen bepalen hoeveel je straks bij de jaarafrekening moet bijbetalen of gaat terugtrekken. Daar staat bij mij momenteel: We schatten dat je 1€ zal terugtrekken.

MAAR de promotie die je verkregen hebt zit niet mee in die berekeningstool, ... dat is een beetje jammer ... (Dus ik ga serieus veel meer terugtrekken dan die 1€)

Jakke007's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    het klassieke "ja wij zijn naar leverancier X gegaan en we betalen maar 40 EUR per maand nu!"

Mega stelt standaard sowieso vrij lage voorschotten in, ik heb die zelf onmiddellijk opgetrokken.
    Ja maar je mist het punt, nl zachte winter, laag verbruik en toch bijna 300€ erbij.
    Wij betalen 102€/maand voor 2 personen in een recent appartement.
    Ik vond het een aanzienlijk bedrag voor +- 6 maanden.

Maar de korting via mijnenergie.be zal dan nog niet verrekend zijn.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jakke007 Bekijk bericht
    Ja maar je mist het punt, nl zachte winter, laag verbruik en toch bijna 300€ erbij.
    Wij betalen 102€/maand voor 2 personen in een recent appartement.
    Ik vond het een aanzienlijk bedrag voor +- 6 maanden.

Maar de korting via mijnenergie.be zal dan nog niet verrekend zijn.
    Plus je verbruikt quasi al je gas in de winter. Een voorschot dat het hele jaar gelijk is zal tijdens de winter lager zijn dan je eigenlijk verbruik en tijdens de zomer hoger.

soulreaper's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    hoe kun je bij mijnenergie eigenlijk vinden welke leveranciers zoomit gebruiken? Geen zin in domiciliering noch facturen via post of email.
    In your life you'll be amazed at all the love you lose
    You can never live that life again
    The one thing you will never lose is the singing in your head
    That will still be with you until the end RIP LEMMY

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik eind april veranderd van energieleveranciers, maar de prijzen zijn intussen nog verder gedaald... Kan ik dat nog stopzetten om dan nu nogmaals over te schakelen? Had voor vast gekozen.

Regels voor berichten