Pagina 29 van 93 Eerste ... 192526272829303132333979 ... Laatste
    Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Om een schatting te hebben wat uw huis waard is of heb je concreet al iets aangekocht?
    In het tweede geval: proficiat!

Zou je niet beter zelf proberen verkopen eerst nu je een idee hebt wat het waard is?
    Ik heb enkele maanden geleden bijgeleend om zaken hier af te werken (keuken + badkamer), zonnepanelen te leggen, tuin aan te leggen,... Maar ik ga nu ook geen zot geld gaan geven voor zaken die ik toch maar voor een ander ga doen.
    Kortom: als ik er 15-20k in steek om alles piekfijn af te werken, ga ik er 40.000 meer voor krijgen. Heel gericht advies gekregen, 1van de makelaars werkt ook samen met een renovatiefirma die blijkbaar "maar" 30 euro per uur vragen en gewend zijn huizen klaar te zetten voor doorverkoop. Niet te veel poespas, niet te veel extra kosten aan maken,.. Heel informatief!

Maandag 1.44% voorgesteld gekregen door de Thuisbank met Q<80%, volgende week eens bij een andere bank horen...

Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    18 Post(s)
    En zelf verkopen zou in principe lukken, maar die specifieke makelaar heeft heel wat panden te koop in de regio en prijsklasse waar we zelf in zoeken. Panden waar wij naar kijken zijn hier ook vaak binnen de week weg (vloesberg, orroir, dergneau,...) Als we hem ons huis laten verkopen kost het 5-6k maar kunnen we misschien wel een huis kopen nog voor het op de markt komt ook

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    220m2 netto aan die prijs? Dat ga je weg zien aan de materialen en afwerking dan.
    Je leest volgens mij verkeerd.
    Hij is van zolder (neen, niet De zolder :d), dus kans lijkt mij groot dat hij in Limburg heeft gekocht. Het bedrag dat hij heeft onderhandeld is 235k excl BTW, wat in zijn geval 272,8k€ incl. BTW is casco.

Dit wil zeggen, hij moet deze nog volledig afwerken. Dus technieken (elektriciteit (al dan niet domotica), zonnepanelen, waterleiding, verwarmingsinstallatie ), vloeren, trappen, deuren, keuken, badkamer, tuinaanleg. Die projectontwikkelaar maakt meer winst op casco dan op afgewerkt. Minder miserie, minder gedoe en mensen denken dat ze dan ook nog een goede deal doen :d.
    https://www.dewaele.com/nl/advies/casco-woning. ben niet zeker of pleisterwerken of chape ook al uitgevoerd is. Lijkt mij raar omdat zolang de technieken er niet inzitten kun je niet pleisteren... daarom zou ik denken van niet.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

s.i.m.o.n's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Je leest volgens mij verkeerd.
    Hij is van zolder (neen, niet De zolder :d), dus kans lijkt mij groot dat hij in Limburg heeft gekocht. Het bedrag dat hij heeft onderhandeld is 235k excl BTW, wat in zijn geval 272,8k€ incl. BTW is casco.

Dit wil zeggen, hij moet deze nog volledig afwerken. Dus technieken (elektriciteit (al dan niet domotica), zonnepanelen, waterleiding, verwarmingsinstallatie ), vloeren, trappen, deuren, keuken, badkamer, tuinaanleg. Die projectontwikkelaar maakt meer winst op casco dan op afgewerkt. Minder miserie, minder gedoe en mensen denken dat ze dan ook nog een goede deal doen :d.
    https://www.dewaele.com/nl/advies/casco-woning. ben niet zeker of pleisterwerken of chape ook al uitgevoerd is. Lijkt mij raar omdat zolang de technieken er niet inzitten kun je niet pleisteren... daarom zou ik denken van niet.
    Klopt volledig!

Heb even teruggezocht, en het was zelfs 240m2 verdeeld over 3 bouwlagen (bovenste schuin dak).
    Chape en pleisterwerken niet inclusief... Wij hadden het geschat op 420k incl. afwerking (en nog excl. tuinaanleg).

Sidenote: zijn er uiteindelijk niet mee doorgegaan en wonen ondertussen reeds een half jaar in onze volledig afgewerkte 'nieuwe' woning van 30 jaar oud
    We denken er nog vaak aan terug, thank god dat ze ons bod (onze boden) initieel niet aanvaard hebben.

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Als we hem ons huis laten verkopen kost het 5-6k maar kunnen we misschien wel een huis kopen nog voor het op de markt komt ook
    Ok. Wel oppassen dat hij u geen blaaskes wijsmaakt enkel om u binnen te halen als klant...

Nina123's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Om nog eens terug te komen op de kostprijs van een woonhuis in Leuven.

Ziehier voor 385K
    https://www.zimmo.be/nl/leuven-3000/...d9d8c64644907c

395K
    https://www.zimmo.be/nl/leuven-3000/...d9d8c64644907c

Het zakt wel serieus eenmaal je naar de buitenwijken gaat, maar toch...

https://www.zimmo.be/nl/leuven-3000/...e23e9fc8ef11ab
    De huisprijzen in Leuven zijn dan ook exorbitant. Volgens mij komt dat onder meer doordat steden zoals Brussel en Antwerpen minder populair worden bij de jongere generatie ten gunste van de provinciehoofdsteden. In Brussel en Antwerpen voel ik me soms eerder een vreemde in eigen land terwijl ik dat gevoel iets minder heb in Leuven.

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Ok. Wel oppassen dat hij u geen blaaskes wijsmaakt enkel om u binnen te halen als klant...
    Hij heeft me letterlijk 2 panden laten zien tijdens mijn gesprek die pas 's avonds online zijn gezet, als ze het zo kunnen doen halen ze geld binnen zonder er te moeten uitgeven natuurlijk. Geen tijd besteden aan rondleidingen van anderen, geen advertenties moeten opstellen,....

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Allez bon, woensdag een afspraak om onderstaand huis te bezichtigen:

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/...=5edfbc2cf2353

Vraagprijs zouden we er nooit of te nooit aan geven, maar 850-875k zouden we er wel voor over hebben, maar waarschijnlijk zal dat te weinig zijn...
    Vraagprijs vind ik het sowieso absoluut niet waard, vermits het perceel voor die prijs eigenlijk te klein is...

iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaCucaracha Bekijk bericht

Vraagprijs zouden we er nooit of te nooit aan geven, maar 850-875k zouden we er wel voor over hebben, maar waarschijnlijk zal dat te weinig zijn...
    Vraagprijs vind ik het sowieso absoluut niet waard, vermits het perceel voor die prijs eigenlijk te klein is...
    Hehe, dat is die met die boom die de tuin te klein deed lijken .
    Wie niet waagt blijft maagd hé.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Effe los 200K onder de vraagprijs gaan.

iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Hehe, dat is die met die boom die de tuin te klein deed lijken .
    Wie niet waagt blijft maagd hé.

Tis dat... supermooi huis, helemaal ons ding, maar we hopen stilletjes dat mensen met zo'n budget eerder gaan bouwen (al bewijzen wij net het tegendeel ) en dat het daardoor aan een lagere prijs zal gaan...
    De boom is inderdaad wat ongelukkig, maar goed... Als het dat maar is
    In de streek die wij zoeken is het topsegment precies het enige segment waar de interessante huizen niet direct worden verkocht aan een veel te hoge prijs... Dus misschien dat we daar nog een zaak kunnen doen...
    Enfin een zaak, ik schat dat dat de bouw van dat huis 6 jaar geleden in totaal rond de 850k-875k heeft gekost, dus mocht ons bod aanvaard worden, sparen we gewoon de inflatie sindsdan uit

iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Effe los 200K onder de vraagprijs gaan.
    Waarom niet... een nee heb je, een ja kun je krijgen.
    Volgens jouw redenering zou je dan nooit mogen bieden als een huis veel te duur geprijsd staat?
    In procenten is 875 een kleine 17% eronder... Ik vind dat eigenlijk nog niet zo onredelijk

iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tis dat... supermooi huis, helemaal ons ding, maar we hopen stilletjes dat mensen met zo'n budget eerder gaan bouwen (al bewijzen wij net het tegendeel ) en dat het daardoor aan een lagere prijs zal gaan...
    De boom is inderdaad wat ongelukkig, maar goed... Als het dat maar is
    In de streek die wij zoeken is het topsegment precies het enige segment waar de interessante huizen niet direct worden verkocht aan een veel te hoge prijs... Dus misschien dat we daar nog een zaak kunnen doen...
    Enfin een zaak, ik schat dat dat de bouw van dat huis 6 jaar geleden in totaal rond de 850k-875k heeft gekost, dus mocht ons bod aanvaard worden, sparen we gewoon de inflatie sindsdan uit
    Kunt hier eens gaan kijken. Al vind ik de indeling een beetje ongelukkig... kzou geprobeerd hebben om er een bureau te hebben ingestoken.
    https://immo.vlan.be/nl/detail/huis/...0#lg=1&slide=0.

Voldoet in principe aan de door u gestelde eisen. Uitgezonderd dat ik niet weet of het kort bij een station ligt, kon ik namelijk niet checken. En het feit dat het nieuwbouw is en jij daar niet echt voor bent :d.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Mooi huis!
    Toevallig gisteren in een huis van een aannemer geweest met identiek dezelfde stijl, echt prachtig. Maar echt geen +1 mio waard...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Waarom niet... een nee heb je, een ja kun je krijgen.
    Volgens jouw redenering zou je dan nooit mogen bieden als een huis veel te duur geprijsd staat?
    In procenten is 875 een kleine 17% eronder... Ik vind dat eigenlijk nog niet zo onredelijk
    Tja veel te duur geprijsd dat is maar wat jij ervan vindt hé. Ik ken de regio niet dus het is moeilijk om te oordelen maar als ik kijk naar de voorgaande posts (qua prijs bedoel ik) gecombineerd met die afwerkingsgraad hier (volparket, keuken, garage, omheining). Kunt altijd proberen inderdaad!

Regels voor berichten