Pagina 5 van 78 Eerste 1234567891555 ... Laatste
    Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    149 (100%)
    @stimpy
    hier de mail voor onze aansluiting:
    Gas:

Leveringsdruk 21 mbar.

U stelt de nodige ruimte ter beschikking om de gasmeter op te stellen, zie standaardopstelling voor nieuwbouw of verbouwingen. Deze ruimte moet ten minste 1,5 m verwijderd zijn van een warmtebron zoals een CV ketel. Er dient een vrije doorgang te zijn van 70 cm voor de meters.

U plaatst de binnenleiding. Het vertrekpunt van de binneninstallatie is een T- stuk 1", voorzien van een metalen stop. Dit vertrekpunt mag zich maximum 1 m van de meterplaats bevinden.

U voorziet een bovenverluchting.

U zorgt dat een origineel attest waaruit blijkt dat de installatie voldoet aan de wettelijke normen aanwezig is. Indien uw installateur geen CERGA - installateur is, dient bijkomend een origineel controleverslag afgeleverd door een erkend controleorganisme aanwezig te zijn.

U sluit voor het nieuwe toegangspunt een geldig leveringscontract af met de energieleverancier van uw keuze. Voor het afsluiten van dit contract hebt u het op uw offerte vermelde EAN-, huis- en busnummer nodig. Doe dit tijdig, uw leverancier heeft minstens 5 werkdagen nodig om dit contract bij ons te laten registreren.
    http://www.belivert.be - zonnepanelen - vraag naar Dieter of PM me!

Stimpy's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    maar moeten die mannen ni eerst es komen zeggen waar dat die aansluiting komt? :/ en dat den installateur dan weet naar waar hij een leiding moet trekken. Zo hebben die da mij uitgelegd.. en achteraf moet de distributeur nog es terugkomen om te zien dat alles gekeurd is.

Ik weet als gewone mens toch niet hoe ik al die vereisten in orde moet krijgen.
    Enfin, nog 3 afspraken volgende week met installateurs en al een betere offerte binnen dus 't zal wel goedkomen
    kheb ook al mijn aanvraag bij infrax ingediend dus 'k zal 't wel horen zeker
    Datic - Ontmoet nieuwe mensen.

iTrader
    149 (100%)
    Je stuurt je plan op naar eandis hé.
    En jij zegt waar de technieken komen.
    Zij maken dan een offerte op basis hiervan.

Wat later krijg je bovenstaande specificaties.
    Jouw loodgieter zorgt dat dit er ligt voor zij afkomen zodat ze de boel op de hoofdleiding kunnen aansluiten.

iTrader
    0
    Net gebeld naar Luminus, dus even waarschuwen voor anderen die het zouden voorhebben, neem nooit geen fix pro contract via uw werkgever, bij een verkoper die langskomt!!

Ze hebben mij daar heel duidelijk gemaakt dat ik totaal geen voordeel doe, dat ze ook niet begrijpen waarom die dat verkocht heeft, en jah, moet gezegd , mijn vriendin was te naief en snel meelopend in het verhaal.

Dus WARNING!!!

iTrader
    7 (100%)
    Ik verhuis binnenkort en wil ineens veranderen van leverancier , ik zit nu bij electrabel ( energy plus). Ik betaal 118€ per maand en b ik woon alleen. Zelf heb ik al gekeken en voor deze regio en luminus click (vast 1 jaar) en octa + energybox (vast 3 jaar) zien er het interessantste uit. Iemand nog suggesties/opmerkingen?! alvast bedankt

Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je kan ook electrabel FixOnline kiezen. één van de goedkoopste tarieven, en je krijgt alleen factuur nog online, wat op zich voor jonge mensen zoals wij geen probleem is.

Elektriciteit ELECTRABEL | energieleverancier
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

Tiediiee's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Paar maanden geleden contract aangevraagd voor Luminus click (gas + elektriciteit). Merk nu op dat men al die tijd factureert op basis van hun tariefplan Actief+ ...

Ik mag hopen dat de mogelijke meerkost dat we die maanden al hebben betaald gaan terugkrijgen? In de akkoordverklaring stond duidelijk het tariefplan van Click.

Net een mailtje gestuurd, ik ben eens benieuwd. :/
    tiediiee // Frag-O-Matic // FoM on FB

Schwimm's schermafbeelding
    iTrader
    74 (100%)
    Bon, ik ga binnenkort alleen wonen met mijn vriendin en ben dus ook aan het kjiken voor een elektriciteit/gas-leverancier.
    Gezien ik geen verbruik ken (eerste keer alleen wonen ) is het nogal moeilijk om die test van de VREG te doen. De lijst met leveranciers is bijgevolg weinigzeggend in onze situatie. Btw, die prijzen zijn per jaar, of wat? Ik snap er niet teveel van.

Wie heeft eventueel ervaring met de volgende (courante) situatie:
    - bescheiden appartementje (maximum 70 m²) met 4 chauffages (in elke kamer 1: keuken, badkamer, living & slaapkamer) die met gas worden aangedreven
    - dubbel glas en zo'n worst voor de deur om de warmte binnen te houden
    - 4 kookplaten
    - TV met console en stereo-installatie
    - wat lampen aan het plafond alsook staanlampen
    - andere gebruikelijke toestellen (die niet noodzakelijk altijd aanstaan, natuurlijk, zoals broodrooster of weet ik veel)

Globaal gezegd zou ik stellen dat we minstens normale verbruikers zijn in die zin dat we toch wel wat "luxe" gewend zijn die elektriciteit verbruikt (cf. console, opladen iPhones, etc.).
    Ik vind het heel moeilijk om hier een lijn op te trekken. Langs de andere kant wil ik uiteraard dat dit zo snel mogelijk geregeld raakt, want voor het moment zijn we al aan het verbruiken (we zijn erin aan het werken dus hebben elektriciteit nodig), en de facturen zullen dus in het "luchtledige" arriveren.

Iemand een goede ervaring met een leverancier die een aanvaardbare prijs heeft? (Persoonlijk geloof ik er niet te hard in, omdat ik het gevoel heb dat die maatschappijen je er altijd willen opleggen...)

Schwimm's schermafbeelding
    iTrader
    74 (100%)
    Dubbel, ook al had ik maar één keer op antwoorden geklikt...

Tiediiee's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tiediiee Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Paar maanden geleden contract aangevraagd voor Luminus click (gas + elektriciteit). Merk nu op dat men al die tijd factureert op basis van hun tariefplan Actief+ ...

Ik mag hopen dat de mogelijke meerkost dat we die maanden al hebben betaald gaan terugkrijgen? In de akkoordverklaring stond duidelijk het tariefplan van Click.

Vandaag al mailtje terug gehad en alles is nu in orde gebracht. Ik sta versteld dat het zo vlot ging.
    tiediiee // Frag-O-Matic // FoM on FB

iTrader
    149 (100%)
    @schwimm

Voor 2 personen:

Als je elektrisch kookt, neem dan een 4000kWh per jaar aan elektriciteit (2500 nacht - 1500 dag ,als je na 22u of in het weekend wast, de vaatwas aan steekt, ...)

Aan gas op een appartement moet je rekenen op een 50 euro per maand. Daar ga je normaal mee toekomen als het ietwat geisoleerd is. Vrienden van ons betalen 35 euro per maand in een nieuwbouwappartement!
    50 euro per maand zal uitkomen op een 8000kWh gas per jaar.

ASHERON's schermafbeelding
    iTrader
    0
    zowel gas en electriciteit bij elegant.
    Ik geef de voorkeur aan geen vast contract of iets dergelijks zodat ik ten alle tijden kan opzeggen.

daarenboven is elegant toch ook bij de goedkopere. tfeit da het een iets kleinere leverancier is vond ik ook een voordeel.
    bij de grotere (zeker electrabel) heb ik het gevoel dat ze u droog naaien wanneer ze de kans krijgen.
    de afrekeningen zijn tenminste duidelijk ipv bij electrabel waar ge 2-3 bladzijden hebt aan uw afrekening. kvind dat minder doorzichtig.
    gewoon gasprijs, tptkost, verbruike kwh en meer moet er niet opstaan.

kweet niet of elegant nu nog echt de goedkoopste zijn? mijn contract loopt ondertussen een jaarenhalf dus heb er minder zicht op

Xirtanneke's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tiediiee Bekijk bericht

Eerlijk gezegd is dat maar 1 klikje fout, komt wel in orde Maar dat komt wel pas bij uw volgende afrekening, want anders is er nog niks afgerekend.
    Never underestimate the power of human stupidity

Emerxill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ASHERON Bekijk bericht
    zowel gas en electriciteit bij elegant.
    Ik geef de voorkeur aan geen vast contract of iets dergelijks zodat ik ten alle tijden kan opzeggen.

daarenboven is elegant toch ook bij de goedkopere. tfeit da het een iets kleinere leverancier is vond ik ook een voordeel.
    bij de grotere (zeker electrabel) heb ik het gevoel dat ze u droog naaien wanneer ze de kans krijgen.
    de afrekeningen zijn tenminste duidelijk ipv bij electrabel waar ge 2-3 bladzijden hebt aan uw afrekening. kvind dat minder doorzichtig.
    gewoon gasprijs, tptkost, verbruike kwh en meer moet er niet opstaan.

kweet niet of elegant nu nog echt de goedkoopste zijn? mijn contract loopt ondertussen een jaarenhalf dus heb er minder zicht op
    1) Alle contracten zijn binnen de maand opzegbaar, of je nu een vaste prijs hebt of niet. Uw tarief zal wel voor die periode vast zijn en niet onderhevig zijn aan prijsschommelingen.
    2) Elegant is duurder dan de FixOnline van Electrabel
    3) Er zijn wel meer energieleveranciers die uw een uitgebreide afrekening doorsturen, bij allemaal staat in de samenvatting duidelijk het verbuik, de prijs en andere kosten.
    If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker that came along would destroy civilization

ASHERON's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emerxill Bekijk bericht
    1) Alle contracten zijn binnen de maand opzegbaar, of je nu een vaste prijs hebt of niet. Uw tarief zal wel voor die periode vast zijn en niet onderhevig zijn aan prijsschommelingen.
    2) Elegant is duurder dan de FixOnline van Electrabel
    3) Er zijn wel meer energieleveranciers die uw een uitgebreide afrekening doorsturen, bij allemaal staat in de samenvatting duidelijk het verbuik, de prijs en andere kosten.
    dan kan ik het misschien best misschien toch even herzien

Pagina 5 van 78 Eerste 1234567891555 ... Laatste

Regels voor berichten