Pagina 76 van 78 Eerste ... 266672737475767778 Laatste

iTrader
    0
    Dag Allemaal

Tijdje geleden via een Peter hier klant bij MEGA geworden.
    als er nog iemand die stapt denkt te maken, gebruik gerust mijn peterschaps link, anders uiteraard even goede vrienden :-)

https://become.mega.be/index.php?lan...rrain=ME096635

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    41 (92%)
    Bij deze ook mijn Peterschap-link voor Mega:

become.mega.be/index.php?parrain=ME297580

iTrader
    0
    Ik ben ook aan het bekijken welke energieleverancier ik zou nemen bij mijn verhuis. Voor de eerste keer een huis gekocht dus ik heb ook nog geen idee van wat mijn verbruik gaat zijn...

MEGA lijkt mij een van de interessantere maar wat is het verschil tussen de SUPER variabel en EASY variabel?
    De tarieven zijn blijkbaar hetzelfde, enkel de vaste vergoeding is €5 bij de ene en €40 euro bij de andere.

Momenteel lijkt de variabele formule mij interessanter dan de vaste, zeker gezien je blijkbaar ten allen tijde kan overstappen naar een vaste formule.

Wat is jullie idee?

iTrader
    22 (100%)
    Hier ook de eindafrekening gehad bij Luminus. Overzichtelijkste factuur die ik al gekregen heb (al bij veel energieleveranciers gezeten )

Elektriciteit: 3240 kWh (D 1422 N 1818) => €712,27 excl BTW
    Gas: 13377 kWh => €543,16 excl BTW

Samen dus €1255,43 . Wat wel raar is, is dat het bedrag incl BTW €1515,17 is. 21% BTW zou moeten betekenen dat dit €1519,07 is. Maar ach.

Misschien interessant om mijn eenheidsprijzen nog eens te vermelden. Dit zijn vaste prijzen die ik anderhalf jaar geleden voor 2 jaar heb aangegaan. Als ik even rondkijk liggen de huidige prijzen gevoelig hoger. Binnen een half jaar dus weer de vergelijking maken.

Elek dag: 0,0557931 €/kWh (is op huidige productfiche voor zelfde product 0,0898 €/kWh dus +60%)
    Elek nacht: 0,0370375 €/kWh (huidige productfiche 0,0633 €/kWh dus +71%!)
    Gas: 0,0202421 €/kWh (huidige productfiche 0,0271 €/kWh dus +34%)

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Heffingen enzo blijven hetzelfde zeker? Puur op eenheidsprijzen zou u dat in totaal ongeveer €100 meer per jaar voor electriciteit kosten, voor gas ongeveer €92.

Toch al de moeite, dat is anderhalve maand die je nu 'gratis' hebt tegenover huidige prijzen
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

SilentSpring's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Samen dus €1255,43 . Wat wel raar is, is dat het bedrag incl BTW €1515,17 is. 21% BTW zou moeten betekenen dat dit €1519,07 is.
    Dat komt omdat er een klein stukje van de elektriciteit zonder toepassing van BTW is.

Normaal staat die uitsplitsing wel ergens op een achterkant ofzo (al weet ik niet of dat ook voor particulieren zo is).

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Vorige week eerste factuur van MEGA betaald, maar was vergeten dat ik via domiciliëring ging betalen, dus is er vandaag nog eens afgegaan... Zou dat vanzelf terugkomen of zou ik eens bellen?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Vorige week eerste factuur van MEGA betaald, maar was vergeten dat ik via domiciliëring ging betalen, dus is er vandaag nog eens afgegaan... Zou dat vanzelf terugkomen of zou ik eens bellen?
    Toch best eens bellen. Maar ik vermoed dat ze dat ook wel gaan detecteren...

iTrader
    1 (100%)
    Mailtje sturen, die reageren snel hoor. Als ze de dubbele boeking zien duurt het ong 2 weken om terug te storten

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ok heb een mailtje gestuurd. Tzal wel rap opgelost zijn.

Nog een vraagje, iemand ervaring met de slotfactuur na het overstappen naar een nieuwe leverancier? Ik ben van Luminus naar Mega gegaan sinds 1 sept. Heb dus ook meterstanden doorgegeven aan netbeheerder en Mega heeft op basis daarvan voorschot geschat.

Hoe zit het nu met wat ik nog moet terugkrijgen van Luminus (voorschot was bewust te hoog altijd..) ga ik moeten wachten tot de afrekening? (Normaal altijd in december) of krijg ik dat eerder terug?

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ok heb een mailtje gestuurd. Tzal wel rap opgelost zijn.

Nog een vraagje, iemand ervaring met de slotfactuur na het overstappen naar een nieuwe leverancier? Ik ben van Luminus naar Mega gegaan sinds 1 sept. Heb dus ook meterstanden doorgegeven aan netbeheerder en Mega heeft op basis daarvan voorschot geschat.

Hoe zit het nu met wat ik nog moet terugkrijgen van Luminus (voorschot was bewust te hoog altijd..) ga ik moeten wachten tot de afrekening? (Normaal altijd in december) of krijg ik dat eerder terug?
    Nevermind, net de slotfactuur in de mailbox gekregen. €550 terug te krijgen, voorschot stond precies wel erg hoog

Ludanto's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Nevermind, net de slotfactuur in de mailbox gekregen. €550 terug te krijgen, voorschot stond precies wel erg hoog
    Check de detailpagina op je slotfactuur om na te gaan of Luminus niet te veel kosten heeft aangerekend. Luminus is samen met Essent, Mega en Octa+ een van de leveranciers die de abonnementskost (vaste vergoeding) per gestart leveringsjaar aanrekenen. Dus als je maar 1 maand of 5 maand klant bent, dien je aan hen de vaste vergoeding voor 12 maanden te betalen.
    Andere leveranciers rekenen deze kost pro rata aan voor de periode van de afrekening: 1 maand klant = 1 maand vaste vergoeding.

De bedragen kunnen soms oplopen tot € 150 voor gas en elektriciteit samen. Dus zeker de moeite om te controleren
    History is made by those who break the rules!

iTrader
    31 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door defere Bekijk bericht
    Ik ben ook aan het bekijken welke energieleverancier ik zou nemen bij mijn verhuis. Voor de eerste keer een huis gekocht dus ik heb ook nog geen idee van wat mijn verbruik gaat zijn...

MEGA lijkt mij een van de interessantere maar wat is het verschil tussen de SUPER variabel en EASY variabel?
    De tarieven zijn blijkbaar hetzelfde, enkel de vaste vergoeding is €5 bij de ene en €40 euro bij de andere.

Momenteel lijkt de variabele formule mij interessanter dan de vaste, zeker gezien je blijkbaar ten allen tijde kan overstappen naar een vaste formule.

Wat is jullie idee?
    Van mei 2018 tot ongeveer april 2019 was er een serieuze prijsstijging. Indien er volgende maand opnieuw een prijsstijging plaatsvindt ga je nadelig uitkomen met een variabel contract omdat je prijzen mee stijgen.
    Mij lijkt het het beste om voor een vast contract te kiezen, zo ben je ingedekt tegen prijsstijgingen.
    Om te kunnen genieten van dalingen, moet je het dan wel zelf blijven opvolgen. Maar dit duurt niet lang, een kwartiertje tijd in steken per 3 maanden is voldoende.

Je kan op eender welk moment overschakelen van variabel naar vast, maar ook omgekeerd. Daar zit je dus nooit aan vast.

Het verschil tss Super en Easy bij Mega zit hem in de dienstverlening. Bij Super (het voordeligste van de twee) dien je online contact op te nemen met de klantendienst en kan je in principe dus niet bellen. Ook is domiciliëring verplicht hiervoor denk ik.

iTrader
    31 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fonskuh Bekijk bericht
    Wij zitten momenteel bij Electrabel (7 jaar geleden daarbij aangesloten omdat we de CEO kenden), maar onze jaarlijkse factuur is € 2.459,53 incl. BTW en nu wil ik toch even vergelijken. Heb via testaankoop een simulatie gedaan op basis van ons verbruik vorige jaar en Mega zou de beste keuze zijn om over te schakelen (ongeveer € 1.670 / jaar).
    Ik las dat al een aantal mensen hierbij aangesloten zijn en tevreden zijn? Hoe doe je de switch best, gewoon via de site van de leverancier zelf? Kan het kwaad dat mijn contract net in juni verlengd werd?

Bijkomend, wij hebben een enkelvoudige meter, zijn er voordelen om een dubbele te plaatsen? Wat met zaken zoals die Boxx van Electrabel of Nest, heeft dit een meerwaarde?
    Je moet ook zeker eens de vergelijking maken via Energieleveranciers vergelijken | Mijnenergie.be. Via deze vergelijkingssite krijg je nog extra promo's.
    Het wisselen naar een leverancier gaat inderdaad via de site zelf. Switchen is heel simpel gemaakt, het wijst zichzelf allemaal uit.

Contracten zijn maandelijks opzegbaar, het maakt dus niet uit dat je contract in juni verlengd werd. Je moet enkel opletten bij Mega, Luminus, Essent en Octa+ hiervoor. Zij rekenen een abonnementskost aan per gestart leveringsjaar. Als je bij hen slechts 1 maand klant blijft, of je contract is net verlengd en je zegt op, rekenen zij de vaste vergoeding aan voor een heel jaar. De vaste vergoeding kan tot € 75 bedragen per energie.

Bv: Je hebt bij Essent een contract van 01/01/2019 tot 31/12/2019, dat automatisch verlengd wordt. Stel dat je beslist om op 01/02/2020 van leverancier te veranderen. Je zal aan Essent dan een vaste vergoeding moeten betalen voor de periode van 01/01/2019 tot 31/12/2019, maar ook nog eens voor de periode van 01/01/2020 tot 31/12/2020. Dit terwijl je maar klant bent gebleven tot 01/02/2020..
    Het is een dubieuze praktijk, maar tot nog toe komen ze er wel nog mee weg..

Als je dus klant wordt bij Mega, kan je best een jaar klant zijn en volgend jaar tijdig nakijken of er ergens anders een goedkoper aanbod is.

Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    281 (100%)
    Vorig jaar zijn wij bij MEGA aangesloten ( via samen sterker groepsaankoop): 1 jaar vast tarief voor gas en elektriciteit, géén abokosten.
    Nu, dit loopt af in december: krijg ik dan voor de vervaldatum een nieuw contract voorgesteld?

Had vandaag de reclame gehoord van de gratis Tado bij Essent, maar eigenlijk betaal je die Tado gewoon als je Essent website vergelijkt vs Essent via mijnenergie.be

Voor mij belangrijk: weinig of geen abo kosten. Gasprijs is belangrijker dan elektriciteit aangezien we een nulverbruik hebben van elektriciteit ( zonnepanelen, terugdraaiende enkelvoudige teller). Gas zal iets van 10000-13000 kwh zijn.

Wanneer begin ik dan best te kijken om al dan niet te verplaatsen? Zou ook eens bij MEGA horen naar hun aanbod.

Heb me in ieder geval terug ingeschreven op de groepsaankoop, dit aanbod krijg ik op 22 november.

Contract bij mega is gestart 19.12.2018
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii
    2018: New York | 2019: Denver - San Francisco | Florida

Pagina 76 van 78 Eerste ... 266672737475767778 Laatste

Regels voor berichten