Pagina 74 van 98 Eerste ... 246470717273747576777884 ... Laatste
    S1RBOT's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Argenta (hogere rentevoet én minder correcte info dan B) was geen probleem en Beobank ook niet, dus dat doe ik zeker niet.
    Maar kbc was voor de corona al "laat uw gegevens achter en volgende week belt 1 van onze mensen u" en nu was het via mail, op 2 weken tijd 1 mailtje genre "we'll get back to you!". Dus ofwel beleid zoals ing, ofwel slechte klantenservice
    KBC was hetzelfde bij mij. Om dan basically niet meer doen dan de simulatie op hun website in te vullen voor mij terwijl ik aan de telefoon hing.

Ben enkele banken afgegaan, maar heb momenteel het interessantste voorstel gekregen bij AXA. Bij de andere banken dan ook gehoord als er geen marge meer is voor onderhandeling en ze mij een voorstel kunnen doen dat meer in de lijn ligt van AXA, maar enkel BNP wilt hier in meegaan. De rest kan ECHT niet lager gaan want geeft al zijn beste tarieven. Ze zijn niet eens geinteresseerd in wat het beter voorstel inhoudt.

Nu heb ik hier zelf niet veel ervaring mee, maar mijn indruk is dat de meeste banken precies ook niet echt de moeite willen doen (of kunnen doen?) om me te overtuigen voor hun te kiezen.

Ik wacht dus nog even af wat BNP voor me kan doen en anders zal het snel beslist zijn.
    Laatst gewijzigd door S1RBOT; 14 juli 2020 om 02:48

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S1RBOT Bekijk bericht
    KBC was hetzelfde bij mij. Om dan basically niet meer doen dan de simulatie op hun website in te vullen voor mij terwijl ik aan de telefoon hing.

Ben enkele banken afgegaan, maar heb momenteel het interessantste voorstel gekregen bij AXA. Bij de andere banken dan ook gehoord als er geen marge meer is voor onderhandeling en ze mij een voorstel kunnen doen dat meer in de lijn ligt van AXA, maar enkel BNP wilt hier in meegaan. De rest kan ECHT niet lager gaan want geeft al zijn beste tarieven. Ze zijn niet eens geinteresseerd in wat het beter voorstel inhoudt.

Nu heb ik hier zelf niet veel ervaring mee, maar mijn indruk is dat de meeste banken precies ook niet echt de moeite willen doen (of kunnen doen?) om me te overtuigen voor hun te kiezen.

Ik wacht dus nog even af wat BNP voor me kan doen en anders zal het snel beslist zijn.
    Is de laatste 2 jaren wel zo. Ze zullen vooral moeite doen als ze denken dat je naast de je lening nog iets kunt opbrengen voor hun (uw geld daar hebben, beleggen, ...). KBC bv organiseert elk jaar gratis weekendjes weg voor 5e,6e jaars geneeskunde studenten, om hun dan toch al maar aan hun proberen te binden.

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    19 Post(s)
    https://www.nav.be/artikel/2630

Vind niet direct de post terug van de persoon die vroeg of de renteloze energielening ook geldig was voor wie al een woning had gekocht.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S1RBOT Bekijk bericht

Aan de huidige rentes verdienen banken eigenlijk amper iets aan een woonkrediet. Als het puur en alleen is om een krediet te krijgen gaan ze vandaag geen tijd spenderen aan herhaaldelijke rondes percentpuntjes afpingelen.

Als je ook nog bijkomende producten gaat kopen kan er soms meer gebeuren heb ik de indruk

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    KBC was bij ons degoutant om bij te gaan lenen.
    "Ja, we zullen u een afspraak geven binnen 3 weken op vrijdag, goed voor jullie?"
    - euhm, wij hebben een huis gekocht dus moeten binnen twee weken de lening rond hebben volgens de overeenkomst
    "Ja, allé dan, hoe veel verdienen jullie samen?"
    - Wij verdienen x samen, met die voordelen, en hebben die inbreng. Mijn familie is trouwens ook al > 25 jaar klant bij de bank (en met meer dan gewoon wat spaargeld)
    "Ja, dat maakt niet uit, wij werken met individuele diensten. Maar met dat inkomen en die leeftijd zijn jullie voor ons geen interessant publiek dus wij gaan jullie toch geen voordelig tarief kunnen geven. Maar als jullie echt willen kunnen we die afspraak nog wel vastleggen op datum x"

Mijn ervaring na 25 jaar klant te zijn bij KBC Ben daar dus ook geen klant meer. Ze waren uiteraard wel verschoten toen ik vertrok met alles daar.

Argenta zat bij ons echt een pak lager dan de andere banken qua tarief + de gratis bankkaarten en visa kaart zijn ook een mooie cadeau.
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaximumOfBass Bekijk bericht
    KBC was bij ons degoutant om bij te gaan lenen.
    "Ja, we zullen u een afspraak geven binnen 3 weken op vrijdag, goed voor jullie?"
    - euhm, wij hebben een huis gekocht dus moeten binnen twee weken de lening rond hebben volgens de overeenkomst
    "Ja, allé dan, hoe veel verdienen jullie samen?"
    - Wij verdienen x samen, met die voordelen, en hebben die inbreng. Mijn familie is trouwens ook al > 25 jaar klant bij de bank (en met meer dan gewoon wat spaargeld)
    "Ja, dat maakt niet uit, wij werken met individuele diensten. Maar met dat inkomen en die leeftijd zijn jullie voor ons geen interessant publiek dus wij gaan jullie toch geen voordelig tarief kunnen geven. Maar als jullie echt willen kunnen we die afspraak nog wel vastleggen op datum x"

Mijn ervaring na 25 jaar klant te zijn bij KBC Ben daar dus ook geen klant meer. Ze waren uiteraard wel verschoten toen ik vertrok met alles daar.

Argenta zat bij ons echt een pak lager dan de andere banken qua tarief + de gratis bankkaarten en visa kaart zijn ook een mooie cadeau.

Klopt niet, je moet binnen de termijn van 2 weken een kredietweigering van 2 banken kunnen voorleggen.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Klopt niet, je moet binnen de termijn van 2 weken een kredietweigering van 2 banken kunnen voorleggen.
    Klopt in 99% van de gevallen, wij moesten binnen twee weken de lening rond hebben om alles nog geregeld te krijgen om nog van de woonbonus te kunnen genieten. Bij ons was het dus wel cruciaal om zo snel mogelijk te handelen.
    Bij Argenta was het op 3 dagen geregeld.
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Rustig aan Musk. Het is maar een bank... Niet persoonlijk opnemen.

Wat is dit nu weer voor een antwoord? Verspreid gewoon geen nonsens, da's het enige waar ik op wou wijzen.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Is er ergens een rekentool (of heeft er iemand een sheet) waar ik kan uitrekenen hoeveel de rentevoet zou moeten dalen om een herziening bij een andere bank interessant te maken?
    Of iemand die kan zeggen hoeveel het kost om een lening te herschrijven, dan kan ik het zelf wel vlug in een rekenblad gieten.

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    19 Post(s)
    Het herschrijven bij de notaris is de grootste kost je, denk niet dat er "standaard" rekenmodules zijn daarvoor.

Thaiko's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    https://www.biddit.be/nl/catalog/detail/182738

Wij kijken momenteel naar dit. We zouden het huis meteen terug verkopen en op de grond ernaast iets zelf bouwen. Gebeld naar notaris en gemeente en dit zou blijkbaar perfect kunnen, mits 10% RR te betalen en bepaalde bouwvoorwaarden te respecteren. De grond ernaast en het huis zelf staat apart in het kadaster, nu zou ik enkel een bouwvergunning moeten aanvragen.

Alleen de bank nog niet gebeld. We zouden dan een lening aangaan voor dat huis, om het vervolgens over te zetten naar ons huis dat we gaan bouwen. Is dit ook allemaal mogelijk?

Het enige risico dat ik zie is dat het lang zou kunnen duren alvorens de oude woning verkocht zal geraken.
    What if money didn't matter? - Alan Watts.

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    Is er ergens een rekentool (of heeft er iemand een sheet) waar ik kan uitrekenen hoeveel de rentevoet zou moeten dalen om een herziening bij een andere bank interessant te maken?
    Of iemand die kan zeggen hoeveel het kost om een lening te herschrijven, dan kan ik het zelf wel vlug in een rekenblad gieten.
    Heb je hier iets aan? https://www.spaargids.be/sparen/herziening-lening.html

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Wat is dit nu weer voor een antwoord? Verspreid gewoon geen nonsens, da's het enige waar ik op wou wijzen.

Ik heb mijn redenen om geen fan te zijn van ING en Argenta en jij gaat mij niet zeggen dat ik daar niet voor mag uit komen. Wat is me dat toch jongen.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Ik heb mijn redenen om geen fan te zijn van ING en Argenta en jij gaat mij niet zeggen dat ik daar niet voor mag uit komen. Wat is me dat toch jongen.
    Jij mag uw redenen hebben, maar dat is zo van die onzin zoals "BMW's zijn dikke rommel want mijne is ooit in panne gevallen"

Laat maar gewoon zijn, da's het beste. Ik wil zeker niet zeggen waar jij wel of niet voor mag uitkomen, maar laat de denigrerende ondertoon maar achterwege.

Edit: nu goed dat duimpje van mij was ook maar ambetant en onnodig bij nader inzien, excuses daarvoor.
    Laatst gewijzigd door Musk; 14 juli 2020 om 11:59
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Jij mag uw redenen hebben, maar dat is zo van die onzin zoals "BMW's zijn dikke rommel want mijne is ooit in panne gevallen"

Laat maar gewoon zijn, da's het beste. Ik wil zeker niet zeggen waar jij wel of niet voor mag uitkomen, maar laat de denigrerende ondertoon maar achterwege.

Edit: nu goed dat duimpje van mij was ook maar ambetant en onnodig bij nader inzien, excuses daarvoor.
    Mijn indruk van ING en Argenta is vooral gevormd door onze ervaringen van een paar jaar terug. Het ging om een complex dossier van meerdere producten (waaronder kredieten) en wij hadden toen op voorhand reeds opgelegd wat de optimale structuur was (uitgezet door boekhouders) en wat onze verwachtingen waren omdat we geen tijd hadden voor een spelletje percentpuntjes afdingen. Alle banken hebben zich daar toen goed aan gehouden behalve die twee (en dat was overduidelijk in het dossier dat ze aanboden).

Ook mijn excuses voor de giftige toon.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten