fredenevy's schermafbeelding
    iTrader
    323 (98%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Inbouwzwembad - welk budget voorzien

Wij overwegen de aanschaf van een nieuwe woning.

Hierbij zouden wij graag een zwembad in de tuin hebben.
    We hebben namelijk geen zin om 5-6 maanden lang op een opbouwzwembad te zitten kijken.

Een zwembadje van 5a6m op circa 3,5m zou al moeten volstaan.

Het is vooral voor vertier en verfrissing.

Heeft iemand een idee welke budget hiervoor zou moeten voorzien worden?
    Iemand die hier reeds ervaringen mee heeft en enkele tips kan delen?

Ik kijk in ieder geval uit naar jullie tips.
    Zwaait de bisschop met zijn mijter, let dan op voor uwen schijter...

http://psnprofiles.com/FredEnEvy

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    24 Post(s)

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    24 Post(s)
    Mijn vader heeft een vijver van ongeveer 8 op 3m (geen rechthoek van vorm) en die heeft rond 2005 al rond de 20k gekost.
    En dan gaat het hier over een vijver, geen zwembad dat ook nog eens verwarmd moet worden en afgesloten moet worden, dus ik zou rekenen op minimum 30.000 euro.

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Klopt wel wat Mulan zegt...

Mijn vader heeft zijn eigen zwemvijver gezet (is tuinaannemer) en die was enkel aan kosten ook al 20 000€ kwijt. (wel deftige afwerking er rond ook meegeteld).

Langs de andere kant. Kunt ge wss wel een soort van prefab spel laten zetten en als al u technieken gewoon op een sokkeltje naast u zwembad komen zal het nu ook wel niet meer zo duur zijn. Mooi dat is dan wel een andere zaak

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    19 Post(s)
    Zwembaden zouden verboden moeten zijn of de waterfactuur zou * 1000 mogen zijn. Dat gezegd zijnde is uw grondstructuur ook zeer belangrijk voor de kost

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zwembaden zouden verboden moeten zijn of de waterfactuur zou * 1000 mogen zijn. Dat gezegd zijnde is uw grondstructuur ook zeer belangrijk voor de kost
    Als we daar mee gaan beginnen dan denk ik dat gazons het eerste doelwit mogen zijn
    *** Also sprach Zarathustra ***

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Zolang ze in België niet meer gaan belasten vanaf een bepaald m3 gaan er nog veel zwembaden bij komen...

iTrader
    0
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Als we daar mee gaan beginnen dan denk ik dat gazons het eerste doelwit mogen zijn
    Met het aantal Kuub dat in een zwembad zit kan ik mijn tuin veel sproeien hoor

En dat loopt dan nog eens terug de grond in

iTrader
    0
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    Zolang ze in België niet meer gaan belasten vanaf een bepaald m3 gaan er nog veel zwembaden bij komen...
    Buiten basistarief zou het idd pak duurder mogen zijn

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Met het aantal Kuub dat in een zwembad zit kan ik mijn tuin veel sproeien hoor

En dat loopt dan nog eens terug de grond in
    Jah maar een gewoon gazon is behalve een waterverslinder ook gewoon slecht voor de biodiversiteit.
    *** Also sprach Zarathustra ***

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Jaloerse non-discussie olé! Als ge u geen zwembad kunt permitteren aub ook niet de afgunstige eikel uithangen met wat eco-bullshit als excuus ervoor.

https://www.whoppapool.com/ is een vrij goede referentie voor wat een zwembad kost all-in. Tel daar wel nog eens een 7000 a 10.000 EUR bij voor een poolhouse (want uw pomp en filters enzo moeten ook ergens staan).
    Ik ben wel een grote voorstander van Polyethyleen tov Polyester, maar dan zit ge al rap op 40k.
    De offerte die ik heb liggen voor een 4x9 met wat tuinaanleg en een een fatsoenlijk gemetst tuinhuis/poolhouse bij kwam neer op een goeie 60.000 EUR btw in.
    Persoonlijk vind ik het teveel geld om dat in België te leggen. Zwembadbouw is in bv Spanje of Portugal veel goedkoper en ge hebt er ook meer geniet van

Het kan wel een stuk goedkoper, maar dan moet ge werken met holle isolatieblokken met wapening in. Daar beton in storten, volledig waterdicht maken en daarop een liner plaatsen (wat in mijn ogen op geen bal trekt) of betegelen en voegen met epoxymortel. Als ge dan een groot deel van de werken zelf kun uitvoeren dan is het realistisch om rond de 25.000 EUR rond te zijn.

Een liner-gebaseerd zwembad met metalen kuip is ook stukken goedkoper. Ge hebt een 4 op 8 al voor een 4000 EUR (inclusief boordstenen, pomp, filter, grondzeil, ladder, etc...). Moet natuurlijk nog wel grondwerk en plaatsing bij gerekend worden. En voor goed te zijn in Belgie ook een warmtepomp bij.

fredenevy's schermafbeelding
    iTrader
    323 (98%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Jaloerse non-discussie olé! Als ge u geen zwembad kunt permitteren aub ook niet de afgunstige eikel uithangen met wat eco-bullshit als excuus ervoor.

https://www.whoppapool.com/ is een vrij goede referentie voor wat een zwembad kost all-in. Tel daar wel nog eens een 7000 a 10.000 EUR bij voor een poolhouse (want uw pomp en filters enzo moeten ook ergens staan).
    Ik ben wel een grote voorstander van Polyethyleen tov Polyester, maar dan zit ge al rap op 40k.
    De offerte die ik heb liggen voor een 4x9 met wat tuinaanleg en een een fatsoenlijk gemetst tuinhuis/poolhouse bij kwam neer op een goeie 60.000 EUR btw in.
    Persoonlijk vind ik het teveel geld om dat in België te leggen. Zwembadbouw is in bv Spanje of Portugal veel goedkoper en ge hebt er ook meer geniet van

Het kan wel een stuk goedkoper, maar dan moet ge werken met holle isolatieblokken met wapening in. Daar beton in storten, volledig waterdicht maken en daarop een liner plaatsen (wat in mijn ogen op geen bal trekt) of betegelen en voegen met epoxymortel. Als ge dan een groot deel van de werken zelf kun uitvoeren dan is het realistisch om rond de 25.000 EUR rond te zijn.

Een liner-gebaseerd zwembad met metalen kuip is ook stukken goedkoper. Ge hebt een 4 op 8 al voor een 4000 EUR (inclusief boordstenen, pomp, filter, grondzeil, ladder, etc...). Moet natuurlijk nog wel grondwerk en plaatsing bij gerekend worden. En voor goed te zijn in Belgie ook een warmtepomp bij.
    Bedankt voor de duidelijke en nuttige info.

Had wel al een blauw vermoeden dat ik met een budget dat ik er aan wou geven (15a20k), niet ver ging komen.

Zo een zelfbouwpakket met holle ismo blokken had ik ook al gezien, maar heb daar toch mijn twijfels bij.

Misschien dan toch maar opteren voor een metalen zwembad en dat laten inbouwen.
    De vermoedelijke beperktere levensduur neem ik er dan wel graag bij
    Zwaait de bisschop met zijn mijter, let dan op voor uwen schijter...

http://psnprofiles.com/FredEnEvy

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Mijn schoonouders hebben zo een metalen en dat is na 20j nog altijd in orde (buiten dat de nieuwe hond wat aan de skimmer heeft geknabbeld)
    Het grote nadeel daar is dat filtering en dosage van producten volledig manueel is, wat het echt een sleur maakt. Een zwembad met automatische dosage, liefst op zoutbasis, is echt een meerwaarde.

Regels voor berichten