SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Controversieel, ja, maar wél een pak efficiënter. Ook niet vergeten dat een groot deel van de waarde van die oude huizen uiteindelijk in de (vaak grote en goed gelegen) bouwgrond zit. Ik spreek hier ook niet over huizen van de jaren '80 ofzo hé, ik spreek over nog oudere huizen, waarbij men al 2, 3 renovaties gedaan heeft... en elke keer is dat gewoon oplapwerk. Investeringen spreiden of gewoon bepaalde zaken blijven uitstellen tot ze nooit gebeuren? Bijvoorbeeld bij veel renovaties ontsnapt men alsnog aan bepaalde verplichtingen die men bij nieuwbouw vaak wel oplegt: regenwaterput, zinkput, warmtepomp, ...

Ik kan er ook mee leven als men renovatie als alternatief toelaat, maar dan ook voor verkoop én met dezelfde verplichtingen als nieuwbouw op de meeste gebieden: minimum E-peil, regenwaterput, warmtepomp of zonnepannelen, etc.

Laten we wel wezen, veel van die eigenaren van oude woningen hebben goedkoop grond kunnen kopen, goedkoop kunnen bouwen... als ze dan naast hun woning die intussen afbetaald is geen spaarboek meer hebben... een woning is tegenwoordig voor jongeren quasi onbetaalbaar aan het worden, mede door die maatregelen van de overheid. Tijd om die lasten te herverdelen naar de verkopers zou ik dan zeggen. Men heeft de woonbonus afgeschaft ten nadele van de jongeren? Wel tijd om dat ook maar eens aan de aanbod/verkoopzijde een deel van de koek op te eisen...
    Maar de meeste jongeren die klagen dat ze geen woning kunnen kopen, kopen wel elke 6 maand een gsm van 1000 euro en gaan weken op vakantie naar verre bestemmingen.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Maar de meeste jongeren die klagen dat ze geen woning kunnen kopen, kopen wel elke 6 maand een gsm van 1000 euro en gaan weken op vakantie naar verre bestemmingen.
    Spreek je dan voor jezelf? Ik heb nog nooit een gsm gehad duurder dan €230 en die gaan meestal vele jaren mee... nooit buiten Europa op vakantie geweest.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Leuke anekdote, maar een druppel op een hete plaat. Face it: 2 generaties terug bouwen ze op 20 are zonder dat het iets kostte, nu kan je dat als gewone mens niet meer betalen; zelfs zonder iPhone ;-)
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    In de categorie: "je hebt maar ene zot nodig, dus laten we eens een absurd hoge prijs vragen":

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/...2798?searchId=

drolf's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaCucaracha Bekijk bericht
    In de categorie: "je hebt maar ene zot nodig, dus laten we eens een absurd hoge prijs vragen":

Het moet een speciale trap van goud zijn, 2 foto's hiervan zijn toch wat overdreven hoor.

Ik snap niet dat er publiek is voor zo'n prijzen voor zo'n type huis (halfopen).
    Iemand met 800k bouwt of koopt beter zelf een open bebouwing met 300k voor de grond is er nog een half miljoen over.
    Laatst gewijzigd door drolf; 5 augustus 2020 om 18:41

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik dacht dat 6% btw niet kan op nieuwbouw door EU regels?

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Die zullen hun eigen "bewoonbare oppervlakte van 455 m²" geloofd hebben en op basis daarvan de prijs gezet hebben zeker? Mij lijkt het in het beste geval eerder de helft te zijn.
    Ook fantastisch dat ze spreken van 4 slaapkamers zonder oppervlakte en denk ik maar een foto van 1 van de 4. Ook geen bouwjaar, EPC,...

Inderdaad geschift welke prijzen er soms gevraagd worden!
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)

Er wordt gelachen met die prijs maar ik zie die locatie in Grimbergen en denk dat dat binnenkort zonder meer verkocht geraakt.

Die kant kent hetzelfde probleem als hier wat verder in Overijse. Er werkt veel vermogend volk in Brussel en dan is die locatie top.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Zijn dat dan jouw vrienden waar je over spreekt?
    Ik ken niemand die elke 6 maand een nieuwe gsm van 1000 euro koopt (iphones koop je voor een pak minder en als je ze telkens verkoopt valt het nog mee wat je elke keer moet bijleggen).
    En degene die verre bestemmingen doen elk jaar, zijn niet degene die verwachten een huis te kopen omdat ze weinig sparen.

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Aan al die dat die prijs geschift vinden. Zoals gezegd door Avi, die locatie is goed als je in Brussel werkt. In de duurdere gemeenten van Brussel gaan kleinere huizen voor meer.

Je kan veel verbouwen aan een woning maar de locatie die kan je niet aanpassen, als die echt goed is.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Spreek je dan voor jezelf? Ik heb nog nooit een gsm gehad duurder dan €230 en die gaan meestal vele jaren mee... nooit buiten Europa op vakantie geweest.
    Nee ik sluit me volledig bij u aan.
    Maar er zijn er die geen geld hebben omdat ze alles hebben uitgegeven en dan klagen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Zijn dat dan jouw vrienden waar je over spreekt?
    Ik ken niemand die elke 6 maand een nieuwe gsm van 1000 euro koopt (iphones koop je voor een pak minder en als je ze telkens verkoopt valt het nog mee wat je elke keer moet bijleggen).
    En degene die verre bestemmingen doen elk jaar, zijn niet degene die verwachten een huis te kopen omdat ze weinig sparen.
    Nee maar zo zijn er weldegelijk hoor. Letterlijk eens iemand voor mij in de winkel horen zeggen toen ze vroegen of hij verzekering wou: 'nee dat hoeft niet, koop elke 3 maand een nieuwe'.
    Of leerlingen die geen stylo kunnen kopen maar wel nieuwste smartphone hebben
    Of die zowat elk festival afgaan en dan op hun 25e uiteraard geen euro op hun spaarrekening hebben.

Vroeger was de grond idd stuk goedkoper maar mensen verdienden ook wel minder (mss niet in verhouding) en je had gewoon minder andere kosten
    Mijn ouders gingen toen ze kind waren niet op vakantie naar buitenland of elk jaar skiën . Technologische dingen hadden ze ook niet, maar 1 auto, ...

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Er wordt gelachen met die prijs maar ik zie die locatie in Grimbergen en denk dat dat binnenkort zonder meer verkocht geraakt.

Die kant kent hetzelfde probleem als hier wat verder in Overijse. Er werkt veel vermogend volk in Brussel en dan is die locatie top.
    Sorry hoor, maar mijn ouders wonen een kilometer verder in Grimbergen (nog dichter tegen Vilvoorde, dus ook tegen Brussel) in een villa op 16 are met 2 inpandige garages en een zeer mooie tuin.
    Als dat huis 785.000 € waard is, is dat van mijn ouders minstens 1 miljoen waard en dat krijgen er nooit voor.

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als covid ons 1 ding gaat leren, dan is het hoe we bewuster gaan omgaan met de verhouding wonen-werken. Thuiswerk is hier om te blijven. Gedaan met pendelen naar Brussel of Antwerpen. Zullen eens zien welk effect dat gaat hebben op de prijzen in die regio's. Nu de hoofdprijs betalen is niet slim.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gravetiet Bekijk bericht
    Als covid ons 1 ding gaat leren, dan is het hoe we bewuster gaan omgaan met de verhouding wonen-werken. Thuiswerk is hier om te blijven. Gedaan met pendelen naar Brussel of Antwerpen. Zullen eens zien welk effect dat gaat hebben op de prijzen in die regio's. Nu de hoofdprijs betalen is niet slim.
    De mensen die veel thuiswerk kunnen doen, zijn niet de mensen die villa’s van +800k kunnen betalen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G63 Bekijk bericht
    De mensen die veel thuiswerk kunnen doen, zijn niet de mensen die villa’s van +800k kunnen betalen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Net wel. Waar je wel correct in bent is dat het vaak die mensen zijn die te bekrompen zijn om thuiswerk effectief te doen omdat het niet goed zit met het ego.

De enige grote groep 'grootverdieners' die niet echt van thuis kunnen werken zitten in de medische sector
    *** Also sprach Zarathustra ***

Regels voor berichten