Pagina 4 van 5 Eerste 12345 Laatste
    MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SIO Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    jongens ge weet ondertussen toch al dat als Deso op gang is hij moeilijk te stoppen is enkel met zijn isomobolletjes moest hij het onderspit delven tegen de immer fameuze SiiiiiOOOOOOO
    Hij heeft wel een punt. Ik ken enkele sanitairmannen en deze geven het ook gewoon grif toe hoe hun businessmodel werkt. Het probleem is dat het gros van hun werk niet zo moeilijk is, maar het is net voor die ketel dat je die mannen nodig hebt. En zoek maar eens iemand die enkel daarvoor komt.

Het probleem is ook dat water veel schade kan aanrichten. Dus kiezen mensen vaak voor de veilige optie en laten het uitvoeren. Elektriciteit werkt niet of krijg je niet gekeurd. Als uw ketel niet werkt of een leiding lekt ben je nog niet thuis.

Maar de markt bepaald te prijs natuurlijk. Zolang mensen die prijzen blijven betalen is er geen reden om ze aan te passen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Het is idd wel zo dat veel van die sanitairmannen aan enorme marges werken.

Ik heb hier ook een offerte van ene om van achterover te vallen. Ik heb hem nochtans gezegd dat ik de prijzen ken gezien ik nieuwbouw verkoop en dat ik zelf als het nodig is wel het materiaal zal kopen en ene per uur zal betalen. Komt die af met een offerte dubbel de prijs van een andere (beide ken ik via via, de ene wel wat beter dan de andere, dus zouden sowieso al een effort moeten doen). Die pakt 40% marge op zijne ketel, en dat is dan nog zonder rekening te houden met zijn korting daarop, dus zijn werkelijke marge zal mss rond de 60% of 70% liggen. Ja dag en tot de volgende.

De meeste van die mannen zitten nog goed in het werk, we zullen wel zien wat de toekomst geeft maar ik voorspel toch een moeilijk 2021, benieuwd of ze dan nog van die belachelijke offertes gaan maken.

KieKsKe's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht

Het is gewoon opnieuw heerlijk duidelijk dat als mensen zich verzetten tegen het verdienmodel in de bouwsector waar alle transparantie zoek is en er drie keer aan de kassa kan worden gepasseerd (werkuren + marge op goederen + extra kosten) het direct verhalen zijn alsof er broodroof wordt gepleegd. Bullshit eerste klas.
    Hier een zware discussie met mijn loodgieter.

Hij geeft mij een offerte van 12k voor leveren en plaatsen vloerverwarming (en nog zonder korting) en de aansluiting aan een bestaande ketel in daguren/dagprijzen. Uiteraard kan hij niet weten hoeveel buisjes en bochtjes dat hij nodig zal hebben. In juli 2019 eindigen de werken, behalve nog een kleine aanpassing aan een pompje die tot op de dag van vandaag nog steeds niet gebeurd is.

We zijn nu september 2020 en ik krijg eindelijk mijn factuur... 20k inc btw MET korting van 15% op de materialen.

Dus die ketelaansluiting waar dat alles op max 100cm van elkaar ligt, kost 10k euro?

Dat loopt wel snel als hij 174 euro vraagt voor 2 bochten van 90° en 150cm PP zwarte buis van diameter 50. Allerlei zaken op factuur die ik nooit gezien of ontvangen heb zoals een toevoegingsmiddel voor de chape... dit zat al verwerkt in mijn type chape die ik laten leggen heb.

Heb hem duidelijk gezegd dat dit er van komt als je godverdomme een jarenhalf wacht met uw factuurke te maken. Hij is hier 60uren bezig geweest met 2 man.. dat lijkt mij dan ook sterk aangezien ik in een gewoon standaard huis woon.

Ik ben ook zelfstandig in de bouw maar hoe de meeste van die gasten werken is gewoon schrijnend. Volgens mij hebben die bij elke klant een discussie op die manier.

Een meerprijs van 5k zou ik nog begrijpen... maar we gaan hier van 12k zonder korting naar 20k met korting. Klein inschattingsfoutje

ShApeBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het lijkt er dan ook op dat jullie gewoon de dupe zijn van slechte/onbetrouwbare stielmannen.
    Wat maakt het uit hoe een prijs berekent wordt? De enige prijs die telt is degene die vanonder staat.
    Hoe die berekent wordt maakt toch niets uit? Als je een uurloon van €40 neemt met meer marge op materialen of één van €70 met minder marge op de materialen, zoals gezegd als je er op het einde van de rit content over bent, en de prijs marktconform is en ge niet gekloot zijt maakt dat toch niets uit?

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    12k enkel voor vvw leidingen en collectoren te zetten? Hoeveel m2 is dat dan?

KieKsKe's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    160m², enkel gelijksvloers

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShApeBE Bekijk bericht
    Het lijkt er dan ook op dat jullie gewoon de dupe zijn van slechte/onbetrouwbare stielmannen.
    Wat maakt het uit hoe een prijs berekent wordt? De enige prijs die telt is degene die vanonder staat.
    Hoe die berekent wordt maakt toch niets uit? Als je een uurloon van €40 neemt met meer marge op materialen of één van €70 met minder marge op de materialen, zoals gezegd als je er op het einde van de rit content over bent, en de prijs marktconform is en ge niet gekloot zijt maakt dat toch niets uit?
    Het lijkt me juist beter om een meer gedetailleerde factuur te willen, ipv gewoon een cijfer op een a4ke waaruit precies blijkt alsof hij dat uit zijn/haar gat getrokken heeft. Althans zo een mannen genieten bij mij toch de voorkeur.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Onderspit delven, ik weet niet of ik hier mee moet lachen of dat ge echt serieus zijt :')
    Ik ben gewoon niet akkoord met Brecht zijn stelling dat die woekerwinsten op het materiaal gerechtvaardigd zijn. Fijn dat ge nog leeft in een verdienmodel van de jaren 80, maar dat gaat den dag van vandaag gewoon niet meer op. Prijsinformatie van producten is publiek beschikbaar en wat blijkt: ge wordt als particulier dus al jaren int zak gezet bij Facq en consoorten. Van die zever als "als ge via mij koopt krijgt ge daar een schone korting van 15%!" wilt in de realiteit zeggen dat er nog eens 30% wordt gepakt zonder er iets voor te doen. En dat is waar het nu exact over gaat, goed geld scheppen op dingen waar ge exact niks voor doet. Want de klant moet naar Facq gaan, de klant moet maar uitzoeken wat hij wilt en de klant moet het allemaal gaan bestellen. Awel dan is het de klant die daar met de marge mag gaan lopen.
    Als de beste repliek die ge dan kunt geven is "awelja dan hangt ge het maar zelf want anders moeten wij 90 EUR per uur tellen" en de daaraan gekoppelde uitleg de prijs van interim en en diamantboor is, dan hebt ge gewoon geen verhaal in mijn ogen.
    Dat toont ook dat ge maar wat uit de losse pols telt ipv correcte en gedetailleerde offertes op te stellen, dus ge telt lekker met dubbel krijt zodat ge "uw broek niet kunt scheuren".

Dat staat voor mij helemaal anders bij firma's die full service geven he. Iemand die een uitgebreide showroom met opstellingen heeft, 3D renders maakt en plannen tekent, meermaals met u afspreekt om ontwerpen te overlopen en te finetunen, de producten bestelt en laat leveren, de werkmannen aanstuurt en de werfopvolging doet, etc... ja die mag logischerwijs ook marge nemen om de producten die hij u verkoopt.
    Maar joske chauffage die op de werf aankomt, de dozen van Facq uitpakt en gewoon op zijn klantenrekening het factuur moet ontvangen aan -45 en niet meer moet doen als het doorfactureren aan -30, dat mag inderdaad eens meer dan gedaan zijn.

Als een diamantboor zijn slijtage een elementair deel van uw kostenberekening is, awel dan zet ge op uw offertes op

4x slijtage diamantboring 120mm : 100 EUR
    8x slijtage diamantboring 80mm: 100 EUR

En klaar is kees. Kosten zijn verrekend en uurlonen worden apart geteld.
    Nen elektricien die 30 spots moet boren doet dat even goed (of die telt een vaste prijs per gat en geen uurloon, dat kan ook).
    Als het probleem is dat uw personeel elke werf een boor naar de kloten doet dan zijn er 3 opties
    1) geef opleiding
    2) als na opleiding het nog gebeurt, reken de boor aan
    3) als ze 2 niet willen doen, smijt ze buiten
    Alternatief: als er boringen moeten gebeuren, gebruik een onderaannemer die enkel boringen doet. Tzal 9/10 nog sneller en goedkoper zijn ook.

Als de ge prijs van recrutering via Interim te duur vind, awel doe dan gewoon zelf uw rekrutering? Dan kost het u niks buiten een beetje tijd en moeite.

Het is gewoon opnieuw heerlijk duidelijk dat als mensen zich verzetten tegen het verdienmodel in de bouwsector waar alle transparantie zoek is en er drie keer aan de kassa kan worden gepasseerd (werkuren + marge op goederen + extra kosten) het direct verhalen zijn alsof er broodroof wordt gepleegd. Bullshit eerste klas.
    Die diamantboor is maar een voorbeeld, weet niet waarom je u daar nu zit op te fixeren. En alsof we anders Nie constant op zoek zijn naar volk zonder interim, peis da ge onderschat hoe moeilijk het is aan (deftig) volk te raken. En dat 3x langs de kassa passeren, die extra kosten voor speciale dingen Ben ik vrij zeker van dat wij dat niet doen want nog nooit van gehoord eigenlijk zelfs..

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Het ding is gewoon dat allemaal ook niet echt moeilijk is. Wilt ge toch een certificaat, dan laat ge gewoon de fabrikant zelf indienststelling doen.

vb:
    https://www.acv.com/belgie/customer/...ention-request

Wilt ge geen zorgen leert ge er maar mee leven dat het veel geld kost
    Als de loodgieters morgen geen werk meer hebben zal hunne prijs wel snel zakken.

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Mochten ze duidelijke offertes en facturen maken, zouden er ook veel minder klachten en wanbetalers zijn.
    Laatst gewijzigd door Herman De Croo; 14 september 2020 om 21:51
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ga niet zeggen dat het allemaal geldwolven zijn, maar de meeste wel. Ge moet echt al hard gaan zoeken achter deftige stielmannen, OF ge moet vrienden hebben in dat wereldje. Als ge dat niet doet/hebt, zijde meestal wel gejost want ze profiteren enorm van u.

In ons huis hebben we nog maar 1 ding door een stielman laten uitvoeren, en die prijs was enkel en alleen fair omwille van het feit dat 1 van zijn werknemers een collega van mijn pa was (en die heeft wat gelobby'd voor betere prijzen). De rest laat ik gewoon in het zwart doen door een gepensioneerde die veel weet en veel materiaal heeft.

Wasbak voor in badkamer ook gewoon gekocht bij X2O en gemonteerd int zwart. Ge zou goed zot zijn om die woekerprijzen te betalen, ik vraag mij altijd af welk soort volk dat betaald

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KieKsKe Bekijk bericht
    Hier een zware discussie met mijn loodgieter.

Hij geeft mij een offerte van 12k voor leveren en plaatsen vloerverwarming (en nog zonder korting) en de aansluiting aan een bestaande ketel in daguren/dagprijzen. Uiteraard kan hij niet weten hoeveel buisjes en bochtjes dat hij nodig zal hebben. In juli 2019 eindigen de werken, behalve nog een kleine aanpassing aan een pompje die tot op de dag van vandaag nog steeds niet gebeurd is.

We zijn nu september 2020 en ik krijg eindelijk mijn factuur... 20k inc btw MET korting van 15% op de materialen.

Dus die ketelaansluiting waar dat alles op max 100cm van elkaar ligt, kost 10k euro?

Dat loopt wel snel als hij 174 euro vraagt voor 2 bochten van 90° en 150cm PP zwarte buis van diameter 50. Allerlei zaken op factuur die ik nooit gezien of ontvangen heb zoals een toevoegingsmiddel voor de chape... dit zat al verwerkt in mijn type chape die ik laten leggen heb.

Heb hem duidelijk gezegd dat dit er van komt als je godverdomme een jarenhalf wacht met uw factuurke te maken. Hij is hier 60uren bezig geweest met 2 man.. dat lijkt mij dan ook sterk aangezien ik in een gewoon standaard huis woon.

Ik ben ook zelfstandig in de bouw maar hoe de meeste van die gasten werken is gewoon schrijnend. Volgens mij hebben die bij elke klant een discussie op die manier.

Een meerprijs van 5k zou ik nog begrijpen... maar we gaan hier van 12k zonder korting naar 20k met korting. Klein inschattingsfoutje
    12k voor plaatsen vloerverwarming.
    En dan nog voor enkel de buizen en de collectoren. Dat is gewoon pure diefstal.
    Jezus Christus...
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    75€ de m2, daarvoor wil ik zelfs dat schijtwerk nog is doen :’)
    Hoor voor de leute eens bij bv Thermoduct wat een pakket kost voor vvw op uw technische plannen en ge begrijpt meteen waarom ik hier al eens gesproken heb van gangsters en maffiosi.

20k das begot ne prijs waarvoor ik vloerverwarming en een top-notch warmtepomp inc plaatsing verwacht

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Gaan jullie dan ook in retail winkels gaan eisen dat jullie gelijk wa praktisch aan inkoopprijs krijgen? Want dat is wat x2o en consoorten doen.

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Bekijk bericht
    Gaan jullie dan ook in retail winkels gaan eisen dat jullie gelijk wa praktisch aan inkoopprijs krijgen? Want dat is wat x2o en consoorten doen.
    Neen daarom hebben we X2O

Regels voor berichten