Pagina 4 van 4 Eerste 1234

Discussie: einde van aardgas?

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Belangrijkste reden waarom ik geen radiatoren voorzien heb maar wel vloerverwarming is : Er staat geen radiator in de baan waar je na nagedacht te hebben nu toch liever een kast of... tegen zou willen zetten. Daarnaast win je wat plaats in die kleine woningen van tegenwoordig.

Nadeel naast degenen die chauffagist al heeft vermeld is dat uw vloer nu kwetsbaar is. Je kunt niet zoals in oudere huizen een paar gaten boren door de vloer om een buis of whatever even door te steken. Moet wat beter opletten als je dat doet, ook vervang je niet snel de radiator omdat deze nu in de grond zit. Dus hopelijk gaat dat materiaal 50 jaar mee :d.

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tin_Cricket Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Euh tuurlijk kan het. Als een last resort, want ja je probeert het eerst elders te verkopen of ervoor te zorgen dat je niet aan een overbevoorrading komt, maar het geleiden van elektriciteit naar de grond is effectief een ding. Look it up (weliswaar niet in België dat ik weet). Ik ging er even niet van uit dat iemand dom genoeg was om te stellen dat je dat fysiek moet inladen en leegkappen in een put
    Dat van die camion was nogal sarcastisch ja. Ik heb het even opgezocht, maar vind niet echt iets terug dat dat effectief gedaan wordt. Er zijn blijkbaar wel noodstops die dit doen, maar het effectief dumpen in de grond wordt maar uiterst zelden gedaan omdat het transformatoren of zelfs apparatuur in de huizen kan stukmaken.

Elektriciteit wordt dus voor zover ik kan zien niet "vaak" in de grond gedumpt. Tja, tenzij je gaat redeneren dat een kapotte wasmachine wat elektriciteit laat weglekken door de aarding. Dat zal over de hele wereld gezien wel vaak gebeuren, maar kan je niet echt als dumpen van elektriciteit beschouwen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het is daarmee dat ik het niet zo goed begrijp. Of versta ik verkeerd dat die tank onder zeer hoge druk en zeer lage temperatuur moet worden gehouden? Ik dacht ook gelezen te hebben dat het debiet dat lekt echt wel aanzienlijk is. Zo'n klein atoom indijken is moeilijk. Het is uiteindelijk ook gewoon elektriciteit opwekken om waterstof te maken om waterstof om te zetten in elektriciteit?

Van wat ik gelezen heb lijkt het mij momenteel nogal inefficiënt.
    Een waterstoftank moet niet op zeer lage temperatuur worden gehouden, maar ze staat inderdaad wel onder zeer hoge druk (indien vol). Die van de Hyundai Nexo (een waterstofauto) heeft een druk van 700 bar.

En het hele proces van waterstof maken uit elektriciteit om het daarna weer om te zetten naar elektriciteit is inderdaad veel minder efficiënt dan het gewoon in een batterij op te slaan. Maar ik verwacht wel dat het zijn toepassingen gaat hebben (waar batterijen te zwaar of te groot zijn bijvoorbeeld: vliegtuigen of vrachtwagens over lange afstand).

Regels voor berichten