iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Goed gedaan dan zou ik zeggen! Was dit lang geleden? Want nu zou ik met rentevoet 2% en 430/maand voor 25 jaar lang uitkomen op een lening van 100.000 euro, en daarmee koop ik (heb er toch nog geen tegengekomen) een huis.. Hoe heb je dit dan gedaan?

Wat bedoel je precies met "het recupereren van de woonbonus"? Gewoon het feit dat je alles wat je betaalde in lening je niet meer als belasting moest betalen of zit er meer achter?
    Bwoa... https://immo.vlan.be/nl/detail/huis/...rijve/rak59386

iTrader
    17 (95%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier ook nog eens alles op een rijtje gezet. Na de verhuis vorig jaar was veel niet meer up to date.

Inkomen/maand: €5600
    Hier zit alles in meegerekend: loon, eindejaars, vakantiegeld, bonus, kindergeld

"Vaste" kosten:
    - Lening: €1330
    - SSV, rechtsbijstand, brand, familiale: €65
    - Elektriciteit: €40
    - Gas: €75
    - Water: €30
    - School (opvang, middag): €250
    - Internet, TV,GSM: €145
    - Mutualiteit: €24
    - Dienstencheques: €144
    - Hosting (VPS, DNS): €15
    - Verzekering,taks wagen: €45
    - Fitness: €60
    Totaal: €2223

Voor de rest nog eens snel gerekend:
    - Algemene aankopen (eten, verzorging, onderhoud,...) zitten we denk ik tegen de €1000/maand
    - Restaurant loopt, na even nakijken, toch ook gemakkelijk op tot €250/maand
    blog(Linux-related)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mensen die een goedkope keuken gaan kopen bij discount keuken, en nadien in het nieuws komen, dat ze opgelicht zijn.

iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Hangt af van je persoonlijke situatie én moet je regelmatig (om de paar jaar) evalueren.
    Ik heb bvb een bril, steunzolen, passeer al eens langs de psycholoog, durf me al eens in te schrijven voor enkele lessen sport, heb geen hospitalisatieverzekering via het werk en die van mijn man kwam duurder uit omwille van de franchise per opname dan die van het ziekenfonds. Dan zou ik gek zijn om al die voordelen mis te lopen

Mijn man was ook jarenlang aangesloten bij het gratis ziekenfonds en had geen hospitalisatieverzekering. (veranderd van werkgever en er gewoon niet meer aan gedacht) Toen hij de facturen van mijn bevalling én van onze dochter haar opname in een 1 persoonskamer gedurende een week kort na elkaar zag binnenkomen, trok hij serieuze ogen en heeft hij zich bij mijn ziekenfonds aangesloten met hospitalisatieverzekering. Hij is vorig jaar afgevoerd met de mug en meerdere operaties moeten ondergaan. Dan was die wel blij dat hij zich niet moest bezig houden met de vraag hoeveel een 1persoonskamer kost en of hij die facturen wel kon betalen...
    Maar ts heeft gelukkig wél een hospitalisatieverzekering
    Goeie verduidelijking!

Ik heb net zoals de TS een goede hospitalisatieverzekering. In dát geval zijn de ziekenfondsen met extra voordelen (waar je dus ook voor betaalt) inderdaad wél nuttig.

De meeste mensen die ik ken betalen wel voor de voordelen maar gebruiken er geen enkel (omdat de discoverability slecht is en de drempel hoog is — als je het automatisch zou toegekend krijgen zonder formulieren in te vullen zou ik er al minder negatief naar kijken).

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BTS Bekijk bericht
    Goeie verduidelijking!

Ik heb net zoals de TS een goede hospitalisatieverzekering. In dát geval zijn de ziekenfondsen met extra voordelen (waar je dus ook voor betaalt) inderdaad wél nuttig.

De meeste mensen die ik ken betalen wel voor de voordelen maar gebruiken er geen enkel (omdat de discoverability slecht is en de drempel hoog is — als je het automatisch zou toegekend krijgen zonder formulieren in te vullen zou ik er al minder negatief naar kijken).
    Ik hou me daar 1x per jaar mee bezig, kost een paar uur werk in het slechtste geval.
    In december snuister ik dus de website van mijn ziekenfonds af en bekijk alles waarvoor je een terugbetaling kan aanvragen. Alles wat ik het voorbije jaar kan aanvragen, druk ik af. Betaalbewijzen zijn snel aangevraagd indien nodig (dubbeltje bij apotheek, opticien,..) of stempeltje bij de psycholoog, sportclub,... Zoals gezegd: paar uur werk maar aan een hoger rendement dan een werkdag voor mij ;p

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Ik hou me daar 1x per jaar mee bezig, kost een paar uur werk in het slechtste geval.
    In december snuister ik dus de website van mijn ziekenfonds af en bekijk alles waarvoor je een terugbetaling kan aanvragen. Alles wat ik het voorbije jaar kan aanvragen, druk ik af. Betaalbewijzen zijn snel aangevraagd indien nodig (dubbeltje bij apotheek, opticien,..) of stempeltje bij de psycholoog, sportclub,... Zoals gezegd: paar uur werk maar aan een hoger rendement dan een werkdag voor mij ;p
    Maar het zou makkelijker zijn moest het automatisch gaan eh.
    Heb verleden week 2 nieuwe brillen gekocht voor mijn zoontje zodat hij weer krasvrije glazen heeft (zijn dezelfde sterkte) en het was net 2 jaar geleden dat ik de eerste 2 brillen had gekocht. Als de opticien niet had gezegd dat ik 115€ terug krijg had ik het niet geweten. Ik vind dat toch al een aardig bedrag wetende dat de 2 brillen 289€ kosten.
    De 2 brillen hebben trouwens een lage kost omdat we de ray ban gratis hebben gekregen (einde reeks model) en enkel het nieuw model betaald hebben. Mijn eigen bril kost daar een veelvoud van, net zoals de zonnebril op sterkte...

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    194 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat verandert er allemaal financieel voor mij als alleenstaande huiseigenaar (met 1 minderjarig kind ten laste) wanneer ik iemand in huis neem die volwassen is en een officieel inkomen heeft?
    Domicilie dus officieel bij mij!

Ik kan op niks komen buiten dat de bijdrage aan Limburg.net wat omhoog gaat richting 2 personen. Maar daar werd je als alleenstaande toch al mee gekloot dus dit scheelt niks.
    Gemeentebelasting?
    Aan lening toch niks?
    Is niet ten laste dus niks aan loon?
    ...?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    zolang je niet werkloos of ziek wordt verandert er bijna niks.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter3770 Bekijk bericht
    Wat verandert er allemaal financieel voor mij als alleenstaande huiseigenaar (met 1 minderjarig kind ten laste) wanneer ik iemand in huis neem die volwassen is en een officieel inkomen heeft?
    Hangt ervanaf hoeveel geld je daar voor vraagt

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    194 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Hangt ervanaf hoeveel geld je daar voor vraagt
    Niks

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    zolang je niet werkloos of ziek wordt verandert er bijna niks.
    En wat als dat wel gebeurd?

Verandert er nog iets als de inwonende partner ook een kind heeft?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht

Indien werkloos/ziek word je als samenwonende beschouwd ipv gezinshoofd. Heeft vooral (grote) gevolgen na 1 jaar ziekte/werkloosheid
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht

Nee en als we primaire periode van ziekte er op zit na 1j krijg je maar 40%van je bruto maandwedde als samenwonende ipv 65% als single. Op de website van de rva kan je ook concreet terugvinden over welke bedragen het gaat, maar eens je in de laagste schaal belandt als "langdurig" werkloze (aantal maanden hangt af van je werkervaring) heb je maar rond de 500 euro dop als samenwonende, tenzij je het gezinshoofd bent en je partner geen deftig inkomen heeft.

Pagina 222 van 222 Eerste ... 122172212218219220221222

Tags for this Thread

Regels voor berichten