Pagina 2 van 78 Eerste 1234561252 ... Laatste
    JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DanielVega Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    - Bouwjaar: 1960 (ca.) - Vernieuwd in 2007
    - Opp: ca. 70 m²
    - In totaal 4 verdiepen (gelijkvloers + 3), ons appartement bevindt zich op het 2e verdiep.
    - Gesloten bebouwing (langs 2 zijden bebouwd, voor- en achterkant vrij)
    - Dag & nachtteller - onbekend
    - Wij werken beiden voltijds buitenshuis, verlaten het huis om ca. 8u en dat tot ongeveer 18u.

Ik moet er wel bij zeggen dat het appartement enkele beglazing heeft en geen dubbele.
    die enkele beglazing is natuurlijk niet ideaal (verre van!), maar 1900 euro per jaar lijkt me toch veel, tenzij je vriendin een kouwkleum is. met 1500 euro op jaarbaiss zal je wel voldoende hebben (verwarming zal voor een deel van je boven & onderburen komen)
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Bontus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DanielVega Bekijk bericht
    Mijn vriendin en ik gaan binnenkort het ouderlijk huis verlaten (in december) en hiervoor gaan we dus ook een elektriciteit en gasleverancier moeten kiezen... Voor telecom weten we al dat we dommel (internet + telefoon) en Telenet (TV) gaan nemen, maar qua elektriciteit en gas zijn we nogal leek...

Welke leveranciers raden jullie aan? Hoe lang op voorhand moeten we dat in orde maken? (stel dat we 1 december verhuizen)

We zullen met twee personen zijn in een appartement, beide werkende mensen (allicht dag/nachttarief dan??)
    Zonder de V-test te moeten doen kan ik zo al inschatten dat je wrs het goedkoopste zal zijn met Lampiris voor gas+elek.

Hebben nu ook een actie lopen (gehoord op de radio). Bekijk dat eens.

Mijn verbruik als single in een appartement voor elek is 900 kWh dag, 900 kWh nacht.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Lampiris was vroeger wel véél goedkoper dan nu. Maar ze zitten idd nogal scherp.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    'k Heb een vraagje over die vreg en de leveranciers..

Vorig jaar ben ik dus alleen gaan wonen en heb ik het basisabonnement van energie niet veranderd. Was dus nog steeds Electrabel basisaanbod.

Gisteren m'n factuur gehad (08-10-2010 tot 24-09-2011 = 352 dagen):
    Electriciteit: 2.267 kWh - 486,24€ excl btw (zelf berekend 588,35€ incl btw - staat niet op factuur)
    Aardgas: 9.450 kWh - 574,10€ excl btw (zelf berekend 694,66€ incl btw - staat niet op factuur)

Ik wist dat electrabel duurder ging zijn (zeker basiscontract) maar wilde zeker weten wat m'n verbruik was voor ik elders een vast contract aanging.

Ik deed dus die vreg test en heb de gegevens ingevuld, goedkoopste dat ik uitkom voor electriciteit is EcoPower waar je minstens 1 aandeel moet kopen voor 478,05€ incl btw of Nuon (zonder voorwaarden vermoed ik) voor 504,89€ incl btw of Essent voor 521,34€ incl btw.
    Elektriciteit allemaal dus goedkoper dan Electrabel basiscontract. Ik heb al slechte zaken gehoord over die aandeel-leveranciers. Dus waarschijnlijk is Nuon of Essent dan mijn beste keuze? Iemand ervaringen met 1 van beide?

Dan voor aardgas.. Even herhalen dat m'n basiscontract electrabel op 694,66€ incl btw uitkwam. De beste die er uit kwamen waren Essent 669,62€ incl btw, Lampiris 677,51€ incl btw en Eneco 681,27€ incl btw.

Zijn er vaak voordelen die je haalt als je electriciteit en gas bij dezelfde haalt? In dat geval de prijs van Nuon er even bij vermelden: Nuon 691,92€ incl btw. Misschien is Essent dan nog het voordeligst, als er zo'n voordelen zijn..

'k Vind het wel nogal vreemd dat ze op vreg basisabonnement van electrabel 599,85€ en 810,84€ aanrekenen. Toch wel 11,5€ (verwaarloosbaar) en 116,18€ (!) verschil. Die 116,18€ vind ik nu niet zo verwaarloosbaar.

Gezien ik dus geen ervaring heb met veranderen van contract.. enige tips bij het kiezen tussen de bovenaan opgelijste mogelijkheden?
    Man is the measure of all things–of things that are, that they are, and of things that are not, that they are not. - Protagoras
    Be silent! Be still! That's it... and look upon this moment. Savor it! Rejoice with great gladness! Great gladness! - Excalibur (1981)

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    die 11.5 en 116.18 euro verschil komen er door de berekening: die is gebaseerd op het verbruik dat je nu (in een komend jaar) zou hebben, maw: aan de huidige prijzen en niet aan de historische zoals bij jou het geval is geweest.

Ecopower heeft absoluut geen slechte reputatie. Natuurlijk moet je daar wel (eenmalig) 250 euro storten voor zo'n aandeel.

Essent als beste keuze, daar vrees ik persoonlijk wat voor, daarvan heb ik persoonlijk geen goed gevoel bij.
    Rosa Parks

FoxyTrixxx's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bontus Bekijk bericht
    Mijn verbruik als single in een appartement voor elek is 900 kWh dag, 900 kWh nacht.
    ik ga binnenkort ook alleen wonen op een appartement. wanneer ben jij ongeveer thuis en hoeveel betaal je voor uw energie.

verwarming bij mij is gas (dus ik zou gas+elek) nodig hebben
    The real trick to life is not to be in the know, but be in the mystery...

iTrader
    4 (100%)
    na jarenlang bij Luminus(te duur) zijn geweest overgestapt na Eneco waarvan zeer tevreden

Betaal nu voor zelfde verbruik (gas + elektriciteit) 380 euro minder op jaarbasis berekend

Vergelijking energieprijzen | Vergelijk energieleveranciers en bespaar
    Overzicht energieleveranciers in België | Energie
    Laatst gewijzigd door technics78; 10 november 2011 om 15:17

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    die 11.5 en 116.18 euro verschil komen er door de berekening: die is gebaseerd op het verbruik dat je nu (in een komend jaar) zou hebben, maw: aan de huidige prijzen en niet aan de historische zoals bij jou het geval is geweest.

Ecopower heeft absoluut geen slechte reputatie. Natuurlijk moet je daar wel (eenmalig) 250 euro storten voor zo'n aandeel.

Essent als beste keuze, daar vrees ik persoonlijk wat voor, daarvan heb ik persoonlijk geen goed gevoel bij.
    Ahja, lijkt me wel logisch, die berekening.

Bij EcoPower zit je maar met een verschil van 26,93€ met Nuon en 44,68€ met Luminus (iets minder met Essent maar aangezien tot nu toe 100% van de meningen tegen Essent zijn reken ik het er niet meer bij ). Rekening houdende met een dividend van 15€ heb je in het geval van EcoPower pas na 6 jaar het voordeel tov Nuon en 4 jaar het voordeel tov Luminus gehaald. Zijn daar niet een aantal risico's aan verbonden? Zal dat dividend 15€ blijven gedurende die periode? Zal EcoPower de goedkoopste blijven gedurende die periode? Ik weet zelf niet of ik wel 5 jaar zal wonen waar ik nu woon..

Misschien dat Nuon dan een betere keuze is, hoewel ik wel voorstander was van de "groene energie" (in welke mate is dat effectief groen als je heel het proces volgt?) bij Essent dat ze bij Nuon niet hebben.
    Man is the measure of all things–of things that are, that they are, and of things that are not, that they are not. - Protagoras
    Be silent! Be still! That's it... and look upon this moment. Savor it! Rejoice with great gladness! Great gladness! - Excalibur (1981)

kenaney's schermafbeelding
    iTrader
    13 (94%)
    ben reeds overgeschakeld van electrabel naar eneco, nu gisteren ontving ik 2 brieven van elektrabel (ene gas andere electriciteit) dak nog nen slotfactuur ga krijgen....

Het is echt om te van kotsen maar es benieuwd hoeveel deze me ga kosten
    De keerzijde van de medaille, daar ben ik

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kenaney Bekijk bericht
    ben reeds overgeschakeld van electrabel naar eneco, nu gisteren ontving ik 2 brieven van elektrabel (ene gas andere electriciteit) dak nog nen slotfactuur ga krijgen....

Ik vermoed dat dat wel logisch is en gewoon de prijs van uw verbruik tussen vorige betaling en overschakeling zal zijn zeker?
    Is de overschakeling verder vlot verlopen?

Barbarossa's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door technics78 Bekijk bericht
    na jarenlang bij Luminus(te duur) zijn geweest overgestapt na Eneco waarvan zeer tevreden

Betaal nu voor zelfde verbruik (gas + elektriciteit) 380 euro minder op jaarbasis berekend

Vergelijking energieprijzen | Vergelijk energieleveranciers en bespaar
    Overzicht energieleveranciers in België | Energie
    Wij zijn vorig jaar naar Lampiris overgestapt, ivm met Luminu scheelt ons dat ook 250 a 300€ / jaar.

Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kenaney Bekijk bericht

En wat is er om te kotsen aan het feit dat je iets moet betalen dat je verbruikt hebt...? Don't get it...
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Lampiris voor gas
    luminus voor electriciteit.
    Belangrijk om te weten is dat ze soms verschillende abonnementen hebben. Maar dat zie je ook op die V-test die al aangegeven is. je kan daar trouwens invullen dat je je verbruik niet kent.

iTrader
    0
    Ik ga naar Nederland verhuizen. Weten jullie een leverancier van goedkoop gas en stroom in Nederland?

Ik had wel een vergelijking van gas en stroom in Nederland gevonden maar ik ken lang niet alle leveranciers.

Xirtanneke's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Aan alle mensen die zitten te zeiken op Luminus, jullie hebben duidelijk geen Click-contract voor gas en elek. Luminus en Electrabel hebben beiden goedkope internetcontracten die bij de goedkoopste van de markt horen. Dat zegt VDL nooit, hoor. Dat is een sos die gewoon 'de vrije markt' wat wil aanprijzen.

Dat er jobs verloren gaan (een paar honderd intussen, maar dat loopt nog op), daar zal hij geen boterham minder van eten. Doe jullie research en kijk daarna of jullie voor minder service (uiteraard, want hoe kunnen ze anders de prijzen nog lager houden) voor 30 euro op jaarbasis willen overstappen.
    Never underestimate the power of human stupidity

Pagina 2 van 78 Eerste 1234561252 ... Laatste

Regels voor berichten