Thaiko's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaCucaracha Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    We hebben er neffest gepakt...
    Ai... ik denk dan altijd dat het zo moest zijn en dat je wel iets beter zult tegenkomen!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xeo Pablo Bekijk bericht
    Heb in Latem onlangs 480 euro/m² zien passeren voor een bouwgrond, toch vrij stevig maar logisch voor die regio ook.
    Ik viel net niet flauw van de prijs van deze twee nieuwe appartementen:

https://www.grandplace.be/fr/vente?view=detail&id=6001

https://www.grandplace.be/fr/vente?view=detail&id=6000

835k (inlc. btw) voor een app. van 134m² (waarvan 20m² terras). Voor dat penthouse 956K en dat is zelfs nog kleiner. WTF.

Oja, garage erbij? 36k extra.
    What if money didn't matter? - Alan Watts.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Balen @LaCucaracha ... En dan denken dat het gewoon 1 afspraakmoment verschil was. Madam niet te teleurgesteld? Jij leek er vrij kalm onder te blijven

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Denk inderdaad dat je uiteindelijk beter gaat eindigen ! En wij kunnen nog genieten van de villa's te bekijken die je spot

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Achja, ik ben toch wel serieus teleurgesteld... Meer dan mijn vriendin, die wel een goed gevoel bij het huis had,maar niet bij de snelheid waarmee alles moest beslist worden, zeker vermits het om een hoog bedrag ging..

Ik vrees vooral een beetje dat een huis dat aan al onze criteria voldoet en correct geprijsd is, niet veel meer op de markt zal komen. En als het al op de markt komt, moet je heel veel geluk hebben dat je als eerste een afspraak vastkrijgt en dan moet je direct beslissen.
    Probleem is ook dat ik alle toekomstige huizen zal vergelijken, waardoor ik dus nog kritischer zal worden.
    Bon, misschien ben ik het nu te veel aan het idealiseren, maar goed, dat is dan maar ff zo

IK zal maar focussen op de nadelen en denken dat door dat nieuw woonproject de straat nog drukker zal worden, er barsen in het huis zullen komen er er veel meer lawaai zal zijn in de groene zone achter het huis

Misschien egoistisch , maar op dit moment hoop ik écht dat die stormloop een tijdelijk fenomeen is en dat ze binnenkort de woonkredieten een pak strenger worden, zodat we eindelijk terug een concurrentieel voordeel krijgen door het feit dat we al redelijk wat gespaard hebben en serieus gesteund worden van thuis.

Van dat gratis geld wordt niemand beter, behalve de huidige woningeigenaars
    Laatst gewijzigd door LaCucaracha; 7 juli 2020 om 21:42

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Jammer voor je...

Als je nog nadelen zoekt om ervan af te kicken: kamers onder het dak waren ook maar meh. Telkens een schuine wand waar je niks deftig kan mee doen.

iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Ja nu ben je wel rare vergelijkingen aan het maken hoor. Je kan Kontich echt niet gaan vergelijken met pakweg Sint-Martens-Latem. Latem is het Brasschaat van Gent, daar staat het vol met gigantische villa's tussen de bossen of aan de Leie. Dat is altijd gewoon een hele dure gemeente geweest.

Kontich is nu in trek vnl door de ligging, de as tussen A'pen en Bxl, maar toch nog steeds in de Antwerpse "gordel".
    Idd, dit heb ik zo gehoord van kennissen (en zie ik zelf ook als ik rondsurf op Immoweb).
    Zo verschrikkelijk duur zijn de huizen in de Kontich nu ook weer niet, toch zeker niet als je het gaat vergelijken met Tervuren of Sint Martens Latem.

Maar als gemeente en omgeving kan je Kontich toch echt niet gaan vergelijken met Sint-Martens-Latem. Je kan het dan eerder met pakweg Lochristi (of eventueel Merelbeke) vergelijken, en daar liggen de prijzen denk ik redelijk vergelijkbaar.[/QUOTE]

iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Jammer voor je...

Als je nog nadelen zoekt om ervan af te kicken: kamers onder het dak waren ook maar meh. Telkens een schuine wand waar je niks deftig kan mee doen.
    Keep them coming please

iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Achja, ik ben toch wel serieus teleurgesteld... Meer dan mijn vriendin, die wel een goed gevoel bij het huis had,maar niet bij de snelheid waarmee alles moest beslist worden, zeker vermits het om een hoog bedrag ging..
    Ik ken het gevoel hoor, vroeger in Leuven ook een paar x een appartement vlak voor mijn neus zien verdwijnen.
    Achteraf gezien wel een penthouse kunnen kopen, tegen een prijs die toen nog goed meeviel en qua leven een pak beter is dan die appartementen waar ik eerst op wilde bieden. Toen ook een kwestie van er als eerste bij te zijn en binnen de 15 minuten de vraagprijs te bieden.
    Laat je vooral niet teveel opjagen en neem je tijd om iets te kopen dat je echt aanstaat.

Misschien egoistisch , maar op dit moment hoop ik écht dat die stormloop een tijdelijk fenomeen is en dat ze binnenkort de woonkredieten een pak strenger worden, zodat we eindelijk terug een concurrentieel voordeel krijgen door het feit dat we al redelijk wat gespaard hebben en serieus gesteund worden van thuis.
    Zou van mij ook mogen, maar geld wordt met de dag minder waard en asset prices gaan blijven stijgen zolang de interest rates rond het nulniveau hangen.

iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Ik ken het gevoel hoor, vroeger in Leuven ook een paar x een appartement vlak voor mijn neus zien verdwijnen.
    Achteraf gezien wel een penthouse kunnen kopen, tegen een prijs die toen nog goed meeviel en qua leven een pak beter is dan die appartementen waar ik eerst op wilde bieden. Toen ook een kwestie van er als eerste bij te zijn en binnen de 15 minuten de vraagprijs te bieden.
    Laat je vooral niet teveel opjagen en neem je tijd om iets te kopen dat je echt aanstaat.

Zou van mij ook mogen, maar geld wordt met de dag minder waard en asset prices gaan blijven stijgen zolang de interest rates rond het nulniveau hangen.
    Op dit moment efkes geen zin in de harde realiteit

iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Op dit moment efkes geen zin in de harde realiteit
    Waarom ga je eigenlijk niet gewoon wat verder kijken buiten die populaire gemeentes? Dan heb je ineens veel meer keuze en krijg je heel wat meer voor je geld.
    Ik zou het zo doen in jouw geval

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Idd, dit heb ik zo gehoord van kennissen (en zie ik zelf ook als ik rondsurf op Immoweb).
    Zo verschrikkelijk duur zijn de huizen in de Kontich nu ook weer niet, toch zeker niet als je het gaat vergelijken met Tervuren of Sint Martens Latem.

Maar als gemeente en omgeving kan je Kontich toch echt niet gaan vergelijken met Sint-Martens-Latem. Je kan het dan eerder met pakweg Lochristi (of eventueel Merelbeke) vergelijken, en daar liggen de prijzen denk ik redelijk vergelijkbaar.
    [/QUOTE]

Nogmaals, misschien niet duidelijk geweest. Maar ik doelde wel degelijk over de gemeente Hove. Dat moet niet onderdoen voor Latem en Tervuren.

https://atv.be/nieuws/de-duurste-hui...-in-hove-91549

https://atv.be/nieuws/hove-duurste-g...e-worden-91568 --> 725k en nog te renoveren!

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Toen zij vertrokken en wij werden binnengelaten, zei de makelaar dat het koppel voor ons het zonet had gekocht aan de vraagprijs, maar onder opschortende voorwaarde voor krediet. Hij zei dat indien wij vraagprijs zouden bieden,m aar zonder opschortende voorwaarde , hij eerst hoedanook nog zou terugkoppelen naar dat eerste koppel, om hen de kans te geven hun bod aan te passen. Ook biedingen boven de vraagprijs deed hij niet aan mee.
    Ik kan niet volgen. Die voor u hadden de vraagprijs geboden. De eigenaar doet niet mee aan biedingen boven de vraagprijs, maar hij ging toch terugkoppelen naar dat vorig koppel om hun bod te laten aanpassen? Dan zouden die toch boven de vraagprijs moeten bieden, want die hadden ze zelf al geboden?

Jammer dat je het niet hebt.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jackerath Bekijk bericht
    Ik kan niet volgen. Die voor u hadden de vraagprijs geboden. De eigenaar doet niet mee aan biedingen boven de vraagprijs, maar hij ging toch terugkoppelen naar dat vorig koppel om hun bod te laten aanpassen? Dan zouden die toch boven de vraagprijs moeten bieden, want die hadden ze zelf al geboden?

Jammer dat je het niet hebt.
    Het vorig koppel had geboden onder opschortende voorwaarde van verkrijgen van een lening. Dit hebben ze nu laten vallen.

iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Waarom ga je eigenlijk niet gewoon wat verder kijken buiten die populaire gemeentes? Dan heb je ineens veel meer keuze en krijg je heel wat meer voor je geld.
    Ik zou het zo doen in jouw geval

Probleem is als je al onze criteria qua locatie optelt ( max 15 min van schoonouders met wagen, station op wandel/fietsafstand met goeie verbinding naar Antwerpen,, rustig gelegen, niet te ver van autosnelweg, deftige gemeente) er gewoon niet zo heel veel opties zijn.
    We kijken momenteel rond in Aartselaar, Puurs (enkel Ruisbroek is eigenlijk interessant qua locatie) , Rumst, Duffel ( slechts een deel is interessant qua locatie) Bornem en dus Kontich.
    Willebroek is marginaal, dus dat laten we zo
    Schoonouders wonen in Boom btw.

Indien we met de factor schoonouders/treinstation geen rekening dienden te houden, waren de mogelijkheden veel uitgebreider natuurlijk... Konden we ons ook ten noorden van Antwerpen vestigen.

iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Intergalactic Bekijk bericht
    Het vorig koppel had geboden onder opschortende voorwaarde van verkrijgen van een lening. Dit hebben ze nu laten vallen.
    Inderdaad, en de makelaar was zo correct om hen nog de mogelijkheid te geven om dat te doen. Hij had evengoed kunnen zeggen: jullie bod is beter en eerste koppel krijgt geen kans meer, maar zo heeft ie het dus niet gespeeld. En eerlijk gezegd, vind ik dat een correcte manier van handelen. Ook al is het dan niet in ons voordeel uitgedraaid.

Regels voor berichten