Pagina 73 van 98 Eerste ... 236369707172737475767783 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jackerath Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Van de weinige lessen elektriciteit die ik heb gekregen, dacht ik me toch te herinneren dat schuin slijpwerk niet toegestaan is. Dit zijn foto's die ik zelf heb genomen tijdens de bouw van mijn SOD appartement. Als ik 1 ding geleerd heb, dan is dat je zelf zoveel mogelijk ter plaatse moet gaan om alles te controleren en uitgebreid foto's te nemen zodat je achteraf kan zien wat ze waar uitgespookt hadden. Nu weet ik tenminste dat ik moet opletten met de boormachine als ik daar in die buurt iets wil doen.

Die elektricien was ook nog van de oude stempel. Heb het nog serieus aan de stok gehad met die kerel, want die had mijn duurbetaalde UTP-kabels ingesneden tijdens het trekken, en beweerde dan doodleuk dat je toch maar 4 van de 8 aders in "die telefoonkabel" nodig hebt.
    De reden dat ik gehoord heb, en lijkt me ook logisch, om beter niet horizontaal te slijpen is dat het de muur kan verzwakken maar dat hangt natuurlijk ook af van de lengte van de sleuf en de dikte van de muur. Wel is ne kerel gezien die leidingen van zijne airco horizontaal had ingeslepen over een redelijke afstand, niet zo slim of ik hoop dat die serieus dikke muren had...

Profitable's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaTi Bekijk bericht
    Wordt de woonbonus behouden bij het verkopen en kopen van een ander huis?
    Met een pandwissel kan dat, maar de vraag is hoelang nog. Volgens de bank gaat de overheid deze loophole wellicht snel dichttimmeren, want nu verliest de overheid dubbel: mensen behouden hun woonbonus en genieten van lagere registratierechten (compensatie afschaffing woonbonus).

Bij ons blijft er een minimaal gedeelte van onze 'oude' lening behouden en de rest wordt omgezet in een nieuw krediet. Dus dat stuk is nog aan een hogere interestvoet dan die van onze nieuwe (1,2% ipv 0,85%) maar hierdoor trekken we nog +-25k woonbonus in de komende jaren.

Dus te bekijken of dat ook voor jullie interessant is.
    Life is all about being Profitable.

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    19 Post(s)
    Net terug van ing ivm nieuw hypothecair krediet, wordt momenteel dankzij corona ENKEL aan gekende klanten gegeven waarvan hun loon reeds bij hen wordt gestort omdat te veel klanten betalingsuitstel hebben gevraagd "en zelfs al zouden ze toezeggen vanuit Brussel zal het waarschijnlijk aan een rentevoet rond de 4.5% zijn"
    Ik probeer ook al 2 weken een afspraak bij kbc te krijgen maar snap nu waarom ik er geen krijg, die kunnen waarschijnlijk ook gewoon geen nieuwe leningen toestaan

iTrader
    -1 (0%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij zijn ondertussen al van 25 juni aan het wachten op nieuws over onze lening. We doen het via hypotheekwinkel, vorige week vrijdag zat de bank waar we willen lenen door drukte en verlof nog maar aan de aanvragen van 19 juni.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Net terug van ing ivm nieuw hypothecair krediet, wordt momenteel dankzij corona ENKEL aan gekende klanten gegeven waarvan hun loon reeds bij hen wordt gestort omdat te veel klanten betalingsuitstel hebben gevraagd "en zelfs al zouden ze toezeggen vanuit Brussel zal het waarschijnlijk aan een rentevoet rond de 4.5% zijn"
    Ik probeer ook al 2 weken een afspraak bij kbc te krijgen maar snap nu waarom ik er geen krijg, die kunnen waarschijnlijk ook gewoon geen nieuwe leningen toestaan
    ING is ook zo'n bank waar je best ver van weg blijft. Net niet even erg als Argenta.

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Net niet even erg als Argenta.
    Ik ben eigenlijk wel tevreden van Argenta. Geen opdringerige verkoopstrucken (KBC doet dat wel..), gratis rekening, pensioenfonds dat het goed doet, lening herzien zonder kosten, snel een afspraak, app doet alles wat het moet doen...

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    ING is ook zo'n bank waar je best ver van weg blijft. Net niet even erg als Argenta.
    Ja mooi wat banken vergelijken en ze in ene weg over dezelfde kam scheren.

Vroeger bij BNP, dat kantoor zat vol idioten, nu bij Argenta en heb een goed en gemoedelijk contact met de bankdirecteur. Maar toch ga ik niet rondbazuinen dat BNP een slechte bank is en Argenta niet...

GigaPixels's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ergens op letten bij aankoop SOD woning?

Ik denk zowel aan kant van de banken (krediet), als praktische kant.

Zo kunnen we bv van alles nog aanpassen (=bijbetalen). Sommige dingen lijken zeer goedkoop, anderen zeer duur (zoals 14k ex btw airco)...

Sent from my iPhone using Tapatalk
    9lives' hack fiasco: 1 | 2 | 3

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GigaPixels Bekijk bericht
    Ergens op letten bij aankoop SOD woning?

Ik denk zowel aan kant van de banken (krediet), als praktische kant.

Zo kunnen we bv van alles nog aanpassen (=bijbetalen). Sommige dingen lijken zeer goedkoop, anderen zeer duur (zoals 14k ex btw airco)...

Dat je uw budget onder controle houdt, en goed kijkt wat je voor uw geld krijgt.
    Pluis dus vooral goed het lastenboek uit. Vraag naar met welke leveranciers ze werken en ga daar kijken wat je krijgt volgens lastenboek en kijk wat je wilt en hoeveel dit kost.
    Ook belangrijk voor uw krediet, dat je niet te weinig leent uiteraard.

En tijdens de uitvoering vooral veel gaan kijken en zo snel mogelijk fouten melden en laten aanpakken. Dat laatste is trouwens universeel voor alles in de bouw wat je laat doen
    Ik heb nog nooit geweten dat alles foutloos en zonder opmerkingen van de eerste keer is uitgevoerd. Stom maar het is jammer genoeg wel zo
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Ja mooi wat banken vergelijken en ze in ene weg over dezelfde kam scheren.

Vroeger bij BNP, dat kantoor zat vol idioten, nu bij Argenta en heb een goed en gemoedelijk contact met de bankdirecteur. Maar toch ga ik niet rondbazuinen dat BNP een slechte bank is en Argenta niet...
    Rustig aan Musk. Het is maar een bank... Niet persoonlijk opnemen.

Plutus's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Beleid van ING omtrent hypothecaire kredieten is naar ‘t schijnt recent veranderd in de negatieve zin, zoals hier dus uit blijkt.
    Zeker niet extrapoleren naar de andere banken dus ;-)

iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Dat je uw budget onder controle houdt, en goed kijkt wat je voor uw geld krijgt.
    Pluis dus vooral goed het lastenboek uit. Vraag naar met welke leveranciers ze werken en ga daar kijken wat je krijgt volgens lastenboek en kijk wat je wilt en hoeveel dit kost.
    Ook belangrijk voor uw krediet, dat je niet te weinig leent uiteraard.

En tijdens de uitvoering vooral veel gaan kijken en zo snel mogelijk fouten melden en laten aanpakken. Dat laatste is trouwens universeel voor alles in de bouw wat je laat doen
    Ik heb nog nooit geweten dat alles foutloos en zonder opmerkingen van de eerste keer is uitgevoerd. Stom maar het is jammer genoeg wel zo
    Merci! Zelf een beetje een leek (vandaar: nieuwbouw), dus dat wordt goed opletten voor die gebreken.

Budget is onder controle van bij de start gelukkig, in die zin dat we reserves behouden na eigen inbreng. Dat neemt niet weg dat ik graag te veel betaal, of deze reserves volledig ‘weg’ wil.

Iemand die ervaring heeft met onderhandelen ivm zo’n nieuwbouw?
    De ‘basisprijs’ van de woonst zal wel vast staan, maar mogelijk is er iets te doen met de extra’s? (Zonnepanelen, airco, aanpassingen allerhande zoals douche,..)
    We gaan toch aan 25-30k aan zo’n extra zitten ruw geschat in mijn Excel.
    Kleine kans dat we voor al die zaken aparte bedrijven gaan aanspreken om offerte op te vragen.

iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Banken die interessanter leningen geven voor BEN woning?

Site van de Vlaamse Overheid duidt dit aan, maar kent niet echt veel animo bij de banken lijkt me.

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plutus Bekijk bericht
    Beleid van ING omtrent hypothecaire kredieten is naar ‘t schijnt recent veranderd in de negatieve zin, zoals hier dus uit blijkt.
    Zeker niet extrapoleren naar de andere banken dus ;-)
    Argenta (hogere rentevoet én minder correcte info dan B) was geen probleem en Beobank ook niet, dus dat doe ik zeker niet.
    Maar kbc was voor de corona al "laat uw gegevens achter en volgende week belt 1 van onze mensen u" en nu was het via mail, op 2 weken tijd 1 mailtje genre "we'll get back to you!". Dus ofwel beleid zoals ing, ofwel slechte klantenservice

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GigaPixels Bekijk bericht
    Banken die interessanter leningen geven voor BEN woning?

Site van de Vlaamse Overheid duidt dit aan, maar kent niet echt veel animo bij de banken lijkt me.

Bij argenta en beobank alvast niet, logisch ook aangezien dat de standaard wordt!

Regels voor berichten