1. #1

    Lid sinds
    15/09/14
    Locatie
    8000
    Berichten
    9
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Reputation
    0/0

    Wat zijn jouw gemeenschappelijke kosten tijdens huren?

    Hallo,


    Ik woon nu al even in een huurappartement met vaste kosten van 60 euro per maand. In het gebouw zijn 6 appartementen een totaalbedrag van 4320 euro per jaar dus.
    Hier is in inbegrepen:
    - om de twee weken komt er iemand poetsen (ongeveer een half uur)
    - licht in de hal
    - liftonderhoud (3 keer per jaar)
    - elektriciteit voor de lift
    - verwarming in de hal is er niet
    - ... ?

    Is dit een hoog/laag bedrag voor deze kosten en wat betalen jullie hiervoor?
    Er is ook nog een ingangstukje en koertje met parking voor auto's dat niet gepoetst wordt en er best smerig bij ligt... onkruid, sigaretten, gebruikte oorstokjes etc. en dit zou ik ook graag in de prijs inbegrepen zien...


    Ik hoor het graag wat jullie ervaringen zijn met vaste kosten!!

    Groetjes,


    JW

  2. #2
    DyNaRaX's schermafbeelding
    Lid sinds
    21/07/02
    Locatie
    Merchtem
    Berichten
    1.529
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Reputation
    0/5
    in de vaste kosten zit ook nog verzekering blok en syndicus
    “Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.”

  3. #3

    Lid sinds
    9/11/14
    Locatie
    thuis
    Berichten
    1.281
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Reputation
    1/35
    Ik heb geen bijkomende kosten , garage etc ook niet.

    Ik vind dat belachelijk 50€ voor effe te poetsen , das geldklopperij.

  4. #4
    MrKend54l's schermafbeelding
    Lid sinds
    1/08/04
    Locatie
    De K.
    Berichten
    29.207
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Reputation
    30/784
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boomheadshot Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb geen bijkomende kosten , garage etc ook niet.

    Ik vind dat belachelijk 50€ voor effe te poetsen , das geldklopperij.
    Het is 60€ voor alle vaste kosten.
    Dus geen 50€ voor te poetsen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

  5. #5

    Lid sinds
    5/12/02
    Locatie
    Pelt
    Berichten
    189
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Reputation
    0/3
    Ik betaal (als eigenaar) zo'n €80/maand. Een van de buren betaalt 'maar' €45/maand, door het verschil in quotiteiten.

    Daar zit in:
    - brandverzekering, keuring brandblussers, controle brandalarm etc...
    - prestaties en onkosten syndicus (veruit de grootste post)
    - elektriciteit en onderhoud trappenhal, parking, fietsenstalling
    - keuring laagspanningsinstallatie
    - lift (telefoon, keuring, onderhoud)
    - opbouw reservekapitaal
    - wat buitengewone kosten (ontstoppen dak garages, dakpannen die zijn gaan waaien, ... )

  6. #6
    GigaPixels's schermafbeelding
    Lid sinds
    4/06/11
    Locatie
    .
    Berichten
    1.584
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Reputation
    0/11
    Wil je besparen dan ligt dit vaak bij de syndicus: kan eender wie doen in theorie, or je betaald inderdaad toch veel geld per jaar voor een professionele syndicus.

    On je overwegen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    9lives' hack fiasco: 1 | 2 | 3

  7. #7
    DogFacedGod's schermafbeelding
    Lid sinds
    21/01/05
    Locatie
    Gent
    Berichten
    5.709
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Reputation
    0/271
    - Onderhoud en elektriciteit van een lift is al toch pakweg 1.000€ per jaar.
    - Verzekeringen zal ook 1.000-1.500 € zijn
    - Schoonmaakcontract voor zoiets 500-600 per jaar ?
    - brandbeveiliging, syndicuskosten, onderhoud en herstellingen van kleine zaken.

    Je zit al snel aan 4.000€.
    o/

  8. #8
    EvilSwordfish's schermafbeelding
    Lid sinds
    6/08/04
    Locatie
    Keerbergen
    Berichten
    3.701
    iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Hmm, je maakt het me moeilijk, eigenlijk hebben we al zoiets als dit. Maar niet echt

    https://www.9lives.be/forum/bouwen-w...en-rijtje.html

    That said, 50-75 euro is de norm bij huren van kosten. Dit gaat vooral naar lift, poetsen,... de kleine zaken die snel optellen.
    --Because I can--

  9. #9
    Mike's schermafbeelding
    Lid sinds
    7/11/13
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    565
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Reputation
    0/15
    Misschien titel veranderen naar gemeenschappelijke kosten in de plaats van vaste kosten?



    Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  

Inloggen

Inloggen