Pagina 7 van 9 Eerste ... 3456789 Laatste
    makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door biestig Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als gij dan toch zo goeiekoop zijt, kunde dan ook eens langs ons thuis passeren? We willen hier 1 buiten unit en 3 binnenunits op slaapkamers en heb al 4 aircomannen laten prijs opmaken en ze vragen allemaal 4700€ ex btw...
    Regio westerlo btw
    4700 exclusief btw vs mijn offerte van 5700 exclusief btw (6000 met btw) en je krijgt daarvoor 1 binnenunit meer dan mij ... dus goedkoop is het niet maar in verhouding tot mijn offerte, is uw offerte nog altijd erg cheap.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    En komaan zeg "online is alles goedkoper". Dat is een groot installatiebedrijf dat gewoon transparant zijn prijzen op de website heeft staan. Geen webshop in de Balkan ofzo.
    Nu ja, als je online iets ziet staan aan 400€. Offline zie je 500€ staan als prijzen. Hoeveel denk je dan dat de airco installateur zelf betaald heeft voor die airco? Dat is zeker geen 500€ want ook al zijn de marges niet zo groot, ook op de unit zelf verdient ie al geld.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Ik ben akkoord, ik wou er eigenlijk alleen maar op aansturen dat ge nogal graag hyperbolen gebruikt alst gaat over iets al dan niet adviseren

'brolunit die 8 keren luider is' of iets in die aard moest gewoon even genuanceerd worden imo. Voor de rest ist wel duidelijk dat ge weet waarover ge praat
    Heb nooit gezegd dat het brol is he, maar in het geval van die LG's is die standaard echt een el cheapo unit (goedkoop afgewerkt, geen ionisator) en kosten die artcools eigenlijk netto niet veel meer (procentueel wel ja, maar op een installatie van 6-7000 EUR is 140 EUR per unit extra nu ook het verschil niet).
    Ik weet wat ik betaald heb voor quasi de duurste binnenunits op de markt, mijn punt was vooral dat voor het budget dat hier werd aangerekend je ook gewoon zoiets mag verwachten en geen binnenunits van 3-400 EUR.

Mijne maat heeft hetzelfde voor hoor. Installatie met 4-split van 8kW in Fujitsu. Buitenunit kost dan uiteraard een fortuin. Alles naar de zolder getrokken met condenspompen terwijl het daar ook gewoon door de gevel kon met wat meer moeite doen. De absolute standaard binnenunits op gehangen om de prijs licht te drukken (KL serie)
    Resultaat is daar een installatie die niet mooi is en door het verschil in SCOP met een betere reeks ook nog eens meer verbruikt. Ook daar ging dat over een klein verschil in prijs, maar toen hij dat navroeg bij de installateur antwoordde die eveneens "ik hang deze overal en niemand klaagt daarover". Allemaal tof, maar hij had ook gewoon niks anders voorgesteld. Dat vond hij verloren tijd want "iedereen is toch content met dat goedkoopste model. Alst maar koud is he."
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Lode16's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb nooit gezegd dat het brol is he, maar in het geval van die LG's is die standaard echt een el cheapo unit (goedkoop afgewerkt, geen ionisator) en kosten die artcools eigenlijk netto niet veel meer (procentueel wel ja, maar op een installatie van 6-7000 EUR is 140 EUR per unit extra nu ook het verschil niet).
    Ik weet wat ik betaald heb voor quasi de duurste binnenunits op de markt, mijn punt was vooral dat voor het budget dat hier werd aangerekend je ook gewoon zoiets mag verwachten en geen binnenunits van 3-400 EUR.

Mijne maat heeft hetzelfde voor hoor. Installatie met 4-split van 8kW in Fujitsu. Buitenunit kost dan uiteraard een fortuin. Alles naar de zolder getrokken met condenspompen terwijl het daar ook gewoon door de gevel kon met wat meer moeite doen. De absolute standaard binnenunits op gehangen om de prijs licht te drukken (KL serie)
    Resultaat is daar een installatie die niet mooi is en door het verschil in SCOP met een betere reeks ook nog eens meer verbruikt. Ook daar ging dat over een klein verschil in prijs, maar toen hij dat navroeg bij de installateur antwoordde die eveneens "ik hang deze overal en niemand klaagt daarover". Allemaal tof, maar hij had ook gewoon niks anders voorgesteld. Dat vond hij verloren tijd want "iedereen is toch content met dat goedkoopste model. Alst maar koud is he."

" antwoordde die eveneens "ik hang deze overal en niemand klaagt daarover". Een late reactie op mijn post neem ik aan. Was als antwoord op uw statement: Lelijk en luid ding.
    "iedereen is toch content met dat goedkoopste model. Alst maar koud is he." Is ook wel gewoon waar in 80% van de gevallen.
    Swat, geen zin om hier verder op in te gaan. Ik wou enkel een nuance plaatsen bij uw nogal overroepen statement.

iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Ik vind dat gewoon een rare en contracommerciële mentaliteit, enkel het goedkoopste aanbieden. Zeker als ge dan een merk plaatst waar het prijsverschil tussen een topmodel en een instapmodel (die toch effectief een meerwaarde hebben) nog geen 10% van de factuurprijs gaat beïnvloeden, gezien de grootste kost de buitenunit en het werk is.

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Feedback over airco's Mitshubishi? Meer bepaald niet de instapversie maar de medium en luxe zeg maar, de MSZ-EF & MSZ-LN. Esthetisch spreken mij deze het meest aan en technisch vergelijking gaat nogal op met Daikin Stylish dus dat lijkt me ook ok.

Stylish:
    + plafond blazen
    + bekendst voor een reden?
    +/- onduidelijkheid welke luchtfiltering voorzien is?

Mitshu EF:
    voor mij de mooiste persoonlijk maar de andere 2 'geselecteerde' ook zeker ok
    nano-platinumfilter

Mitshu LN:
    zal iets duurder zijn als EF maar ook tikkeltje beter in alles (geluidsniveau pas verschil vanaf 4kW precies)
    plasma-duo filter (wie kan verschil uitleggen met nano en wat er ook in stylish mag zitten)
    (App mitshu gsm lijkt algemeen gezien wel user-friendlier ma da is geen beslissingswaarde)

Slayerbe's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SIO Bekijk bericht
    (App mitshu gsm lijkt algemeen gezien wel user-friendlier ma da is geen beslissingswaarde)
    TIL sommige airco's zijn tegenwoordig ook al 'smart' toestellen.
    Leuk voor integratie binnen een openHAB, Home Assistant, Domoticz of ander home automation systeem.
    Voor de rest kan ik al raden hoe vaak de bijhorende app gebruikt zal worden: zelden tot nooit. En dan is het maar te hopen dat die app nog werkt binnen x jaar, al zeker als het dan nog langs een extern cloud platform gaat.

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slayerbe Bekijk bericht
    TIL sommige airco's zijn tegenwoordig ook al 'smart' toestellen.
    Leuk voor integratie binnen een openHAB, Home Assistant, Domoticz of ander home automation systeem.
    Voor de rest kan ik al raden hoe vaak de bijhorende app gebruikt zal worden: zelden tot nooit. En dan is het maar te hopen dat die app nog werkt binnen x jaar, al zeker als het dan nog langs een extern cloud platform gaat.
    Exact. Is bij mij voor "smart" devices een vereiste, er moet een local API (of andere manier, mijn PV omvormer bv spuwt lokaal enkel een XML uit maar da's voldoende) voorzien zijn of het is njet.
    Voor a/c nog niet echt bekeken, maar enigste dat ik denk dat dit tot nu toe nog toelaten (van "bekende" merken), is Samsung. Al de rest moet over de cloud...

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    hier was het gewoon om die vanuit de zetel te kunnen opzetten ipv naar boven te moeten stappen ze

iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Schoonouders hebben Mitsubishi. Werkt zeer goed, hebben daar echt geen klagen van.

Daikin app is overigens echt bagger eenmaal ge van het lokaal netwerk af zijt.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Hier thuis ook 2 Mitsubishi's. Geen klagen van.

iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Zijn MSZ-EF modellen dat die hebben btw

Lode16's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vind dat gewoon een rare en contracommerciële mentaliteit, enkel het goedkoopste aanbieden. Zeker als ge dan een merk plaatst waar het prijsverschil tussen een topmodel en een instapmodel (die toch effectief een meerwaarde hebben) nog geen 10% van de factuurprijs gaat beïnvloeden, gezien de grootste kost de buitenunit en het werk is.
    Ik en volgens mij de meeste installateurs bieden aan wat de klant wenst. Klanten krijgen ook gewoon standaard de verschillende brochures en uitleg mee hoor.
    Los daarvan gaat ge gewoon de mist in met uw prijzen. Meerprijs gaat eerder naar 15-20%. Je kan online nog zoveel goochelen met prijzen. De marges zijn wat ze zijn. Buitenunit is idd de grote kost. Werk is bv amper 15% op laatste offerte. (8kw, 2x 5kw binnenunit).

Hier ook tevreden van de LG app. Zeer overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. Enkel geeft hij soms wel problemen met nieuwe installaties met 5ghz netwerken. Ik gebruik eigenlijk alleen maar de app. Afstandbediening ligt ergens weg in de schuif.

iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Ik moet echt niet online goochelen hoor, dat zijn de prijzen dat ze daar ook op de offertes zetten. Ik heb daar niet besteld omdat iemand in de bevriende kring ook aircos plaatst, maar het zijn geen online fabelprijzen.

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik vond die mitshu wel mooi en de vrouw de daikin dus we zijn nu prijs aan het vragen voor de daikin
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SIO Bekijk bericht
    Ik vond die mitshu wel mooi en de vrouw de daikin dus we zijn nu prijs aan het vragen voor de daikin
    Classic.

Regels voor berichten