Pagina 1 van 3 123 Laatste
    FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)

Slopen huis op bouwgrond

Iemand een ruw idee wat een sloop van een huis zou kosten? Mijn schoonmoeder heeft eigenlijk een stuk grond in een heel mooie doodlopende straat waar zij nu woont maar staat klein lelijk huis op. Eigenlijk zou het beter zijn als zij in ons huis komt wonen, wij het hare overkopen/slopen/heropbouwen wat we zelf willen.

Vind verschillende sites om offertes aan te vragen maar wil die bedrijven niet lastig vallen.

Alvast bedankt.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Pakt 10k ofzo

Sent from my iPhone using Tapatalk

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    https://www.verbouwkosten.com/slopen-in-huis/

Maar je bedoelt dus: mijn schoonma woont in een klein, lelijk huis?

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    https://www.verbouwkosten.com/slopen-in-huis/

Maar je bedoelt dus: mijn schoonma woont in een klein, lelijk huis?
    Klein is niet zo objectief, lelijk is zeer subjectief maar het feit dat het geen dubbel glas, slecht dak, verwilderde tuin heeft,... Soit ik ga dat menske niet uit haar huis jagen zolang zij daar wil wonen. Maar als de moment er aan komt dat wij uit ons huidig huis gaan wil ik deze optie wel overwegen.

Daarnaast is haar moeder net gestorven, en daar is eigenlijk net hetzelfde verhaal van toepassing. Mooi lap grond, ouderwets klein huis. Helaas qua ligging voor ons niet zo goed.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Ik begin te lezen en ik lees 'heeft lap grond' en dan blijkt daar 'een huis op te staan en 'ze woont er in'

En dan nog eigenlijk

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    slopen van een normale oude woning (dus geen kast van een villa met kelder en bijgebouwen en te recupereren materialen enz in) kost doorgaans ergens tussen de 10k en 15k. Uiteraard ook op voorwaarde dat er geen asbest in te vinden is.

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Ik begin te lezen en ik lees 'heeft lap grond' en dan blijkt daar 'een huis op te staan en 'ze woont er in'

En dan nog eigenlijk
    Ik vind het al sympathiek dat hij zijn schoonmoeder eerst uit het huis wil vooraleer hij het wil slopen .

Is dat ook niet iets wat je eventueel (deels) zelf kan doen? Mits huur van een kraantje of iets dergelijks. Als het een klein huis is, is dat misschien nog doenbaar.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Ja, ik snap dat m'n vraag nogal gek klinkt maar ik wilde gewoon eens weten wat dat ongeveer kost aangezien ik er geen flauw idee over had. 10k vind ik niet zo veel klinken, ik dacht dat het richting 30k ging gaan om één of andere reden.

Maar allemaal geen zorgen, die kan daar gewoon blijven wonen, ga ze heus niet vermoorden ofzo..

Polestar's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ons huis was normaal 7K afbraak indien volledig gestript. Uiteindelijk is er een handelaar in oude bouwmaterialen het huis gratis komen afbreken inruil voor alle oude steen en dakpannen van de afbraak.
    Dus als er wel wat oude steen in te vinden is, is het de moeite om eens rond te horen. Want oude bouwmaterialen zijn zeer gewild.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Polestar; 22 mei 2020 om 15:54
    Currently playing: World of Warcraft Classic

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Inderdaad, kijk maar eens wat ze durven vragen voor sloophout van oude schuren en zo
    Indien het dakgebinte nog in goeie staat is, kan dat ook wel wat opleveren.

Het is net zoals mensen iemand betalen om een huis leeg te laten halen en dan verkopen die mannen de helft van die prullaria nog eens
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Ja, ik snap dat m'n vraag nogal gek klinkt maar ik wilde gewoon eens weten wat dat ongeveer kost aangezien ik er geen flauw idee over had. 10k vind ik niet zo veel klinken, ik dacht dat het richting 30k ging gaan om één of andere reden.

Maar allemaal geen zorgen, die kan daar gewoon blijven wonen, ga ze heus niet vermoorden ofzo..
    Alles hangt af van uw asbest.

Wij hebben een grote villa met kelder laten afbreken. Eerst alles zelf eruit gestript en verkocht wat kon. Daar hebben we 2500 euro uit verdiend.

We hadden offertes tussen 10K en 25K plus BTW. Die grootste uitschieter was een bedrijf dat de ongebonden gipsasbest in de kelder van de buizen wilde slijpen.

Uiteindelijk bij een goede firma in Vlaams Brabant terecht gekomen. Groot familiebedrijf met een pragmatische eigenaar. Hij heeft het voor 17.5K BTW incl. Gedaan. De asbest is opgelost geraakt.

Als je wil geef ik wel z'n naam door in PM

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hit Hard Bekijk bericht
    Ik vind het al sympathiek dat hij zijn schoonmoeder eerst uit het huis wil vooraleer hij het wil slopen .

Is dat ook niet iets wat je eventueel (deels) zelf kan doen? Mits huur van een kraantje of iets dergelijks. Als het een klein huis is, is dat misschien nog doenbaar.
    Uw huis zelf slopen dan moet je wel weten waar je mee bezig bent zeker met gehuurd materiaal. En om eerlijk te zijn bij oude huizen blijf je best weg van die stofwolk.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Kan je zo'n zoekertjes eigenlijk herkennen op de immo sites? Grond met een sloophuis.
    Want ik kom soms wel eens huizen tegen die eigenlijk rijp voor de sloop zijn, maar dan vragen ze nog superveel geld voor het huis zelf.
    Dus grond + krot + sloping + nieuwbouw komt dan op een veel te hoge prijs door dat krot die nog betaald wordt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Uw huis zelf slopen dan moet je wel weten waar je mee bezig bent zeker met gehuurd materiaal. En om eerlijk te zijn bij oude huizen blijf je best weg van die stofwolk.
    Waarom specifiek met gehuurd materiaal?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Kan je zo'n zoekertjes eigenlijk herkennen op de immo sites? Grond met een sloophuis.
    Want ik kom soms wel eens huizen tegen die eigenlijk rijp voor de sloop zijn, maar dan vragen ze nog superveel geld voor het huis zelf.
    Dus grond + krot + sloping + nieuwbouw komt dan op een veel te hoge prijs door dat krot die nog betaald wordt.

Waarom specifiek met gehuurd materiaal?
    Ik ga er van uit dat de meeste mensen geen eigen sloopkraan in de garage hebben staan

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Voor je het volledig sloopt bekijk je best eerst even of in jouw gemeente een afbraak en wederopbouw valt onder het 6% regime, zo niet zou ik je adviseren van op z'n minst nog één muur recht te laten staan als je van plan bent om daar zelf een woning op te zetten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht

Uiteindelijk bij een goede firma in Vlaams Brabant terecht gekomen. Groot familiebedrijf met een pragmatische eigenaar. Hij heeft het voor 17.5K BTW incl. Gedaan. De asbest is opgelost geraakt.
    Is het die uit Ternat? Want qua slopen zit daar wel één van de grootste die ik ken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Wanneer afbraak en wederopbouw mogelijk is aan 6% ipv 21% btw kunnen ze die grond + woning gerust 15% duurder verkopen. In the end zal je voor 'sloophuizen' en bouwgronden evenveel betalen.
    Laatst gewijzigd door Anoniem15; 29 mei 2020 om 13:39

Regels voor berichten