Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je mag niet zomaar extrapoleren. Het grootste deel van je verbruik (of als je sanitair water niet aangesloten is op je gasketel en je niet kookt op gas: alle verbruik) concentreert zich in de wintermaanden.
    Even nagerekend met standaardprofielen (kan dus wel afwijken van jouw specifieke situatie): periode 12/08/2018 tot 01/04/2019 (fictieve meteropnamedatum genomen op 1 april) is ongeveer 86% van je jaarverbruik. De correcte extrapolatie is dus een jaarverbruik van 22.200 kWh.
    Daar had ik nog niet aan gedacht, bedankt om mij hier op te wijzen!
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

Matthias92's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht

inderdaad, ge gaat waarschijnlijk nog uw voorschot moeten betalen en dan zal uw bedrag vereffend worden wanneer ge uw meterstanden moet doorgeven.
    Op 11 april ben ik dus overgeschakeld en heb die dag ook de meterstanden doorgegeven aan Fluvius zoals 'bij voorkeur' gevraagd op dag van wissel.

Iemand een idee van termijn wanneer ik de afrekening van mijn oude leverancier kan verwachten?
    Gezien leegstand verwacht ik dan bijgevolg ook een terugbetaling.

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Iemand ervaringen met ecopower voor elektriciteit? Ik zie op de vreg dat ze 30c/kwh vragen, maar wel niks van distrubutie- of andere kosten, waardoor ze voor ons wel stukken goedkoper zouden zijn op jaarbasis. Waar zitten de addertjes?

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Iemand ervaringen met ecopower voor elektriciteit? Ik zie op de vreg dat ze 30c/kwh vragen, maar wel niks van distrubutie- of andere kosten, waardoor ze voor ons wel stukken goedkoper zouden zijn op jaarbasis. Waar zitten de addertjes?
    ge moet een aandeel kopen

en:

https://www.ecopower.be/elektriciteit/onze-prijs
    Ecopower heeft in elk netgebied een all-in-prijs per kWh, zonder abonnementsgeld.
    n onderstaande tabel vindt u de elektriciteitsprijzen bij Ecopower vanaf 1 januari 2019 in euro per kWh, inclusief btw en distributiekosten.

De Bijdrage Energiefonds en het prosumententarief worden apart aangerekend.

en:

https://www.ecopower.be/elektriciteit/prijzen

iTrader
    2 (100%)
    ge moet een aandeel kopen

en:

https://www.ecopower.be/elektriciteit/onze-prijs
    Ecopower heeft in elk netgebied een all-in-prijs per kWh, zonder abonnementsgeld.
    n onderstaande tabel vindt u de elektriciteitsprijzen bij Ecopower vanaf 1 januari 2019 in euro per kWh, inclusief btw en distributiekosten.

De Bijdrage Energiefonds en het prosumententarief worden apart aangerekend.

en:

https://www.ecopower.be/elektriciteit/prijzen
    Merci, weet weer wat meer. Nog 6 weken om leverancier te zoeken, enkel elektriciteit, volgens de vreg kwamen zij er als beste uit, maar dat aandeel is dan wel weer 250 euro, en het verschil met de goedkoopste concurrent is minder dan dat...

iTrader
    52 (100%)
    Merci, weet weer wat meer. Nog 6 weken om leverancier te zoeken, enkel elektriciteit, volgens de vreg kwamen zij er als beste uit, maar dat aandeel is dan wel weer 250 euro, en het verschil met de goedkoopste concurrent is minder dan dat...
    Op 19 april stap ik over naar Eneco

iTrader
    2 (100%)
    Op 19 april stap ik over naar Eneco
    Ik kreeg in januari een mail van Eneco voor mijn ander huis dat ik daar plots 6c per kwh meer moest betalen, dus uit principe sluit ik die gewoon uit.
    Zal nog zien, op Eneco na mag iedereen nog binnen, maar je zou op den duur door de bomen het bos niet meer zien.

iTrader
    52 (100%)
    Ik kreeg in januari een mail van Eneco voor mijn ander huis dat ik daar plots 6c per kwh meer moest betalen, dus uit principe sluit ik die gewoon uit.
    Zal nog zien, op Eneco na mag iedereen nog binnen, maar je zou op den duur door de bomen het bos niet meer zien.
    't zijn allemaal afzetters hoor. Nu ben ik nog bij Luminus. Die hadden me zogezegd overgezet naar het goedkoopste plan. Als ik dat dan controleerde bij VREG bleek dat helemaal niet zo te zijn.
    Ik probeer gewoon jaarlijks over te schakelen. Voor gas ben ik nu naar Engie.

DBK's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaTi Bekijk bericht
    Iemand die me kan zeggen waarom ik de afstand van de aansluiting naar het perceel rechts moet doorgeven voor de aanvraag van mijn gasaansluiting?
    Ik denk dat ze dat willen als referentie. Meter komt op x-meter van de rooilijn en op y-meter van de perceelsgrens langs rechts. Op zich allemaal niet zo belangrijk, die mannen komen meestal toch op voorhand al eens kijken in de week voor de aansluiting.

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DBK Bekijk bericht
    Ik denk dat ze dat willen als referentie. Meter komt op x-meter van de rooilijn en op y-meter van de perceelsgrens langs rechts. Op zich allemaal niet zo belangrijk, die mannen komen meestal toch op voorhand al eens kijken in de week voor de aansluiting.
    Ja, ik hou me graag bezig met te weten hoe zaken werken waar ik niks van ken.

Ik ben ook bang dat mijn voorbereidingen niet goed genoeg gaan zijn, ook al voer ik ze uit zoals beschreven staat. Ik ben nu eenmaal geen handige harry.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaTi Bekijk bericht
    Ja, ik hou me graag bezig met te weten hoe zaken werken waar ik niks van ken.

Ik ben ook bang dat mijn voorbereidingen niet goed genoeg gaan zijn, ook al voer ik ze uit zoals beschreven staat. Ik ben nu eenmaal geen handige harry.
    't stelt echt niks voor hé. Gewoon een wachtbuis op de juiste diepte, plankje voor de opening kloppen en gleuf dichtgooien + wachtput uitgraven 1x1x1.. that's it, moet je niet handig voor zijn
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Matthias92's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matthias92 Bekijk bericht
    Op 11 april ben ik dus overgeschakeld en heb die dag ook de meterstanden doorgegeven aan Fluvius zoals 'bij voorkeur' gevraagd op dag van wissel.

Iemand een idee van termijn wanneer ik de afrekening van mijn oude leverancier kan verwachten?
    Gezien leegstand verwacht ik dan bijgevolg ook een terugbetaling.
    Zelf mijn 'licht' eens opgestoken bij oude leverancier, kan tot 45 dagen duren vooraleer ik mijn afrekening ontvang.

Had toch gedacht dat wissel iets 'sneller' zou gaan.

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    41 (92%)
    Vraag:

Wij zijn er sinds vandaag achter gekomen dat de meter die op onze slotfactuur aardgas vermeld staat niet de onze is (getest door gaskraan dicht te draaien) en dat het verbruik sinds het begin van het contract dus niet correct werd berekend.

Het contract dateert echter al van 2016 en wij hebben sindsdien nooit een meterstand doorgegeven.

Mijn vraag: hoe kan die herberekening nu nog correct verlopen? Noch wij, noch onze energieleverancier/ de distributiebeheerder kunnen toch nog achterhalen wat de beginstand van onze meter is ( bij het begin van het contract)? Wij hebben deze immers nooit nagekeken ( vermits we toen niet wisten dat dat onze meter was) ?

iTrader
    0
    Jij hebt betaald voor de meter van iemand anders, en iemand anders heeft voor jouw meter betaald (anders was je al lang afgesloten).

Je zal dus moeten uitzoeken wie jouw aardgas aan het betalen is. En daarna, tsjah, de leverancier en netbeheerder gaan zich daar niet mee bezighouden. Zij hebben een contract voor een aansluitpunt, wie dat contract afsluit is bijzaak. De verantwoordelijkheid voor het doorgeven van het correcte EAN-nummer van de meter ligt enkel bij jullie. Eventuele verrekeningen zal je dus onderling mogen proberen uitrekenen en regelen met de persoon die voor jullie meter aan het betalen is...

Wel zeer vreemd dat jullie 3 jaar geen meterstand hebben moeten doorgeven. Tussentijdse factuur is in principe minstens jaarlijks.

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    41 (92%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    Jij hebt betaald voor de meter van iemand anders, en iemand anders heeft voor jouw meter betaald (anders was je al lang afgesloten).

Je zal dus moeten uitzoeken wie jouw aardgas aan het betalen is. En daarna, tsjah, de leverancier en netbeheerder gaan zich daar niet mee bezighouden. Zij hebben een contract voor een aansluitpunt, wie dat contract afsluit is bijzaak. De verantwoordelijkheid voor het doorgeven van het correcte EAN-nummer van de meter ligt enkel bij jullie. Eventuele verrekeningen zal je dus onderling mogen proberen uitrekenen en regelen met de persoon die voor jullie meter aan het betalen is...

Wel zeer vreemd dat jullie 3 jaar geen meterstand hebben moeten doorgeven. Tussentijdse factuur is in principe minstens jaarlijks.
    Toen wij hier (appartementsgebouw) zijn komen wonen, hebben wij het energiecontract overgenomen van de bouwpromotor (was een vernieuwbouw). Zowel het energieovernamedocument als op het contract staat het correcte meternummer. Alleen komt de EAN-code vermeld op het contracT/overnamedocumenten niet overeen met de EAN-code die in de kelder op de meter is aangebracht.
    Maar het meternummer op de eindfactuur (= de foute meter) die we nu hebben ontvangen komt dus niet overeen met het meternummer op het overnamedocument (= juiste meternummer). Het lijkt mij dat de fout dan toch bij de energieleverancier ligt en niet bij ons?

Pagina 70 van 74 Eerste ... 2060666768697071727374 Laatste

Regels voor berichten