Pagina 8 van 8 Eerste ... 45678
    SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    maar kheb toch stiekem ook eentje voor Mitshu gevraagd, maar ik ga dat haar enkel zeggen als t goedkoper is :')

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hier thuis ook 2 Mitsubishi's. Geen klagen van.
    Jij had ook 1 unit in de hal boven hangen hé?

Hoe groot is ongeveer u 1ste verdiep en geraakt de koelte makkelijk naar de andere kamers?

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Jij had ook 1 unit in de hal boven hangen hé?

Hoe groot is ongeveer u 1ste verdiep en geraakt de koelte makkelijk naar de andere kamers?
    Ik heb maar een kleine bovenverdieping:

Ronde trappenhal (die ik langs onder kan afsluiten van alle andere kamers)

Pakt dat die ronde trappenhal zelf 2,5x2,5 is en een 6 meter hoog. => Die krijg je meteen koel.

Dan komen daar boven de 3 slaapkamers en de badkamer op uit. Als de airco aanzet sluit ik de deuren van de kamers waar het niet nodig is (zoals badkamer en speelkamer) en blijven dus onze kamer en een kinderkamer over. Als je de airco een uurtje op voorhand aangezet is het best aangenaam. (lees: hij haalt de vooropgestelde temperatuur uiteindelijk wel op de kamers) - er is echter wel een verschil in temp tussen de trappenhal en de kamers. Dus als je ermee kan leven dat het maar voor een paar graden af te scheren is tijdens de heetste nachten (dus ipv 27-28 kan je gerust naar 22) en het allemaal wat langer duurt, dan kan ik het aanraden. Indien je echt het volledige comfort wil dan hang je best per kamer een unit.

Voordeel is wel doordat die in de trappenhal hangt hij onhoorbaar is. Af en toe hoor je iets borrelen in de leiding van de condensatiepomp als die wat lucht getrokken heeft.

Ik spreek hier wel maar over een 1.75kwh unit, 1slaapkamer van 4x4 en eentje van 3x4. Die derde kamer is ook 4x4 maar nog niet alles moeten koelen dus.

Regels voor berichten