iTrader
    1 (100%)
    Het hangt er nu ook wel vanaf hoe hoog je de lat legt qua smaak en diversiteit van eten. Ik kan perfect 2 of 3 dagen na elkaar hetzelfde eten, of quasi elke week dezelfde gerechten, zonder het gevoel te hebben iets te missen. Als ik kook is het het liefst snel en gemakkelijk, en tijd aan afwas verlies ik ook nauwelijks. Zonder daarom junk food te eten. Het is goed dat ik ook eens graag wat bier of wijn drink, of ik geraak mijn maaltijdcheques niet kwijt.

Als je meer/beter gewend ben en toch de tijd er niet in wil steken, tja dan ben je eenmaal meer geld kwijt. Al vind ik 8 euro toch wel veel.

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StanTem Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nee want ik eet het thuis op
    Méér dan 8 euro in de frituur betalen en het thuis opeten?
    Hoe doe je dat??
    Een grote friet + 2 stukken vlees is maximaal 6 euro ofzo.
    (Ik ga ervan uit dat je niet zo dom bent om uw saus en/of drank ook in de frituur te kopen als je het thuis opeet.)

StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    212 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brandon_ Bekijk bericht
    Méér dan 8 euro in de frituur betalen en het thuis opeten?
    Hoe doe je dat??
    Een grote friet + 2 stukken vlees is maximaal 6 euro ofzo.
    (Ik ga ervan uit dat je niet zo dom bent om uw saus en/of drank ook in de frituur te kopen als je het thuis opeet.)
    Bicky Cheese is al meer dan 3 euro. En dan een middel friet met stoverijsaus en een viandel special.
    Vragen? Opmerkingen? Suggesties? -> PM
    PSN: joertjeuhn
    Twitch - offline

da_flux's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Ik bestel meestal eten op het werk. 1 maaltijd kost €1,12
    Amaai dat is geen geld. Daarvoor kan je zelf niet koken.
    Waar werk jij als dat geweten mag zijn?

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door da_flux Bekijk bericht
    Amaai dat is geen geld. Daarvoor kan je zelf niet koken.
    Waar werk jij als dat geweten mag zijn?
    Een petrochemisch bedrijf in antwerpen.
    Wij hebben geen maaltijd cheques, dat zit daar eigenlijk in, kun je zeggen.

Is ook makkelijk. Ik kook niet graag en zo moet ik ook amper inkopen doen. De losse zaken, zoals ham,kaas,fruit, deserties,... bestel ik ook op werk en kan ik het thuis in de ijskast leggen.

Vandaag heb ik voor de middag een broodje martino gegeten dat koste dan 99 cent en groentensoep (dat is gratis). Voor vanavond heb ik stoofvlees bourguignon met slaatje bestelt. Daar zit dan 2 pistolets en chocomouse nog bij en dat neem ik mee naar huis. Dat kost dan 1,12.

iTrader
    29 (100%)
    Mijn vriendin krijgt ook geen maaltijdcheques maar ze kan ook eten kopen op het werk.
    Een maaltijd kost bij haar wel minstens 5 euro en geen gratis soep enz...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StanTem Bekijk bericht
    Bicky Cheese is al meer dan 3 euro. En dan een middel friet met stoverijsaus en een viandel special.
    Koop gewoon een pak smeltkaas. Kost 20 cent voor 10 schellen en smijt da tussen je bicky. wie betaalt er nu 50 cent extra voor een bicky cheese ?

Hangt ook wel sterk af van locatie tot locatie. Naast mijn ouderlijk huis kosten frieten niks 4-5 euro. Als ik hetzelfde koop hier is dat snel 8-9. 1 pak frieten + 2 vleesjes...

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cege Bekijk bericht
    Koop gewoon een pak smeltkaas. Kost 20 cent voor 10 schellen en smijt da tussen je bicky. wie betaalt er nu 50 cent extra voor een bicky cheese ?

Hangt ook wel sterk af van locatie tot locatie. Naast mijn ouderlijk huis kosten frieten niks 4-5 euro. Als ik hetzelfde koop hier is dat snel 8-9. 1 pak frieten + 2 vleesjes...
    Met die redenering kunt ge net zo goed nooit meer iets buitenshuis gaan eten (friet, pizza, brasserie, restaurant,...) en nooit meer op café gaan. Alle dingen die je daar eet en drinkt kan je thuis ook nuttigen voor veel minder geld.

Als ik naar de frituur ga bestel ik daar ook saus bij, waarom? Omdat saus op de frit die helemaal ingeweekt is nu voor mij sowieso die 50 cent waard is en als ik zo moet beginnen denken dan kan ik net zo goed mijn frit zelf bakken.
    Laatst gewijzigd door Carrion; 11 oktober 2016 om 17:00
    Piss off the easily pissed off.

iTrader
    0
    Mijn vriendin krijgt ook geen maaltijdcheques maar ze kan ook eten kopen op het werk.
    Een maaltijd kost bij haar wel minstens 5 euro en geen gratis soep enz...
    Het bedrijf past daar inderdaad nog een stuk bij. Moest ik nu maaltijdcheques hebben, ik zou hetzelfde eten niet kunnen kopen in de winkel met die cheques.
    Er zijn vele nu wel vragende partij voor maaltijdcheques bij ons, de vakbonden zijn er geen voorstander voor, maar willen het wel voorstellen omdat er zoveel vragende partij is. Moest dit er nu doorkomen, dan zou een maaltijd opslaan naar (schatting) zo'n 5-6 euro ipv 1,12. En zou je met die cheques ook kunnen betalen in ons bedrijfsrestaurant. Maw hou je dan nog steeds geld over voor andere zaken te kopen.

Ik heb ook dezelfde mening als de vakbonden daarin. Moest ik nu maaltijdcheqeus krijgen, zie ik dat niet als opslag, want in mijn ogen is dat ook niet zo. Maar het bedrijf zou wel zeggen dat het een gunst van hun is, terwijl het bedrijf erbij wint. Doordat het belastingvrij is.
    Moesten we dat nu krijgen zie ik dat eerder in als verschuiving (korting van restaurant krijg je nu in maaltijdcheque, extra korting blijft nog wel steeds in het restaurant), maar wel meer vrijheid omdat je dan ook zaken kunt kopen in andere winkels ipv enkel van het bedrijf.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 11 oktober 2016 om 15:19

iTrader
    29 (100%)
    Mijn vriendin zou ook liever maaltijdcheques hebben aangezien zij bijna elke dag zelf eten mee heeft.

iTrader
    3 (100%)
    Als alleenstaande kan ik heel goed geloven dat je liever op je werk eet omdat het zo gemakkelijk en veel goedkoper is. Deed ik ook toen ik alleenstaande was.
    Echter mensen met een partner en/of gezin gaat toch liever meer nut hebben aan maaltijdcheques.

Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cege Bekijk bericht

Ik heb hier toch al echt goed moeten lachen in dit topic hoor. Wat ge hier toch allemaal moet lezen.
    Als ge denkt dat het niet meer erger kan dan weigeren saus te bestellen in de frituur omdat de pot mayo thuis in de koelkast staan, komt de volgende beweren dat ge beter de cheese van uwe bicky er zelf tussenvlamt

Ik ben toch blij dat ik niet zoals jullie moet leven hoor.

Als ik zo naar de frituur moet gaan dan eet ik nog liever een boterham met choco.

Ge kunt ook gewoon thuis het vet opzetten en diepvries frieten erin flikkeren he

iTrader
    0
    Mijn vriendin zou ook liever maaltijdcheques hebben aangezien zij bijna elke dag zelf eten mee heeft.
    Bij ons zijn de meningen daarin heel uiteenlopend. Voor mij maakt het eigenlijk niet veel uit, zoals ik al zei, doordat ik het zie als "hetzelfde" enkel dat je meer vrijheid hebt.
    Vele willen het niet, omdat ze schrik hebben dat het eten "veel" duurder gaat worden en iedereen eet eigenlijk bij ons via het werk. Het zou dom zijn dat je eten meeneemt, alles wordt voor u klaar gemaakt je hebt veel keuze, je moet niets doen en het is heel goedkoop. Als je boterhammen met choco wilt eten, awel dan krijg jij gesmeerde boterhammen met choco op u bord. Als je deze op u werkplek wilt opeten, dan laat je die leveren op u werkplek. Wil je liever de choco zelf opsmeren, awel dan bestel je een paar sneetjes boterhammen en choco.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Als alleenstaande kan ik heel goed geloven dat je liever op je werk eet omdat het zo gemakkelijk en veel goedkoper is. Deed ik ook toen ik alleenstaande was.
    Echter mensen met een partner en/of gezin gaat toch liever meer nut hebben aan maaltijdcheques.
    De oudere generatie doet dat inderdaad praktisch niet, eten meenemen naar huis. De jongere eigenlijk wel vaak.
    Toen ik een tijdje terug nog een relatie had, dan nam ik zo een extra schotel mee naar huis ik schikte dat wat mooi op een bord en toen ze thuis kwam was er lekker eten voorzien. Was steeds goeie punten score.
    In begin vond ze dat echt heel tof en lief van me en dacht dat ik wel goed en graag kookte, tot het opviel dat ik nooit afwas had. En dan de vraag stelde hoe ik dat klaarmaakte. Op de momenten dat ze dan alleen thuis was, had ik zo'n bord klaarstaan in de ijskast voor haar. Of s'morgens om mee te nemen naar haar werk, was dan meestal een salade ofzo.

Het verschil zit hem bij ons vooral tussen de dag en shift personeel. De dag personeel wilt in grote aantal geen maaltijdcheques, shift personeel is het zo 50/50. Ze hebben vorig jaar een enquête gehouden, denk dat een grote deel niet heeft gestemd, doordat we er niets meer van horen. Enquête is opgestart en geregeld door het personeel zelf.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 11 oktober 2016 om 16:27

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polis Bekijk bericht
    8 euro per middag/avond maal vind ik vrij veel eerlijk gezegd
    Da's alsof ge dagelijks uit eten gaat.
    Hangt ervan af. Wij eten minstens 2 keer per week verse vis (en liefst iets anders dan die vuiligheid van een pangasius) en een keertje steak. Veel verse groenten en fruit. Goedkoop is dat allemaal niet.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plopperdeplop Bekijk bericht
    Hangt ervan af. Wij eten minstens 2 keer per week verse vis (en liefst iets anders dan die vuiligheid van een pangasius) en een keertje steak. Veel verse groenten en fruit. Goedkoop is dat allemaal niet.
    Zou me dan ook verbazen dat die premade maaltijden ook goeie steak en goeie vis hebben. Zal wel allemaal alaska polak filet van 7 euro de kilo zijn

Pagina 171 van 213 Eerste ... 71121161167168169170171172173174175181 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten