Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste
    ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Eigenlijk moeten ze gewoon eens een denkoefening maken é
    1. hoeveel keer per jaar willen we gaan
    2. en in correlatie daarmee: hoe ver moet het zijn?
    3. willen we er naartoe met de auto of is vliegtuig + huurauto een optie?
    4. Moet het aan de kust zijn?
    5. Zo ja, echt aan het strand of is een fietstocht van 5min ook goed?
    6. ...

Eventueel kunnen ze de belangrijkste vragen op 2 punten zetten en de andere op 1.
    Sowieso is aan de kust veel duurder dan 15 min het binnenland in. Eventueel is 1 of ander meer goed, maar dunno wie hier Lake Como vernoemde als niet toeristisch, mijn gepensioneerde vader ging daar al naartoe voor zijn plechtige communie
    Laatst gewijzigd door ToasT; 31 augustus 2020 om 20:35
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En als als ge dan toch met geld gaat gooien, gaat ge toch ni aan de lelijkste kust van Europa zitten stinken... Heb dat nooit gesnapt, de Belgische kust.
    Alle, toch schoon, vooral als ge fan zijt van meerdere bouwkunsten . Zeker dan ook iets kopen dat net in de 2e lijn ligt, kwestie van een mooi zicht te hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Het enigste wat daar te beleven valt is de Zoute Rally en zelfs dat is een flauw afkooksel van Pebble Beach of de Mille Miglia.

https://immofy.eu/nl/te-koop/orba/de...-sale?tab=true
    Zoiets is nieuwbouw en binnen budget op een mooie locatie.

https://www.dreamestate.be/detail-va...QaAuaDEALw_wcB
    Dit is boven budget, maar wel een serieus niveau hoger.

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Het enigste wat daar te beleven valt is de Zoute Rally en zelfs dat is een flauw afkooksel van Pebble Beach of de Mille Miglia.

https://immofy.eu/nl/te-koop/orba/de...-sale?tab=true
    Zoiets is nieuwbouw en binnen budget op een mooie locatie.

https://www.dreamestate.be/detail-va...QaAuaDEALw_wcB
    Dit is boven budget, maar wel een serieus niveau hoger.
    Man, had ik het geld, ik kocht die laatste en verhuis.

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    En als als ge dan toch met geld gaat gooien, gaat ge toch ni aan de lelijkste kust van Europa zitten stinken... Heb dat nooit gesnapt, de Belgische kust.
    Datte. Das goed om eens de dagjestoerist uit te hangen als het in het binnenland te warm is, maar daar stopt het ook.
    Als ik gepensioneerd ben of de lotto win, zou ik nog wel investeren in een vakantiewoning in Andalusië, regio Sevilla ()-Cádiz. Wel investeren in een goede airco en een kookwekker, zoals @ToasT het zo heerlijk verwoordde.

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Een voorbeeldje wat je kan vinden aan de Dalmatische kust: Brac property, House-Villa For sale, Brac, Croatia, 350.000 €, ID= 2510
    Well within budget

Of als het iets meer rustiek mag zijn Brac property, Old stone house For sale, Brac, Croatia, 90.000 €, ID= 2610

Deze vind ik ook best mooi, zelfs gerenoveerd onder het toezicht van "conservation department" Brac property, Old stone house For sale, Brac, Croatia, 350.000 €, ID= 2303

Maar gewoon opletten dat je als buitenlander wel ergens iets mag kopen

*edit* personal favourites: https://croatia-estate.com/propertie...sland-of-brac/
    https://croatia-estate.com/propertie...-stone-houses/ deze heeft zeker genoeg plaats voor heel de familie

Vastgoed met meer verhuur potentie:
    https://croatia-estate.com/propertie...ogoznica-area/ (extra appartement van 60m²)
    https://croatia-estate.com/propertie...-sea-for-sale/ (1 2 slaapkamer appartement, 1 1 slaapkamer appartement en 2 studio's met prive strand en pier)
    https://croatia-estate.com/propertie...-3-apartments/ (3 appartementen dus, gerenoveerd in 12-'13)

PS Als ze 1 van bovenstaande kopen, wil ik wel een weekje gratis mogen huren in 2021
    Of '22 mag ook, '23 zelfs ook nog
    Laatst gewijzigd door ToasT; 31 augustus 2020 om 21:42
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Begrijp wel niet goed, wanneer je echt op zoek gaat naar een buitenverblijf, moet je toch al ergens een shortlist hebben? Plaatsen waar je bent geweest en je je wel zou kunnen settelen, of die voor jou ergens speciaal zijn?

Zo droomt mijn vrouw van iets in Knokke, ikzelf van een chalet in de Alpen, en samen dromen we van een huis in Elounda of Agios Nikolaos op Kreta.

Maar zomaar denken "we willen iets kopen, maar hebben geen idee waar?". Dat vind ik toch vreemd.

Mijn ouders wonen bv al bijna 20 jaar parttime in Marbella. Die waren bewust naar iets op zoek in Zuid-Spanje. Dan ga je toch niet plots denken "hmm, Kroatië is anders ook niet mis"?

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Begrijp wel niet goed, wanneer je echt op zoek gaat naar een buitenverblijf, moet je toch al ergens een shortlist hebben? Plaatsen waar je bent geweest en je je wel zou kunnen settelen, of die voor jou ergens speciaal zijn?

Zo droomt mijn vrouw van iets in Knokke, ikzelf van een chalet in de Alpen, en samen dromen we van een huis in Elounda of Agios Nikolaos op Kreta.

Maar zomaar denken "we willen iets kopen, maar hebben geen idee waar?". Dat vind ik toch vreemd.

Mijn ouders wonen bv al bijna 20 jaar parttime in Marbella. Die waren bewust naar iets op zoek in Zuid-Spanje. Dan ga je toch niet plots denken "hmm, Kroatië is anders ook niet mis"?
    Die krijgen dat geld ineens in hun schoot geworpen door corona. Hebben zichh financieel altijd geconcentreerd op aflossing eigen woning. Ze zijn nu begin 40 en kinderen 13, 11 en 9, dus staan vol in het leven thuis in Vlaams Brabant.

Denk dat ze ook iets ruimer zijn gaan denken omdat veel van hun kennissen tegenwoordig eerder naar het oosten en noorden van Europa reizen voor vakanties dan de traditionele bestemmingen van de oudere en lager opgeleide Belgen (Frankrijk, Spanje, Italie) die nog in de zon gaan liggen bakken, net zoals die generaties meer rookten.

Ze staan dus ook open voor landen als Zweden en Finland.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ToasT Bekijk bericht
    Eigenlijk moeten ze gewoon eens een denkoefening maken é
    1. hoeveel keer per jaar willen we gaan
    2. en in correlatie daarmee: hoe ver moet het zijn?
    3. willen we er naartoe met de auto of is vliegtuig + huurauto een optie?
    4. Moet het aan de kust zijn?
    5. Zo ja, echt aan het strand of is een fietstocht van 5min ook goed?
    6. ...

....
    - 4 keer per jaar. Minstens 5 dagen per keer

- maximaal in 1 dag bereikbaar

- Alle mobiliteit is welkom, maar als er een vliegtuig nodig is, wel graag op een courante route die niet het risico loopt dat EasyJet of zo er ineens mee stopt.

- Mag ook binnenland, maar zoals gezegd, géén woestijn. Dwz als et in het binnenland is, wél in de buurt van een stad waar veel te beleven is.

- Mijn zus en haar familie zijn geen strandliggers (al kan een dagje daar rondhangen hun wel amuseren) . Ze zitten ook zeker niet te wachten op gebieden die in de zomer 35° C + zijn of zo

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Regio Denia is dan naar mijn mening een van de betere die ge kunt nemen in Spanje. Genoeg te doen, zeker gastronomisch. Niet té toeristisch. Denia zelf is duur door de jachthaven, maar alles er rond is goed te doen.

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Misschien is Ierland dan een optie, niet altijd het beste weer maar een fantastisch mooi land. De Connemara streek bv is , ook de Wicklow Mountains zijn prachtig.
    En je hebt ook geen problemen met de taal, dat is misschien ook wel een goed punt met die kleine kinderen.

Voorbeeldje (wel niet echt een vakantiehuisje ) https://www.daft.ie/galway/houses-fo...alway-2680575/

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dogmatisch Bekijk bericht
    Die krijgen dat geld ineens in hun schoot geworpen door corona. Hebben zichh financieel altijd geconcentreerd op aflossing eigen woning. Ze zijn nu begin 40 en kinderen 13, 11 en 9, dus staan vol in het leven thuis in Vlaams Brabant.

Denk dat ze ook iets ruimer zijn gaan denken omdat veel van hun kennissen tegenwoordig eerder naar het oosten en noorden van Europa reizen voor vakanties dan de traditionele bestemmingen van de oudere en lager opgeleide Belgen (Frankrijk, Spanje, Italie) die nog in de zon gaan liggen bakken, net zoals die generaties meer rookten.

Ze staan dus ook open voor landen als Zweden en Finland.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Idd die gaan naar Turkijen enzo

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik (persoonlijk) zou iets zoeken, dicht bij skigebied.
    Maar goed, zoals aangegeven hier, dat is enorm persoonlijk naar wat die graag doen etc

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Ik zou gewoon iets zoeken waar ik mij goed bij voel. Want als ge er 4a5 keer per jaar naar toe wilt en de kinderen wil meenemen moet je dit bijna altijd doen in schoolvakanties. Dus net het topmoment om te verhuren. Dan verlies je toch een serieus deel van uw opbrengsten van dat vastgoed dus als investering moet je het niet gaan bekijken. Enkel mssh de fysieke aankoop kan je wat bezien als een investering maar dan moet je een regio vinden waar de vastgoedprijzen in de toekomt serieus zouden gaan stijgen.

Regels voor berichten