Pagina 4 van 7 Eerste 1234567 Laatste

Discussie: Waterverzachters

Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    281 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Hier hebben wij ene van Aqua Service. Niet zoveel over te vertellen: vlot geïnstalleerd en doet zijn werk . Gelukkig liet ik hem het water testen voor hij vetrok, want de kraan stond nog op bypass
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii
    2018: New York | 2019: Denver - San Francisco | Florida

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik weet niet wat ik er van moet denken.
    We zijn daar al zo lang klant en dat ging altijd heel vlot, bij problemen even bellen en er stond al snel een technieken ter plaatse.
    Maar de laatste maanden kan je hen zelfs niet eens meer bereiken, begin dit jaar is de laatste keer dat we nog telefonisch contact met hen gehad hebben, sindsdien niets meer.
    Vorige woensdag nog een mailtje ontvangen van hen mbt factuur, van een persoonlijke naam @ kinetico.be met als functie customer development. Als je wil stuur ik deze in pb naar u
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Polle32's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Bekijk bericht
    Dus in uw jachtbak van de wc nog altijd evenveel kalk dan bijvoorbeeld.
    Regenwater .

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShovShov Bekijk bericht
    Vorige woensdag nog een mailtje ontvangen van hen mbt factuur, van een persoonlijke naam @ kinetico.be met als functie customer development. Als je wil stuur ik deze in pb naar u
    Dat mag altijd ja.
    De e-mail adressen die ik van hun heb zijn info@aquacare.be sales@aquacare.be en news@kinetico.be

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Bij een oudere vrouw die ik ken, heeft men een gemeenschappelijke waterontharder geïnstalleerd in het tellerlokaal van het appartementsblok. De syndicus heeft dit in orde gebracht, en alle eigenaars hun deel van de kosten laten betalen.

Nu is het zo dat die vrouw al een jaar eerder een individuele waterontharder had laten plaatsen in haar berging vanaf het moment dat ze in die nieuwbouw is ingetrokken. Zij heeft haar deel aan de syndicus netjes betaald, maar weigert om haar eigen waterontharder uit te schakelen "omdat dat veel geld gekost heeft".

Wat zijn hier de consequenties van? Is dit ongezond? Of is het werk van de tweede waterontharder dan nutteloos? Gaat er dan dubbel zoveel ontkalkt worden?

Ik heb haar aangeraden om dat toestel uit te schakelen of zelfs te verkopen, maar dat valt op een koude steen.

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik zou die inderdaad verkopen. Nu betaalt ze voor het zout en voor het extra waterverbruik door het spoelen.
    Waarschijnlijk zal er in de 'syndic' nu ook moeten betaald worden voor het water dat wordt gebruikt door het spoelen van de gemeenschappelijke ontharder en het zout ervoor.

Gewoon zeggen dat ze nu eigenlijk dubbel betaald om haar water te ontharden en dat ze waarschijnlijk nog nen schonen frank voor haren individuele ontharder kan krijgen.
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    45 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Bedankt overigens aan iedereen met input tot hiertoe.

Staan dus al op de lijst om te bevragen:
    - Ecowater
    - Bayard
    - Culligan
    - BWT
    Het heeft enige tijd geduurd maar vandaag de aanvragen voor info verstuurd naar bovenstaanden. Nu afwachten

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polle32 Bekijk bericht
    Regenwater .
    Als het iets is dat compact gemaakt is zal dat ook wel veel in appartementen geplaatst worden, en voorlopig zijn er nog weinig appartementen waar er regenwater is in ieder appartement.

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    45 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Het heeft enige tijd geduurd maar vandaag de aanvragen voor info verstuurd naar bovenstaanden. Nu afwachten
    Update: Culligan, Ecowater en Bayard op bezoek gehad. BWT nog steeds niets van gehoord, dus vallen af.

Culligan was minder. Ik heb ons probleem uitgelegd, vraagt die vervolgens aan mij op hoeveel °F ik het water dan wil afgeregeld zien. Tja wat weet ik dat nu, ik verwacht dat een verkoper mij daarover kan adviseren. Beetje jonge gast, kon het nog niet zo vlot overbrengen. Toestel dat voorgesteld was ("nummer 3") leek wel ok maar groot ten opzichte van de anderen met vergelijkbare specs en niet direct eigenschappen die er bovenuit springen.

De overblijvers:
    - Bayard Lucida Mini: compact, men schermt met laag zoutverbruik
    - Ecowater Evolution 300 Boost: groot en droog zoutvat, verbindt met wifi voor opvolging waterverbruik en notificaties wanneer zout bijna op is of bij abnormaal verbruik

Beiden zorgen bij installatie voor een resthardheid.
    Prijs ontloopt elkaar niet enorm.

Ik denk dus voor de Evolution 300 Boost te gaan. Iemand ervaring met deze?

Men stelde ook onderhoud voor. 120 euro per 2 jaar, die er ook voor zorgt dat de garantie naar 15 jaar wordt opgetrokken. Ik ben geneigd om daarop in te gaan. Tenzij dat een stom idee is?

gamer5's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb ook de evolution 300 boost van ecowater, met de filter in zodat je maar om de 2 jaar onderhoud moet hebben.

Heb geen ervaring met andere waterverzachters natuurlijk maar heb deze nu iets langer dan 2 jaar en heel tevreden van! Doet goed zijn werk, wij hadden hier echt heel veel kalk in het water.

Na 2 jaar was mijn eerste voorraad zout (100kg) nog zelfs niet helemaal op. Onderhoud vlot en leuk dat je via de app het verbruik kan opvolgen. Extra is als je mensen kan aanbrengen dat je 50kg zout krijgt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    'If you're not sure what to do with the ball, just pop it in the net and we'll discuss your options afterwards.' Bill Shankly. LFC YNWA!

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gamer5 Bekijk bericht
    Na 2 jaar was mijn eerste voorraad zout (100kg) nog zelfs niet helemaal op.
    Is dat dan zo bijzonder? 100kg zout op 2 jaar lijkt mij toch gigantisch veel? (Ik heb er geen ervaring mee)

gamer5's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Is dat dan zo bijzonder? 100kg zout op 2 jaar lijkt mij toch gigantisch veel? (Ik heb er geen ervaring mee)
    Heb toen verschillende vergeleken (minimax, iets met aqua...,...) en dat was het laagste verbruik dat er uit kwam. Er zijn apparaten die 100kg per jaar erdoor jagen (voor een doorsnee gezin)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    'If you're not sure what to do with the ball, just pop it in the net and we'll discuss your options afterwards.' Bill Shankly. LFC YNWA!

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    23 Post(s)
    Bij ecowater heb ik met batibouw offertes van de concurrentie getoond en korting gevraagd én gekregen. Aangezien je dan toch verschillende offertes in handen hebt, zou ik dat zeker ook proberen! Een neen heb je....

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    18 Post(s)
    Wij hebben die ook. Na een jaar hadden we iets meer dan 100kg erdoor (op 120m3 ongeveer). Gebruikt wel 80l voor te spoelen wat imo vrij veel is. Onderhoud nog niets van laten doen na 2j, wat zou daar aan moeten gebeuren?

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Wij hebben die ook. Na een jaar hadden we iets meer dan 100kg erdoor (op 120m3 ongeveer). Gebruikt wel 80l voor te spoelen wat imo vrij veel is. Onderhoud nog niets van laten doen na 2j, wat zou daar aan moeten gebeuren?
    Als ik dat Google kom ik inderdaad wel maar een vage uitleg tegen waarom dat onderhoud nodig heeft

Ja, een waterontharder heeft jaarlijks een onderhoud nodig. Hierbij wordt de werking van het toestel nagekeken en gecontroleerd. Indien nodig kunnen er dan onderdelen worden vervangen. In sommige gevallen zal het nodig zijn om de waterverzachter te ontsmetten en eventueel aangekoekte zoutresten te verwijderen.

Regels voor berichten