Pagina 3 van 3 Eerste 123
    wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Blijkbaar is dit inderdaad een fabeltje, nochtans zijn er al genoeg woningen op die manier 'gerenoveerd'.
    Momenteel zijn ze dit nog bezig in de buurt van mijn werk. Enkel de voorste muur gelijkvloers is gebleven maar ik denk dat dit meer te maken heeft met de lokalisatie op het perceel dan voor de btw.
    Staat namelijk nogal dicht tegen de rand ipv centraler op het perceel.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Het is perfect mogelijk dat bij een controle men nadien 21% op zal leggen. Hoe ga jij als bouwheer bewijzen dat die oude muren nog bestaan? Als je een controleur op uw dossier krijgt die erop uit is u te pakken dan hang je, zelf als je gelijk hebt.

Ik ken mensen die 5 jaar gerenoveerd hebben aan hun huis en 60K BTW met boette hebben mogen betalen. Die waren 100% in hun recht. De controleur moest en zou hun pakken. Hij zei zelfs letterlijk "Procedeer maar mijnheer, de staat heeft geld en ik ga om 17h naar huis".

Goed dat het bij jou allemaal oké is maar het kan verkeren hoor.
    Wat een cafepraat.
    Als ze 100% in hun recht zouden zijn, gingen ze die boete van 60k aanvechten. Tenzij dat 60k + boete wisselgeld is voor hen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het is perfect mogelijk dat bij een controle men nadien 21% op zal leggen. Hoe ga jij als bouwheer bewijzen dat die oude muren nog bestaan? Als je een controleur op uw dossier krijgt die erop uit is u te pakken dan hang je, zelf als je gelijk hebt.

Ik ken mensen die 5 jaar gerenoveerd hebben aan hun huis en 60K BTW met boette hebben mogen betalen. Die waren 100% in hun recht. De controleur moest en zou hun pakken. Hij zei zelfs letterlijk "Procedeer maar mijnheer, de staat heeft geld en ik ga om 17h naar huis".

Goed dat het bij jou allemaal oké is maar het kan verkeren hoor.
    Zever,gezever.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dus die mensen liegen mij wat voor? Oké jongens

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Was het door de 6% regel die 21% werd, of was het omdat ze de verbouwing niet tegoei gedocumenteerd hadden en beticht werden van zwartwerk met aannemers?

Want zulke verhalen heb ik zwart op wit gezien.
    Zelfbouwers/verbouwers die niet van alles documentatie hebben bijgehouden en hierop moesten ze dan boete betalen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zeg niet dat ze liegen over hun boete, maar ze zullen wel in fout geweest zijn.
    Welke mens gaat 60k betalen terwijl die in recht zou zijn? (Tenzij ge centen te veel hebt)

Er is amper controle op 6% btw, degene die toch gecontroleerd zijn , zijn mensen die de regels (max 49% oppervlakte mag nieuw zijn) immens overtreden.

Er zijn 2 mogelijkheden dat ze u komen controleren
    1. Verklikken
    2. Door btw controle die uw project als risicogeval ziet. Het lokale btwkantoor krijgt op voorhand!!! uw bouwvergunning voor een renovatie en zal deze bekijken in hoeverre ge safe speelt met de voorwaarden.(max 49% oppervlakte mag nieuwbouw zijn.) Hebde dus een plan waar ge flirt met deze regel of waar ze denken dat ge misbruik van 6% wilt maken krijgde controle.

Hier bij ons in de straat is er 2 maand geleden iemand die controle had. Daar stond letterlijk enkel nog maar een 4meter van de oude voorgevel. Heel het gelijksvloer was al geplaatst met snelbouwstenen. Dat was een woning van 398m2 na verbouwing terwijl die 4meter muur hebben laten staan. Die zijn dus (meer dan terecht) gepakt en zijn gestopt met de bouw(kunnen t niet betalen)

Trouwens: vergeet niet hoeveel pipos renoveren/verbouwen en denken dat ze recht hebben op 6% terwijl dat zo niet is. Uw maat zal wel tot die categorie behoren aangezien die achteraf gepakt werd.(bij btw aangifte)

Een maat van mij heeft ook ooit na btw aangifte bij nieuwbouw een boete gehad(te weinig btw betaald) en vond dat ook onterecht. Die zegt ook altijd tegen Jan en alleman dat dat is omdat die geen factuur van de keuken (lol) kon voorleggen. Maar dat hij mij tijdens de bouw altijd gezegd heeft dat ie de aannemer 50k en dakwerker 15k int zwart betaald heeft vergeet ie er wel altijd bij te zeggen.(op een bouw van 200k excl grond...Is al bijna 10j geleden)
    Tis niet omdat iemand iets zegt dat het ook zo is...
    Laatst gewijzigd door nokeyboard; 1 juni 2020 om 21:44

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik denk ook dat ze op zwart geld gepakt zijn, de voornaamste reden van btw aangifte bij einde bouw is net dit..

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SIO Bekijk bericht
    Ik denk ook dat ze op zwart geld gepakt zijn, de voornaamste reden van btw aangifte bij einde bouw is net dit..
    Welke aangifte

Na 2j is het nieuwe systeem nog altijd niet klaar

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Welke aangifte

Na 2j is het nieuwe systeem nog altijd niet klaar
    Inderdaad, gaat een mooie redding zijn hier..

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klopgeest Bekijk bericht
    Inderdaad, gaat een mooie redding zijn hier..
    Veel zelf gedaan?

Die BTW aangifte moet je dat nog doen wanneer je het huis ondertussen reeds verkocht hebt?

EDIT: Ik heb een achterbouw bij gezet waarvoor ik een vergunning heb aangevraagd, de rest van het huis heb ik gewoon gestript en daar was uiteraard geen vergunning voor nodig. Moet ik enkel voor die aanbouw dan een btw aangifte doen, of voor de gehele woning?
    Laatst gewijzigd door Anoniem15; 2 juni 2020 om 10:36

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Veel zelf gedaan?

Die BTW aangifte moet je dat nog doen wanneer je het huis ondertussen reeds verkocht hebt?
    Heel de (nieuw)bouw zelf gezet (uitzondering ramen/pleister/chappe/keuken natuurlijk). Geen verbouwing dus volledig off-topic hier.

Maar momenteel dus wel alle documenten mooi bijgehouden met de nodige foto's voor het geval ze met hun nieuw 'model' komen voor de BTW aangifte.

iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Veel zelf gedaan?

EDIT: Ik heb een achterbouw bij gezet waarvoor ik een vergunning heb aangevraagd, de rest van het huis heb ik gewoon gestript en daar was uiteraard geen vergunning voor nodig. Moet ik enkel voor die aanbouw dan een btw aangifte doen, of voor de gehele woning?
    Ik heb alles in de aangifte gestoken.

Regels voor berichten