Pagina 71 van 71 Eerste ... 21616768697071

iTrader
    0
    Ik kan even niet meer volgen.

Dus er is meter X en meter Y. Jullie hebben een overnamedocument naar jullie leverancier gestuurd met meternummer X. Maar nu krijgen jullie een factuur voor meternummer Y?
    Of krijgen jullie een factuur voor meternummer X maar blijkt nu dat jullie eigenlijk meternummer Y hebben?

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    41 (92%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik kan even niet meer volgen.

Dus er is meter X en meter Y. Jullie hebben een overnamedocument naar jullie leverancier gestuurd met meternummer X. Maar nu krijgen jullie een factuur voor meternummer Y?
    Of krijgen jullie een factuur voor meternummer X maar blijkt nu dat jullie eigenlijk meternummer Y hebben?
    De juiste meter is meter X ( getest via toedraaien van de gaskraan).
    Toen wij het contract overnamen (1/9/2016) heeft de bouwpromotor (= toenmalige contractspartij) een energieovernamedocument aan de energieleverancier bezorgd met daarop meter X en de meterstand per 1/9/2016 van meter X. Op ons contract dat wij niet lang nadien kregen, stond eveneens het meternummer van meter X

Nadien hebben wij steeds voorschotfacturen betaald waarop geen meternummer vermeld staat. Wij hebben nooit een afrekening ontvangen (noch meterstand moeten doorgeven) tot we eind februari 2019 een afrekening ontvangen, waarop ons energieverbruik stond vanaf 11/17-11/18, maar dus niet van de periode daarvoor. Dit verbruik voor 1 jaar was echter dermate abnormaal hoog, dat we het gaan nakijken zijn.
    Nu blijkt dat op deze eindafrekening een ander meternummer staat dan dat vermeld op het overnamedocument en ons contract.
    Vandaar dat ik zeg: volgens mij niet onze verantwoordelijkheid. Wanneer ik het tarief van de slotfactuur ( regel van 3) toepas op ons rëele verbruik sinds de start van het contract tot nu, hebben we voor gas bijna 2000 € te veel betaald.
    Duidelijk zo?

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaCucaracha Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De juiste meter is meter X ( getest via toedraaien van de gaskraan).
    Toen wij het contract overnamen (1/9/2016) heeft de bouwpromotor (= toenmalige contractspartij) een energieovernamedocument aan de energieleverancier bezorgd met daarop meter X en de meterstand per 1/9/2016 van meter X. Op ons contract dat wij niet lang nadien kregen, stond eveneens het meternummer van meter X

Nadien hebben wij steeds voorschotfacturen betaald waarop geen meternummer vermeld staat. Wij hebben nooit een afrekening ontvangen (noch meterstand moeten doorgeven) tot we eind februari 2019 een afrekening ontvangen, waarop ons energieverbruik stond vanaf 11/17-11/18, maar dus niet van de periode daarvoor. Dit verbruik voor 1 jaar was echter dermate abnormaal hoog, dat we het gaan nakijken zijn.
    Nu blijkt dat op deze eindafrekening een ander meternummer staat dan dat vermeld op het overnamedocument en ons contract.
    Vandaar dat ik zeg: volgens mij niet onze verantwoordelijkheid. Wanneer ik het tarief van de slotfactuur ( regel van 3) toepas op ons rëele verbruik sinds de start van het contract tot nu, hebben we voor gas bijna 2000 € te veel betaald.
    Duidelijk zo?
    https://www.killmybill.be/nl/fout-energierekening/

Volg deze stappen voor een snelle rechtzetting van de fout

Als u een fout gevonden heeft, gaat u als volgt te werk:

1.Neem contact op met de klantenservice van uw energieleverancier. Zorg dat u uw EAN-code en het referentienummer van uw factuur bij de hand heeft.

2. Bent u niet tevreden met het antwoord van de energieleverancier? Heeft de leverancier het probleem niet binnen een redelijke termijn opgelost? In dat geval kunt u een klacht indienen bij uw energieleverancier. Dit kan via de telefoon, e-mail, fax of per brief. Vergeet ook hier niet het referentienummer van de factuur te vermelden.

Behalve voor problemen met de energierekening kunt u ook om andere redenen een klacht indienen bij uw leverancier. De klacht kan betrekking hebben tot:

een offerte (het aanbieden van een onjuiste of twijfelachtige prijs)
    een leveringscontract
    de facturen die u ontvangt (de bedragen, klantgegevens, …)
    een schending van de wet (verspreiding van informatie, dienstenaanbod, opzegtermijn, etc.)

3. Nadat u de energieleverancier gecontacteerd heeft, kunt u ook de DNB spreken. Dit is niet verplicht, maar kan wel nuttig zijn aangezien zij verantwoordelijk zijn voor het valideren van de meterstand.

4. Is het probleem nog steeds niet opgelost? Dan kunt u altijd een klacht indienen bij de Federale Ombudsman voor Energie.

Pagina 71 van 71 Eerste ... 21616768697071

Regels voor berichten