iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ok, dus eigenlijk is het de schuld van de eerlijke eigenaar die niet uit was op plat winstbejag.
    @LaCucaracha: zou je nog hoger geboden hebben dan de vraagprijs?

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jackerath Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ok, dus eigenlijk is het de schuld van de eerlijke eigenaar die niet uit was op plat winstbejag.
    @LaCucaracha: zou je nog hoger geboden hebben dan de vraagprijs?
    Basically
    Ja, maar niet veel, want waar eindigt het dan... Maar indien makelaar had gezegd: lap er 5k bij en het is van jullie, zouden we dat wle gedaan hebben...

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaCucaracha Bekijk bericht
    Basically
    Ja, maar niet veel, want waar eindigt het dan... Maar indien makelaar had gezegd: lap er 5k bij en het is van jullie, zouden we dat wle gedaan hebben...
    Allez,

Om u erover te zetten, heb ik nog eens de woningen afgegaan. Deze keer wel in aartselaar, aangezien dat een nieuwe zone was :d

https://immo.vlan.be/nl/detail/villa...elaar/ran90482 Deze voldoet , al moet je wel 150k onder de vraagprijs bieden en zit het aan uw top wat je er voor wilde geven. Maar mij leek de woning wel een grotere waarde te hebben dan degene die je van plan was om te kopen. Die vond ik eigenlijk in vergelijking met al de andere woningen die je al had laten zien eigenlijk te duur voor wat het is. 9 minuten met de fiets van het station.

https://immo.vlan.be/nl/detail/villa...elaar/ran26419 : eigenlijk gelijkaardig van de bovenvermelde. Vorige lijkt mij op het eerste zicht wel beter afgewerkt, maar ruimten lijken hier misschien iets polyvalenter. Maar te bekijken :d. Wel 11 minuten met de fiets van het station.

Voor de rest niets wat voldoet. Behalve als je 1.4 - 2.5 miljoen wilt spenderen :d.

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Allez,

Om u erover te zetten, heb ik nog eens de woningen afgegaan. Deze keer wel in aartselaar, aangezien dat een nieuwe zone was :d

https://immo.vlan.be/nl/detail/villa...elaar/ran90482 Deze voldoet , al moet je wel 150k onder de vraagprijs bieden en zit het aan uw top wat je er voor wilde geven. Maar mij leek de woning wel een grotere waarde te hebben dan degene die je van plan was om te kopen. Die vond ik eigenlijk in vergelijking met al de andere woningen die je al had laten zien eigenlijk te duur voor wat het is. 9 minuten met de fiets van het station.

https://immo.vlan.be/nl/detail/villa...elaar/ran26419 : eigenlijk gelijkaardig van de bovenvermelde. Vorige lijkt mij op het eerste zicht wel beter afgewerkt, maar ruimten lijken hier misschien iets polyvalenter. Maar te bekijken :d. Wel 11 minuten met de fiets van het station.

Voor de rest niets wat voldoet. Behalve als je 1.4 - 2.5 miljoen wilt spenderen :d.
    Ik kom 2x op hetzelfde pand uit
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Heb je eigenlijk al interessante huizen gezien die je kreeg via makelaars dat je gecontacteerd hebt?

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaCucaracha Bekijk bericht
    Probleem is als je al onze criteria qua locatie optelt ( max 15 min van schoonouders met wagen, station op wandel/fietsafstand met goeie verbinding naar Antwerpen,, rustig gelegen, niet te ver van autosnelweg, deftige gemeente) er gewoon niet zo heel veel opties zijn.
    We kijken momenteel rond in Aartselaar, Puurs (enkel Ruisbroek is eigenlijk interessant qua locatie) , Rumst, Duffel ( slechts een deel is interessant qua locatie) Bornem en dus Kontich.
    Willebroek is marginaal, dus dat laten we zo
    Schoonouders wonen in Boom btw.

Indien we met de factor schoonouders/treinstation geen rekening dienden te houden, waren de mogelijkheden veel uitgebreider natuurlijk... Konden we ons ook ten noorden van Antwerpen vestigen.
    Laat dat criteria vallen van 15minuten naar schoonouders, en uw keuze is al een pak ruimer. Waarom specifiek ook 15?
    Je maakt het jezelf ook zeer moeilijk op die manier natuurlijk :P
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Locatie is alles, ik zou ook liever wat langer zoeken dan dit te laten vallen.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Crappy makelaar dan eigenlijk, heeft die verkoper 5k gekost.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Dit.

Zou hier als verkoper ook niet mee kunnen lachen.

Li1quid's schermafbeelding
    iTrader
    99 (98%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...goedbarometer/

Gemiddeld betaalt u voor een appartement 242.024 euro, 5,9 procent of 14.000 euro meer dan in 2019.
    Daar sta ik dan als single zonder woonbonus
    PSN: Li1quid

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chilliewillie88 Bekijk bericht
    Dit.

Mja jongens. Er staan nog huizen te koop die correct geprijsd zijn hé. En @LaCucaracha komt zelf af met 5000 euro. Op een vraagprijs van 739K. Het is dus niet dat de makelaar dat pand 50K misschat had. Tenzij het pand gewoon absoluut te laag of te hoog geplaatst stond kan je daar moeilijk een zinvolle discussie rond hebben.

Het was wel een schoolvoorbeeld van hoe heet de markt staat momenteel. Vroeger durfde ik nog zeggen dat een goed pand aan de correcte prijs binnen de week verkocht is. Het is ondertussen dus blijkbaar al een kwestie van amper een dag geworden. Zot toch.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Laat dat criteria vallen van 15minuten naar schoonouders, en uw keuze is al een pak ruimer. Waarom specifiek ook 15?
    Je maakt het jezelf ook zeer moeilijk op die manier natuurlijk :P
    Het is 8h15 's ochtends en kleine mini-kakkerlak heeft juist zijn pamper opgeblazen met oranje diarree. Dan is het wel zo handig dat de schoonouders geen uur rijden wonen

iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Allez,

Merci voor de opzoeking... Deze staat al een tijdje bij onze bewaarde panden.
    Huis vinden we langs buiten niet zo mooi, langs binnen wel. EPC D (Kontich C) , tuin vond ik in huis in Kontich ook beter...
    Is qua locatie naar schoonouders toe wel beter... Wel wat verder van station, maar 9 min met de fiets is nog OK. Onroerende voorheffing ligt ook dikke 1000 € hoger dan huis in Kontich....
    Voor die prijs toch redelijk wat nadelen...
    Geven we max 785k aan... Nog 200 dat eraf moet dus.
    Is 2 keer dezelfde woning btw
    Laatst gewijzigd door LaCucaracha; 8 juli 2020 om 09:14

iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Mja jongens. Er staan nog huizen te koop die correct geprijsd zijn hé. En @LaCucaracha komt zelf af met 5000 euro. Op een vraagprijs van 739K. Het is dus niet dat de makelaar dat pand 50K misschat had. Tenzij het pand gewoon absoluut te laag of te hoog geplaatst stond kan je daar moeilijk een zinvolle discussie rond hebben.

Het was wel een schoolvoorbeeld van hoe heet de markt staat momenteel. Vroeger durfde ik nog zeggen dat een goed pand aan de correcte prijs binnen de week verkocht is. Het is ondertussen dus blijkbaar al een kwestie van amper een dag geworden. Zot toch.

Het is 8h15 's ochtends en kleine mini-kakkerlak heeft juist zijn pamper opgeblazen met oranje diarree. Dan is het wel zo handig dat de schoonouders geen uur rijden wonen
    Dat is inderdaad de reden
    we hebben een ruim budget, dus waarom zouden we moeten inboeten op de locatie?
    Buiten je gewenste regio gaan, doe je enkel om budgettaire redenen.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chilliewillie88 Bekijk bericht
    Dit.

Zo is het ook nooit goed hé. Voor velen zijn makelaars zakzetters, bedriegers, sjoemelaars en houden ze de prijzen kunstmatig hoog.

Nu heb je een makelaar die het eerlijk en correct speelt, de vraagprijs is geboden, en nu is het ook niet goed?

Trouwens, heel kortzichtig hoe jullie denken. Die makelaar kan nu mss het pand van die kopers ook verkopen of verhuren, en ook LaCucaracha is niet slechtgezind op die makelaar dus kan later eventueel ook nog via hem kopen/verkopen. Mocht hij ze beide tegen mekaar hebben laten opbieden, was op zijn minst 1 van die partijen niet tevreden en ging hij die nooit meer terugzien.

Een makelaar draait heel hard op naamsbekendheid en reputatie, en als haai bekend staan helpt daarin echt niet.

Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Zo is het ook nooit goed hé. Voor velen zijn makelaars zakzetters, bedriegers, sjoemelaars en houden ze de prijzen kunstmatig hoog.

Nu heb je een makelaar die het eerlijk en correct speelt, de vraagprijs is geboden, en nu is het ook niet goed?

Trouwens, heel kortzichtig hoe jullie denken. Die makelaar kan nu mss het pand van die kopers ook verkopen of verhuren, en ook LaCucaracha is niet slechtgezind op die makelaar dus kan later eventueel ook nog via hem kopen/verkopen. Mocht hij ze beide tegen mekaar hebben laten opbieden, was op zijn minst 1 van die partijen niet tevreden en ging hij die nooit meer terugzien.

Een makelaar draait heel hard op naamsbekendheid en reputatie, en als haai bekend staan helpt daarin echt niet.
    dat is geen kwestie van tegen elkaar laten opbieden. als kandidaat-koper moet je toch altijd vrij kunnen zijn om een bod te doen wat je zelf wil, hetzij de vraagprijs, hetzij onder de vraagprijs of hetzij boven de vraagprijs.

Lijkt me gewoon een makelaar die de verkoop heel snel wou afronden en vooral niet te veel moeite erin wou steken om nog een betere prijs te bekomen voor zijn verkoper, die er in dit geval héél duidelijk had ingezeten. In dit geval zouden zowel verkoper als koper tevreden geweest zijn met een bod boven de vraagprijs. Dus wel degelijk crappy makelaar die om zijn commissie binnen te halen niet te veel werk wou doen.

Regels voor berichten